English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 59, 60, 61  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pappelg
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 21:54    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvem du sikter til, men nå har markedet endret seg og det er to klubber som er interessert og Ceide er et stort talent, ung og med flere år igjen i kontrakten. Når danskene selger spillere for 100-200 danske millioner og BG for 50-100, så synes jeg i alle fall ikke 40-50 norske er for mye for vårt kanskje største talent.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 22:09    Post subject: Reply with quote

Lillegutt11 wrote:
Er det mange her som har jobbet for Tromsø? Det er noen prisantydninger i denne trÃ¥den som jeg ikke var sett siden Tromsø var pÃ¥ sitt beste😂

Du det der slo meg også... Laughing
Vegard2711
Legende

PostPosted: 10.01.2022 23:17    Post subject: Reply with quote

Rundt 50 mill er ikke akkurat fantasisummer nå om dagen. Som nevnt over her så selger Glimt offensive spillere for 50+ om dagen og spillere andre steder i Skandinavia forsvinner også for store summer.

Ceïde har nettopp signert ny kontrakt, han er kanskje største talentet i klubben og er kun 20 år gammel. Det skal svi litt i lommeboka for å hente han da, og om det er sånn at italienerne ser for seg at han skal bidra nærmest fra start så er ikke akkurat 5 mill euro noen upris på en ny spiller til en klubb i en av de største ligaene.

Hadde vært et stort steg fremover for klubben om man hadde klart å få inn slike summer. Har vært lite spillere med stort potensiale i klubben de senere årene og når man da for 6 år siden solgte Selnæs for 35-40 mill så er det ikke akkurat unormalt om dagens markedspris på RBKs mest lovende spillere runder 50 mill. Markedet har jo tross alt skutt enda mer i været siden 2016.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 10.01.2022 23:34    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Bart1 wrote:
Han var i følge VG sin spillerbørs den 137 beste spilleren i Eliteserien. Hvis han er verdt 70 millioner - tenk hva de yngre spillerne som er på topp 100 er verdt?

Han er bak blant andre 30 år gamle one season Wonder Lehne Olsen, Sondre "høkkert" Liseth, Dan Petter Ulvestad og Sosha Makani. Og for den saks skyld Even Hovland og Adam Andersson. Mener du oppriktig at disse er verdt mer enn Ceide på overgangsmarkedet, selv om man ser bort ifra kontraktslengde?

Nei. Det mener jeg ikke. Jeg mener heller ikke at Dino er verdt en milliard Euro.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 00:43    Post subject: Reply with quote

Pettergomes wrote:
moomoo wrote:
60-70mill +% videresalg, ok greit nok.
100mill + evt videresalg helt greit for meg.

Slutt å troll da. Begynner å bli slitsomt å se alle som tror han er den neste Maradonna bare fordi Krasnodar driter penger og kjøper spissen på laget som vant den norske serien til blodpris.

Eliteseriens toppscorer fra indreløper posisjon. Indreløper. posisjon. (i en helt annen alder naturligvis, 26år... 1-2 år igjen av kontrakten?) gikk for 20mill til Ferencvárosi TC. Han hadde bevist masse, i forkant av salget. Ceide har bevist at han med maks klaff, har et stortpotensiale.

Jøss..

Vi skal selge kanskje det største talentet vårt for mindre enn 60m?
Jeg skrev jo at markedsprisen kanskje ikke var så høy, men jeg står for og mener at om han skal gå bør vi ha såpass at vi både kan scoute, kvalitetssikre og betale for en erstatter enten med samme potensialet eller som er bedre. Hva tror du det vil koste?

Skal vi ha som målsetning å ta igjen plassen vår i norsk fotball kan vi ikke sende signaler om at vi slipper spillerne våre med mindre vi MÅ eller får så godt betalt at vi ikke kan si nei.

Jeg sier bare at jeg blir skuffet om den eneste lokalproduserte unge spilleren med xfaktor blir sluppet for billig.
Regner med Micke har stålkontroll på jobben sin og får forhandlet frem noe alle kan være fornøyd med om det blir salg/lån+salg.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 11.01.2022 01:02    Post subject: Reply with quote

Vi er nok ikke i en posisjon der vi kan si nei når det kommer 40 millioner på bordet, med mindre det er et helt unikt talent eller vi føler oss sikre på at det blir budkrig.

Ceide har riktignok potensiale, men jeg må si at jeg er usikker på om vi klarer å få det beste ut av spilleren om vi avslår budet og velger å prøve å dyrke han selv. Det er heller slett ingen garanti for at vi får mer senere om vi ikke selger han nå, i og med at Ceide blir eldre, og spilleren må utvikle seg proporsjonalt for at han skal bli mer verdt. Ikke har vi mulighet for å vise han frem i europeiske turneringer heller.

Ja visst krever Glimt - og får - mer for spillerne sine, men det var en viss automatikk i at vi fikk bedre betalt for våre talenter enn lagene som endte utenfor medalje da vi var best i Norge.

Så tror jeg også at det er mulig å komme bedre ut av godt forvaltede 40 millioner enn å tviholde på Ceide. Vi får bare håpe at Dorsin klarer å lande en avtale som er så god som mulig. Det er ikke ofte vi ser slike summer når vi selger spillere.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
waterfalls
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 01:10    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Du husker rett. Det er alle metoder for å få inn penger uten å måtte betale videresalg. Et lån kan i prinsippet brukes på samme måte. Hvis vi for eksempel skal betale 1% i kompensasjon til Finnsnes IL, vil denne prosenten være verdt vesentlig mindre om storparten av overgangen postes som "lån".

Det er ikke identisk metoder som i VPG-saken, men det er litt i samme landet. Det er dog veldig vanlig å gjøre det slik har jeg merket, og det handler nok for klubbene i Italia mer om FFP å gjøre, enn at Finnsnes skal få noen hundre tusen mindre. Håper vi uansett håndterer det ryddig i vår ende og ikke benytter slike varianter til å spare noen tusenlapper.

Var i utgangspunktet et slags svar/kommentar på innlegget til PerO over mitt eget, hvor han snakket om at Stengel/VPG ikke hadde noe med opsjon å gjøre.

Jeg er enig i at dette kan bli sett på som gråsone, men jeg mener det er to ting som evt frikjenner Rosenborg her. 1) Dette er ganske standard metode for særlig italineske klubber og 2) Rosenborg forsøker ikke å konstruere en gunstig låneavtale med billig opsjon for å beholde mest mulig penger selv.
Og er de ryddige så får Finnsnes en liten del av lånesummen også, f.eks. 1% elns. Det er en liten sum for Rosenborg, men en fin sum for Finnsnes. I alle fall bør dette være et altnernativ de har i bakhodet skulle det oppstå støy rundt overgangen (mot formodning).

SÃ¥ jeg er vel i grunn enig med deg.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 11.01.2022 09:50    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Nei. Det mener jeg ikke. Jeg mener heller ikke at Dino er verdt en milliard Euro.

Med tanke på at Fredheim priset Adegbenro til milliarder under Ajax-kampen så ligger nok ikke Dino på mer enn maks 200 millioner nei.

Edit: husken tok meg.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 11:44    Post subject: Reply with quote

Til alle sammen (også meg selv) : Han har ett stort potensial. Wink
Unnskylder meg at jeg akkurat har "lært" det Embarassed

Men nå synes jeg at denne sagaen kan avklares snart.
Gi oss 50 mill (og 25-30% ved videresalg) så blir jeg i alle fall ikke dypt skuffet.

RBK RBK RBK

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 11.01.2022 16:42    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Til alle sammen (også meg selv) : Han har ett stort potensial. Wink
Unnskylder meg at jeg akkurat har "lært" det Embarassed

Siden vi endelig tar tak i det: Han har et stort potensial Wink

Men det var bra, da vet vi at det ikke er det ikke er "stort potensiale". Og ihvertfall ikke "stort potensialet".
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 16:50    Post subject: Reply with quote

Han kan fint ha ett stort potensial og, men da er det begrenset til det ene Wink
eksil
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 17:35    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig ikke slik at vi ikke kan kreve 70millioner for en spiller. Det er heller ikke slik at vi som mener at det er fornuftig er fjerne som flere her åpenbart synes.

Prisen bestemmes av markedet og av selgende klubb. Det er bra at andre lag begynner å bidra til å få opp prisen for norske spillere. Det hjelper også med profiler som Haaland og Ødegaard.

Er det realistisk å oppnå 70 mill? Vet ikke nå, men på sikt ja hvis den gode utviklingen fortsetter. Må vi selge han nå? Nei absolutt ikke. Tvert i mot kan prisen øke på sikt. I mellomtiden kan han hjelpe klubben til å tjene større summer ved kvalifisering til Europa og gull i ES.

Derfor er det helt greit å sette høy pris nå. Aksepterer de ikke er det greit nok. Selv om vi er en «selgende klubb» betyr det ikke at vi skal selge alt hele tiden.

Han er utvilsomt en av ES aller beste spillere med fortsatt utviklingspotensiale. Han er U21 landslagsspiller og klart i ferd med å få sitt gjennombrudd.

Når danskene selger til 3 og 4 gangen våre «høye summer» som ligger rundt 40 mill er det klart at det er en unaturlig forskjell.

Jeg mener: selg for minimum 60 mill eller la det være. Lån høres kun dumt ut.
Pappelg
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 17:45    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler i det meste Tommel'n opp!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 17:52    Post subject: Reply with quote

På tide med litt mer dansk attitude i forhandlinger med det store utland. En del danske klubber leier tjenester hos eksterne folk med riktig kompetanse, som er med å forhandler, og som klarer drive opp salgsprisen. Koster litt ekstra men det lønner seg ofte veldig godt sies det.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 18:01    Post subject: Reply with quote

Jupp. FCK sa i dag nei til Augsburgs bud på Jens Stage, midtbanespiller, 25 år. Budet var på ca. 35 mnok.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 11.01.2022 18:06    Post subject: Reply with quote

Dette sies å være en fyr som har peiling.

https://twitter.com/DiMar...4348322824

Da er det kanskje exit Emil?

Edit: Adressa følger opp:
https://www.adressa.no/sp...dler-de-om

Adressa wrote:
RBK får en sum tvert for utlånet, og dersom klausulen utløses blir overgangssummen totalt sett på et nivå RBK ikke har solgt for siden salget av Ole Selnæs i 2016.

Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 18:15    Post subject: Reply with quote

Da ser det ut til et salg rundt 40 millioner da. Opsjonen er jo i praksis obligasjon til salg. Umulig at de rykker ned! Hadde håpa på 10-20 mill mer..

Edit:

Så først ut som det var rundt 40 mill; men fra Italia rapporteres det om 3 mill euro for hele pakken; det er nøyaktig 30 millioner i dag; det håper jeg ikke stemmer…
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 18:39    Post subject: Reply with quote

Hvis det stemmer at vi ikke greier å hente mer enn 3 mill euro for det beste råmaterialet/talentet vi har hatt, fra en klubb med god økonomi, som nettopp har solgt en spiller for 250 millioner (som Ceide skal erstatte), ja da gjør vi ikke en god nok jobb i forhandlingene.

Det vil jo være typisk RBK å sitte med en lav overgangssum og en lav videresalgsklausul. Sånn idiotisk norsk tapermentalitet som da Strømsgodset satt der med hele verden etter Martin Ødegaard, og endte opp med å selge ham for 35 millioner kroner, uten videresalgsklausul fordi representantene til Real Madrid kjørte den der teite varianten "Real Madrid må eie sine spillere"..

Kjenner at det koker, faktisk.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKdesi
Proff

PostPosted: 11.01.2022 18:54    Post subject: Reply with quote

For 3 mil Euro kan vi heller sende nedover Mikkel og håpe at de ikke merker forskjellen og beholde Emil selv.
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 11.01.2022 18:56    Post subject: Reply with quote

Blir spennende Ã¥ følge med Ceide i Serie A 😎 Enten sÃ¥ lykkes han eller sÃ¥ kommer han tilbake. Vinn vinn 😊
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 18:57    Post subject: Reply with quote

Amatørklubb,Dorsin kan ta sin hatt og gå.Vi gir bort spillerne,Men resten i eliteserien får høyere priser.
Nok en oppsigelsegrunn.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 19:00    Post subject: Reply with quote

Får vente på hva som faktisk blir resultatet da, men mellom 3 og 4,5 mill euro er det vel ganske tydelig at det ligger. 4,5 tenker jeg er innafor, men ville hatt mer. 3 er for lavt…
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 19:04    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Da ser det ut til et salg rundt 40 millioner da. Opsjonen er jo i praksis obligasjon til salg. Umulig at de rykker ned! Hadde håpa på 10-20 mill mer..

Edit:

Så først ut som det var rundt 40 mill; men fra Italia rapporteres det om 3 mill euro for hele pakken; det er nøyaktig 30 millioner i dag; det håper jeg ikke stemmer…

Har du link til disse rapportene?

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 19:18    Post subject: Reply with quote

Er mange italienske aviser som dessverre sier 2,5 til 3 mill euro; blant annet Gazetta. I tillegg sier de Marzio ca 3 mill euro. I Norge sier de stort sett at det er det største siden Sælnes, i praksis mellom 22 og 45 mill da..? Frykter Italienerne vet hva de gjør..

https://www.gazzetta.it/C...6688.shtml

https://www.canalesassuol...rosenborg/

https://www.mondocalcione...rgio-pace/

Last edited by Lord Oakley on 11.01.2022 19:21; edited 1 time in total
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 11.01.2022 19:19    Post subject: Reply with quote

Komisk at de eneste som kommer med realistiske summer blir anklaget for det ene og det andre. Det norske markedet er i en omstillingsfase der spillerne blir dyrere, men husk at vi er i startfasen. Vi er ikke i nærheten av å kunne kreve samme summer som B/G er, simpelt på grunn av at de sportslige resultatene våre har vært helt elendige de siste årene.

Når det er snakk om Ceide, snakker vi om ett unntak grunnet hans enorme talent og noen usedvanlig gode egenskaper. Spør du enhver oppegående person om hvem som er best av Ceide, Solbakken og Botheim - er svaret ganske enkelt førstnevnte. Uansett, vil vi nok ikke kunne kreve like høye summer. Ceide er utvilsomt verdt langt mer enn 60 millioner, men alt over det vil være ett ekstremt godt salg gitt vår situasjon.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 59, 60, 61  Next
Page 39 of 61

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb