English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Carlo Holse
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 39, 40, 41  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 05.01.2022 14:51    Post subject: Reply with quote

Minst 50 + videresalg mener jeg må til. Han har vært god for oss, og kanskje ennå bedre på aldersbestemte landslag.
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 05.01.2022 14:55    Post subject: Reply with quote

Ejuke gikk for drøye 20 mill. Helt usannsynlig at RBK skal få vesentlig mer for Holse.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 14:56    Post subject: Reply with quote

Vår beste spiller, ung, U-21- spiller. Her er det bare å holde seg hard, og ikke selge for småpenger. Vi må også ha videresalgsklausul!
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 14:59    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Det er i alle fall ganske opplagt at Hålandeffekten slår inn over Norge, mye mer interesse for spillere i Norge en for noen år siden..

Haaland, kombinert med en eierskapsmodell som ikke legger til rette for mye kapital i klubbene. Mens resten av fotballen har skutt fart økonomisk, har norsk fotballøkonomi stagnert de siste 10 årene. Det gjør spillerne våre mer attraktive, selv uten Haaland og Ødegaard (som ofc. funker som en slags reklame).

Danmark, som alle ser til for tiden, har en annen eierskapsstruktur som legger til rette for mer kapital, og har dermed priset seg opp, og for mange klubber, også ut. Uten at kvalitetforskjellen på spillere flest i superligaen kontra eliteserien nødvendigvis er all verden. I dagens fotball seiler Norge opp som et marked hvor man kan få decent kvalitet til bra pris. Så spørs det hvor lenge det varer. TV-avtalen fra 2023 kan presse prisene oppover. Det samme kan slike salg som B/G har gjort. Mer enn Haaland tror jeg.

Tror nok vi bør være nøkterne i hva vi kan forvente av summer i dette vinduet. Kanskje må vi vente til 2023-sommeren før vi får se de virkelige store tallene. Da er pandemien borte også, forhåpentligvis, og klubbene er klare til kjøpefest.

Ser derfor helst at vi ikke selger spillere som Holse i år. Samtidig er det en risiko i å vente, og hvis Holse virkelig vil ta det neste steget, kommer vi nok til å la ham dra om det redder budsjettene.
OzzeyH
Proff

PostPosted: 05.01.2022 15:06    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Problemet med de norske spillermarkedet er, at det for mellomstore klubber i Europa, nesten føles som å gå på Lidl .. De kan hente nesten det de vil av spillere, men slipper unna med å betale bare småpenger.
En vesentlig ting som har endret seg de siste årene er at før i tiden dro spillerne ut i Europa for å utvikle seg i en bedre liga.. nå driter de fleste i det sportslige.. Norske spillere hopper på hva som helst for penger. Vi har norske spillere i Tyrkisk 2 divisjon, skotsk 2 divisjon, belgisk og Østerisk 2 divisjon, Kypros , arabiske klubber , til og med koreansk forball lokker . ingen skal få meg til å tro at det er fordi det spilles så jævla bra fotball der . Det er kun spilleragentenes pengejag og fortjeneste at spillere nå for tiden velger seg til jallalklubber verden aldri har hørt om før.

Hør hør!

Norske unge spillere tenker kun penger, og deres "gode" agenter kaster tnt på bålet når det tikker inn bud fra gibraltisk 3 div osv..
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 15:10    Post subject: Reply with quote

Bakklandet_Baill wrote:
Ejuke gikk for drøye 20 mill. Helt usannsynlig at RBK skal få vesentlig mer for Holse.

Uenig i det. Markedet har endret seg mye på 2-3 år, og spillere fra Norsk serie er mye mer ettertraktet. I tillegg ser man at en spiller som Ejuke går videre etter et par år for rundt 120 millioner; noe som indikerer at å hente riktige spillere fra Norge gir avkastning; gjør folk jobben sin så bruker man det til å presse opp prisen...Når vi ser hva enkelte i Norsk serie er solgt for det siste året så tenker jeg det er null sjanse for at Holse går for 20 mill..
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 15:12    Post subject: Reply with quote

Den største forandringen i markedet de siste 2-3 årene er vel at det generelt er færre spillere i omløp og mindre summer på overganger? Tenker da post-korona, som faktisk begynte for snart to år siden ...
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 05.01.2022 15:13    Post subject: Reply with quote

Bør ikke under noen omstendighet selges for en krone under 55mill + heftig viderekjøpsklausul
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 05.01.2022 15:34    Post subject: Reply with quote

Rettelse: Gitt at Holse går til Herenveen, er det ikke realistisk å få særlig mer. Herenveen er ikke en klubb som betaler 50 mill for middels+ tippeligaspillere.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 16:30    Post subject: Reply with quote

Carlo snakker med Bold.dk.

Han avviser ikke å forlenge kontrakten; ei heller at FCK kan bli aktuelt igjen. Er åpen for å bli, og for å dra; men skal ha dra så skal det være rett klubb (hva no enn det betyr, ingen drar til feil klubb bevisst?).

"- Jeg har taget nogle skridt, som jeg ikke kunne have gjort i FCK på grund af den spilletid, jeg fik dengang. Jeg er blevet meget mere moden og føler mig også klar til at tage det næste skridt på et tidspunkt.

- Men det er fandeme svært, når man er så glad for at være, hvor man er. Jeg tænker også sådan, at vi i Rosenborg kun har ramt halvdelen af det potentiale, vi har i truppen.

- Det kan være, at i år bliver et år, hvor alt spiller, vi spiller pissegod fodbold og bliver nummer et, og så vil mine tal sikkert også se bedre ud, end de har gjort nu. Så det er en balancegang, og jeg skal føle efter, hvad der er bedst for mig, fortæller Holse til bold.dk og tilføjer, at han endnu ikke har skullet forholde sig til noget fra interesserede klubber:"

https://www.bold.dk/fodbo...ister-mig/
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 16:58    Post subject: Reply with quote

Holse er en fornuftig og fin fyr. Dessuten vår klart beste per idag og med stort potensial.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 17:05    Post subject: Reply with quote

Burde fått tilbud om forlengelse nå, iallefall når vinduet stenges, vi har da stort sett sagt ja når det kommer gode bud.
2mas
Sjef

PostPosted: 09.01.2022 18:55    Post subject: Reply with quote

- Jeg prøver bare at udføre jobbet, så godt som jeg kan, og det er en situation, jeg har været i før. Jeg har været venstre kant under Ståle Solbakken og venstre back på U21-landsholdet.

- Men det er også en udfordring, så jeg vil rigtig gerne finde en plads at udvikle mig fast på nu og så tage fart derfra og få et godt år. Så må vi se, hvad der sker.

- Jeg vil helst spille på den ene af de tre centrale midtbanepladser. Jeg ved ikke, om Kjetil vil spille sådan, men vi har gjort det hele min tid her, og jeg så gerne mig selv i en af dem, der er længere fremme, hvor det også er der, jeg har lavet mål og oplæg. Jeg har bevist mig der, siger Holse.

Læs mere: Holse blev årets bedste: Åbenbaringen Åge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran

PostPosted: 13.01.2022 16:59    Post subject: Reply with quote

La Repubblica hevder at Genoa forhandler om Holse.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.01.2022 17:05    Post subject: Reply with quote

Kan fort stemme det, det gikk jo rykter i desember/januar på at Genoa speidet på han.

Men skal vi virkelig selge Ceide, Holse og Vecchia like før seriestart?
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 13.01.2022 17:09    Post subject: Reply with quote

Vecchia blir, Holse og Ceide drar.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 13.01.2022 17:10    Post subject: Reply with quote

Det rapporteres også om stor interesse i Spania og Nederland, kan komme bud derfra også...Det ser mørkt ut om Holse forsvinner ja...Da skal Dorsin virkelig være på jobb...
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 13.01.2022 17:12    Post subject: Reply with quote

Holse og Ceïde ut i samme vindu er helt krise for den offensive, kreative kraften i laget. Kommer ikke til å klare å erstatte dem i ett og samme vindu.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.01.2022 17:13    Post subject: Reply with quote

Mister vi Ceide + Vecchia og/eller Holse så er det bare å stålsette seg for å kjempe med Vålerenga om 7.plassen. De er de eneste med noe som helst x-faktor i dette RBK-laget, og om de skal erstattes med de vanlige trauste norske og svenske navnene blir dette en bedriten sesong.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.01.2022 17:24    Post subject: Reply with quote

Blir nødt til å lykkes med de nyinnkjøpte spillerne viss de tre mest kreative spillerne forsvinner. Vanskelig å finne kvalitet, men det blir jo noen mill å handle for nå da.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 13.01.2022 17:27    Post subject: Reply with quote

Genoa betaler vel 20 mill NOK på en god dag, toppen. Problemet er at Holse (22) har bevist langt mer enn Emil, i RBK trøya. Sååå, uten å være en som "klager for å klage", er vel Holse verdt nærmere 40, enn 20.
Back to top
RK
Senior

PostPosted: 13.01.2022 17:28    Post subject: Reply with quote

Vi lukter jo allerede på Victor Jensen fra Ajax som erstatter.

Prisen for Holse bør jo være rundt 30 millioner før det er interessant for oss.
FCK skal sikkert ha en stor del av kaken også.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.01.2022 17:30    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor Holse skulle ville dra til Genoa. Klubben har 1 seier på 21 kamper, ligger nest sist med luke opp til neste lag, og rykker høyst sannsynlig ned, med påfølgende lønnskutt osv.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 13.01.2022 17:32    Post subject: Reply with quote

RK wrote:
Vi lukter jo allerede på Victor Jensen fra Ajax som erstatter

Ganske sikker på at Victor Jensen ikke lukter på oss, tho.
De selger jo spillere for 150-250 mill hver gang omtrent. Da må han være et lite hav unna kamptropp plass, for at vi skal ha råd, samt han er interessert i å komme.
Back to top
RK
Senior

PostPosted: 13.01.2022 17:39    Post subject: Reply with quote

Ajax har bestemt seg for å selge han dette vinduet. Prisen kommer ann på interessen, men han har kun 14 minutter i serien for Ajax denne sesongen så ikke et førstevalg hos de akkurat. På twitter ble det meldt at vi har bydd ca 10 millioner for han. Muligens med betingelse av at Holse blir solgt.
Han kjenner Holse fra FCK, så kanskje Holse har anbefal han å komme hit.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 39, 40, 41  Next
Page 17 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb