View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 29.12.2021 21:38 Post subject: |
|
|
Det artige er jo at av alle 'hills to die on' så velger man denne. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.12.2021 21:44 Post subject: |
|
|
Amper diskusjon for å ta Michael Edvards saken videre som er mest sannsynlig den sportsdirektøren i europeisk toppfotball som har lyktes best av alle når en ser på hvilke ressurser han har hatt til rådighet og hvilken tropp en har bygget så startet han ikke direkte i rolle som sportsdirektør i LFC han jobbet seg oppover i systemet.
Det andre er at han faktisk har relevant utdannelse med en ingeniørgrad i informatics og er kommet inn som en som skulle finne verdi i underliggende statistikk på markedet. I Rosenborg tviler jeg på om vi bruker noe som minner om data eller statistikk i vår spillerjakt annet enn eventuelt VG børsen og toppscorer lista.
Når det gjelder Iversen så vil det vær nok en ansettelse basert på navn og tilhørighet mer enn at en kan peke på at det er den som objektivt sett har beste CV for rollen. Kan godt vær han er dyktig, men han burde strengt tatt noen steg på veien til Rosenborg for å bevise at han er dyktig nok for det nivået vi skal vær på.
Håper på Maalen han har i det minste en del erfaring og beviselig resultater å vise til. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.12.2021 21:56 Post subject: |
|
|
Jeg har flyttet en del innlegg fra Rekdal-tråden hit, da dette er bedre plass for å diskutere hjelpetrenerne.
Jonas wrote: | Betyr vel at Rambo er ferdig? |
Syns Adressa absolutt burde ha spurt Rekdal om dette. Men siden han bekrefter samtaler med eksterne kandidater, tyder nok lite på at Rambo får fortsette som assistent.
Pga. fast stilling havner han vel i så fall sammen med Tettey i akademiet. |
|
Back to top |
|
 |
Humma Proff

|
Posted: 29.12.2021 22:20 Post subject: |
|
|
Helt enig med bl.a. Keenoir her; vi må faktisk kunne forvente at assistenttrenere og andre i støtteapparatet rundt A-laget kan vise til noe som helst relevant erfaring eller utdanning på dét nivået før de blir vurdert i stillingen. Å være en erfaren spiller betyr ikke at man blir en god trener. Hvis man trenger input fra spillersiden av organiseringen rundt treninger og kamper, har man kapteinsteamet eller andre eks-spillere i organisasjonen å hvile seg på.
Personlig tviler jeg på at Steffen Iversen kan bidra med noe som helst som de ikke allerede kan få fra f.eks. Roar Strand, Christer Basma, Per Ciljan Skjelbred eller Alexander Tettey, som jo allerede er en del av organisasjonen.
Egentlig mener jeg at rekrutteringsarenaen "tidligere profesjonelle fotballspillere" ikke akkurat er ideell om man ønsker analytiske ferdigheter eller andre mentalt krevende roller, men jeg har ingen forhåpninger om at RBK kommer til å lete andre plasser innen sportslig avdeling. De som tar slike avgjørelser i klubben er jo fra den samme plaskedammen. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 29.12.2021 22:32 Post subject: |
|
|
Sjiraff wrote: | wiseblood, du ser at du siterer et innlegg som snakker deg midt i mot ja?
Guardiola, Iversen/Frigård er trenere/managere, ikke sportsdirektør.
De har IKKE samme jobb. Eller er det noe jeg ikke ser av det du prøver å skrive her? |
Helt riktig, men jeg ble så forbanna lei av gnålet til 1972 Senador Dolphins. Jul og relativt god stemning her inne, tross alt, så kommer den sytkuken inn fra siden. Så da er litt røyklegging eneste måten å få sporet av sytinga på. Guardiola ble nevnt som en spøk av meg rett over her vi startet som en annen over her ikke forsto. Så kom altså gnålet fra en nyutnevnt Senador inn og jeg fikk nok. Det er altså ikke første gangen den tosken syter og klager på alt og alle....
Men jeg er pro Iversen for å følge opp denne tråden. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 29.12.2021 22:44 Post subject: |
|
|
Jeg tror det kan være veldig bra å få inn en som kan bidra til å få opp humøret i garderoben også etter halvannet år med en sur Hareide. Der tror jeg Steffen Iversen kunne bidratt positivt. Det samme gjelder vinnerkultur og vinnervilje som mange i dagens stall har lite av. Profesjonalitet, kanskje ikke like mye.
I tillegg kan han jo mye om fotball selv om han ikke har vært trener på høyt nivå tidligere. Som en assistenttrener nummer to er jeg avventende positiv, hvis han skulle inn som eneste assistent hadde jeg vært mer skeptisk. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 29.12.2021 22:46 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Kan godt vær han er dyktig, men han burde strengt tatt noen steg på veien til Rosenborg for å bevise at han er dyktig nok for det nivået vi skal vær på.
Håper på Maalen han har i det minste en del erfaring og beviselig resultater å vise til. |
Men igjen, hva er kravsspec? Om man handling for å bruke et godt norsk ord er viktig så går Iversen runder rundt en grå og kjedelig Maalen. Man kan ikke lære seg det og det kommer heller ikke med erfaring. Personlighet er noe man har, ikke noe man kan utdanne seg til.
Rekdal har jo selv sagt at han skal ta 11 mot 11 på matta og vil være veldig til stede på taktikk osv. Så skal man ha en drill sergeant eller noen som passer på at man gjør konkrete øvelser og mest skal være en motivator trenger man ikke resultater og 15 års års erfaring som hovedtrener.
Men jeg tror ikke at Ivers er noen Bjørn Hansen for å si det sånn, så er det en sånn type assistent man er etter så er nok Ivers helt klart være feil mann til den oppgaven. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 29.12.2021 22:56 Post subject: |
|
|
Steffen Iversen er på grensen til useriøst. Han er en useriøs type, har ingen utdannelse og ingenting å vise til. Står for «pølser og chips» mentalitet. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 29.12.2021 22:59 Post subject: |
|
|
Har du klart å skrive 139 innlegg på omtrent en måned? Og ikke et eneste positivt innlegg så langt? Hva er hemmeligheten her, kan du dele? _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.12.2021 23:00 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet så håper jeg Rekdal knytter til seg flinkest mulige fagfolk rundt seg som kan utfordre han på taktikk, treningsopplegg og ha nok kredibilitet med seg at det vil bli tatt seriøst og en kan ha tiltro til at sluttresultatet blir bra nok.
Det å vær tøysekopp er ikke ensbetydende at det er den beste egenskapen for å skape god stemning i en treningsgruppe. Det er og begrenset hvor lenge det å vær jovial og spre godt humør holder i en ordentlig prestasjonsgruppe som skal vær mest opptatt av å oppnå resultater og utvikle seg. Da tror jeg de fleste spillerne ønsker seg flest mulig faglig dyktige trenere som kan utvikle dem. ¨
Når det gjelder presse/fargerikt så har vi allerede Rekdal som er god på å skape blest rundt egen person. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 29.12.2021 23:05 Post subject: |
|
|
Wiseblood wrote: | Har du klart å skrive 139 innlegg på omtrent en måned? Og ikke et eneste positivt innlegg så langt? Hva er hemmeligheten her, kan du dele? |
Vi trenger ikke en ny avsporing fra deg nå. Spar oss. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 29.12.2021 23:08 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | I utgangspunktet så håper jeg Rekdal knytter til seg flinkest mulige fagfolk rundt seg som kan utfordre han på taktikk, treningsopplegg og ha nok kredibilitet med seg at det vil bli tatt seriøst og en kan ha tiltro til at sluttresultatet blir bra nok.
Det å vær tøysekopp er ikke ensbetydende at det er den beste egenskapen for å skape god stemning i en treningsgruppe. Det er og begrenset hvor lenge det å vær jovial og spre godt humør holder i en ordentlig prestasjonsgruppe som skal vær mest opptatt av å oppnå resultater og utvikle seg. Da tror jeg de fleste spillerne ønsker seg flest mulig faglig dyktige trenere som kan utvikle dem. ¨
Når det gjelder presse/fargerikt så har vi allerede Rekdal som er god på å skape blest rundt egen person. |
OK, så du kjenner altså Iversen godt nok til å fastslå at han kun er en tøysekopp og at han da om jeg kan tolke det dithen ikke har noe faglig kunnskap etter å ha spilt under en rekke trenere i verdensklasse (og har vært trener på lavt nivå, og har tatt noen trenerkurs men mangler enda to for å kunne trene topplag https://www.nettavisen.no...3423907299).
Må si at det er relativt friskt å hevde det der, ville du ha sagt det du sa over her til Steffen om du møtte han? _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 29.12.2021 23:10 Post subject: |
|
|
Rbkforalltid wrote: | Vi trenger ikke en ny avsporing fra deg nå. Spar oss. |
OK, jeg har vært her siden 2002, du har vært her i en måned, og du har blitt "oss". Men du klarer heller ikke å lire av deg annet en negativitet, du kom hit bare for å klage og har INGEN ting lurt å si? _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 29.12.2021 23:12 Post subject: |
|
|
Tror det går litt på hva man ønsker fra en andre assistent da. Maalen kommer jo uten tvil inn med mer fotballkunnskap men kanskje også mer krav eller forventninger til eget arbeid da.
Kan jo være Iversen er tenkt mer mot angrepsspillere i klubben osv. Vet ikke hva Iversen besitter av kunnskap, men så rent profesjonelt bør vi nok gå for Maalen. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 29.12.2021 23:18 Post subject: |
|
|
Hvilke faglige kunskaper har han da? Det må jo være lov til å stille spørsmål ved hvilke som ansettes i klubben uten at det hele tiden skal stemples som syting.
Det å stille spørsmålet om hvorvidt Steffen Iversen har faglig tyngde nok til å komme inn i Norges største klubb eller det å mene at han kanskje mest er en tøysekopp er heller ikke en kontroversiell påstand. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 29.12.2021 23:19 Post subject: |
|
|
Hvis Maalen kommer så ser jeg en lykkelig slutt på dette. For da er han klar til og ta over når Rekdal er ferdig  |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 29.12.2021 23:19 Post subject: |
|
|
Nå var Iversen og Maalen resultatet av at adresse spesifikt spurte om de to da, men Reka henviser til at de er to naturlige av flere kandidater de skal snakke med. Ivers er for alt vi vet på sisteplass av 20 potensielle kandidater. Helt naturlig at Ivers står på en bruttoliste ut i fra kemi. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 29.12.2021 23:54 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Hvilke faglige kunskaper har han da? Det må jo være lov til å stille spørsmål ved hvilke som ansettes i klubben uten at det hele tiden skal stemples som syting.
Det å stille spørsmålet om hvorvidt Steffen Iversen har faglig tyngde nok til å komme inn i Norges største klubb eller det å mene at han kanskje mest er en tøysekopp er heller ikke en kontroversiell påstand. |
Helt klart lov å stille spørsmål rundt kandidatur og det her er et diskusjonsforum. Men vi vet ikke hvilke faglige kunnskaper Steffen har, det gjør ingen her inne. Så hvordan skal jeg kunne svare på det? Ingen her kan det. Selv om sytkoppene hevder å vite.
Og her er kjernen til min irritasjon. Man syter på autopilot (tenker da ikke på Keenoir). _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 30.12.2021 00:46 Post subject: |
|
|
Er vel ingen som syter på autopilot. Hva har Steffen Iversen å vise til som trener? Det jeg vet er at han var en talentfull spiller med et useriøst hode. Han likte ikke å trene, men spille fotball. Han har heller ingen erfaring å vise til som trener bortsett fra på lavere nivå. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett han helt pære full på byen, men det er ikke forenlig med å være trener i rbk hvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.12.2021 01:59 Post subject: |
|
|
Problemet er etter mitt syn at det er slike "benefit of the doubt"-ansettelser i omtrent alle posisjoner på sport, og har vært det lenge. Vi tåler en sånn en, dersom man tar utgangspunkt i at det er en ansettelse man virkelig har tro på til tross for tynn CV, men per nå har vi knapt annet.
Vikvang, Dorsin, Frigård, Rekdal og kanskje Iversen; det er faktisk ingen av disse som har bevist nevneverdig relevant nivå og/eller kompetanse til å forsvare plassen. Allikevel er det altså den pokerhånda vi går all in med på sport i Norges største klubb.
Og vennligst dropp personangrepene. Ellers sender jeg Åsgårdsreia på dere. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.12.2021 02:56 Post subject: |
|
|
Det er helt på sin plass å stille spørsmål rundt disse disposisjonene. Eller for å være ærlig så bør styret avskjediges pga måten klubben styres på.
Iversen eller Maalen er dog det minste problemet. Det kommer helt an på hvilken rolle denne ekstra assistenten skal fylle. Hovedproblemet er at vi de 20 siste årene har hatt styrer som ikke evner å se sine egne begrensninger. At treneransettelser i RBK skal håndteres av folk som er i ubetalte verv med fulltidsjobb ved siden av er helt hinsides all logikk og fornuft. At ingen styrer siden Eggen ga seg har sett dette problemet er direkte sjokkerende. Det burde være ekstremt opplagt spør du meg. Enhver kandidat som flagger at han vil se på måten klubben er organisert på vil få min uforbeholdne stemme på årsmøtet. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 30.12.2021 03:23 Post subject: |
|
|
Det Sløvsekken sa  _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 30.12.2021 12:51 Post subject: |
|
|
Som nevnt, det første vi må vite er hvilken rolle og spisskompetanse denne assistenten skal ha. Skal personen lede mange treninger? Skal vedkommende ha mer fokus på neste motstander? Skal personen ha delansvar for lagets taktikk? Skal han flytte kjegler og bare hjelpe til? Skal han i større grad følge opp enkeltspillere? Hvor detaljerte oppgaver vil vedkommende ha, kommer også an på andre ansatte i organisasjonen (nåværende eller planlagte stillinger). Bør f.eks. assistentreneren være god på ernæring eller det mentale, altså det utenfor treningsbanen, eller overlates dette helt til en ernæringsekspert/mental trener med flere (som et eksempel)?
Før vi vet dette, er det liten vits å være veldig bastant om hvem som diskuteres, og hvilke kvalifikasjoner som kreves. Selv om man naturligvis kan være skeptisk til navnene som er nevnt (noe jeg også er).
Jeg synes media burde fokusert mye mer på rollene Rekdal ønsker seg, og ikke bare navnene. I artikkelen står det bare at "Iversen er en interessant kar, og trønder i tillegg, så vi har snakket med han. Så får vi finne ut hva dette kan bli til. Så skal vi få hostet opp en eller annen spillestil før februar".
Men hvilket team ønsker Rekdal seg egentlig? Hvilke kvalifikasjoner? Hva er det som mangler i teamet hans per i dag? Jeg håper at disse tankene og prossesen er bedre enn når RBK henter trener. Her må media på banen og stille disse åpenbare spørsmålene (siden de ikke gjorde det i artikkelen sist). Så får Rekdal og klubben forhåpentligvis gi gode svar.
Hvis Steffen Iversen er svaret på Rekdals ønsker, så tror jeg mange fans lurer fælt på hva som var spørsmålet. Dette er veldig greit å vite, på alle måter, og jo før jo heller. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 30.12.2021 13:30 Post subject: |
|
|
Hva ser dere etter i en ny assistent ?
Mest fryktede svar « han kan fotball» og gjerne i kombo med
« han kjeinne klubben». |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 30.12.2021 13:40 Post subject: |
|
|
Steffen Iversen har ikke særlig peiling på det meste med tanke på rolle i en klubb som skal jobbe mot toppidrett. Iversen og toppidrett henger ikke sammen. Klubben bør absolutt ikke bruke en person som «kjenner klubben». Hent noen fra et annet miljø som utfyller de vi har nå. |
|
Back to top |
|
 |
|