View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 17.12.2021 09:47 Post subject: |
|
|
Eggen har tette personlige bånd til flere i styret, jeg tror rett og slett mannen sliter litt med følelsen av illojalitet dersom han skal snakke Bratseth mitt imot. Men ja, Eggen er ikke problemet, det er ikke slik at de i styret ikke har egne meninger akkurat.. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 17.12.2021 09:50 Post subject: |
|
|
Eggens klareste link inn mot RBK er Koteng. Ivar har siden dag en skrytt av hvor bra det er å ha Eggen som "rådgiver" og at de naturligvis skal bruke hans kunnskap. Det er jeg jo i og for seg enig i, men man må også greie å luke bort det som styret selv ikke mener er relevant. Eggen har i alle år sagt seg enig i styrets beslutninger, uavhengig om han er enig eller ikke. Det er nok samme greia med Rekdal også, om styret går for Rekdal uttaler Eggen seg positiv til dette. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 17.12.2021 10:05 Post subject: |
|
|
Men hvorfor ikke bare si at Rekdal ikke overhodet stemmer overens med hva Rosenborg skal være? Av alle bør jo Eggen klare å uttrykke det. Det er på mange vis hans livsverk det er snakk om. |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 17.12.2021 10:27 Post subject: |
|
|
Jeg tror dette er Eggens variant av "støtt laget". I alle treneransettelser etter Hamren har Eggen gått god for valget.
Tror hans agenda er mer å unngå uro, enn å si sin mening om trenerens kvalitet. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
Humma Proff

|
Posted: 17.12.2021 10:32 Post subject: |
|
|
Bortsett fra Milos Milojevic da, som står for en helt annen fotball enn det Michels-disiplene Hareide og Rekdal gjør og har helt feil "innflytelser". |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.12.2021 10:55 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Men hvorfor ikke bare si at Rekdal ikke overhodet stemmer overens med hva Rosenborg skal være? Av alle bør jo Eggen klare å uttrykke det. Det er på mange vis hans livsverk det er snakk om. |
Eggen vil alltid forholde seg lojalt til det klubben gjør når han uttaler seg offentlig, så det ikke blir lagt opp til konflikt i media. Så at han går ut og støtter ansettelsen av Rekdal er ikke overraskende. Der han derimot bommet grovt var på uttalelsene rundt Milojevic. |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 17.12.2021 11:27 Post subject: |
|
|
En ting jeg tror folk ofte glemmer er i hvor stor grad Eggen er en pedagog. Og som pedagog er han opptatt av utvikling av både spillere og trenere. Når han ikke ønsker en serber som trener i rbk tror jeg det handler lite om fordommer, men mer en tanke om at trenerjobben i rbk også er en måte å utvikle norske trenere.
Uten at det unnskylder den stygge prosessen rundt Milojevic og det påfølgende tap av omdømme. Jeg har problemer med å forholde meg til det hele uten å føle en dyp skamfølelse. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
MockFrog Junior
|
Posted: 17.12.2021 11:45 Post subject: |
|
|
NAE vil alltid være bautaen i Rosenborg, og fortjener all hyllest og respekt han kan få.
Samtidig må man kunne snakke om elefanten i rommet.
Og det er nettopp at han er en hemsko for videre utvikling av Rosenborg. Hans tette knytning til klubb og ledelse gjør at han alltid vil være en syvende far i huset som blir både indirekte og direkte involvert i viktige avgjørelser. Og deri ligger problemet. Alt skal tvinges inn i illusjonen av at ting fungerer best også i dag som det gjorde for 20 år siden. Andre impulser og ideer, det er fali det!
Jeg skjønner veldig godt at trenere er veldig skeptiske til å komme et sted der man ikke får frihet eller mulighet til å følge sin overbevisning om hva som er rett. Man må alltid forholde seg til hva Eggen, og dermed styret og klubben mener er måten å gjøre ting på. Det er "Eggens way, or the highway!". |
|
Back to top |
|
 |
Nåerdetnok Veteran
|
Posted: 17.12.2021 13:04 Post subject: |
|
|
frank wrote: |
Uten at det unnskylder den stygge prosessen rundt Milojevic og det påfølgende tap av omdømme. Jeg har problemer med å forholde meg til det hele uten å føle en dyp skamfølelse. |
Det har skjedd ting de siste par årene utenfor banen som har gjort det ekstremt vanskelig å være stolt av klubben ja. Dette er definitivt høyt på lista. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 20.12.2021 15:27 Post subject: |
|
|
Det Eggen gjorde (sammen med andre) med RBK var et fotballmirakel, og vil bli foreviget i historiebøkene. Imidlertid bør han holde seg langt unna beslutningsprosesser, og han har heller ikke lengre noen autoritet fotballfaglig. Jeg vil anta at en 16 åring som er relativt fotball interessert har passert Eggen i kunnskapsstigen. Det skimter også gjennom noen holdninger, som i den tid kanskje ble akseptert, men som i dag hører hjemme på kirkegården.
Nå har RBK utviklet seg litt sånn som fryktet. Gjennom hele tiden å søke kunnskap (bekreftelser) i de samme miljøene, har man på flere fronter sakket akterut sammenlignet med sine konkurrenter. Som trener selv finnes det mange spennende fotballmiljøer, hvor nye tanker og inspirasjonskilder får fritt utløp, men her er det trenere fra andre klubber som leder an.
Det er bare å spørre seg hva "gutta" som styrer RBK vil med klubben, og hva slags utviklende ideer de har? Fra akademiet og opp til A-laget. Begrunnelsen til styret for hvorfor de ansatte Rekdal sier vel egentlig alt. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 20.12.2021 15:54 Post subject: |
|
|
Tror det er to varianter av Nils Arne Eggen, den ene er mannen som har sett mye Rosenborgkamper og vil være istand til å gi gode råd om hva som kan gjøres for å spille bedre.
Den andre er den litt skråsikre "vet-best-om-absolutt-alt" varianten som Koteng og Bratseth er glad i å bruke når de trenger å få veteranlauget og andre til å slutte ring om hva de nå enn foretar seg.
Særlig den siste har nok blitt verre med alderen, sannsynligvis så har han mistet litt hemninger som er vanlig når en drar på årene og da særlig på hvor mye han trenger å vite om noe før han gjør seg opp en mening. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Last edited by Zorbeltuss on 20.12.2021 16:12; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 20.12.2021 15:55 Post subject: |
|
|
Hareide og Rekdal inspirert av Rinus Michels?! Snarere Drillo begge to. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.12.2021 09:28 Post subject: |
|
|
På med sarkasmedetektoren, Willoch  _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Marv Junior
|
Posted: 22.12.2021 16:05 Post subject: |
|
|
Trist å se så mye kritikk mot Eggen.
Han har i alle år vært frittalende, og sagt det han mener. Samtidig som han står bak styrets konklusjoner (enig elle uenig). Det er da ingen som skal legge munnkurv på seg selv for ikke å påvirke? Det er i så fall milevis unna den åpne filosofien som ligger til grunn i Rosenborg.
Har fulgt Eggen og Rosenborg tett siden han igjen tok over laget i 1988. Lokal identitetsskaping har vært hans mantra for suksess gjennom alle år. Dette har ingen ting med frykt for utalandske trenere å gjøre.
En sterk oversikt og kontakt med breddeklubber i og utenfor Trøndelag, gjennom gjennom blant annet ukentlige "karbonadekamper" i distriktene og direkte telefonering til ulike småklubber, skapte blest og engasjement - og til slutt den fotballkulturen som har stått så sterkt. Lokal forankring er godfotteori.
Rekdal er sikkert ikke noe 1. valg for Eggen, men det hadde overasket meg veldig om Milos hadde vært det.
Kritikken her bør rettes mot styret. Ikke Nils Arne Eggen. Ta dere sammen!
(legger for trivselen med et lite klipp fra da Eggen (kanskje for første gang?) knytter kjennskap til Rekdal )
https://www.youtube.com/r...+moss+1987 |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.12.2021 16:19 Post subject: |
|
|
Har han i alle år vært frittalende og sagt det han mener, samtidig som han sier han er enig med styret, uansett hva han mener?
Helt enig i at det er styret og ikke Eggen som skal kritiseres her, samtidig må det vel kunne påpekes at en lojal klubbpersonlighet går ganske langt i å være en nyttig idiot for sittende styre i mange sammenhenger nå. Skal man alltid støtte styret i RBK, så innebærer det en total tillit til RBKs styre i enhver form det måtte ta. Er det berettiget, når man ser de siste årene i sammenheng? Dersom medlemmene kaster nåværende styre, og et helt nytt styre med helt andre idéer kommer inn - vil Eggen være like ikke-seende lojal til dét styret? Hvis ikke, hva sier det om Eggens agenda?
Vi må få slutt på at Eggen brukes som hammer for å tvinge igjennom tvilsomme prosesser og personlige agendaer i Rosenborg. Og siden han av ulike årsaker - lojalitet, forfengelighet, selvbilde? - ikke selv synes å se noe behov for å distansere seg litt fra beslutningsprosessene i Ballkluben som åttiåring etter et tiår som fotballpensjonist, så må man vel fjerne de kreftene i Rosenborg som alltid gjemmer seg bak Eggens støtte. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Marv Junior
|
Posted: 22.12.2021 16:50 Post subject: |
|
|
Ingen vits å sitere hele innlegget rett over. - Mod
De som anser seg seg selv for "nyttige idioter" skal ta på seg selvsensur inntil nytt styre er på plass? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.12.2021 20:56 Post subject: |
|
|
Hvis man anser at man er i ferd med å bli noens nyttige idiot i noen sammenheng, så er i alle fall refleksjon over sin egen rolle en god idé. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.12.2021 23:06 Post subject: |
|
|
frank wrote: | Uten at det unnskylder den stygge prosessen rundt Milojevic og det påfølgende tap av omdømme. Jeg har problemer med å forholde meg til det hele uten å føle en dyp skamfølelse. |
Pussig hvor mange som gråter tårer for Milosevic. Mannen skrev altså kontrakt ut 2024 med Hammarby senest i juni og dro på flørt med Dorsin knapt et halvt år senere.
Her ble Milosevic ikke dratt ufrivillig inn i et smug nattestid. Men valgte for egen regning å dra til Trondheim for flørt med Dorsin et halvt år etter å har skrevet en tre-års kontrakt. Skamfølelsen må nesten være på Milosevic sine vegne da. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.12.2021 00:44 Post subject: |
|
|
Jeg er enig. It takes two to tango, som det heter.
Imidlertid synes jeg det er på grensen til uredelig, og skaper i hvert fall unødvendig mye støy å kjøre disse samtalene med kandidater uten å informere klubbene. Rapportene nordfra sier det samme ifm Knutsen-sagaen, og det er godt kjent gjennom media at også Rekdal var oppover uten at Kamma visste noe. Vi så det også da Horneland ble ansatt; plutselig dukket det opp et kompensasjonskrav som tok klubben på senga, noe som sterkt indikerer at det hadde vært lite, om noe dialog mellom klubbene på forhånd.
Det er veldig mye ryddigere å henvende seg til klubben i samme moment som trener. Og det er jo ikke nevneverdig høyere risiko heller; kravene kommer uansett, bare med kritikk i media i kjølvannet. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 23.12.2021 02:08 Post subject: |
|
|
Med Horneland og Rekdal fikk klubben vel også nyss i at de hadde gunstige klausuler i kontraktene sine, som gjorde at de trodde forhandlinger med klubbene var grei skuring. Ting var jo ikke så rett frem allikevel og klubben har da en svakere hånd enn de kunne ha hatt.
Greit nok at det kanskje er litt andre regler for trenere enn spillere, men det er i alle fall ryddig å informere om at vi har henvendt oss til deres trener for en uformell prat. Men igjen så kreves det flere enn en part for å ha en samtale, og det er også kritikkverdig at trenerne ikke informerer egen klubb i forkant om at de er invitert på en prat og de har lyst til å høre hva Rosenborg har å si. Litt kjipt for klubben som har kontrakt med treneren selvsagt, men da er de klar over situasjonen og kan begynne en vag planlegging hvis de selv må på trenerjakt.
Har klubben lyst til å gå videre etter den uformelle praten bør alle henvendelser sendes til treners klubb selvsagt, få nødvendige tillatelser og starte sonderinger om hva som evt. kreves for å kjøpe fri treneren.
Dessuten synes jeg det blir helt feil at Ivar Koteng sier at vi skal være så "rause" i forhandlingene. Nei, vi skal være ryddige i prosessene og henvendelsene og ikke rause i forhandlinger fordi man har bæsjet på leggen slik at motpart kan kreve en grei slump penger fordi klubben egentlig ikke har noe særlig valg enn å betale. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 30.12.2021 20:30 Post subject: |
|
|
Malmö tar inn portugiseren Joao Henriques som erstatter for Jon Dahl Tomasson. Lurer på om styret i MFF anser Joao som en pæreekte skåning, og om hvorvidt de lar en halvsenil 80-åring ta den endelige avgjørelsen?
RBK lever i steinalderen, og hele klubben er nå bare til og le av. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 30.12.2021 20:50 Post subject: |
|
|
La gå at han har kommet med noen uheldige uttalelser i det siste og at han ikke burde ha noe å gjøre med ansettelsesprosesser i Rosenborg, men å redusere Nils Arne Eggen til «en halvsenil 80-åring» er også ganske latterlig. Jeg håper og tror at du har et høyere nivå inne, for dette var labert. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 30.12.2021 20:55 Post subject: |
|
|
Det er litt snedig at man opplever NA som et problem, mannen som har en stor del av æren for at Rbk har fått stor status i Europa.
Noen bruker til og med aldren mot NA. Er det sånn at man ved en viss alder slutter å bli et tenkende individ? Selvsagt Kan de fleste av oss bli demente etter hvert. Men som jeg oppfatter NA er han fremdeles meget oppegående. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 30.12.2021 20:58 Post subject: |
|
|
Jeg kan fortelle deg med en gang at dette er det høyeste nivået han har inne. Vi snakker altså om en bruker som etterlyser "real shit" på forumet. Men som selv har startet en tråd som heter "hvem er best av Messi og Ronaldo?".
Men man starter jo kraftig i minus når man orker å gå inn på et forum for et lag man gir en lang faen i bare for å lage kvalm. På godt norsk kaller man sånne for tapere. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
|