| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Danserud Rutinert
|
Posted: 22.12.2021 11:12 Post subject: |
|
|
| Tror det er ca. null aktuelt for Nasberg å gå til noen annen norsk klubb pdd, basert på det jeg har hørt av ham i intervjuer. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.12.2021 12:14 Post subject: |
|
|
Men er Näsberg virkelig bedre enn Augustinsson som venstrefoten i en treer bak? Er han i det hele tatt bedre?
Skal vi handle en midtstopper nå - og det skal vi jo - så må vi for guds skyld klare å løfte blikket opp fra Ivan Näsberg og Markus Nakkim. Det vi egentlig skal erstatte er jo stoppere på landslagsnivå. Vi har spillere på det nivået i de andre leddene, og nye stoppere må i alle fall lukte på det nivået allerede.
Aller helst henter vi ett stykk stopper som er blant lagets beste spillere umiddelbart. Jeg tror vi klarer å dekke inn de andre plassene med Reitan, Augustinsson, Vagic, Eyjolfsson(?) og Henriksen, for det er litt mindre krevende for enkeltspillerne med trebackslinje.
Men hvem kan vi hente som en sånn udiskutabel forsvarssjef?
- Fra Norge tror jeg ikke jeg ville hatt så mange andre enn Lode inn selv om jeg fikk dem kastet etter meg (enkelte talenter unntatt, men nå snakker vi om landslagsnivå). Ogbu - ja - men han er vel like lite realistisk som å signere Besim på nytt, og dessuten kanskje ikke den sjefen vi trenger.
- Leo Väisänen, Hjalmar Ekdal er kanskje alternativer fra Allsvenskan som fortsatt er mulige å hente hvis vi gjør de til våre signatursigneringer og ellers sitter stille i båten med lyset av.
- Andreas Maxsø og muligens Simon Graves fra Superligaen kan kanskje være mulige, førstnevnte som en sånn Tore-signering og sistnevnte litt mer investering.
- Så har man alle de ligaene som vi ikke stoler på, og særlig ikke i forsvaret. Men kanskje det hjelper med trebackslinje, siden norske trenere stort sett opphøyer Drillo-fireren til en slags svart magi som bare nordmenn forstår. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 22.12.2021 12:38 Post subject: |
|
|
| Så i et annet forum at det unge midtstopperparet til KFUM (Taaje 24, Kiil Olsen 20) hevdes å holde god ES-klasse allerede? Greit å ha i minne så man ikke imploderer over at Rekdal bare vil hente middelmådig Obos-materiell, om navnene skulle komme opp. Han har jo sett dem på nært hold et par ganger. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 22.12.2021 12:55 Post subject: |
|
|
Det finnes mange talentfulle spillere som kan ta nivået hvis de får sjansen.
Jeg kjenner ikke til disse stopperne som nevnes her veldig godt, annet å ha hørt ved flere anledninger at Joacim Jonsson og hans medsammensvorne i Eurosport har beskrevet Jesper Taaje som "Norges beste hodespiller!". |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 22.12.2021 13:33 Post subject: |
|
|
Hvilke typer trenger vi når vi kan finne på å spille med tre bak neste sesong? Må ærlig innrømme at den oppstillingen kan jeg lite om. En eller tre "stoppere"? Vingbacker i tillegg til tre stoppere? Har vel litt å si for hvor mange stoppere vi faktisk trenger all den tid vi har god dekning på backene nå.. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 22.12.2021 13:43 Post subject: |
|
|
| vi trenger tilpasningsdyktige og fotballsmarte spillere. Og tydelige og pedagogiske trenere. Da kommer vi langt |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 22.12.2021 13:49 Post subject: |
|
|
Enig med du.. på en annen side håper jeg vi har/handler spillere som faktisk passer i rollen de skal ha, og jeg har ikke peiling på hvilke roller som skal være der bak i Rekdals hode. Random plassering av tilpassingsdyktige spillere føler jeg meg litt ferdig med etter sirkus Hareide. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 22.12.2021 13:53 Post subject: |
|
|
| Hvorvidt vi trenger nye stoppere, og hvor mange, er vel også litt avhengig av prosjekt "Henriksen som stopper". Dette ble jo launchet av Hareide før sesongen, men døde veldig fort ut. Lurer på hva både Rekdal, og Markus selv, tenker om denne omskolleringen i dag. Markus hørtes jo relativt ivrig ut på å bli flyttet bakover i banen før 2021 sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.12.2021 13:57 Post subject: |
|
|
| Bukowski wrote: | | Så i et annet forum at det unge midtstopperparet til KFUM (Taaje 24, Kiil Olsen 20) hevdes å holde god ES-klasse allerede? Greit å ha i minne så man ikke imploderer over at Rekdal bare vil hente middelmådig Obos-materiell, om navnene skulle komme opp. Han har jo sett dem på nært hold et par ganger. |
Det kan vel godt hende, men det vi trenger er jo ikke 'muligens god ES-klasse allerede, den som lever får se om de tar nivået'. Det er ikke den typen signeringer vi kan gjøre til elleveren, der må vi innse at Sarpsborg, Aalesund og Odd er i en bedre posisjon til å ta de sjansene, med flere risikoprosjekter som kjemper om samme plass. Vi trenger helst noen som vil være en kandidat til ligaens beste stopper fra dag 1 bare på opparbeidet rykte, sekundært noen vi tror vil anses som ligaens beste stopper ved halvspilt serie, når ekspertene har fått områdd seg litt.
Hadde vi hatt to (tre?) klare førstevalg, så kunne vi gjort en sånn signering til en backuprolle, ved siden av et yngre talent, men der har vi jo allerede Ceïde og Røsten. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 22.12.2021 14:05 Post subject: |
|
|
Veldig enig med deg @zaphod81.
Fra Sverige kanskje Linus Wahlqvist kunne være mulig. Minner litt om Lode, med fart og teknikk. Linket til Sparta Praha. Spiller i tre-back i dag.
Av norske er det Lode og Rosted som kan forsterke oss mye.
Ellers kanskje vi kan håpe at Rekdal har kontakter i Europa som kan låne oss noen som er for gode for Eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 22.12.2021 15:12 Post subject: |
|
|
| Hvis Rekdal ga en 18 åring debutere og fikk kapteinsbindet. Så burde Mikkel Konradsen Ceide få mulighet til å vise seg fram på trening i vinter. Synes han gjorde det godt i Ranheim. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.12.2021 15:23 Post subject: |
|
|
Håper også Ceïde kan forsvare en backuprolle for oss i år, og få en god del spilletid, men han er nok verken kvaliteten eller typen vi trenger for å få stabiliteten tilbake i midtforsvaret vårt i 2022.
Det er jo heller ikke som om Rekdal utnevnte 18-åringen (Halvor Rødølen Opsahl) til kaptein for sesongen og sydde klippekortet inn i kapteinsbindet. Neste kamp var han på benken, og han startet ikke en kamp igjen før i juli. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.12.2021 15:33 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Hvis Rekdal ga en 18 åring debutere og fikk kapteinsbindet. Så burde Mikkel Konradsen Ceide få mulighet til å vise seg fram på trening i vinter. Synes han gjorde det godt i Ranheim. |
Ja, gjorde han det altså? Jeg har ikke sett noen av hans kamper for Ranheim, men han fikk 3-3-4-3 på Nidaros-børsen i de fire siste kampene og han var involvert i mange av baklengsmålene i disse kampene. Og ja, for å komme deg i forkjøpet, man kan selvfølgelig si at det var fordi laget ikke fungerte.
Men håper så klart at han får muligheten i vinter, han kan ha utviklet seg mye selv om han ikke spilte så bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 22.12.2021 15:42 Post subject: |
|
|
| I de kampene jeg så Mikkel Ceide som midstopper syntes jeg han var direkte svak defensivt. Det er vel lov å håpe at han komme seg med mer spilletid på høyere nivå, men jeg tviler litt på om han er klar for å spille midtstopper i Eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 22.12.2021 18:41 Post subject: |
|
|
Jeg synes at Sturla Ottesen er en spiller vi bør ha på blokka. Høyreback som rykket ned med Stabæk i år, men er 20 år, har stor fart og en god innleggsfot. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 22.12.2021 19:18 Post subject: |
|
|
Nå er det vel sånn at OBOS spillere er det vi har råd til å hente om dagen. Må være realistiske.
Klubben må bygges opp fra bunnen med unge spillere _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 22.12.2021 19:20 Post subject: |
|
|
| Hoven Evland Jr. wrote: | Det finnes mange talentfulle spillere som kan ta nivået hvis de får sjansen.
Jeg kjenner ikke til disse stopperne som nevnes her veldig godt, annet å ha hørt ved flere anledninger at Joacim Jonsson og hans medsammensvorne i Eurosport har beskrevet Jesper Taaje som "Norges beste hodespiller!". |
Taaje spilte høstsesongen 2020 for HamKam etter overgangen fra Kjelsås. Deretter valgte han å bryte kontrakten med HamKam etter sesongen for å gå tilbake til Kjelsås. Da ble han snappet opp av KFUM i mellomtiden i noe som førte til noe i nærheten av en offentlig skittentøysvask.
Nå brøt han vel kontrakten med HamKam før Rekdal kom inn, men Frigård var fungerende hovedtrener hvis jeg ikke husker feil. Jeg vet ikke bakgrunnen for at han brøt kontrakten, men jeg har en følelse av at han muligens ikke topper innkjøpslista vår.
Men for all del, han er en helt enorm hodespiller og har vist seg som en meget målfarlig mann på offensiv dødball. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 22.12.2021 21:40 Post subject: |
|
|
| Kan vi restarte Vajebah Sakor, kanskje? Er vel bosman fra nyttår. |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 22.12.2021 21:49 Post subject: |
|
|
| Nei takk! |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 22.12.2021 21:53 Post subject: |
|
|
| Colin Røsler ble nevnt her, men han er så godt som klar for LSK. Bjørkeeiet kan være en veldig god løsning. Da har vi en god miks mellom ung og erfaren; særlig om Henriksen skal ned som stopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 23.12.2021 14:34 Post subject: |
|
|
| Sletto wrote: | | Kan vi restarte Vajebah Sakor, kanskje? Er vel bosman fra nyttår. |
Han som skulle prøve å restarte igjen i Brann?
Nah, da har vi bedre alternativer selv. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 23.12.2021 15:02 Post subject: |
|
|
Lode ser ut til å fosvinne til et bunnlag i Russland.
Vi burde da kunne konkurrer med et lag som heter Khimki?
Mulig lønningene er høyrer der borte. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 23.12.2021 15:10 Post subject: |
|
|
Haha muuulig det ja. Ellers snedig at så mange reiser til Russland nå. Lode, Botheim og han der Knudsen fra LSK. Kanskje ser de til norsk kunstgresskompetanse, kanskje ser spillerne til plastbaner der de er bedre enn de ellers ville vært. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 23.12.2021 15:23 Post subject: |
|
|
| RK wrote: | Lode ser ut til å fosvinne til et bunnlag i Russland.
Vi burde da kunne konkurrer med et lag som heter Khimki?
Mulig lønningene er høyrer der borte. |
Tja en 3-4 ganger høyere iallefall🤗
Men vi kunne godt ha fÃ¥tt litt oligark penger da til Ã¥ gjenreise skuta🤪 |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 24.12.2021 04:56 Post subject: |
|
|
| Zarm93 wrote: | | Sletto wrote: | | Kan vi restarte Vajebah Sakor, kanskje? Er vel bosman fra nyttår. |
Han som skulle prøve å restarte igjen i Brann?
Nah, da har vi bedre alternativer selv. |
Nei, de har vi sendt vekk gratis. Aka Serbesic og Ogbu |
|
| Back to top |
|
 |
|