English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sletto
Proff

PostPosted: 20.12.2021 21:09    Post subject: Reply with quote

[quote="OlsenfraBuran"][quote="tr0ndern"][quote="OlsenfraBuran"]Det vi kan gjøre, er å avskrive styret. Prosessen og avgjørelsene som har ført oss hit er svært kritikkverdig. Det faktum at vi ikke har gjort en gjennomført god treneransettelse siden Eggen[/quote]

Hareide i 2002?[/quote]

Vurderte om jeg skulle ta med den. Det faktum at han dro og tok over et ekstremt godt lag gjorde at jeg ikke gjorde det, men er for så vidt enig med deg. Det var en god ansettelse.[/quote]

Moren min kunne trent 2002-laget til seriegull. SÃ¥ godt samspilte var de, at de 11 som startet omtrent alle kamper kunne vunne tuten trener.
Det mest imponerende med Hareide i 2002 var at han ikke klarte å fucke opp seriegullet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 20.12.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Synes intervjuet med Rekdal var veldig bra. Han gir et veldig godt inntrykk, hvor det er helt tydelig at dette er en litt annen Kjetil vi ser nå enn den unge, egosentriske og til tider hissige og barnslige Rekdal som ikke klarte å legge bånd på seg selv når vinnerinstinktet ble litt for vanskelig å holde styr på.

Men, jeg synes det er synd at han må sitte og forsvare seg for tidligere synder (som gambling) eller at den bortskjemte Rosenborgfansen helst vil ha en helt annen trener enn ham, og at det kan bli en del støy rundt ansettelsen i tiden fremover. Det tar vel litt av gleden bort fra at han har landet den kanskje beste jobben han kan drømme om å få i karrieren sin, og jeg synes fansen skylder ham og Frigård såpass at nå må de få ro fremover, slik at resultatet blir så bra som det kan bli til neste år.

Mye av kritikken mot styret, dårlige prestasjoner på banen, feil ansettelser og nepotismen som har preget klubben, har vært en vedvarende prosess i mange år. Idealet er at klubben skal styres etter postulatene og godfotprinsippet til Eggen, og laget skal alltid spille underholdende angrepsfotball.

Det er bare det at det var Eggen som var mesterhjernen bak den fotballen, fotball-filosofien og den sosialdemokratiske kulturen. Ingen av hans spillere evnet å lære av ham i en slik grad at arven kunne føres videre, selv om både Ola By, Perry og Kåre fikk sjansen, og vi kan vel legge til Henriksen og Hoftun også. De fikk alle sjansen, men var ikke dyktige nok til å oppnå samme suksess, og som ellers i samfunnet så har de sosialdemokratiske verdiene lenge vært på hell. Vi har et mindre inkluderende, og mer splittet og egoistisk samfunn i dag. Det ville vært rart om denne samfunnsendringen ikke trakk institusjonen Rosenborg i en litt annen retning, over tid.

Ergo blir mye av kritikken rettet mot klubben Rosenborg, dvs. styret og administrasjonen, egentlig like mye et spørsmål om nostalgi, og kanskje en livsløgn om at Rosenborg skal være noe annet og bedre enn det samfunnet vi lever i, i dag. Jeg har ikke bodd i Trondheim på mange år, men synes byen virker meg mer fremmed for hver gang jeg vender tilbake, enten det er fortettingen og alle de nye 'mindre pene' byggene i sentrum, eller noe med selve stemningen som har endret seg. Eller synes jeg bare at livet var så mye enklere før? Noe er det, men uansett årsaken så er jeg da uansett klar over at det skyldes at verden går fremover, og at det som en gang var aldri kommer tilbake. Ikke det gamle Trondhjem, og neppe et Rosenborg som spiser kirsebær med de store i CL.

Så sånn er det med Rosenborg også. De som fikk oppleve gullalderen med laget på 90-tallet må heller leve med minnene og drømme seg bort en gang i blant og føle seg takknemlig over at man som fan fikk ta del i den drømmen. Rosenborg er noe annet i dag, og jeg tror ikke klubben vil 'ligne på seg selv' igjen med det første. Det kommer neppe til å skje før vi igjen er så heldige at en svært motivert idealist, med en sterk personlighet og ukuelig optimisme om at vi vil lykkes til sist, igjen oppnår suksess, på og utenfor banen.

Er den mannen Kjetil Rekdal? Tiden vil vise, men den ydmyke versjonen av Rekdal som vi så i dette første intervjuet ga meg enda mer troen på at han kan føre klubben tilbake til toppen av norsk fotball, og kanskje et steg til.

Intervjuet ga meg også troen på at vi har fått en trener det er lett å identifisere seg med, om man selv har fått noen rynker og gått på noen smeller her i livet. Rekdal 2.0 kan derfor vise seg å bli gull verdt for Rosenborg, både som trener og for klubbens verdier, fordi jeg tror endringene må komme innenfra, og gjenspeile verdiene til den som er Mr. Rosenborg. Akkurat som Eggen var det med sitt sosialdemokratiske tankegods i sin tid.

Fint innlegg Tommel'n opp!
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 21:17    Post subject: Reply with quote

Nå er det klart og nytt trener team på plass.
Vi har en god stall og der vi ikke er topp notch vil vi forsterke.
Nå må vi fylle Lerkendal og gi laget en storm av medvind. Tiden er inne for at den hvite tornadoene skal blåse over de andre lagene.
Glimt skal spilles ut og sendes hjem til Bodø som den farmer klubben de egentlig er og kommer til å bli igjen.
Stolt fortid, stor fremtid.
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

nidaros997 Tommel'n opp!

Zorbeltuss wrote:
Rekdal er vel iallefall typen til å si at vi skal bli gode med en gang.

Mine bekymringer går jo primært på:
-Lang historikk med å "slite ut" omgivelsene.

-Lang historikk med å være motbydelig i media.

På det ene punktet der med å slite ut omgivelsene så skal det vel noe til å nå opp til Eggen som virkelig slet ut omgivelsene. Som egentlig bare betyr at man er helt ekstrem på det å ville vinne og å få folk til å følge en plan. Eggen har jo flere ganger måttet pakke sammen pga det der.

Det å drive med mind games i media og å ta på seg trøkket er bare positivt. Vi har i alle fall siden slutten på Kåre-perioden hatt trenere som har vært feige og passive og som har kastet styre, klubb, supportere og omgivelser til løvene i stedet for å ri av stormen selv. Rekdal kommer til å stå støtt i stormen til den dagen han slutter og faktisk være sjef. Det at Koteng må gjøre den jobben der er helt bak mål. Og skulle vi få inn en ny styreleder som ikke er av Koteng-kaliber og tåler masse juling så er det enda viktigere å ha en trener som faktisk tar "mentalt ansvar".

Det lukter 3-4-3 lang vei av Rekdal, men med de stopperne vi har så tror jeg det definitivt er like greit å putte på en ekstra mann der bak i midtforsvaret og ta det derifra.

Og ja, jeg er forsiktig optimist.
2mas
Sjef

PostPosted: 20.12.2021 21:43    Post subject: Reply with quote

Karlsen har vært på Lerkendal:

Rekdal må overbevise skeptiske supportere om at han er et godt valg som ny Rosenborg-trener.

- Det må være gjennom at de ser at det nå er Rosenborg for alle penga. Nå er jeg deres mann, og jeg kommer til å gjøre alt jeg kan for de skal få se laget sitt sånn som de ønsker. Hvis dette detter på plass, tror jeg at vinden snur litt, innleder Rekdal overfor rbkweb.no.

(...)

- Jeg kan ikke trylle alene. Jeg må ha alle med hvis det skal bli en suksess. Noen av oppgavene jeg har, er å sørge for trivselen er der, at det er kontinuerlig utvikling, at vi har de rette spillertypene på banen, at vi stiller de riktige kravene og tar de rette justeringene når det trengs. Hvis alt dette klaffer - eller mest mulig av det, vil du få framgang. Da er vi på rett spor.

- Hva er det første du skal ta tak i på trening i januar?

- Å sette standard og krav; at dette er nivået vi skal trene på. Dagen etter kommer jeg til å heve nivået litt, og sånn kommer jeg til å holde på. Hver gang vi klarer å ta et nytt steg, så kommer et krav om at vi skal opp en etasje til. Sånn kommer det til å holde på til evig tid. Det er ingen som blir for god i fotball, og det er ingen som har nådd maks utvikling før du legger opp.

Les mer: - NÃ¥ er jeg deres mann

– Rekdal har aldri mislikt RBK. Han har mislikt vår dominans, og det skjønner jeg, sier Nils Arne Eggen til Nidaros i 2021.

33 år etter at han ringte hjem til familien Rekdal, telefonsamtalen vi straks kommer tilbake til, møttes de gamle kamphanene på Fannrem. RBK trengte åpenbart velsignelsen til den 80 år gamle trenerlegenden. Møtet endte med at Eggen godkjente HamKam-sjefen.

– Han har veldig klare tanker om fotball, noe som tilsvarer Rosenborg sin filosofi. Det er samsvar mellom Rekdal sin filosofi og RBK sin filosofi. Det er bra. Det er et godt utgangspunkt, sier Eggen.

Les mer: Gruskasting, krangler, beskyldninger, drittslenging og kjefting på ti år gammel RBK-fan. Slik har Rekdal «hatet» RBK i 33 år

Jeg er litt for lat akkurat nå, men jeg antar Eggen bare var ansvarlig for OL-landslaget i 86-87 og dermed ikke ledet noen av U21-landskampene til Rekdal i 87?

Forresten traff en tidligere høyreving bra på denne for tre år siden (takk til Nidaros-Marius i saken over!):

– Kjetil drømmer innerst inne om å jobbe med Rosenborg, men han er fryktelig misunnelig og sjalu på oss. Han er helt sikkert en av de som fronter konspirasjonsteoriene om varme og kalde kuler i trekningen, så Start måtte hit til Lerkendal, sier Helland.

- Så du mener virkelig at han innerst inne ønsker seg til RBK?

- Ja, det er jeg ganske sikker på. Det er jo den mest attraktive trenerjobben i norsk fotball. Og Kjetil er såpass offensiv og ærekjær at dersom han hadde fått tilbudet, hadde han sikkert tatt sparkesykkel oppover hit, mener RBK-spilleren.

Les mer: RBK-profilen om Rekdal: - Den store drømmen hans er å trene Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran

PostPosted: 21.12.2021 00:53    Post subject: Reply with quote

Tror dette kan bli bra. Vi har den dyreste stallen i innkjøp, høyest budsjett og en helt ok trener i norsk sammenheng, som har tatt gull før. Håper og tror det kan være nok til gull I 2022.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 21.12.2021 00:55    Post subject: Reply with quote

Jeg håper men tviler.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.12.2021 00:59    Post subject: Reply with quote

Rekdal har vel aldri tatt mer enn 1.8 poeng i snitt noengang? Og det er ikke helt sant at han ikke har prøvd ut toppklubb, de brukte jo enorme mengder med penger i Engen i mange år, kjøpte enkeltspillere for 15-20 mill og sånn. Grunnen til at de ikke var et skikkelig topplag er jo fordi selv med enorm satsing så klarte ikke Rekdal å få til noe skikkelig.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 21.12.2021 01:03    Post subject: Reply with quote

1. Rosenborg er ikke Enga.
2. Kjetil er eldre
3. Vi får se.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.12.2021 01:09    Post subject: Reply with quote

Jaja, masse håpe-grunner til å håpe at dette blir bra. Men det er ikke særlig sannsynlig. Han hadde gjort Engen til en toppklubb om han ikke hadde hatt en dinosaur-fotball filosofi og kunne kjøpte inn hardtarbeidende spillere.

Brøle, skrike, true, braute og kaste ting. Er ikke rart Koteng liker han, klin lik jo lol
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 21.12.2021 02:08    Post subject: Reply with quote

Håper selvsagt Rekdal lykkes her, men heldigvis er årsmøtet FØR serien starter slik at en ev. opptur i serien ikke stopper at styret kastes.

Det viktigste nå blir å kaste styret på årsmøtet. Koteng og Bratseth har gjort en dårlig jobb på å utvikle RBK som en velfungerende og samhandlende organisasjon. Et nytt styre vil da også ha mindre å tape på å sparke Rekdal dersom det går dårlig i serien, ettersom det ikke var de som betalte 4 mill og satset på denne duoen.
Back to top
PekeFortsattMotFærøyan
Senior

PostPosted: 21.12.2021 09:14    Post subject: Reply with quote

Ser folk har begynt å få trua basert på ingenting, akkurat som med Horneland og andre innlysende horrible treneransettelser. At dere gidder
Back to top
attityd!
Proff

PostPosted: 21.12.2021 09:28    Post subject: Reply with quote

HÃ¥p er flammen som holder liv i ethvert supporterforhold.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 21.12.2021 09:37    Post subject: Reply with quote

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
Ser folk har begynt å få trua basert på ingenting, akkurat som med Horneland og andre innlysende horrible treneransettelser. At dere gidder

Hva er det som gjør at akkurat du sitter med fasiten på hva som er rett og hva som er feil? Ser at vi har ganske stor forskjell i definisjonen av ingenting. Regner med du vet hva folk baserer sin positivitet og optimisme med? Hvis ikke så blir utsagnet ditt meget spesielt. Helt greit at folk er skeptiske, men det må da også være lov til å ha trua på prosjektet uten å bli sabla ned. INGEN sitter med fasiten på fremtida. Jeg har i hvertfall ikke møtt noen.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 21.12.2021 09:49    Post subject: Reply with quote

Basert på empiri, kanskje? Jeg ser lite som skiller denne ansettelsen fra tidligere treneransettelser. Enda en defensivt orientert trener som har oppnådd resultater over snittet med mindre klubber som nå må spille "rosenborg-fotball" selv om dette er noe de aldri har gjort før.
Back to top
PekeFortsattMotFærøyan
Senior

PostPosted: 21.12.2021 09:56    Post subject: Reply with quote

Vi sitter med fasit. Vi har gjort dette gang på gang tidligere, og feilet gang på gang. Vi ansetter en trener som står for en helt annen filosofi enn den vi har uttalt at vi skal stå for. Ellers, verste intervjuet med en ny rosenborg-trener noen gang. Ren forsvarstale av seg selv og en som sterkt prøver å skjule hva han egentlig har lyst å si, at Rosenborg ikke har vunnet serien på mange er og ikke er noe topplag, og at han må få tid til å finne de rette typene og spille på den måten de rette typene for han behersker, som er alt annet enn offensiv,underholdende fotball.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 21.12.2021 09:57    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Basert på empiri, kanskje? Jeg ser lite som skiller denne ansettelsen fra tidligere treneransettelser. Enda en defensivt orientert trener som har oppnådd resultater over snittet med mindre klubber som nå må spille "rosenborg-fotball" selv om dette er noe de aldri har gjort før.

Forhåpentligvis er Reka såpass rak i ryggen at han spiller Rosenborgfotball på sin måte i stedet for å kjøre en variant som verken han vil eller spillerne passer til. Synes han svarer godt for seg mtp roller også. Attraktiv angrepsfotball kan spilles på mange måter uten at det nødvendigvis må være 433. Reka har mer tyngde enn Hornis, mer motivasjon enn Hareide og mer av alt enn Perry.
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 21.12.2021 10:02    Post subject: Reply with quote

Ellers, verste intervjuet med en ny rosenborg-trener noen gang. Ren forsvarstale av seg selv og en som sterkt prøver å skjule hva han egentlig har lyst å si, at Rosenborg ikke har vunnet serien på mange er og ikke er noe topplag, og at han må få tid til å finne de rette typene og spille på den måten de rette typene for han behersker, som er alt annet enn offensiv,underholdende fotball.

Ja uff. Ekkelt å høre trenere som sier det som det er. Savner allerede Hareides evinnelige fokus på hvor vanskelig det er å spille på kunstgress.
EDIT: Formatert.

Last edited by BGFE_1916 on 21.12.2021 10:18; edited 1 time in total
Back to top
PekeFortsattMotFærøyan
Senior

PostPosted: 21.12.2021 10:07    Post subject: Reply with quote

Hele tonen til rekdal var vel egentlig bare en kamuflert "dette blir vanskelig". Forøvrig er også Rekdal uttalt kunstgressmotstander og har uttalt at det den norske gunstgressimporten fører til en særnorsk fotball som er helt akterutseilt internasjonalt.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 21.12.2021 10:10    Post subject: Reply with quote

Vi sitter med fasit. Vi har gjort dette gang på gang tidligere, og feilet gang på gang. Vi ansetter en trener som står for en helt annen filosofi enn den vi har uttalt at vi skal stå for. Ellers, verste intervjuet med en ny rosenborg-trener noen gang. Ren forsvarstale av seg selv og en som sterkt prøver å skjule hva han egentlig har lyst å si, at Rosenborg ikke har vunnet serien på mange er og ikke er noe topplag, og at han må få tid til å finne de rette typene og spille på den måten de rette typene for han behersker, som er alt annet enn offensiv,underholdende fotball.

Regner med du lyttet til intervjuet med et åpent sinn og ingen snev av å være forutinntatt?
Selv synes jeg at Rekdal gjorde en god figur i intervjuet. Grunnen til forsvarende svar, er det ensidige fokuset som flere supportere har om fortiden her inne.
Back to top
PekeFortsattMotFærøyan
Senior

PostPosted: 21.12.2021 10:15    Post subject: Reply with quote

Og med det ensidige fokuset mener du naturligvis faktaene om rekdal og hans trenergjerninger.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 21.12.2021 10:21    Post subject: Reply with quote

Nei. Hans trenergjerninger sier vel 3 cupgull og ett seriemesterskap pluss et par opprykk blant annet. Tenkte mest på fokus på at mannen skal være uspiselig, udugelig, spilleavhengig, inkompetent og en del andre ord som ikke egner seg på trykk!
Back to top
Kolsås Ultras
Junior

PostPosted: 21.12.2021 10:33    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jaja, masse håpe-grunner til å håpe at dette blir bra. Men det er ikke særlig sannsynlig. Han hadde gjort Engen til en toppklubb om han ikke hadde hatt en dinosaur-fotball filosofi og kunne kjøpte inn hardtarbeidende spillere.

Brøle, skrike, true, braute og kaste ting. Er ikke rart Koteng liker han, klin lik jo lol

Til å ha skrevet over 17 000 innlegg er jeg ikke spesielt imponert over nivået ditt.

Jeg har virkelig troa på Kjetil Rekdal som ny Rosenborg-trener. Erfaring, fotballkunnskap og hans genuine vinner-mentalitet er udiskutabel. Alle som har et snev av en menneskekjenner i seg , har også sett at Rekdal i dag ikke er den samme som Rekdal for 5-10-15-20 år siden. Rekdal anno 2021 er trolig den beste «pakka» til nå - så får vi se hvordan det går. Jeg gleder meg i alle fall!

Dere i hylekoret som bare har bestemt dere for å være negative - ta dere en jævla stor bolle og hold kjeft fram til seriestart.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 21.12.2021 10:42    Post subject: Reply with quote

synes det er artig å lese innlegg fra folk som er optimistiske. det er ingen argumenter for ansettelsen, bare personangrep på de som er negative.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 21.12.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Med 17 000 innlegg sÃ¥ kan ikke alt være gull, 1972MD kan nÃ¥r han vil 😁 MÃ¥ bare komme seg litt ut av denne fastlÃ¥ste tankegangen om Rekdal. Fotball er ferskvare, og det er ingen vits Ã¥ være sÃ¥ ekstremt pessimistisk pÃ¥ klubbens vegne.

Nesten alle var enig om at Hareide var en bra signering av oss. Det viste seg å være feil. Rbkwebs kollektive bevissthet har tatt feil før, og kommer til å gjøre det igjen. Det er nesten litt skummelt hvor mye ekkokammertendenser det er her inne. Mange fyrer seg selv opp i en ekstrem grad og kan ikke forstå at det finnes andre synspunkter enn sine egne og den etablerte sannheten her inne. Det bidrar også til at det koker over irl for enkelte, noe som ikke er overraskende med tanke på desperasjonen som tegner seg her inne.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 203, 204, 205  Next
Page 63 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb