| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

Flabbergast Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 14:56    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Søtvatten wrote: | 	 		  Det vil overraske meg om Dorsin ikke trekker seg etter dette. Man kan jo si hva man vil om jobben han har gjort, men etter min mening bør det være åpenbart at den sportslige lederen er den som finner trener. At styret formelt ansetter er greit, men de må stole på den sportslige lederen. Hadde Dorsin kommet med Perry for tredje gang kunne jeg skjønt at styret sa nei, men når han kommer med en ganske interessant kandidat han har kartlagt i lang tid så blir det for dumt. Jeg var ikke ekstremt gira på Milos selv, men han er uendelig mye mer interessant enn Rekdal. 

Bratseth og de andre i styret som satte foten ned må rett og slett gå. | 	  

Det er to stk i styret som har sittet lenge og ment noe om alle treneransettelser og store veivalg klubben har gjort det siste tiåret. Det er Bratseth og det er Koteng. De bør takke for seg ved neste årsmøte. Når man har sittet så lenge bør medlemmer skiftes ut uansett om de har gjort en god, dårlig eller meh jobb, kun fordi det ikke er sunt å ha folk i maktposisjoner over lang tid | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

waterfalls Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 15:06    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Lord Oakley wrote: | 	 		  | Av Norske kandidater er Rekdal lett topp tre basert på hva som er gjort de siste par årene; han har også erfaring og en "balast" som er helt nødvendig for å trene RBK. Han er ikke favorittkandidat, men skal vi ha en Normann som IKKE er KK; så er Reka en av de absolutt beste kandidatene...Man kunne alltids håpe på at Dorsin dro opp noe spennende fra hatten; men han kjenner ikke til noen andre en sine tidligere kolleger og deres nærmeste... | 	  

Basert på hva er Rekdal lett topp 3 av norske kandidater? Har har vært trener i mange år ja, men hva er denne "ballasten" som gjør han egnet? At han har stått i (selvforskyldte) stormer/konflikter?

Folk har klaget på hva som har blitt levert av Hareide, men mener Rekdal er en god kandidat? Jeg ser ingen logikk i det overhodet. Rekdal er mer av det samme, men på et dårligere nivå. Rekdal er ikke kjent for åvære flink til å bygge langsiktig eller få alle til å dra i samme retning. Det er alltid masse konflikter rundt Rekdal føler jeg, selv om det nå går bra i Ham-Kam. Men kommer motgangen så tror jeg ting snur fort der også.

Rekdal står for mer av den drittfotballen vi er lei av! Rekdal sin filosofi er jo stram organisering defensivt og først og fremst hindre motstander, han har aldri lykkes med å skape et sprudlende lag offensivt. Jeg tror ikke han engang har prøvd.

Så kan man si, han har ikke hatt muligheten til det, må være praktisk/kynisk i små klubber osv. Men hvis han ikke har øvd på dette før, hva tilsier at han skal få det til nå? Man kan ikke lære bort ting man ikke kan er det noe som heter. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Jonas Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 15:07    Post subject:  | 
				     | 

| 

Syns Dorsin sin kobling til han agenten og NS-klienter er problematisk og noe han virker å balansere dårlig. Men det må komme frem hvordan en sportslig leder kan jobbe med et alternativ i mer enn et halvt år for så å bli nedsablet av en (eller flere?) i 12 time. Det fremstår ekstremt uprofesjonelt og tyder på et styre og stell hvor man ikke drar i samme retning og har personlige agendaer. Skal ikke se bort fra at Dorsin trekker seg om det ender opp med Rekdal. _________________ No al calcio moderno | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bæærnt Rutinert

| 

Posted: 11.12.2021 15:16    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det vil faktisk være svært så avslørende for Dorsin og hans mangelfulle lederegenskaper dersom han IKKE trekker seg etter dette dersom prosessen med MM er riktig beskrevet, og det viser seg at styret har dradd frem Rekdal som en het kandidat helt på tampen før den endelige beslutningen skal tas.

Og i alminnelighet - et slags "kiss of death" for mange andre som fortsetter å vanskjøtte sine oppgaver og ansvar på vegne av klubben. Personlige aspekt og forhold synes mye viktigere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

abjoern Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 15:34    Post subject:  | 
				     | 

| 

Styrets overkjøring i tolvte time er selvfølgelig problematisk, og særlig om begrunnelsen er at det nye teamet er serbere. Bratseth og Co har gjort sitt i klubben. 

Det sagt, så må jo ledelsen fort ta noe ansvaret for at ledelsen og styret ikke var samkjørte så sent i prosessen..? Det er lov å snakke sammen, og det ligger jo til ledelsen å orientere styret. Med forbehold om at de egentlig var samkjørte, men at Brathseth og co fikk dårlig magefølelse på slutten. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 11.12.2021 17:27    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Inntil videre velger også jeg å avdramatisere styreavgjørelsen noe. Milojevic var tross alt inne til et slags andregangsintervju, og det er ikke uvanlig at lista over kandidatene blir stokket om underveis. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bæærnt Rutinert

| 

Posted: 11.12.2021 17:31    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Det er jo snakk om at MM har fått presentert et tilbud. Da har man kommet mye lenger enn et andregangsintervju ? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 11.12.2021 17:36    Post subject:  | 
				     | 

| 

| For å være ærlig kjenner jeg "standardprosedyren" for dårlig. Mulig at "tilbudene" - både det avslåtte i forrige uke og det som vekket interesse på mandag - ble gitt med forbehold om at styret godkjente? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Neeskens Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 17:39    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det er ikke bestandig man får første valget. Det er ikke hovedproblemet.

Problemet er 2-3 valget. Som er total forskjellige fra første valget fotball messig og personlig. De står for en fotball, ihvertfall Rekdal, som ikke vil engasjere Lerkendal. Slik Hareide fotballen ikke gjør. _________________ Medløpere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

PerO Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 18:03    Post subject:  | 
				     | 

| 

| 2mas wrote: | 	 		  | Inntil videre velger også jeg å avdramatisere styreavgjørelsen noe. Milojevic var tross alt inne til et slags andregangsintervju, og det er ikke uvanlig at lista over kandidatene blir stokket om underveis. | 	  

Slike intervjuer gjøres i hemmelighet når kandidaten har en toppstilling | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 11.12.2021 18:05    Post subject:  | 
				     | 

| 

Enig. Det var blåøyd å tro at kandidaten uoppdaget kunne fly til Værnes og bli hentet av Mickey Blue Eyes.

Likevel er jeg ikke sikker på at Dorsin ser på styreavgjørelsen som et så stort nederlag at han sier opp. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

PerO Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 18:12    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Neeskens wrote: | 	 		  Hvis koteng sitter å pratet med Rekdal om kontraktsmessig ting så mener jeg det burde være daglig leder og sportsjefens oppgave.

Har aldri vært borti at styreformann har diskutert ansettelses kontrakt direkte med en mellomleder.

Så kjenner jeg såpass godt til koteng at jeg ikke blir overrasket hvis han sitter å diskuterer fotball og formasjon og spillestil med Rekdal. Han legger opp til sånn kåre forhold med direkte kommunikasjon dem i mellom på daglig basis som fører til slik galskap at styreformann sender sms til treneren under kamper.

Koteng var rett mann når han kom inn. Men etter å ha fått økonomien på rett plass burde han blitt byttet ut med en annen type styre formann med mindre tid til å bo på brakka hver dag | 	  

Du bør sette deg inn i klubbens organisering.

Hovedtrener er øverste leder av elitesatsingen, og ansettes og rapporterer direkte til styret.

Sportslig leder er underordnet hovedtrener i alke saker som vedrører a-laget. Sportslig leder er øverste leder for akademiet og "andre" ansatte.

Så her må nok styreleder ta kontrakten. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

håpløs Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 18:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

| 2mas wrote: | 	 		  | Likevel er jeg ikke sikker på at Dorsin ser på styreavgjørelsen som et så stort nederlag at han sier opp. | 	  

Enig. Dette handler ikke om det 'sportslige', men mer om ting som kanskje Dorsin er litt for ung/fersk til å forstå.

-hva som er rett skrev jeg ikke.
  Last edited by håpløs on 11.12.2021 18:35; edited 2 times in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Rallepus Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 18:26    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg forstår godt om han trekker seg. Styret har jo basically allerede vist seg å ikke ha tillit til hans vurderinger. Det er en av to, og sånn det har pleid å være på Lerkendal, er det alle andre enn dem med det øverste ansvaret – styret – som må gå. En skam. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

håpløs Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 18:42    Post subject:  | 
				     | 

| 

-men ingen av oss var til stedet på møte med MM..

Etter flere timer samtale så må det jo være mulig å ombestemme seg.

Også for Dorsin..

Synes ikke de res fra Hammarby er tilsynelatende såå imponerende;

http://www.altomfotball.n...lUrl=false

Mange kan klare det på et halvår med et lag som to foregående år kom på 3. og 8.plass.

-og hvilke lønnskrav hadde hele denne 'serbiske gjeng' som stikker av etter et halvår? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Rallepus Veteran

| 

Posted: 11.12.2021 21:38    Post subject:  | 
				     | 

| 

Hele denne "serbiske gjeng", hva er det for en måte å omtale folk på? To serbere og én svenske = en gjeng – med det det ordet innebærer av konnotasjoner. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Neeskens Veteran

| 

Posted: 12.12.2021 00:25    Post subject:  | 
				     | 

| 

PerO.

Jeg kan og kjenner til klubbens organisering og den er feil og årsak til mye  av problemene.

Den må endres. _________________ Medløpere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

HupOranje Senior

| 

Posted: 12.12.2021 11:38    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Flabbergast wrote: | 	 		  | Det er to stk i styret som har sittet lenge og ment noe om alle treneransettelser og store veivalg klubben har gjort det siste tiåret. Det er Bratseth og det er Koteng. De bør takke for seg ved neste årsmøte. Når man har sittet så lenge bør medlemmer skiftes ut uansett om de har gjort en god, dårlig eller meh jobb, kun fordi det ikke er sunt å ha folk i maktposisjoner over lang tid | 	  

Hvorfor stilles det aldri kritiske spørsmål (f.eks. på årsmøte) til Rune om hans rolle i dårlige treneransettelser, dårlige veivalg, og mangel på kurs? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
  | 

Posted: 12.12.2021 12:14    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det er vanlig at styret svarer som en enhet. Det hører med til sjeldenhetene at enkeltrepresentanter må svare for seg. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Neeskens Veteran

| 

Posted: 16.12.2021 10:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

Hvor har vår øverste sportslige leder blitt av ?

Sitter han å forhandler frem kontrakten til Rekdal ? _________________ Medløpere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Kamerat Ola Veteran

Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
  | 

Posted: 16.12.2021 10:39    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Hadde jeg vært han hadde det fristet sterkt med en tidlig juleferie. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Undergangen er nær Veteran

| 

Posted: 16.12.2021 18:15    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Neeskens wrote: | 	 		  Hvor har vår øverste sportslige leder blitt av ?

Sitter han å forhandler frem kontrakten til Rekdal ? | 	  

| Hjelvik i TV2 på twitter wrote: | 	 		  | Tror Ivar Koteng lander på Værnes til en del ubesvarte anrop ganske snart. Er nemlig han som har vært på Østlandet og forhandlet med Rekdal/Wivestad siste døgnet. Reiste ned i går, tilbake i dag. Kjapp prosess. | 	  

Ser ikke sånn ut. Så vidt jeg har fått med meg er det ingen medier som har fått tak i Dorsin eller "vet" noe om hva han tenker om noe som helst. Er det i det hele tatt mulig å se for seg Dorsin på pressekonferanse med Rekdal da? Stå å snakke om hvor god prosess han har ledet og hvordan stillingsbeskrivelsen passer perfekt til Rekdal? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Henri Legende

| 

Posted: 16.12.2021 18:32    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Kan ikke tenke meg noe annet enn at Dorsin er ferdig i løpet av kort tid. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Neeskens Veteran

| 

Posted: 16.12.2021 18:36    Post subject:  | 
				     | 

| 

Tvilsomt om Dorsin har så liten integritet og stolthet.

Han er kanskje sendt til Sverige for å besøke familien... Passer sikkert bra nå!!! _________________ Medløpere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Jonas Veteran

| 

Posted: 16.12.2021 18:45    Post subject:  | 
				     | 

| 

Sier seg selv at sportslig leder er ferdig når styret torpederer forslaget du har jobbet med over tid og er innstilt på å samarbeide med, bare for å trekke opp en egen kanin av hatten. _________________ No al calcio moderno | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|