English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 653, 654, 655 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 10:40    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
TH har all den nyttige erfaringen fra gullalderen.

Høres ut som det Eggen sa angående Milojevic, det der. Kan vi akseptere at det fins flinke folk utenfor Rosenborg og Norge og, snart?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 10:57    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi skal undervurdere Maalen.
Han spillte ut RBK i en periode med bare semi proffer.
ballbingen
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:03    Post subject: Reply with quote

Den gode, gamle "Åja, han var god mot oss, han må bli enda bedre med oss!" -argumentasjonen...
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 13.12.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Veid og funnet for lett i Ranheim, hvorfor skal han da være aktuell for RBK? Fordi han blir en billig løsning? Fordi han er lokal? Fordi han blir behagelig for styret (vil være lett å håndtere for Koteng og sittende styre).
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:13    Post subject: Reply with quote

Altså, Maalen kunne sikkert spilt en rolle i et trenerteam i Rosenborg, men hovedtrener? Nei. Vi må faktisk sikte høyere enn det.
Back to top
Nåerdetnok
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:17    Post subject: Reply with quote

Man kan sikte så mye man vil. Men har man dugg på brillene og ingen vilje til å pusse de går det på ræv uansett.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:20    Post subject: Reply with quote

Ola
Som Rekdal!!
Vi må finne riktig filosofi og riktig holdning til hvordan vi vil fremstå på banen. Ikke navn.
Nå må vi lære
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:22    Post subject: Reply with quote

Når man nå ikke har noen gode alternativer som er etablerte gode trenere. Nå har det jo dukket opp gode x-spillere som har blitt trenere rundt omkring. Vi så jo også under Tørum at gode rutinerte spillere kan gjøre en bedre jobb en en etablert seig trener.

Skulle vi bare ha gitt jobben til en ung, fersk kandidat?

Jeg fremmer herved forslaget: "Løkberg for president"
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:24    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg vi for alt i verden unngå at Reka er ny trener. Samtidig mener jeg at det går an å finne en bedre trener enn Maalen, som ønsker å spille fotball slik Rosenborg skal spille fotball. Det må du da forstå.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:32    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt denne nesegruse beundringen for Maalen. Hørte ham i podcast tidligere i år, og synes ikke han kom med noe fotballfaglig som fikk meg til å tenke at dette er en mann jeg vil se i Rosenborg. Tvert om fremhevet han det defensive spillet til Rosenborg som det området han hadde sett (mest?) utvikling i, og det var jo like sjanseløst den gang som nå.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:35    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke av mange trenere som har spillt bedre 4-3-3 med dårlige spillere enn det Maalen gjorde i Ranheim . Så vil det alltid bli slitasje mellom trener og spillere etter så mange år.
I tospann med Henriksen kunne det blitt bra. Må når Rekdal et alternativet
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 12:20    Post subject: Reply with quote

Leser at koteletten skal ha møte med Kjernen.... Er det for å forankre valget av Rekdal, en trener som står for alt det vi ikke vil stå for ??
Non som kan gi et kort referat fra møte ?
Sobchak
Proff

PostPosted: 13.12.2021 12:28    Post subject: Reply with quote

Koteletten? Kom igjen, mann. Du greier å holde et høyere nivå enn det.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 12:42    Post subject: Reply with quote

Maalen var hovedtrener i ranheim i 5.5 år. Det er naturlig at det utvikler seg slitasje over såpass lang tid. Maalen vs Rekdal vil i mitt hode være en no-brainer til fordel Maalen. Så er jeg selvsagt enig i at vi kunne siktet høyere. Og da mener jeg først og fremst mye høyere enn Rekdal.
Back to top
Troillongen
Senior

PostPosted: 13.12.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

Jeg håper flørten med Rekdal skjedde for at vi supporterne skal puste lettet ut heller enn å grine på nesa hvis vi blir servert Maalen som hovedtrener. Jeg kommer i alle fall til å gjøre det, selv om det ikke akkurat var Maalen jeg så for meg. RBK Han kan jeg i det minste heie på, i motsetning til Rekdal...
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 13:07    Post subject: Reply with quote

Sobch.
Selvsagt klarer jeg det. Men jeg trenger ikke deg til å fortelle meg det.
Har du ikke sansen for et festlig ufarlig kallenavn så bryr jeg meg lite om det faktisk.
Koteletten blir det fra meg. Og hesten fra andre osv osv
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 13.12.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

Håper i det minste vi får en trener som kan få tilbake troen på at RBK igjen kan bli noe stort. Nå er det et totalt fravær av entusiasme hos publikum også.

Jeg tviler ikke på at Rekdal kunne hevet RBK og gjort de bedre på struktur, samhandling mv. Han er en pragmatiker av rang og har man sett den totalfora dringen med HK i år, er det svært imponerende.

Men som person evner han ikke å skape entusiasme hos oss supportere, er fryktelig negativ i motgang er svak for å henge ut spillere. Man må selvsagt at også han utvikler seg, men nå er det på tide at RBK setter underholdning og spillestil på dagsorden.

Rekdal kunne vært en fyr som tok over midt i sesongen om noen fikk sparken, men ingen jeg vil ha på 3-års kontrakt.

Spørsmålet er hvem som egentlig er gode kandidater - det første handler jo om hvem som er interessert. Jeg tipper RBK har sondert markedet, men at interessen er svært lav. Desssverre
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 13:38    Post subject: Reply with quote

Men siden enkelte (la oss ikke nevne navn) tydeligvis er av den oppfatning av at trenere som ikke er norske ikke kan trene RBK fordi de er fra feil fotballkultur, så blir jo lista over alternativene utenom Knutsen som kan tenkes å gjøre en god jobb her mer eller mindre blank.

Da virker ikke Rekdal så totalt håpløst rent fotballfaglig, dog helt feil match som person i forhold til hva klubben skal stå for. Han stinker rett og slett voldsomt av å være den type mann du henter inn for å "sikre" inn medaljer i 22/23 så man kan kjøpe seg tid til å rydde opp i Salmar og øvrig ledelse, og Glimt/Molde pdd fremstår ikke sterkere enn at det kan bli to gull på rappen hvis en får skikk på alle skadene, får orden på forsvaret og stiller opp likedan som i andreomgang mot Godset på midten og i angrep. Jeg tviler sterkt på at han evner å ta laget til neste nivå da.
Zarm93
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 13:59    Post subject: Reply with quote

Vi skal ikke ha Rekdal uansett hvordan man vrir og vender på det, og prøver å få han til å passe inn. Det var snakk om at Milos ville starte i minus, vel - Rekdal vil starte i så mye minus at det at det vil være umulig for han å komme i pluss noen gang.
orz
Proff

PostPosted: 13.12.2021 13:59    Post subject: Reply with quote

Som de fleste andre her skjønner jeg virkelig ikke hvordan Rekdal kan svare på kravspeken om "artig, angrepsvillig fotball". Men trolig har de også andre kriterier (kanskje taktisk klok, pondus i garderoben, treningshverdagen) som veier mer? Jeg er uansett helt uenig, og mener "artig, angrepsvillig fotball" bør stå som en absolutt forutsetning for kandidatlista, og dermed bør Reka strykes av den, samme hvor mye han i samtale med Koteng lover å ivareta Rosenborgarven. Det gjorde også Hareide, men vi så hvordan det gikk. Vi må finne en type som beviselig har levert artig angrepsfotball tidligere.

Jeg håper og tror at styret også har andre navn de sjekker ut på lista. Kanskje noen mer ukjente utlendinger som ikke har blitt lekket enda? Jeg lever i håpet. Men det er åpenbart at det mangler grunnleggende forståelse av klubbens verdier i styret.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.12.2021 14:10    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke at noen kan mene at Kjetil Rekdal er en form for garantist for medaljer. Det er trolig de samme som mener at 'kynisk' og 'resultatorientert' fotball er det som får poengene til å komme (men ikke publikum til å le, åh nei), jeg kan ikke forstå noe annet. Og de lærte ikke all verden av året i år med 'resultgarantisten' Hareide, som i det store og hele er en Rekdal som faktisk har oppnådd suksess som trener over tid.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 14:16    Post subject: Reply with quote

Rekdal har vel knapt gjort eller sagt NOE riktig etter han scoret på straffe i Frankrike.
Blir han trener er det nok kroken på døren for min, allerede SVÆRT falmende interesse.

Grusomt å se på at mitt RBK blir vannet ut og ødelagt av årevis med svak og vinglete lederskap.

god jul
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Men siden enkelte (la oss ikke nevne navn) tydeligvis er av den oppfatning av at trenere som ikke er norske ikke kan trene RBK fordi de er fra feil fotballkultur, så blir jo lista over alternativene utenom Knutsen som kan tenkes å gjøre en god jobb her mer eller mindre blank.

Jeg trodde først at kulturargumentet mot MM handlet om fotballkultur, men når jeg ser Reka sannsynligvis blir ansatt så er det mye som tyder på at det var bare kultur det handlet om ja Neutral
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.12.2021 14:30    Post subject: Reply with quote

Dessverre er det nok umulig å overse at det som regel ikke handler om fotballkultur eller -opprinnelse i Rosenborg, selv om det kan være fristende å tro det.

Angående tema; når Rekdal trekker kandidaturet etter å ha fått bilen sin velta på vei inn, så trenger tydeligvis styret innspill. En kombinasjon av lavthengende frukt og noenlunde fotballfilosofisk tankegang er jo å gå kanossagang for Coolen og/eller Heerkes, som vi jo kjenner fra før. Det må da være sterkere enn å panikkansette Maalen?
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 14:38    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:
Når man nå ikke har noen gode alternativer som er etablerte gode trenere. Nå har det jo dukket opp gode x-spillere som har blitt trenere rundt omkring. (..)

Skulle vi bare ha gitt jobben til en ung, fersk kandidat?

(...)

Lorden selv, Nicklas Bendtner! Very Happy

Nei, igjen. Håper jo at vi endelig går for en trener med riktig filosofi fremfor erfaring ol.. Men ville virkelig likt å sett hva de forskjellige styremedlemmene så etter i en trener. Om Bratseth vil han en grå, gammel dinosaur. Om Koteng vil ha noe ungt eller om han selv ikke spiller en rolle i det hele tatt.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 653, 654, 655 ... 779, 780, 781  Next
Page 654 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb