| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

apresthus Proff

| 

Posted: 09.12.2021 13:53    Post subject:  | 
				     | 

| 

| La det skje. Det er en berg og dalbane dette her. Jeg svinger fra total resignasjon og likegyldighet til å få et lite håp, til at det nå tennes for fullt igjen. Ikke noe vondt om Milos, han kan være bra han, men forskjellen på om vi ender med KK eller Milos her er enorm, i alle fall for meg. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Lamagu Senior

| 

Posted: 09.12.2021 14:00    Post subject: Enig! | 
				     | 

| 

[quote="apresthus"]La det skje. Det er en berg og dalbane dette her. Jeg svinger fra total resignasjon og likegyldighet til å få et lite håp, til at det nå tennes for fullt igjen. Ikke noe vondt om Milos, han kan være bra han, men forskjellen på om vi ender med KK eller Milos her er enorm, i alle fall for meg.[/quote]

Hvis klubben ansetter en lite merittert serber som hovedtrener, er det et sjansespill. Det er himmelvid forskjell til alternativet Kjetil Knudsen. Hvis sistnevnte ikke har lyst til å trene Norges største klubb; hvor er alternativene til Milos? Er det så lite viktig hvem som blir hovedtrener, kan vel klubben like gjerne teste ut Perry for 3. gang? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Sløvsekken Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 14:06    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ansette ny trener vil alltid være et sjansespill, uansett hvem treneren er. Det virker som en del her inne tror at bare vi henter Knutsen så er vi sikret 5 gull på rad. At dette er en trener som vil gjøre ethvert lag uslåelig. Realiteten er ikke fullt så enkel. En skal ikke glemme at han har fått god hjelp av en særdeles god Glimt-årgang her, og man ser allerede et betydelig kvalitetsfall hos Glimt etter å ha mistet 3 sentrale spillere fra fjoråret. Det er ingen garantier for at RBK suser til nye høyder selv om han kommer.

Fordelen med Knutsen, hvis han lykkes, er jo at sjansene for å beholde han over litt tid er bedre, fordi familiesituasjonen hans sannsynligvis gjør at terskelen hans for å stikke til utlandet er en god del høyere enn hos Milos.

På en annen side så vil han bli helsikes dyr for klubben å bli kvitt om han ikke lykkes, med over 7mill i lønn og 5års kontrakt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Rbkforalltid Proff

| 

Posted: 09.12.2021 14:09    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Det vil alltid være risiko knyttet til trener, men Knutsen har jo nesten alltid overprestert ut fra utgangspunktet. At BG blir dårligere enn i fjor er ikke rart. At han vinner serien i år er jo en helt sinnsyk bra prestasjon. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Sløvsekken Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 14:11    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Joda, for all del, og spillere som Botheim og Solbakken overpresterer jo også kraftig i kollektivet hans. Men det er ikke nødvendigvis garantert suksess når han skal ta over 20 nye spillere og prøve å stable sammen et tilsvarende kollektiv fra bunnen av. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

RBKgutt Senior

| 

Posted: 09.12.2021 14:13    Post subject:  | 
				     | 

| 

Den kanskje største fordelen med å ansette KK og ikke MM er standingen i spillergruppa. Jeg er helt enig med dere som skriver at det ikke er gitt at det blir suksess med KK. Sånne ting vet man aldri. Vi trenger ikke gå lenger tilbake enn til Kåre. Kjempesuksess i RBK og totalt krise i de andre klubbene han har trent. 

MEN KK vil starte på plussiden, og det er en stor fordel. Han har noe å vise til og slipper å prestere med en gang. Jeg er svært positiv til MM og hadde det vært opp til meg så er jeg jammen meg ikke sikker på hvem jeg hadde valgt, men en ting er sikkert; KK vil gi en entusiasme og bare det i seg selv kan løfte spillet vårt flere hakk - så får vi se om det blir suksess i lengden. 

Jeg syns dog hele denne prosessen er svært underholdende og man blir jo avhengig av kaos når man holder med Rosenborg. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
  | 

Posted: 09.12.2021 14:14    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det er klart Milojevic ikke er noen suksessgarantist for oss, men det ville heller ikke Moe, Michelsen, Bakke, Fagermo, Horneland, Kjønø, Nornes, Rekdal, Isnes, Bohinen, Nilsen, Aarsheim, Bakke, Riise, Dahl Tomasson, Valakari, Solskjær, Wieghorst eller Cifuentes ha vært. Eller Ridderholm eller Billborn eller fuckings Per Joar Hansen. Hvem klarer å nevne en hvilken som helst trener som 'nesten garantert' gjør laget vårt bra?

Knutsen er jo bortimot den eneste realistiske kandidaten i verden som ikke i stor grad er et sjansespill på ulike måter, og selv ved ham hefter det jo spørsmål, stort sett knyttet til om han er et one club wonder eller om vi er utrenelige av en eller annen grunn.

Vi har overhodet ikke muligheten til å signere en trener som vi vet vil være en suksess. Jeg vet ikke engang om det finnes. Men vi kan identifisere aspekter ved klubben og laget som vi er nødt til å forbedre massivt for å kunne konkurrere på det nivået vi ønsker, og jeg synes begge treneralternativene virker som de skårer høyt på de punktene. Mer enn det tror jeg neppe vi kan be om. _________________ Sitat slutt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Kai88 Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 14:41    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Historien om Åsane som rykket ned da Knutsen ble sparket/forlot dem (?) gir jo en indikasjon om at han gjorde noe riktig der og. Det er ikke mange norske trenere som evner å skape prestasjon i flere klubber. Eggen, Hareide og Solbakken (regner Ham Kam perioden som suksess) + solguden (mange millioner grunner til at han lyktes der han lyktes) er de eneste jeg kommer på. Jo og Deila vant vel i usa nå, gjorde det godt i Celtic og bra med Godset. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
  | 

Posted: 09.12.2021 14:51    Post subject:  | 
				     | 

| 

Men også:

* Hareide i Viking og Rosenborg II

* Solbakken i Köln

* Solskjær i Cardiff

* Deila i Vaalerengen

Spørsmålet er vel ikke så mye hvem som klarer å lykkes mer enn ett sted, men hvem som sjelden eller aldri mageplasker. _________________ Sitat slutt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Sløvsekken Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 14:57    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Så har du de som kan lykkes i korte perioder, men sliter på omgivelsene og fort skaper konflikter etter litt tid. Typer som Rekdal og Nordlie f.eks, som er røffe i kantene og fort kan tråkke på noen tær. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Mustrum Ridcully Legende

| 

Posted: 09.12.2021 15:00    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg kommer på en norsk trener som aldri mageplasker. Navnet rimer på pils. _________________ Agbogbloshie park inspector.

Quis custodiet ipsos custodes? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Letterkenny Rutinert

| 

Posted: 09.12.2021 15:05    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Mustrum Ridcully wrote: | 	 		  | Jeg kommer på en norsk trener som aldri mageplasker. Navnet rimer på pils. | 	  

Jimmy Mills?

Edit: Du skrev norsk. Bah. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Macha Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 15:07    Post subject:  | 
				     | 

| 

| zaphod81 wrote: | 	 		  Men også:

* Hareide i Viking og Rosenborg II

* Solbakken i Köln

* Solskjær i Cardiff

* Deila i Vaalerengen

Spørsmålet er vel ikke så mye hvem som klarer å lykkes mer enn ett sted, men hvem som sjelden eller aldri mageplasker. | 	  

Alltid fascinert av folk som bruker Köln-tiden til Solbakken mot han. Den klubben var så skakkjørt den. Kun Eggen kunne kanskje reddet den skuta. Og da blir målestokken litt urettferdig. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Sløvsekken Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 15:10    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Han gikk på trynet i Wolves også, og siste perioden i FCK var vel ikke i nærheten av den første perioden heller, selv om det ble et par seriegull. FCK har jo tross alt et annet budsjett enn de øvrige. Ikke helt å gå på trynet dog, men nok noe skuffende i forhold til første perioden hans der. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Neeskens Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 15:18    Post subject:  | 
				     | 

| 

KK forlater Bodø så hvem vet.

Det virker som han skal være den eneste norske treneren vi mener kan gjøre en veldig god jobb hos oss??

Men sånn er det mest sannsynlig Ikke.

Fotball handler mest opp spillerstall. _________________ Medløpere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

vegran Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 15:20    Post subject:  | 
				     | 

| 

Fotball handler mest om spillerstall??

Er det ikke akkurat KK har motbevist med Glimt de siste to sesongene da? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Kamerat Ola Veteran

Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
  | 

Posted: 09.12.2021 15:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Neeskens wrote: | 	 		  | Fotball handler mest opp spillerstall. | 	  

Hadde det gjort det hadde vi vunnet serien i år. Treneren er minst like viktig, og er det en mann som har bevist det i år er det jo Kjetil K. Om det fins andre norske alternativer som er like gode? Nei. Ikke i det hele tatt. For meg er Milojevic et godt alternativ, situasjonen tatt i betraktning. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

media Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 15:26    Post subject:  | 
				     | 

| 

I friidrett sier de at ingen trener er bedre enn de vedkommende trener. Det kan ikke være tvil om at KK slett ikke er noe sikkert kort, selv om han har gjort stor suksess i Glimt er det jo mye som tyder på at han hadde spillere langt over snittet å jobbe med. Hvor mye av dette som skal tilskrives ham, og hvor mye som handler om klubbkultur og råtalent, er vanskelig å vite. Jeg syns dog ikke det er veldig mange ganger jeg har hørt spillerne i Bodø fortelle hvor sjukt flink trener de har. 

Milos er i en fin alder, virker veldig ambisiøs og fotballklok, men også såpass stram i buksepressen at han kommer på kant med de over seg. Er det fordi han stiller krav som ikke blir fulgt opp, eller er det andre årsaker? Vil tro mye av samtalene RBK har hatt med ham, har handlet om å finne mer ut av personen Milos.

Hvilken av disse to som blir best match for RBK, føler jeg er helt uvisst. Det eneste som virker sikkert, er at Milos brenner for jobben, mens KK vingler og vaggler seg på en pinne mens tida flyr forbi. Personlig heller jeg mer mot Milos per nå. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

digre Proff

| 

Posted: 09.12.2021 15:29    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det har alltid forundret meg når fotballspillere, som utelukkende lever av prestasjon, blir lei av trenere som krever mye - men lykkes. Kristoffer Hæstad og Fredrik Strømstad stod i spissen for et spilleropprør mot Nordli. Og de etter at han på halvannet år hadde tatt de fra dumpekandidat i 1. divisjon til å bli frarøvet seriegull av en feil fra en linjemann på overtid siste serierunde.

En trener skal være tydelig, og du skal være lei ham når sesongen er ferdig - og du skal være lykkelig for at han får ut det beste i deg når dere møtes igjen.

Jeg misliker Rekdal, er skeptisk til Nordli - men den vinnerviljen de har fortjener vi. Jeg ser den samme i Kjetil Knutsen, bortsett fra at han virker som å være en likendes kar når han ikke forteller deg hvor skapet skal stå. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Lamagu Senior

| 

Posted: 09.12.2021 15:30    Post subject: HÃ¥per pÃ¥ noe bedre | 
				     | 

| 

| Heldigvis er deler av RBK-styret skeptisk til Milos (akkurat som meg), så kanskje vi unngår en ny uheldig ansettelse i klubben. Den som lever får se. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Sløvsekken Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 15:31    Post subject:  | 
				     | 

| 

| I tilfellene Rekdal og Nordlie så handler det nok ikke bare om det å stille krav, men kanskje mer adferd og holdninger mot folk rundt seg. Det går an å stille krav til spillerne uten at man å være ufin brølape. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Sløvsekken Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 15:33    Post subject: Re: HÃ¥per pÃ¥ noe bedre | 
				     | 

| 

| Lamagu wrote: | 	 		  | Heldigvis er deler av RBK-styret skeptisk til Milos (akkurat som meg), så kanskje vi unngår en ny uheldig ansettelse i klubben. Den som lever får se. | 	  

De suksessrike trenerprosessene de siste årene gjør deg trygg på at styret finner en bedre kandidat når de må starte på bar bakke 9. desember ? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Nordens Lokomotiv Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 15:34    Post subject:  | 
				     | 

| 

| media wrote: | 	 		  I friidrett sier de at ingen trener er bedre enn de vedkommende trener. Det kan ikke være tvil om at KK slett ikke er noe sikkert kort, selv om han har gjort stor suksess i Glimt er det jo mye som tyder på at han hadde spillere langt over snittet å jobbe med. Hvor mye av dette som skal tilskrives ham, og hvor mye som handler om klubbkultur og råtalent, er vanskelig å vite.

| 	  

Tror aldri jeg har lest noen ha i nærheten av denne vurderingen av Bodøs suksess. Klubben der 50 % av nøkkelspillerne deres de siste sesongene er spillere som har floppet totalt andre steder er altså egentlig spillere som ligger langt over snittet av andre spillere i eliteserien. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

PerO Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 15:37    Post subject:  | 
				     | 

| 

| media wrote: | 	 		  | I friidrett sier de at ingen trener er bedre enn de vedkommende trener.  | 	  

Det er nok mer riktig i friidrett enn i lagsporter.

I lagsport kan fort laget bli bedre enn summen av de man trener. NAE var jo ekspert på det. Og KK ser ut til å ha mye av det samme.

Har Milos det? Tror få her vet nok om hans trenergjerning til å ha bastante meninger om det. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

moomoo Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 15:39    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Sløvsekken wrote: | 	 		  | Han gikk på trynet i Wolves også, og siste perioden i FCK var vel ikke i nærheten av den første perioden heller, selv om det ble et par seriegull. FCK har jo tross alt et annet budsjett enn de øvrige. Ikke helt å gå på trynet dog, men nok noe skuffende i forhold til første perioden hans der. | 	  

Off Topic, men hvis man leser seg opp litt på Solbakkens tid i Wolves så er det lett å forstå at han ikke lyktes ei heller fikk forutsetningene for å gjøre det. 

I FCK kom det vell frem at han ble fullstendig overkjørt når det gjelder salg av spillerer og ikke klarte å skape et sterkt nok kollektiv fort nok til å opprettholde suksessen, noe som man igjen kan si går på klubb > trener.

Nok om det, Tipper vi gir KK en kontakt som gjør han til skandinavias klart best betalte trener om alle bonuser infries.

solid grunnlønn men stølrre sjangser for feite bonuser ved suksess.

Føler det er sånn 50/50 enda så venter med spenning på Mandag og kanskje noe "nytt"    _________________
  	  | Neeskens wrote: | 	 		  |  Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt | 	 
  	  | Emilie wrote: | 	 		  | Neeskens, trenger du å låne en tampong? | 	 
  | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|