| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

Bart1 Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 09:50    Post subject:  | 
				     | 

| 

På generelt grunnlag vil jeg si at hvis man ikke tåler ord som "nedsnødd" under diskusjoner på et forum, så er man kanskje litt vel "var"?

Folk må få lov til å skrive og bruke det språket de har - uavehengig av om det kan virke støtende på andre. 

Så tror jeg også at KK blir klar på mandag. Nekter å tro at vi går for en ny gambling løsning. Da vil jeg også mene at styret i så fall er "nedsnødd"... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Tyholt Proff

| 

Posted: 09.12.2021 09:53    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Blir skuffet om det blir KK. Vil ha Milos | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Joestlaachmkr Rutinert

Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
  | 

Posted: 09.12.2021 09:55    Post subject:  | 
				     | 

| 

| PerO wrote: | 	 		   	  | Joestlaachmkr wrote: | 	 		  | de nedsnødde nissene på brakka | 	  

Burde ikke et forum som dette iallefall kreve et minimum av folkeskikk fra sine brukere?

Å omtale folk i klubben på denne måten tyder på at personen er en kverulant og bråkmaker, mer enn supporter og burde derfor ikke få lov til å ytre seg på et forum som skal fremstå som nogenlunde serøst. | 	  

Det er et passende uttrykk for Skutle, Bratseth & Co, og det er like relevant nå for Team Koteng. Det er styret som på egenhånd har kjørt denne klubben ned i dassen, og det ser ut som at dem aldri lærer av sine feil. Derfor nissene på brakka.

EDIT: Synes forøvrig at Morten P (Nettavisen) kommer med en interessant artikkel ang Rosenborg, om klubbens nåværende status og om den underlige måten som RBK styres på.
  Last edited by Joestlaachmkr on 09.12.2021 10:06; edited 2 times in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

RBKgutt Senior

| 

Posted: 09.12.2021 10:02    Post subject:  | 
				     | 

| 

| En ting er hvert fall sikkert, og det er at det er aldri kjedelig å følge RBK. Hvis KK blir klar på mandag etter alt det sirkuset her, da må jeg nesten ta meg noen ukers ferie. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Kamerat Ola Veteran

Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
  | 

Posted: 09.12.2021 10:06    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Det hadde vært en veldig passende avslutning på sagaen. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bye Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 10:15    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg skal holde meg for god til å ymte frempå hva jeg tenker om Nettavisen generelt og Morten P. Spesielt, men hvis den slags er hva men refererer til for å underbygge egne påstander får vi bare være enige om å være uenige. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

PerO Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 10:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

Bart1: Hvorfor skal et forum tillate andre former for ordlegging enn IRL. Tror du det er mindre sårende og at de omtalte vil bli mindre sinte fordi det er på et forum? Antagelig bør dere være mer forsiktig på et forum enn det dere sier muntlig, for på et forum vil det stå til evig tid.

Slik en del uttaler seg når de er anonyme på forum, ville de antagelig endt opp med en skikkelig omgang juling, eller an anmeldelse hvis det hadde vært IRL.

En god regel bør være at hvis du ikke vill brukt formuleringen når du snakker med personen ansikt til ansikt, så ikke skriv det på nett. Finn en annen formulering. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

PerO Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 10:24    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Joestlaachmkr wrote: | 	 		   	  | PerO wrote: | 	 		   	  | Joestlaachmkr wrote: | 	 		  | de nedsnødde nissene på brakka | 	  

Burde ikke et forum som dette iallefall kreve et minimum av folkeskikk fra sine brukere?

Å omtale folk i klubben på denne måten tyder på at personen er en kverulant og bråkmaker, mer enn supporter og burde derfor ikke få lov til å ytre seg på et forum som skal fremstå som nogenlunde serøst. | 	  

Det er et passende uttrykk for Skutle, Bratseth & Co, og det er like relevant nå for Team Koteng. Det er styret som på egenhånd har kjørt denne klubben ned i dassen, og det ser ut som at dem aldri lærer av sine feil. Derfor nissene på brakka.

EDIT: Synes forøvrig at Morten P (Nettavisen) kommer med en interessant artikkel ang Rosenborg, om klubbens nåværende status og om den underlige måten som RBK styres på. | 	  

Da synes jeg du skal dra på et medlemsmøte, reise deg, presenterre deg med fullt navn, og så omtale disse personene på den måten.

Tør du ikke det, bør du betraktes som et nettroll og behandles deretter.

DVS bannes fra forumet. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

waterfalls Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 10:26    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Når Glimt mottar gullmedaljene på søndag, så kommer KK til å gå utpå Costco Arena, få gullmedaljen rundt halsen og dra av seg glimt jakka hvor han under den har på en Rosenborg-drakt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Joestlaachmkr Rutinert

| 

Posted: 09.12.2021 10:41    Post subject:  | 
				     | 

| 

| PerO wrote: | 	 		   	  | Joestlaachmkr wrote: | 	 		   	  | PerO wrote: | 	 		   	  | Joestlaachmkr wrote: | 	 		  | de nedsnødde nissene på brakka | 	  

EDIT: Synes forøvrig at Morten P (Nettavisen) kommer med en interessant artikkel ang Rosenborg, om klubbens nåværende status og om den underlige måten som RBK styres på. | 	  

Da synes jeg du skal dra på et medlemsmøte, reise deg, presenterre deg med fullt navn, og så omtale disse personene på den måten.

Det hadde jeg med glede gjort, men nå er ikke jeg medlem i Rosenborg.

Måten som styret har drevet denne klubben på under de siste 15+ åra er bare til og le av. Hadde dette vært i England, så hadde hele styret blitt flådd og grillet levende av både fansen og av pressen. Men hverken Skutle, Bratseth, Koteng osv, osv hadde aldri fått en slik jobb i noen utenlandsk klubb, fordi at de åpenbart mangler den nødvendige kompetansen.

Nissene på brakka er rett og slett blitt til et show på nivå med Monty Python.

Beklager, men jeg kan ikke noe for at du er hårsår. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Joestlaachmkr Rutinert

| 

Posted: 09.12.2021 10:43    Post subject:  | 
				     | 

| 

| waterfalls wrote: | 	 		  | Når Glimt mottar gullmedaljene på søndag, så kommer KK til å gå utpå Costco Arena, få gullmedaljen rundt halsen og dra av seg glimt jakka hvor han under den har på en Rosenborg-drakt. | 	  

Hmm..👌🧐 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Zarm93 Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 10:51    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Joestlaachmkr wrote: | 	 		  

Det hadde jeg med glede gjort, men nå er ikke jeg medlem i Rosenborg.

| 	  

Vær så god! _________________ Alle må gå. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hedon Forumsjef

| 

Posted: 09.12.2021 11:02    Post subject:  | 
				     | 

| 

| PerO wrote: | 	 		  

Det er lov å diskutere anonymt på rbkweb. Du gjør det sågar selv. Folk har også lov til å være så kritisk til navngitte personer i RBK som de vare vil, så lenge de ikke bryter med norsk lov eller spammer ned forumet med det. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

PerO Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 11:04    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Joestlaachmkr wrote: | 	 		  

Det hadde jeg med glede gjort, men nå er ikke jeg medlem i Rosenborg. | 	  

Send meg personlig info på PM, så skal jeg med glede betale et års medlemskap for deg, mot at du reiser deg og uttaler deg slik.

| Joestlaachmkr wrote: | 	 		  | Beklager, men jeg kan ikke noe for at du er hårsår. | 	  

Å forvente normal folkeskikk har ingenting med å være hårsår å gjøre. 

Og dette har ikke noe med meningen din om at de har gjort en dårlig jobb å gjøre, for det er svært mange, inkl meg enig i.

Den meningen kan derimot bli lyttet til, hvis du har vett nok til å fremstille den på en saklig måte.

Nå fremstår du bare som en kronidiot. Og ja, det kan jeg si til deg ansikt til ansikt hvis du ønsker det. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hvit mann som pusher 50 Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 11:04    Post subject:  | 
				     | 

| 

PerO = Koteng?   _________________ Du och vi, Alfred - du och vi | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

PerO Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 11:07    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Hedon wrote: | 	 		   	  | PerO wrote: | 	 		  

Det er lov å diskutere anonymt på rbkweb. Du gjør det sågar selv. Folk har også lov til å være så kritisk til navngitte personer i RBK som de vare vil, så lenge de ikke bryter med norsk lov eller spammer ned forumet med det. | 	  

På hvilket tidspunkt blir personkarakteristikker som brukes her ærekrenkende, og dermed et brudd på norsk lov?

En del brukere er faktisk iallefall veldig nære dette, og det synes jeg dere moderatorer skal slå ned på.

Meningene, de skal dere ikke slå ned på. Kun formuleringene. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bart1 Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 11:24    Post subject:  | 
				     | 

| 

| PerO wrote: | 	 		  | Bart1: Hvorfor skal et forum tillate andre former for ordlegging enn IRL. Tror du det er mindre sårende og at de omtalte vil bli mindre sinte fordi det er på et forum?. | 	  

Hvis man først og fremst skal fokusere på å fremstille meninger som ikke kan være sårende for noen, så tenker jeg at det blir et ganske kjedelig forum. 

Skal man delta i debatten eller være styreleder for RBK, så må man tørre å bli såret. Sånn er livet. 

Jeg tenker at meningen med livet ikke er å gå rundt å prøve å unngå å bli såret - samt at det er de andre sin feil om du blir såret. 

Så tror jeg forøvrig at alle som er på forumet hadde turt å reise seg opp på generalforsamlingen å si at styret åpenbart er "nedsnødd". De resultatene vi har hatt sportslig, skulle vært mulig med omtrent enhvert styre. Dette basert på at enhvert styre ville kunne ha nok flaks til å ansette Kåre, for så å havne på fjerdeplass med RBK... Jeg tror de selv er klar over at de har fått til ekstremt lite med ekstremt mye. Så kan man alltid bruke "innkompetent"/"udugelig" istedenfor "nedsnødd" - men, det får være opp til ham som skrev dette. Ikke oss andre som skal ta Koteng i forsvar fordi det kan være sårende for ham å bli minnet på hvor dårlig han har gjort det.

Så har jeg hele tiden skrevet at om KK kommer, så er alt dette glemt. Da vil styret få min fullstendige støtte - med tanke på at de har klart å gjøre noe svært mørkt og dystert til noe som virkelig gir meg fremtidshåp for klubben jeg er så glad i. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Fosningen Rutinert

| 

Posted: 09.12.2021 11:25    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Er helt enig med PerO her. Flere har påpekt dette tidligere, at forumbrukere omtaler spillere og andre som idioter, søppel og "få DET bort". Sier naturligvis mest om folks personlighet, men synd at det blir så akseptert å oppføre seg sånn på nett. Så får man jo bare håpe at de det gjelder har mer folkeskikk i det virkelige liv. Skjønt jeg tviler. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Lamagu Senior

| 

Posted: 09.12.2021 11:40    Post subject: Hvordan fÃ¥r man slettet sin profil pÃ¥ nettforumet? | 
				     | 

| 

| Hvordan får man slettet sin profil på nettforumet? Noen som vet? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

PerO Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 11:50    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Bart1 wrote: | 	 		   	  | PerO wrote: | 	 		  | Bart1: Hvorfor skal et forum tillate andre former for ordlegging enn IRL. Tror du det er mindre sårende og at de omtalte vil bli mindre sinte fordi det er på et forum?. | 	  

Hvis man først og fremst skal fokusere på å fremstille meninger som ikke kan være sårende for noen, så tenker jeg at det blir et ganske kjedelig forum. 

Skal man delta i debatten eller være styreleder for RBK, så må man tørre å bli såret. Sånn er livet. 

Jeg tenker at meningen med livet ikke er å gå rundt å prøve å unngå å bli såret - samt at det er de andre sin feil om du blir såret. 

Så tror jeg forøvrig at alle som er på forumet hadde turt å reise seg opp på generalforsamlingen å si at styret åpenbart er "nedsnødd". De resultatene vi har hatt sportslig, skulle vært mulig med omtrent enhvert styre. Dette basert på at enhvert styre ville kunne ha nok flaks til å ansette Kåre, for så å havne på fjerdeplass med RBK... Jeg tror de selv er klar over at de har fått til ekstremt lite med ekstremt mye. Så kan man alltid bruke "innkompetent"/"udugelig" istedenfor "nedsnødd" - men, det får være opp til ham som skrev dette. Ikke oss andre som skal ta Koteng i forsvar fordi det kan være sårende for ham å bli minnet på hvor dårlig han har gjort det.

Så har jeg hele tiden skrevet at om KK kommer, så er alt dette glemt. Da vil styret få min fullstendige støtte - med tanke på at de har klart å gjøre noe svært mørkt og dystert til noe som virkelig gir meg fremtidshåp for klubben jeg er så glad i. | 	  

De som er med i styre og stell i RBK tåler nok temmelig harde diskusjoner om faglige valg. Hvis ikke hadde de ikke vært hverken i klubben, eller bedriftsledere som flere av dem er.

Det er vel heller du, som bør revurdere om du skal delta i debatter, hvis du ikke har intelligens og språkforståelse nok til å fremme meningen din uten å bruke uttrykk som nedsnødde nisser og andre personkarakteristikker.

Det du gjør i debattene, kan sammenlignes med å sparke ned spilleren, uten å ha mulighet til å treffe ballen.

Lær deg å ta ballen i stedet for mannen.

Da kan det faktisk hende at noen tar meningene dine seriøs, og at du ikke fremstår som en ivtende ignorant og nettroll. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bart1 Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 12:43    Post subject:  | 
				     | 

| 

[quote="PerO"] 	  | Bart1 wrote: | 	 		   	  | PerO wrote: | 	 		  | Bart1: Hvorfor skal et forum tillate andre former for ordlegging enn IRL. Tror du det er mindre sårende og at de omtalte vil bli mindre sinte fordi det er på et forum?. | 	  

Det er vel heller du, som bør revurdere om du skal delta i debatter, hvis du ikke har intelligens og språkforståelse nok til å fremme meningen din uten å bruke uttrykk som nedsnødde nisser og andre personkarakteristikker.

Det du gjør i debattene, kan sammenlignes med å sparke ned spilleren, uten å ha mulighet til å treffe ballen.

Lær deg å ta ballen i stedet for mannen.

Da kan det faktisk hende at noen tar meningene dine seriøs, og at du ikke fremstår som en ivtende ignorant og nettroll. | 	  

Til info, så var det ikke jeg som brukte begrepet nedsnødde nisser om styret. Jeg forsvarte retten til at man kan bruke det språket man har og at ikke listen på å delta i diskusjonen skal ligge på om "nedsnødd" er et for stygt ord å bruke i en diskusjon. 

Her er forøvrig definisjonen på nedsnødd -

https://no.wiktionary.org...sn%C3%B8dd

Det er ikke klassifisert som noe stygt... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

PerO Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 13:02    Post subject:  | 
				     | 

| 

Bart1:

Beklager at jeg blandet dere  

Nedsnødd kan være et helt greit uttrykk som passer ved en del anledninger. Men å kalle folk nedsnødde nisser fordi man er uenig i avgjørelsene de tar, er ikke greit. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

attityd! Proff

| 
		 | 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bart1 Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 13:27    Post subject:  | 
				     | 

| 

Fantastiske nyheter. Noen som vet hva som stÃ¥r der? 😊 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bongo Veteran

| 

Posted: 09.12.2021 13:28    Post subject:  | 
				     | 

| 

De har forhandlet med milojevic, vet hvor han står og at det lar seg løse. Også litt for å legge press og vise at vi har andre seriøse alternativer. Planen nå er å gjøre er siste fremstøt mot Knutsen. Så får vi se, trolig er det gode sjanser. _________________ Alfredbørs 1-10: 3 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|