| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 08.12.2021 13:12 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | Tror svært få trenere har en veldig god CV før de slår skikkelig gjennom. Knutsen gjorde det i Bodø/Glimt, Milos muligens i RBK. Hvordan var CV’ en til Drillo før landslagsjobben? Hva med Fergusson før United epoken? Bjarte Lunde Aarsheim i Viking tok bronse. Imponerende CV på den karen?!
Vi har prøvd oss på navn før. Kanskje nå prøver vi oss på nye impulser og potensial. Ikke feil i min bok. |
Ferguson vant bl a den skotske ligaen med Aberdeen flere ganger, og også cupvinnercupen med dem. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.12.2021 13:14 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | 2013–2015 Vikingur (ass. trener)
2015–2017 Vikingur
2017 Breiðablik
2018 Mjällby (ass. trener)
2018-2019 Mjällby
2019–2021 Røde stjerne Beograd (ass. trener)
2021– Hammarby ( 5mnd)
2022 . RBK
Hvem hadde trodd det ? |
Må innrømme at det er noen alarmklokker som kimer i bakhodet.
1. Han fikk sin første posisjon som hovedtrener sommeren 2015, og har vært i fem klubber på de seks årene, før han nå flørter med sin sjette arbeidsgiver på seks år. Det synes jeg skiller seg fra en mer lagbyggende trener, som Kjetil Knutsen er et godt eksempel på.
2. Han har kun 5 måneders erfaring som hovedtrener på et nivå tilsvarende Eliteserien. Det er veldig spinkelt foren klubb som RBK, selv om serberen muligens er et talent.
3. Han er sitert på at han trenger 2-3 overgangsvinduer for å sette sitt preg på laget. Men hvordan kan han vite det? Han har jo aldri før hatt 2-3 overgangsvinduer til rådighet i spissen for en klubb på relativt høyt nivå. Så dette høres nesten ut som å kjøpe seg tid på forhånd.
4. Om han nå skulle få to-tre overgangsvinduer i RBK ser jeg for meg at det ikke blir færre svensker, Nordic Sky-spillere og nye fjes fra Balkan. Ikke noe galt med noen av disse i seg selv, men i sum har jeg mer sans for klubber som satser på å utvikle egne spillere i større grad enn vi har gjort de siste 5-6 årene.
Og hvis vi først skal se til Island: hvorfor ikke gå etter noen av de trenerne som faktisk har vunnet Pepsi Max-ligaen og fått opp talenter fra egne rekker? |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 08.12.2021 13:30 Post subject: |
|
|
MÃ¥tte Milo transformere laget til et vinnende og attraktivt lag igjen: ->
SÃ¥ kan et Glimt uten Lode Berg og Solbakken men med Knutsen kjempe om 10.plassen 👍
https://www.vg.no/sport/f...t-gambling
Last edited by enojado on 08.12.2021 13:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 08.12.2021 13:30 Post subject: |
|
|
et lite innblikk fra trenergjerningen:
| Quote: | Milos is described as a very disciplined and tactically astute coach who demands a lot from his players. He is a coach that prioritizes and periodizes his style of play with an (as he stated himself) 80% tactical focus and the rest 20% for physicality focus. Meaning that he wants to make sure his players are performing tactical actions in the highest possible level of intensity as good as possible as frequently as possible during a game
|
https://totalfootballanal...is-tactics |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 08.12.2021 13:49 Post subject: |
|
|
I denne artikkelen bekrefter vel Hareide langt på vei at Milos kommer til Rosenborg; https://www.nidaros.no/ha...113-265025
– Rosenborg er en stor klubb i Norden og vil fortsette å være det. Jeg husker ikke sist Hammarby vant serien i Sverige, men det er vel en stund siden, sier Hareide.
– I og med at han kommer hit, så ser han vel på Rosenborg som et kraftig steg opp i forhold til karrieren sin. Han er en ung trener og han gjør sine vurderinger. Sånn er den dansen der. Det er godt jeg slipper det nå, sier Hareide og smiler. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.12.2021 13:57 Post subject: |
|
|
| SvennO wrote: | et lite innblikk fra trenergjerningen:
| Quote: | Milos is described as a very disciplined and tactically astute coach who demands a lot from his players. He is a coach that prioritizes and periodizes his style of play with an (as he stated himself) 80% tactical focus and the rest 20% for physicality focus. Meaning that he wants to make sure his players are performing tactical actions in the highest possible level of intensity as good as possible as frequently as possible during a game
|
https://totalfootballanal...is-tactics |
Nå har vel gjennomgangsmelodien for laget i hele år vært at de faller sammen mentalt, noe også enkeltspillere gjentatte ganger forteller om i postmatchintervjuer. I nord sier Solbakken, Botheim m.fl. at måten de har jobbet med mental trener der oppe har vært uvurderlig.
Sier Milos noe om mental trening i intervjuet, evt. om dette inngår i det 80 prosent taktiske eller det 20 prosent fysiske fokuset? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 08.12.2021 15:12 Post subject: |
|
|
Seriøst.
Med den stallen vi har og de forsterkninger vi sikkert vil gjøre, så mener jeg alle trenere på nivå 1 og 2 vil klare topp 3 i 2022. Sikkert også da denne farende fanten Milos.
Det skal ikke gå ann å ikke kjempe om gullet i 2022. Glimt vil også mest sannsynlig bli noe svekket. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.12.2021 15:20 Post subject: |
|
|
Neeskens:
Du burde melde deg til tjeneste for klubben, så mye kunnskap du har om dette. Ingen tvil, bare knallharde fakta. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 08.12.2021 15:34 Post subject: |
|
|
Simen Pedersen fra Nidaros melder at Milos har uttalt at det nå er opp til klubbene å bli enige. Milos har da sagt: "ingen kommentar. det er opp til klubbene nå. Jeg respekterer samtidig min kontrakt med Hammarby."
Så kan vi velge å tolke det dit vi vil.
Last edited by RBKgutt on 08.12.2021 15:38; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.12.2021 15:35 Post subject: |
|
|
Nå håper jeg litt at vi velger Milojevic, med sin Torbjørnsenske oversikt over Balkan-spillere, bare for å oppleve Neeskens stressnivå når halve laget har en 'ic' på slutten av navnet sitt. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 08.12.2021 15:38 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Neeskens:
Du burde melde deg til tjeneste for klubben, så mye kunnskap du har om dette. Ingen tvil, bare knallharde fakta. |
Rbk bør være der oppe. Noe annet er total fiasko! |
|
| Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 08.12.2021 15:48 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om Miloš Milojevic kommer til å overta Kjetil Knutsens leilighet på Ranheim? |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 08.12.2021 15:51 Post subject: |
|
|
| Milos bør vel få med seg en som kan 4-3-3. Svein Maalen, Kenneth Dokken, Jan Frode Nordnes. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 08.12.2021 16:00 Post subject: |
|
|
Svein Maalen hadde nok ikke vært det dummeste, men så skal jo kjemien også være der. Tenker at det beste vil være om han får ta med seg de han selv ønsker, enten det er Svein eller noen andre. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 08.12.2021 16:16 Post subject: |
|
|
| Jeg tenker det er et ironisk innlegg myntet på Otto Ulseths kommentar om at Knutsen burde få Svein Maalen som assistent for å lykkes, eller når han mente at navn som Dokken osv. burde vært på klubbens liste over kandidater. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 08.12.2021 16:19 Post subject: |
|
|
PerO
Ja, men det har jeg da også gjort. I de virkelig gode årene.
Hvis du mener det må en veldig dyktig trener til for at vi skal enda blant de 3 i 2022 er du nok i fåtall.
Zap.
Ingenting vil glede meg mere enn om vi knuser alle motstand. Om det er med flere spillere fra Balkan eller Afrika spiller ingen rolle.
Er du god nok er du velkommen.
Nå har Milos ihvertfall godkjent sin private avtale. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 08.12.2021 16:30 Post subject: |
|
|
| Hvis Milos sitt sitat er: "Det er opp til klubbene" så kan jo det bety at det er opp til klubbene å bestemme seg for hva de ønsker videre (ansette/beholde han), ikke nødvendigvis at klubbene skal forhandle om å kjøpe han fri. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.12.2021 16:51 Post subject: |
|
|
| Rbkforalltid wrote: | | PerO wrote: | Neeskens:
Rbk bør være der oppe. Noe annet er total fiasko! |
Det er vi jo. 13 år siden sist vi var utenfor pallen, kaller jeg å være der oppe. Men ønsker srlvsagt også at vi vinner hvert år. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 08.12.2021 16:54 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | Hvis Milos sitt sitat er: "Det er opp til klubbene" så kan jo det bety at det er opp til klubbene å bestemme seg for hva de ønsker videre (ansette/beholde han), ikke nødvendigvis at klubbene skal forhandle om å kjøpe han fri. |
Halmstrå. Dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.12.2021 16:55 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | PerO
Ja, men det har jeg da også gjort. I de virkelig gode årene.
Hvis du mener det må en veldig dyktig trener til for at vi skal enda blant de 3 i 2022 er du nok i fåtall. |
Mulig jeg er i fåtall, mren vår nyere historie beviser at jeg har rett.
En veldig god trener sim Hareide er, havner på 4. Plass. En middelmådig trener som Ingebrigtsen tar 3 på rad.... |
|
| Back to top |
|
 |
WanAn Proff
|
Posted: 08.12.2021 17:08 Post subject: |
|
|
En ting jeg lurer på. De som styrer skuta, er det kun jamennesker i gutteklubben? Når en ser tilbake på tidligere ansettelser med perry 2,0 og Horneland som de fremste eksemplene og nå denne karen som egentlig pr.nå ikke har oppnådd veldig mye. Er det ingen kritiske røster som sier nei eller i det minste. Hold on og la oss tenke igjennom dette?
Det virker litt som om noen kommer med en ide så går en for det. Funker ikke det så kommer en ny ide så går en for den… ? Mulig jeg tar feil. Jeg er ikke innforbi veggene men tenker at slik en toppklubb blir driftet så bør det være noen som er litt neimennesker også for å få litt dynamikk/ seriøs diskusjon rundt en avgjørelse?
Aner ingenting om denne nye karen så for alt jeg vet så er det ett ok valg? Men gir han seg når trøkket med å trene RBK blir større enn han forventet? Så voldsomt med tid får han uansett ikke på seg av supporterne vil jeg tro. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 08.12.2021 18:33 Post subject: |
|
|
Føler meg ganske sikker på at Koteng sier nei til gjenvalg på årsmøte 22. Denne ansettelsen virker for meg ( på et tynt grunnlag ) som en gedigen gambling. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 08.12.2021 19:04 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | Hvis Milos sitt sitat er: "Det er opp til klubbene" så kan jo det bety at det er opp til klubbene å bestemme seg for hva de ønsker videre (ansette/beholde han), ikke nødvendigvis at klubbene skal forhandle om å kjøpe han fri. |
Hvis du leser litt mer, så er det i all hovedsak summen Hammarby skal få for å kjøpe han fri, som diskuteres. RBK og Milo har blitt enige om kontrakten, med andre ord.
Vi gambler dermed på dette... Det kan bli bra - like mye som de andre 15 treneransettelsene etter Eggen også har kunnet bli bra... |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 08.12.2021 19:07 Post subject: |
|
|
Jo, Koteng er styreleder i Rbk. Det betyr at han er en del av styret som sammen med administrasjonen sjekker ut og tar sine valg når ny trener skal ansettes. Det er ikke et solo-løp fra styreleder Koteng. Med styreleder består styret av 7 personer.
Det gjøres nok grundige undersøkelser før man kommer så lang at en kandidat inviteres til møter. Det handler om mere enn googling som vi andre kun støtter oss til når vi gjør våre vurderinger.
La oss se hva vi ender opp med, ikke minst still med åpent sinn. Dette kan bli riktig bra. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
|