English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 07.12.2021 23:31    Post subject: Reply with quote

Det må da vel være åpenbart hvorfor KK ikke har villet være åpen om sitt valg for neste sesong all den tid klubben han leder står midt i viktige kamper og serieavslutning med et mulig seriemesterskap i potten.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 07.12.2021 23:32    Post subject: Reply with quote

Knutsen har selvsagt ikke satt av tid til å sitte å plundre over spørsmålet fra RBK når neste Europa-kamp eller siste serie-kamp har blitt spilt.

"Nå skal vi se, hva var det igjen jeg skulle gjøre? Det var et spørsmål fra en eller annen klubb, Rosenborg, var det ikke? Og hva var det igjen de spurte om? Hmmm. Hmm. Jo, det var det ja - om jeg kunne ta over som trener for dem. Det var det ja. Ja, nå skal vi se, hva tenker jeg om det? Hmm. Hmm..."

Han kunne veldig enkelt fått brakka til å sitte stille en uke til om han ikke fortsatt - fortsatt, etter 5 måneder - dro på svaret og ikke kunne komme med noe vettugt. Fyren vet svaret, og når det er sånn så vet også Rosenborg svaret, og jeg kan herved avsløre for RBKwebs lesere at det blir "nei". Ikke noe å tenke mer på. Inn med Milos, KJØR!
Back to top
View user's profile Send private message
Dortmund99
Junior


Joined: 13 Nov 2021
Posts: 47
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2021 07:49    Post subject: Reply with quote

Knutsen takker altså nei til 7 millioner i lønn her (mer enn de 6 mill det har gått rykter om), det sier jo sitt om hvor attraktiv RBK som klubb er nå..
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 228

PostPosted: 08.12.2021 07:52    Post subject: Reply with quote

Han har vel ikke gitt svar enda?
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 08.12.2021 08:04    Post subject: Reply with quote

Føler at dette er det siste beviset på at vi ikke er det vi engang var. Og at vi nå er et av de nest mest attraktive lagene i norsk Eliteserie... Trist. Håper fremdeles sterkt på at KK kommer, men kjenner at jeg håper nesten like mye på at Koteng går frivillig... En av de to alternativene kan gi meg håp for RBK
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 08.12.2021 08:14    Post subject: Reply with quote

Glimt matchet lønna rapporteres det her. De bruker vel penger de har i motsetning til oss. Men uansett så sier dette noe om vår svekkede posisjon i norsk fotball, norsk fotballs lokomotiv har blitt ei sliten sovevogn fra 60 tallet.
Passer forsåvidt godt siden mange av med medlemmene i klubben fremdeles lever i det tiåret…
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.12.2021 08:16    Post subject: Reply with quote

Slik som situasjonen har vært er det i mine øyne velljdi forståelig at Rosenborg begynner å gå kraftig lei av å vente på et konkret svar på Knutsen, gitt at man ikke har fått det enda. Knutsen skylder så klart ikke Rosenborg noe som helst, men Rosenborg skal gjøre det som er best for Rosenborg. Jeg tror ikke Milojevic er en dårlig kandidat på noe som helst vis - Han fremstår som moderne, offensiv, ambisiøs og kravstor. Det trenger klubben. Kjetil Knutsen er sikkert mye av det samme. At de to skal være så rake motsetninger som media skal ha det til klarer jeg rett og slett ikke tro på.

Jeg har ærlig talt veldig troa på at ting blir veldig mye bedre, uansett om det er Knutsen eller Milojevic som trener oss neste sesong. Jeg tror at det at de ikke er trauste, slitne, mette gamle gubber kommer til å forløse mye energi og forhåpentligvis spilleglede, og at vi får en slags Kåre-effekt a la 2014/2015, men med en trener med mye mer fotballfaglig ballast.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 08.12.2021 08:23    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Glimt matchet lønna rapporteres det her. De bruker vel penger de har i motsetning til oss. Men uansett så sier dette noe om vår svekkede posisjon i norsk fotball, norsk fotballs lokomotiv har blitt ei sliten sovevogn fra 60 tallet.
Passer forsåvidt godt siden mange av med medlemmene i klubben fremdeles lever i det tiåret…


Hvis Glimt har hatt mulighet til å matche lønna hans så har vi ikke vært villige til å gå langt nok. Og det er utilgivelig i såfall.
_________________
Sesongkortholder.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.12.2021 08:34    Post subject: Reply with quote

Bjarnes wrote:
WT62 wrote:
Glimt matchet lønna rapporteres det her. De bruker vel penger de har i motsetning til oss. Men uansett så sier dette noe om vår svekkede posisjon i norsk fotball, norsk fotballs lokomotiv har blitt ei sliten sovevogn fra 60 tallet.
Passer forsåvidt godt siden mange av med medlemmene i klubben fremdeles lever i det tiåret…


Hvis Glimt har hatt mulighet til å matche lønna hans så har vi ikke vært villige til å gå langt nok. Og det er utilgivelig i såfall.


Okej. Hva skulle vi isåfall tilbudt? 20 mill i året? Tror du vi dri.er penger?
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 08.12.2021 08:36    Post subject: Reply with quote

Glimt går penger på bok nå. De går fint råd til å bruke hele overskuddet på å betale for 4 år med Knutsen på forskudd. Det er uansvarlig og et sjansespill, gitt de faste inntektene glimt har uten ecup/spillersalg.

Det blir litt som da vi gikk all in på Bendtner. Etter festen kommer regninga, og jeg tror Glimt på sikt vil angre på overforbruk nå som halve laget forsvinner på bosman.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 08.12.2021 08:39    Post subject: Reply with quote

Bjarnes wrote:


Hvis Glimt har hatt mulighet til å matche lønna hans så har vi ikke vært villige til å gå langt nok. Og det er utilgivelig i såfall.


Ryktes at en del velstående Bodøværinger har åpnet sine private konti for å hjelpe Glimt å matche tilbudet fra RBK. Greit å passe seg litt for å bli dratt inn i en budkrig her. Vil gjerne ha Knutsen, men om vi byr og byr og får tilslaget for 15 millioner har vi et problem.

Knutsen får uansett en historisk høy lønn, om vi ikke klarer å overbevise ham om at potensialet er høyere i Trondheim så kan vi takke oss selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 08.12.2021 08:40    Post subject: Reply with quote

Litt interessant at Glimt har matchet lønna. Den lønna der er dobbelt så høy som det Kåre fikk i sin tid, og en klubb må virkelig ha solide inntekter for å kunne lønne i den skalaen der. Glimt går også veldig høyt ut når de tilbyr ei slik lønn, enten det er inklusive diverse bonuser, eller om det er grunnlønna. Glimt er ikke større enn at det plutselig kan gå skikkelig åt skogen, og da vil den lønna der bite de skikkelig i ræva. Likevel, jeg hadde oppriktig en følelse av at vi kom til å signere Knutsen, men jeg kan skjønne at han blir værende i Glimt, særlig når han får tilbudt samme lønn en plass han er kjent, kontra å dra til Trondheim.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 08.12.2021 08:41    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Bjarnes wrote:
WT62 wrote:
Glimt matchet lønna rapporteres det her. De bruker vel penger de har i motsetning til oss. Men uansett så sier dette noe om vår svekkede posisjon i norsk fotball, norsk fotballs lokomotiv har blitt ei sliten sovevogn fra 60 tallet.
Passer forsåvidt godt siden mange av med medlemmene i klubben fremdeles lever i det tiåret…


Hvis Glimt har hatt mulighet til å matche lønna hans så har vi ikke vært villige til å gå langt nok. Og det er utilgivelig i såfall.


Okej. Hva skulle vi isåfall tilbudt? 20 mill i året? Tror du vi dri.er penger?


Når jeg ser hva enkelte spillere tjener så virker det sånn ja. Det vil være bedre for klubben å droppe ett spillerkjøp a'la Even Hovland (15 millioner i overgangssum sier enkelte) og heller gi pengene til en hovedtrener - den desidert viktigste personen i klubben til enhver tid.

Saltfjellet wrote:


Ryktes at en del velstående Bodøværinger har åpnet sine private konti for å hjelpe Glimt å matche tilbudet fra RBK. Greit å passe seg litt for å bli dratt inn i en budkrig her. Vil gjerne ha Knutsen, men om vi byr og byr og får tilslaget for 15 millioner har vi et problem.


Hva er problemet egentlig? At vi må kjøpe en spiller mindre i året?
_________________
Sesongkortholder.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.12.2021 08:44    Post subject: Reply with quote

Odd94 wrote:
KK har en høy tåkedottfaktor for tiden, hadde han ikke vært en jævlig god trener ville jeg nok irritert meg noe grusomt over nevnte faktor.


Akkurat. Forstår at det kan være en krevende øvelse for mange av brukerne. Men er man i stand til å sette seg inn i hva vi ville ment om KK var vår trener p.d.d. og det var større klubber der ute som fisket etter han. Da ville det selvsagt vært megakult om han varslet midt i en sesongavslutning med napp på seriegull og europacupspill at han forlater laget. Det ville vært fullstendig useriøst! Men vi er jo Rosenborg, og forventer at han skal kaste alt på båten. Husker godt hvor happy vi var når Hareide1 hoppa av. De nevnte tåkedottene sitter mellom ørene på enkelte av brukerne her.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 08.12.2021 09:00    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Føler at dette er det siste beviset på at vi ikke er det vi engang var. Og at vi nå er et av de nest mest attraktive lagene i norsk Eliteserie...


Nja, tror jobben er attraktiv nok. Det jeg tror heller er problemet er at Knutsen vet veldig godt hva han har i Bodø; en uangripelig posisjon, en klubb som fungerer nøyaktig slik han vil ha den og Europa-sluttspill til våren. Et jobbytte nå betyr usikkerhet, og det kommer helt an på hvor risikoavers Knutsen er.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 08.12.2021 09:36    Post subject: Reply with quote

Mener at årets serievinner blir seedet i conference league og får en enklere vei til gruppespill neste år sammenlignet med i år. At Glimt har dette i tankene med en kamp igjen av serien til å bli serievinner kan jeg godt forstå.
Jeg forstår heller ikke Knutsen som kan komme til en klubb som er i ferd med å bygge seg opp igjen, få ressurser til nye spillere, matchende lønn og en langt bedre atmosfære. Glimt mister Berg, Solbakken og sannsynligvis Lode i løpet av neste år. Det blir hardt å erstatte de.
Back to top
View user's profile Send private message
Mandela
Junior


Joined: 07 Dec 2021
Posts: 2

PostPosted: 08.12.2021 10:20    Post subject: Reply with quote

Det virker som flertallet av dere mener at en ny trener skal frelse RBK. Var ikke Hareide den store frelseren.?. Da var det ingen da som nevnte KK. Hareide var i følge RBK norges beste trener og ble også opphauset i så og si alle media. Det er noe helt annet som må til i RBK. Det finnes alt for mange syvende far i huset i klubben og de kommer ikke videre. Man trenger først og fremst profesjonalitet i ledelsen, noe som dages styre og ledelse ikke har. Så må man bruke tid på å utvikle spillere, ha en klar spillestil og at samtlige i klubben drar i samme retning. Det klarer man ikke i VIF, ikke i Brann og nå ikke i RBK. Molde klarer det, Glimt klarer det. Ser at det fortsatt er slik at dersom noe nytt dukker opp angående RBK kommer på banen så er det Nils Arne Eggen som blir intervjuet og hans synspunkter er pr. definisjon den eneste sannhet.

Last edited by Mandela on 08.12.2021 10:25; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 08.12.2021 10:24    Post subject: Reply with quote

Folk må bare forstå at klubben er ikke så attraktiv lenger. Vi har ikke vunnet serien på år og dag. Vi er ikke best i Norge og det er mye negativt rundt klubben. Slik har det vært en god stund.

Vi skal være heldig om vi får Milos.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 08.12.2021 10:42    Post subject: Reply with quote

Det sa ditt alter ego på slutten av 2014-sesongen også.

Vi har vært en toppklubb nesten 100% sammenhengende siden slutten av 80-tallet, til tross for at vi har skuslet med potensialet vårt. Veien tilbake til toppen er ikke uendelig lang, det kan man se på tabellen, og tenke hvor vi kunne ha vært med LITT mer plan og struktur i spillet vårt.

Men å utnytte potensialet vårt er vi ikke i nærheten av. Skulle ønske det var en enkel fasit på å få til det.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.12.2021 11:02    Post subject: Reply with quote

Er overbevist om at KK ikke sier noe som heldst fordi han forholder seg profesjonelt i forhold til arbeidsgiver nå.
At han ikke har signert ny kontrakt med Glimt enda viser at han vurderer alternativer. Ellers ser jeg på ham som 100% Ærlig til det motsatte er bevist.

Kan han komme hit? Jada det kan han, men det kan også hende han i samråd med familien har bestemt seg for å flytte tilbake til Bergen og ta over Brann når kontrakten hans går ut.
Selv om han var avvisende til å gå i dialog med SK Brann sist så betyr ikke det at han ikke tenker på saken.

Jeg tror nemlig ikke KK har noe some heldst lyst til å flytte til utlandet og komme lengere bort fra familien om det ikke passer sån nat de kan være med på lasset.

Kan også være det at Glimt jobber med å finne en løsning for familien til KK og at det er den biten han ser an.

Uansett så blir det rart å ha tidenes beste betalte norske trener oppe i Bodø og ikke i Trondheim eller i Molde :/

Om han blir i Glimt er jeg også utrolig spent på hvorddan han løser utfordringene med spillerlogistikk neste sesong.
Det er jo et par yngre spillere som sikkert kan ta tak og Sørli kan muligens bli back, men det er jo flere spørsmålstegn rundt kontinutet om Berg, Saltnes,Solbakken etc skulel forsvinne også.

Uansett, blir en spennende serie neste år Very Happy
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 08.12.2021 11:38    Post subject: Reply with quote

Skuffet over at det ikke ble Knutsen, men kommer til å vente og se hva Milos får til før jeg uttaler meg. Det er flere veier til Rom.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2021 11:47    Post subject: Reply with quote

KK må jo etter hvert ha blitt vanskelig å forholde seg til for B/G også. Han har i mange måneder hatt tilbud fra klubben, de har strukket seg svært langt, og allikevel klarer han ikke svare dem. Han setter jo egen klubb i langt større problemer hvis han venter til januar med å forlate klubben, istedenfor å si ifra i juli at han kommer til å slutte.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 08.12.2021 12:00    Post subject: Reply with quote

Dersom Bodø/Glimt har tilbydd like lønnsbetingelser som RBK, og beløpet på 7 mill i året stemmer, så syns jeg de begynner å bli økonomisk dristige. Bodø/Glimt er fremdeles en liten klubb i Norge. Knutsen på en eksempelvis fireårskontrakt til den lønnen er en utgiftspost på nesten 30 millioner. Når klubben et tilbake på vanlig nivå, og den gylden generasjonen (Bjørkan,Berg, Saltnes) er borte, så er det mye penger.
Tror forøvrig at Knutsen forlater Bodø nå. Han vet nok at toppen er nådd.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 08.12.2021 12:29    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
Folk må bare forstå at klubben er ikke så attraktiv lenger. Vi har ikke vunnet serien på år og dag. Vi er ikke best i Norge og det er mye negativt rundt klubben. Slik har det vært en god stund.

Vi skal være heldig om vi får Milos.


Når 2018 er år og dag siden i dine øyne, håper iallefall jeg du aldri får noen posisjon i klubben.

Greit med ambisjoner, men å kalle en slik downperiode for år og dag siden, det blir for kortsiktig. Kan ta litt tid å snu motgang
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 08.12.2021 12:35    Post subject: Reply with quote

Har full forståelse for at Knutsen velger og bli værende i Bodø, fremfor og ta over et skakkjørt galehus som det Rosenborg er.

Tiden hvor RBK var Norges ubestridte største, beste klubb, og hvor det nærmest var en selvfølge at enhver spiller og/eller trener fra Tippeligaen ønsket seg til Lerkendal er langt forbi.

Amatørmessig ledelse i over 15 år koster dyrt.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 114, 115, 116  Next
Page 82 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb