English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anders Konradsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.11.2021 09:33    Post subject: Reply with quote

Ja, det er sånn sett langt mer urovekkende med sånne rapporter fra U-spillerne, for i en sånn situasjon skulle man jo tro at det var omtrent obligatorisk med en form for utgangssamtale. Snakke litt om veien videre, hvordan Rosenborg vurderer muligheten for en retur i framtiden, utviklingsområder på sikt og så videre. Hvis vi mener alvor med at spillere som ikke går rett inn i A-stall kan ta omveien, som Helland i sin tid, så bør vi jo absolutt starte der. Gi spillerne så mye motivasjon som mulig og dele alt vi kan av erfaring og tips som kan hjelpe de til å ta mellomsteget utenfor klubben.

Men igjen: dette er jo noe som forventes av helt andre - og dessuten relativt nyansatte - mennesker enn de som eventuelt skulle hatt den kontakten med A-lagsspillerne. Og jeg sliter faktisk med å se at Rosenborg som klubb skulle ha implementert noen musling-strategi som gjelder absolutt alle spillere på alle nivå som ikke blir tilbudt kontraktsforlengelse, for da skjønner jeg verken hvem som skulle bestemt det eller hvorfor.

Alternativet er jo at ingen ser verdien i noe såpass åpenbart på egen hånd?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 01.12.2021 09:50    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Er ikke mange dager siden det var en sak om fem juniorspillere som "endelig" var ferdig i klubben. De var "lettet" over at kontrakten gikk ut


De kommer nok til å høre fra klubben dersom de er under 23 år og har vært en del av junioravdelingen 2 år eller mer når de skal til en annen klubb. Rosenborg har det for vane å kreve en kost for "spillerutviklingen" (i 2017 var den på ca 600k). Selvfølgelig signerer ikke en obos eller en annen tippeligaklubb disse spillerene når de kan hente tilsvarende spillere gratis fra egne rekker. Hvis spillerne får signert vederlagsfritt så er det gjerne etter mye frem og tilbake, og etter altfor mye timebruk. Ikke gitt at det er slik akkurat nå, men det var slik mellom 2007 og 2018 (som jeg kjenner til).
Håpløs situasjon for spilleren selv, som ofte ender opp med å slutte med fotball eller spille for en breddeklubb i 4.div.

Jeg kjenner jeg blir provosert av Konradsens mediaspill om at han ikke har hørt noe fra klubben. Ta initiativet selv da - uten agent, ikke vær så formell. Dorsin er på brakka nesten hver dag... Ikke for å sammenligne men ble jo nesten overrasket over hvor lite formell prosessen med Messi og PSG var.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.12.2021 18:49    Post subject: Reply with quote

Forstår jo godt at klubben vegrer seg for å resignere en såpass kostbar (lønnsmessig) spiller rett før en ny trener skal på plass. Ganske meningsløst å resignere Konradsen nå, hvis det plutselig viser seg at ny trener overhodet ikke har tenkt å bruke han. Da sitter klubben inne med en betydelig kostnad som gir null verdi for klubben, og kunne blitt brukt andre steder.

Hvorvidt dette er kommunisert til Konradsen skal jeg dog ikke uttale meg om, men det er jo ikke en spesielt kontroversiell ting å informere om, så virker jo rart om han overhodet ikke er informert om noe som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
Novi
Junior


Joined: 18 May 2005
Posts: 66
Location: Texas

PostPosted: 02.12.2021 16:36    Post subject: Reply with quote

Slikt virker og være en gjenganger i samtlige klubber. Spillere som påstår at de ikke hører noe og har ingen anelse om hva egen situasjon er om et par måneder. Om det er tilfelle så er det jo ikke kjempegod personalpolitikk. MEN det er heller ikke veldig langt fra treningsbanen til Brakka/kontoret, så om man ønsker en avklaring er det jo bare og spørre.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 02.12.2021 21:33    Post subject: Reply with quote

Det kan vel også tenkes at Konradsen er en spiller Knudsen vil ha med videre.! Det kan være at både Henriksen og Per faktisk er lettere å erstatte gitt rollen som indreløper. Jeg vet Konradsen ikker er særlig populær her inne men han kommer alltid i mål posisjoner litt lik zac..
Vi har egentlig ingen andre midtbane spillere som er særlig målfarlige...
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.12.2021 21:41    Post subject: Reply with quote

Poenget er jo at man avventer til trener er på plass og kan vurdere stallen. Konradsen er ikke bedre enn at han kan erstattes, og han er over 30 og veldig skadeutsatt. Signerer vi en ny 1-2års kontakt med han, på typ 3mill i lønn, og ny trener ikke vil bruke han særlig, så er det ganske mye lønnsbudsjett bortkastet.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 02.12.2021 22:08    Post subject: Reply with quote

Men da bør jo dette i så fall kommuniseres fra sportslig ledelse til spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 02.12.2021 22:17    Post subject: Reply with quote

Konradsen kan sikkert få tilbud fra alle i ES bortsett fra Molde tenker jeg.
Han er nå nok ettertrakted selv om han er 30. En 2 års kontrakt med 1 års opsjon ville nok fungert greit for de fleste. Får han 2 år fra oss på ny normal lønn ville det vært greit for meg.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 02.12.2021 22:17    Post subject: Reply with quote

Jeg mener absolutt ikke at vi skal signere ny kontrakt med Konradsen, men både i denne tråden og i Hovland-tråden virker det som om noen tror at fordi en spiller har høy lønn i sin nåværende kontrakt så må han bli en dyr spiller også med en ny kontrakt. Sånn er det selvfølgelig ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.12.2021 00:52    Post subject: Reply with quote

Synes uansett at med alle alternativene vi har på indreløper, tre etablerte i Henriksen, Skjelbred og Hoff og tre med karrieren foran seg i Holse, Skarsem og Tagseth så er det kanskje like greit at vi ikke gir ham ny kontrakt, uavhengig av om vi kan kutte lønna hans ned til fornuftig nivå for en backup. Vi har dobbel dekning og vel så det i midtbaneleddet som det er, så bedre å frigi både lønnsmidler og plass i prestasjonsgruppa til å forsterke stallen på steder hvor det kniper mer, som f eks på kant.

Om vi hadde to-tre færre midtbanespillere i troppen så kunne det vært mer interessant å beholde ham.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.12.2021 08:19    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg mener absolutt ikke at vi skal signere ny kontrakt med Konradsen, men både i denne tråden og i Hovland-tråden virker det som om noen tror at fordi en spiller har høy lønn i sin nåværende kontrakt så må han bli en dyr spiller også med en ny kontrakt. Sånn er det selvfølgelig ikke.


Men er det ikke faktisk litt sånn?

Vi snakker jo i dette tilfellet om å halvere lønna (muligens spekulativt omtrentlig), og noe sånt vil falle mange ganske tungt for brystet, særlig siden de selv neppe er enige i de objektive forutsetningene (alder, stallrolle) som ligger til grunn for vurderingen. Det er klart at det kunne vært mulig å forhandle lønna noe ned, men jeg tror faktisk at mange vil foretrekke å prøve lykken andre steder fremfor å bite i seg en desimert kontrakt der de er. Bli nøkkelspiller i en mindre klubb, kanskje for samme lønn, fordi de naturlig nok føler seg mer ønsket der enn i klubben som sier at de ikke er like mye verdt lenger.

Noen eksempler på spillere som har akseptert store individuelle lønnskutt for å forbli i en klubb som ikke er 'deres' (som altså ikke er omtrent klubblegender)?

Edit: Og hvis det ikke var klart: vi skal uansett selvsagt ikke signere ny kontrakt med en både skadeplaget, aldrende og overflødig spiller som aldri har prestert jevnt godt for oss, særlig med den dekningen vi har på midten. Skjelbred, Henriksen, Hoff, Tagseth, Skarsem, Vagic og Holse er alle høyaktuelle for tre plasser.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 03.12.2021 08:50    Post subject: Reply with quote

Skal du vinne noe i dag må det komme en del mål fra midtbanen. Holse / Skarsheim er vel de eneste vi har så lenge Henriksen spiller defensiv.
En frisk Konradsen er en trussel nesten uavhengig av hvilket nivå vi spiller mot er min mening. Jeg er vel den eneste her inne som mener han er viktig å ha i troppen hvis han selv vil
Men han drar nok fort til Glimt eller viking eller Enga eller en utenlandsk klubb.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 03.12.2021 08:52    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg tror overhodet ikke det er sånn at man får høy lønn fordi man hadde høy lønn i forrige kontrakt. Hvis jeg skulle tilbudt lønn så ville jeg tilbudt en lønn som reflekterer hvor nyttig spilleren er for oss (som tilsier kraftig lønnsfall for Konradsen og Hovland da de er vesenlig mindre nyttige for oss nå enn da de signerte forrige kontrakt) og som reflekterer en anslått lønn i markedet (som er vesentlig lavere for begge to da alternativene virker å være klubber med mindre ressurser enn oss). Spillerne kan selvfølgelig mene at tilbudet er for dårlig, men de har jo rådgivere som vil fortelle de hvilke alternativer de har, da kan jo fort pipa få en annen lyd. Men har de bedre lønnstilbud fra andre så er jo det også helt greit, da er det noen som trenger de mer enn oss. Jeg tror også at Konradsen og Hovland er fullt ut inneforstått med at den neste kontrakten de inngår vil være vesentlig dårligere enn den de har nå.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.12.2021 09:13    Post subject: Reply with quote

Altså, jeg tror jo ikke at noen sitter i kø og venter på å matche deres gamle lønn. Men jeg tror fort det er klubber som vil matche en eventuelt fornuftig ny lønn, fordi de har mer behov for disse spillerne enn det vi har. Og da tror jeg veien er kort til å gå, for det er ikke særlig vanlig (min påstand) å signere ny kontrakt med svært redusert lønn i samme klubb.

Det er klart at det ville være rasjonelt for spillerne å innse sin egen attraktivitet i markedet, som det så populært sies for tiden, men jeg tror altså det ikke er så strømlinjeformet når det kommer til stykket.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.12.2021 09:19    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld er det greit å minne om at Hovland har fått kontraktsforslag og takket nei.

Jeg tror Zaphod er inne på noe i at det er vanskelig å vurdere ny kontrakt uten å ha den forrige i mente i slike situasjoner. Lønn og kontraktslengde vil gjenspeile posisjon og fremtidsutsikter, og det er kanskje vanskelig å gå fra kontrakt som impliserer nøkkelspiller-status, til en som innebærer en rotasjons-/bacuprolle.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 03.12.2021 09:20    Post subject: Reply with quote

Fotball spillere går i all hovedsak for den beste kontrakten. Karrieren er ikke lang og vi har sett mye rart når det gjelder hvor de drar for å tjene penger.
Det må kanskje være familie situasjonen som gjør at noen tar til takke med mindre lønn og blir i klubben. Men i all hovedsak så er de Horer, uskyld utrykket!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 03.12.2021 12:02    Post subject: Reply with quote

Jeg har som "hovedregel" at jeg ikke skal ned i lønn ved signering av nye kontrakter/bytte av jobb. Her vet jeg at jeg ikke er alene, og at Konradsen/Hovland eller andre i klubben er sånn, er ikke utenkelig.

Omtrent alle som finns i Norge/verden er "horer", som du så fint sa. Jeg selger min arbeidskraft/kompetanse til min arbeidsgiver, og det gjør alle andre også, selger oss selv.

At fotballspillere går etter pengene er helt greit og 100% forståelig, og jeg klarer ikke å bli fornærma når spillere er åpne om det. Alle andre i arbeidslivet gjør det, hvorfor skal ikke fotballspillere gjøre det?

Om jeg hadde jobba som butikksjef i en Rema1000, og Coop hadde ringt meg og tilbudt en halv mill ekstra for å komme dit, nobrainer!
_________________
In Ivar we trust!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 03.12.2021 12:10    Post subject: Reply with quote

Klubbene har merket covid økonomisk tross noen støtteordninger, lønnsnivået vil gå ned litt nå, og AK er gammel og skadeutsatt….
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 03.12.2021 12:25    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er klart at det ville være rasjonelt for spillerne å innse sin egen attraktivitet i markedet, som det så populært sies for tiden, men jeg tror altså det ikke er så strømlinjeformet når det kommer til stykket.


Mulig det, men for Hovland og Konradsens del får vi håpe de har rådgivere som kan fortelle de at de ikke er så attraktive i arbeidsmarkedet nå som sist de signerte kontrakt med oss, hvis ikke så er det en stor fare for at karrieren er over, da veldig få (om noen) vil betale de den lønna de hadde tidligere (tror jeg). Og vi får håpe at Dorsin tilbyr den lønna han mener spillerens nytte for oss tilsier at spilleren skal ha og ikke tenker så mye på følelsene til spilleren dersom tilbudet er dårligere enn den siste kontrakten de inngikk. Men det er jo ikke alt i klubben som virker å være profesjonelt og rasjonelt så hvem vet hvordan dette foregår.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.12.2021 13:01    Post subject: Reply with quote

Ja, Jim Solbakken er jo kjent for å oppfordre sine klienter til moderasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.12.2021 14:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror jo ikke problemet her er at klubben tilbyr (særlig mye) mer enn det er rasjonelt å gjøre, men at spillerne selv sliter med å agere rasjonelt, og ikke følelsesmessig, i en sånn situasjon. Det er jo enkelt for klubben å være kald og kalkulerende her, på mange måter, mens det for spillerne kan være en kamel å svelge å bli konkret ansett og lønnet som backup. Man har jo gjerne en livsstil som matcher lønna på forrige kontrakt også.

Spesielt kanskje for Konradsen, som jo er ett og et halvt år yngre enn Hovland, og burde ha kanskje et år igjen av sin nær-peak fotballkarriere. Ikke noe rart om han fortsatt ser seg selv som en spiller av landslagsklasse som 'bare' skal bli kvitt en småskade før han skal ut og herje, 2013-style. Og nå virker det jo ikke som klubben har tenkt å tilby noe overhodet (heldigvis, for logistikken sin del). Større sjanse for at vi feiger ut og åpner samtaler med Hovland igjen, hvis vi ikke får det som vi vil på overgangsmarkedet før jul.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 04.12.2021 00:00    Post subject: Reply with quote

Markedet bestemmer. Det norske markedet har ikke tilskuere. Her får agenten en jobb å gjøre med å overbevise sin klient. Klubben må være kalkulerende ifht lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 395

PostPosted: 04.12.2021 12:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror lengde på ny kontrakt er vel så viktig for spilleren som lønn, når du har passert 30...
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 29.12.2021 19:19    Post subject: Reply with quote

Bekreftet at han er ferdig i RBK.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 29.12.2021 19:43    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende egentlig. Til tider en spiller man kan like, men har også blitt brukt i feil posisjoner hos oss, så nok en spiller vi ikke har klart å utnytte skikkelig slik jeg ser det. Lykke til videre
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37  Next
Page 35 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb