English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Olaus Skarsem
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 31.07.2021 22:51    Post subject: Reply with quote

Tja. Ikke umulig, men da blir det fort overgangsrekord (minus Carew). Akkurat solgt Zach, vi trenger ikke å selge.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 31.07.2021 23:31    Post subject: Reply with quote

Gleder meg litt her,liker at beskrivelsen er teknisk meget god og ikke løpskraft og duellstyrke. Har nok av spillere med middelmådige tekniske ferdigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 01.08.2021 00:35    Post subject: Reply with quote

Men mister vi Holse er vi like langt, dvs er det så vel skal vi være glade. Jeg frykter Holse er et hakk over.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 01.08.2021 23:26    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
Hvis det er en referanse til noe, ville jeg tippet at noen i familien er glad i Jairzinho (som egentlig heter Jair Ventura Filho).


Det stemmer. Pappaen til Skarsem var fan av Jairzinho. Kilde: Tidens Krav.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.08.2021 21:55    Post subject: Reply with quote

Den nevnte saken:



– Det var pappa som ville at det skulle være sånn. Det var nok mot mammas vilje, men i alle offisielle register står jeg med navnet Olaus Jair Skarsem.

(...)

Hjemme i Trondheim satt ni år gamle Øyvind Skarsem og så mesterskapet [i 70] på TV. Han ble mektig imponert av det Jairzinho og de andre viste på banen.

– Det var helt ekstremt. Jeg ble utrolig imponert. Jairzinho ble mitt store forbilde da jeg var guttunge, og har vært det siden, forteller Øyvind Skarsem.'

Og i 1991 skulle pappaen til KBK-spiller Olaus få møte sin store helt.

– Jeg var i Rio de Janeiro i forbindelse med jobben. Der møtte jeg en kar som tilfeldigvis kjente Jairzinho og hadde telefonnummeret hans. Vi ringte ham og spurte om han ville spise middag med oss. Det sa han ja til. Vi hadde en veldig hyggelig sammenkomst på en restaurant på Copacabana, sier Øyvind Skarsem.

Les mer: Her er forklaringen på Skarsems spesielle mellomavn

Annen nyttig opplysning: Han spilte to år i Astor før han dro videre til RBK. Derimot er jeg usikker på om hele familien flyttet til Byåsen i forkant.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.08.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

RBK hadde sikret seg en klausul om å hente midtbanespilleren tilbake på billigsalg, til samme pris som de om lag 500.000 kronene han gikk for den gangen.

Klausulen ble først kjent for Skarsem da RBK meldte seg på i sommer, kort tid før fristen til klausulen gikk ut.

– Jeg visste ingenting om den avtalen da jeg gikk til Kristiansund, sier han.

– Her har RBK gjort en bra avtale. Kudos til den som hadde den ideen der. Jeg kan ikke så mye om overganger, men jeg skjønner at det var smart av Rosenborg, sier Skarsem.

Åge Hareide bekreftet klausulen til Nidaros, men sportslig leder Mikael Dorsin ønsker ikke å kommentere noe utover at de er fornøyde med avtalen.

Les mer: Ante ingenting om RBKs klausul: – Kudos til den som hadde den ideen der
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 09.08.2021 07:15    Post subject: Reply with quote

Har det skjedd endringer på dette? Trodde en slik klausul ikke var lov i norske fotballkontrakter?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 09.08.2021 07:54    Post subject: Reply with quote

Helt lov, alltid vært det. Det er vel kun vanlig utkjøpsklausul som ikke er lov…
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.08.2021 16:56    Post subject: Reply with quote

Først åtte år etter at han kom til klubbens ungdomsavdeling, venter eliteseriedebuten for RBK. Debuten på øverste nivå fikk han for Ranheim i 2019, før han tok ytterligere steg i årene som kom.

(...)

– Jeg husker jeg tenkte at jeg skulle ønske jeg var hjemme og fikk hjelpe til. RBK skal ha medaljer, minst, det er der de er i hierarkiet. Jeg ble så motivert for å dra hjem og hjelpe til. Jeg er glad i RBK og da sjansen kom, føltes det veldig riktig, sier midtbanespilleren.

RBK har etter hvert fått inn mer trøndersk kraft, men manglende satsing på lokale talenter har spesielt de siste årene vært en het debatt.

– Man glemmer litt hvor store RBK er. Det er jo en del trøndere her, også på Rosenborg 2. At ikke alle får plass, sånn er det bare. Det må vi bare leve med, sier Skarsem.

Les mer: Da det var kaos i RBK, satt Olaus (23) innbitt et helt annet sted. Med en klar tanke i hodet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 27.08.2021 15:08    Post subject: Reply with quote

Synes det han gjorde etter han kom inn mot Rennes var veldig bra. Sitter med en følelse av at han kommer til å komme seg foran Tagseth i startplass-køen. Spennende spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 27.08.2021 15:24    Post subject: Reply with quote

Bør i hvert fall være foran Konradsen. Der hvor Konradsen mislykket i det meste i går kom Skarsem inn å viste at han mestret de tingene Konradsen ikke klarte.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 27.08.2021 15:58    Post subject: Reply with quote

Skarsem - Vagic - Tagseth

Ganske offensiv, og ung midtbane. Tror ikke den hadde gjort seg bort i ES heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2021 16:46    Post subject: Reply with quote

Ser for meg at det fort blir oppstillingen, om ikke nå, så i alle fall f.o.m 2022-sesongen. Ballsikkert, om ikke annet!
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 14.10.2021 06:32    Post subject: Reply with quote

Synes han leverer glimrende i siste ukes "Rasmus og Saga".

Liker Skarsem!
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 14.10.2021 10:20    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Skarsem - Vagic - Tagseth

Ganske offensiv, og ung midtbane. Tror ikke den hadde gjort seg bort i ES heller.


Politisk ukorrekt mening, men jeg tror faktisk ikke Tagseth har nivået inne. Synes ikke han har utviklet seg som ønsket og tror maks han kan bli en ny Fredrik Winsnes
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 14.10.2021 10:24    Post subject: Reply with quote

Tagseth er fortsatt bare 20 år. Kan selvfølgelig bli god nok hvis han matches enda mer, og det kommer inn en trener som klarer å dyrke ferdighetene hans.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 14.10.2021 14:26    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
doffen wrote:
Skarsem - Vagic - Tagseth

Ganske offensiv, og ung midtbane. Tror ikke den hadde gjort seg bort i ES heller.


Politisk ukorrekt mening, men jeg tror faktisk ikke Tagseth har nivået inne. Synes ikke han har utviklet seg som ønsket og tror maks han kan bli en ny Fredrik Winsnes


Politisk ukorrekt mening, men Fredrik Winsnes ville ikke gjort seg bort, hverken i dette laget eller dagens Eliteserie.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.10.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

Winsnes var drøy med de piruettene sine som konstant forsinket alle angrep, men han er fortsatt bedre enn 90% av de midtbanespillerne vi har hatt etter ham.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 14.10.2021 15:34    Post subject: Reply with quote

Nja, Winsnes-utgaven vi fikk i 2010 etter han herjet i Strømsgodset var vel ikke helt der hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 14.10.2021 18:23    Post subject: Reply with quote

Winsnes så jo lenge ut som det virkelige arvesølvet helt til piruettene tok han.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.10.2021 22:31    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Politisk ukorrekt mening, men jeg tror faktisk ikke Tagseth har nivået inne. Synes ikke han har utviklet seg som ønsket og tror maks han kan bli en ny Fredrik Winsnes


Jeg tror Tagseth, på lik linje med Skarsem og for den saks skyld et kobbel andre lider under at han ikke satses på i noen klar rolle med tydelige oppgaver. Han flyttes, i likhet med de fleste unntatt keeper og forsvarsspillere, veldig mye rundt. Har egentlig noen andre enn Ceide utviklet seg (som ønsket) siden ca 2016?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2021 11:59    Post subject: Reply with quote

Olaus Skarsem starter trolig for tredje gang på rad i november.

- Jeg er godt fornøyd med det. Jeg skulle gjerne ha ønsket at det hadde gått litt bedre med laget, men hvis jeg kun skal tenke på meg sjøl, syns jeg at jeg har levert ganske bra. Jeg føler at jeg kommer mer og mer inn i det, innleder Skarsem til rbkweb.no.

- Du føler at du greier å vise fram litt av det du er god for?

- Ja, jeg føler at jeg har fått vist litt i hvert fall. Men det er mye mer som bor i meg. Det kommer ved å få tillit og spilletid; få spille kamp etter kamp og ikke bare et kvarter her og der. Jeg føler at jeg har mye mer å gå på.

Les mer: - Det er mye mer som bor i meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 29.11.2021 22:37    Post subject: Reply with quote

Positiv overrasket over skarsem i siste! Han kan godt fungere som innoverkant om vi får spillet til og fungere.
Han har fart,teknikk og overblikk.

Hadde backene våre vært god også hadde laget blitt mye bedre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.11.2021 08:47    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt sånn tvilende fortsatt. Han har jo utvilsomt løftet seg, og har noe litt Midtsjøsk over ballbehandlingen sin, men fortsatt blir omtrent 9 av 10 forsøk på skapende pasninger blokkert fordi det blir for åpenbart.

Ett mål og to assist for oss gir rett i underkant av 200 minutter per målpoeng, og for en som spiller i kun offensive roller er det litt tynt (men ikke noe særlig verre enn andre offensive spillere hos oss, Vecchia og Holse unntatt).

Jeg tror dog rollen hans egentlig er som den mest offensive/skapende av de to indreløperne, og der bør han finne seg i å spille andrefiolin bak Holse så lenge vi klarer å beholde dansken. Spille litt der, litt på kant, kanskje ta den andre indreløperrollen mot dårlige lag. Kan bli bra.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2022 18:48    Post subject: Reply with quote

Han sliter med en vond lyske. Det var også grunnen til at han stod over mot Djurgården fredag.

Den skal tas MR-bilder av Skarsem når Rosenborg er tilbake i Trondheim.

– Det er lyskeområdet, men det er ikke noen akutt skade. Vi har tatt han av nå, så skal vi ta en ekstra runde på akkurat hva det er. Vi har en god formening om hvor problemet sitter, sier RBK-lege Aas.

Les mer: RBK-legen med gladmelding til fansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 16, 17, 18  Next
Page 10 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb