English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 27.11.2021 10:11    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
https://www.dagbladet.no/...k/74748753
Det er mange som er redde for hva som vil skje når KK kommer… med god grunn.


Haha. At det går an. En ting et å argumentere fra et nøytralt ståsted for at det vært synd for Glimt å miste suksesstreneren. Men jeg klarer ikke å lese uten å tenke på hvor ekstatisk han ville vært om det var VIF som var koblet til Knutsen.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 27.11.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

Hvis noen har tid kan man skrive en artikkel om hvorfor KK bør si ja til RBK, og poste det i VG.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballack13
Junior


Joined: 09 Nov 2014
Posts: 23
Location: Trondheim

PostPosted: 27.11.2021 13:22    Post subject: Reply with quote

La oss håpe det mobiliseres blant RBK-fans i morgen så det blir fullt hus. Da får vi kanskje KK til å tenke «Ja, det er kult å slå Roma foran 5500 tilskuere, men det er vel enda kulere å slå Roma foran 22000».
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 27.11.2021 17:05    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Haha. At det går an. En ting et å argumentere fra et nøytralt ståsted for at det vært synd for Glimt å miste suksesstreneren. .


Jeg tror poenget deres er at hvis vi får Knutsen nå, så vil vi igjen blir dominerende i Norge, slik det var før. Får vi ikke Knutsen nå, så begynner det å bli så lenge siden og vi har sakte men sikkert forvitret... Derfor ønsker han ikke at vi skal få KK.

Slik jeg leser artikkelen, så fikke jeg bare veldig mye mer lyst på å få KK til å signere..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.11.2021 17:09    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Hvis noen har tid kan man skrive en artikkel om hvorfor KK bør si ja til RBK, og poste det i VG.


Derfor er Kjetil Knutsen RBK-fansens drøm Cool

Løfaldli gjentok en del av poengene mine: Hjertelig velkommen, Kjetil Knutsen! RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Paldan
Junior


Joined: 15 Nov 2021
Posts: 74
Location: Byen er Bergen

PostPosted: 27.11.2021 22:52    Post subject: Reply with quote

Ballack13 wrote:
La oss håpe det mobiliseres blant RBK-fans i morgen så det blir fullt hus. Da får vi kanskje KK til å tenke «Ja, det er kult å slå Roma foran 5500 tilskuere, men det er vel enda kulere å slå Roma foran 22000».


Knutsen er en oppegÃ¥ende mann og ingen drømmer. Først mÃ¥ RBK klare Ã¥ kvalifisere seg til Europaspill. Inntil da tenker nok Knutsen "det er kult Ã¥ rundspille Roma foran 5500 tilskuere, faktisk kulere enn Ã¥ bli rundspilt av Rennes foran 8000 tilskuere pÃ¥ store Lerkendal 😆

Ærlig talt, tror de fleste tok poenget til Esten O. Bare ikke her inne. Problemet er at RBK ikke er i stand til å nyttegjøre Knutsen sin kompetanse om han skulle endt opp i Trondheim (og nei det ville vi neppe i Brann heller, men der er det nok endringer på gang. Så på sikt vil det bli perfekt). Totalt sett ender man opp med et dårligere produkt hvis man ser norske klubblag under ett. Forresten, er det ikke ny stadion på gang i Bodø? Kan det være noe av årsaken (utover det sportslige) til at Knutsen vurderer 3 årskontrakt og ikke bare 1 år til i Bodø?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.11.2021 23:47    Post subject: Reply with quote

Når en bergenser sier at de fleste (bergensere, antar jeg) forstår Esten O. Sæther, skjønner jeg jo hvorfor Brann er i den forfatningen klubben er. Det er snakk om en mann som - i godt selskap - har omtrent null blinktreff i hvert fall på denne siden av årtusenskiftet. Og vi vet at kommentaren hadde vært radikalt forskjellig om det var snakk om overgang til en annen klubb en Rosenborg. Hadde det vært VIF som var beiler hadde det neppe vært mulig å finne noe mer styrkende for norsk fotball. Med unntak av om Solskjær slo seg ned på Oslo øst, muligens.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 27.11.2021 23:54    Post subject: Reply with quote

Prisen for minst sammenhengende og totalt uforståelige innlegg går til deg paldan. Gratulerer.
Nå har vi faktisk kvalifisert oss til europaspill flere ganger de siste årene. Men vi kan dessverre ikke slå alle lagene som Rennes og Ajax hvert eneste år i playoff. Det burde være ganske åpenbart.
Knutsen ville uten tvil løftet enhver norsk klubb. Hvordan han har snudd nedrykkslaget Glimt til et topplag står det beundring og stor respekt av. Om Knutsen får til halvparten av det han gjorde i Glimt vil han være en stor suksess på Lerkendal. Det er helt håpløst å påstå at hans kompetanse ikke kan nyttegjøres i Rosenborg. Knutsen ville gitt et stort løft til alle eliteserielag, til og med Brann. Om han kommer er derimot det store spørsmålet. Og om han kommer, vil de neste årene stå i stor kontrast til Hareides vinglete år. Å håpe på en heldig tildeling av europakvalikk på grunn av en fjerdeplass i serien er forhåpentligvis snart forbi.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 28.11.2021 01:22    Post subject: Reply with quote

Bergenser😂
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.11.2021 09:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er nok en av de største KK supporterne, men jeg ser uansett at det er en del ting som er annerledes her.

I BG er det en gruppe som sammen har prestert - hvor ledelsen er svært annerledes enn Koteng og oss. Knutsen har vært den viktigste brikken her, men har vært avhengig av alle i organisasjonen for å få dette til.

Han kommer inn som treneransettelse nummer 15 etter Eggen, og ingen av dem har hatt sukssess over tid. NÃ¥ sist fikk vi en av Skandinavias kanskje beste trener, Ã…ge Hareide - ikke engang det gikk.

Han kommer inn til et ekstremt forventningspress, slik at om vi har en slik sesong som vi hadde i år med Åge Hareide - så vil han få et enormt press.

Men, er det noen som skal klare dette, så er det Knutsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 28.11.2021 10:34    Post subject: Reply with quote

Vil heller påstå at situasjonen er stikk motsatt. Målt ut fra antall tilskuere på de siste kampene, og aktiviteten her på forumet så fremstår det i hvert fall for meg at entusiasmen rundt klubben er relativt laber for tiden.

Ja, KK vil ta med seg et forventningspress basert på hva han har gjort i Glimt, men alternativet vil da være at vi henter en trener som vi alle har lave forventninger til, og det gir ingen mening.

Men jeg tror kombinasjonen av en klubb med lav entusiasme, og en ny trener med stor entusiasme vil slå positivt ut. Supporterne er ikke bedre vant nå enn at de tåler en litt treg start.

Spesielt om han fra start av demonstrerer at han ønsker å gjenbygge klubben, og ikke satse på kortsiktig suksess som det har blitt gjort de siste årene 5-6 årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.11.2021 11:18    Post subject: Reply with quote

Enig i mye av det du skriver her. Men, får vi KK, så tror jeg at entusiasmen går opp betraktelig og at årskortsalget vil øke betraktelig. Jeg tror at forventingene til hva han kan utføre er urealistisk høye. Jeg tror vi vil bli skuffet de første årene med ham. Jeg tror også at alt det vi tenker før han signerer er glemt om vi ikke ser en markant positiv utvikling. Havner vi ikke i Europa i 2023, tror jeg ikke KK er trener i 2023... Uansett hva vi sier og tenker i dag... Husk Kåre, som opplevde litt motgang etter fem av seks titler - og fikk sparken ( i en sesong der vi vant EL).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2021 12:09    Post subject: Reply with quote

Før 2019-sesongen byttet man ifølge Berg ut ordet «vinnerkultur», med at man skulle vinne med prestasjon og utvikling.

– Jeg tror kanskje det har tatt bort litt av stresset og presset med at du skal vinne, men du fokuserer på prestasjon foran resultatet. Jeg tror kanskje en del av hemmeligheten ligger der, sier Berg til Discovery.

– Det er veldig mange små faktorer. Ikke to-tre, mange. Det skjedde noe med oss i inngangen til 2019. Både fordi vi hadde satt et team med Kjetil i spissen, rundt spillerne, som hadde forutsetninger for å jobbe enda bedre enn vi hadde fra før. Det tar en stund å skape en fotballspiller. Det er ikke slik at du jobber med en spiller et halvt år, og så blir han plutselig toppspiller. Ting tar tid, sier Asmund Bjørkan.

(...)

– Kjetil er flink til å si at hemmeligheten bak suksessen er jobben du legger ned hver eneste dag. Om du blir dratt en uke eller to, eller et år, frem i tid, kan du miste noen prosent. Og hvis du mister noen prosent, blir du fort tatt igjen og mister fotfeste i en bransje som fotball. Vi har fullt fokus på det vi gjør i dag og neste kamp, og så tar vi utfordringene etter hvert som de kommer vår vei, sier Aasmund Bjørkan.

Les mer: Den ekstreme forvandlingen: Gråstein til gull i Bodø/Glimt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.11.2021 12:21    Post subject: Reply with quote

Glimt har blitt så gode på grunn av terping av spillestil, at de har utviklet egne spillere og at de hentet riktige spillertyper. At de har byttet ut noen ord kan muligens spille en ørliten rolle, men ikke mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.11.2021 12:26    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg er nok en av de største KK supporterne, men jeg ser uansett at det er en del ting som er annerledes her.

I BG er det en gruppe som sammen har prestert - hvor ledelsen er svært annerledes enn Koteng og oss. Knutsen har vært den viktigste brikken her, men har vært avhengig av alle i organisasjonen for å få dette til.


Her sammenligner du epler og skiftnøkler. Sammenligningsgrunnlaget er jo oss nå og Glimt før Knutsen kom inn. Hva han har gjort laget til taler om noe til vår fordel.

Det laget som herjer i Bodø nå tok Knutsen over i OBOS, så det var langt fra noe velsmurt maskineri han bare klikket på plass i.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 28.11.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

KK blir RBKs nye trener.
















Tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 28.11.2021 13:13    Post subject: Reply with quote

Er ikke mange sesongene siden vi kunnet hentet berg gratis Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2021 14:09    Post subject: Reply with quote

Slik Adresseavisen forstår, er det en svært oppriktig Knutsen som så langt har snakket om saken i mediene.

Han skal nemlig ennå ikke ha gitt RBK noe svar på hvor han trener i 2022.

Adresseavisen har flere ganger omtalt at han har snakket med klubben ved minst to anledninger, og at han tygger på et konkret tilbud.

Dette gjør at man fremdeles venter på Lerkendal.

LEs mer: Først kan han ta gull på Lerkendal. Så gjenstår ett RBK-spørsmål
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 28.11.2021 14:28    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se hva Knutsen faktisk velger å gjøre. Det finnes fordeler ved å velge Glimt, men det finnes også fordeler ved å velge Rosenborg. Kan på mange måter skjønne at det frister å fortsette i Glimt, særlig nå som det mest sannsynlig blir gull, samt videre spill i Europa. Det som igjen kan tale for at han velger å ta veien sørover, er at han har et lengre perspektiv, og ser for seg hva han kan utrette med Rosenborg over en to-treårsperiode. Potensialet i klubben er stort, og det kan være veldig forlokkende å løfte en storhet tilbake til toppen igjen. Det kan igjen åpne dører for enda større klubber i utlandet.

Uansett hva Glimt har utrettet de siste par sesongene, er det å bli trener for Rosenborg, Norges største trenerjobb ved siden av jobben som landslagstrener. I tillegg har han fått innfridd de kravene han har ønsket for å komme til Trondheim. Det er vel ikke så mye mer Rosenborg kan gjøre, enn å innfri de kravene han måtte ha, så får han ta valget selv. Knutsen er en klok mann, og det virker som om at han har et lengre perspektiv i trenerjobben, enn bare én sesong eller to. Det kan faktisk tale i favør Rosenborg!

Det går rykter om at Glimt har matchet tilbudet til Rosenborg, og det er i og for seg ikke unaturlig. Likevel tviler jeg på at Glimt har matchet det angivelige tilbudet på ca. seks millioner per år over fem år, samt en sluttpakke på rundt ti millioner om det skulle skjære seg. De har nok matchet årslønna, men ikke lengden og sluttpakken som Rosenborg har skissert.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.11.2021 14:43    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Bart1 wrote:
Jeg er nok en av de største KK supporterne, men jeg ser uansett at det er en del ting som er annerledes her.

I BG er det en gruppe som sammen har prestert - hvor ledelsen er svært annerledes enn Koteng og oss. Knutsen har vært den viktigste brikken her, men har vært avhengig av alle i organisasjonen for å få dette til.



Det laget som herjer i Bodø nå tok Knutsen over i OBOS, så det var langt fra noe velsmurt maskineri han bare klikket på plass i.


Det jeg skal frem til er at det ikke er KK alene som har æren for dette. Det er langt flere https://www.eurosport.no/...PhlujhEgi8
Men, KK er den desidert viktigste, så får vi se om han klarer å gjøre dette med Koteng og ledelsen vår istedenfor den lykkelige symbiosen som har vært i BG med mentale trenere, Bjørkan +++ som støttespillere... Jeg tror han klarer det.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 28.11.2021 16:36    Post subject: Reply with quote

Definitivt trenger også organisasjonen å fungere, men utrolig hvor mye treneren kan forandre det bildet alle har av de i styre og stell. Drt var vel nesten bare solskinnshistorier om hvor bra teamet på Lerkendal var da Kåre skaffet gull etter gull.
Back to top
View user's profile Send private message
Bomaan94
Junior


Joined: 02 Jul 2020
Posts: 41

PostPosted: 28.11.2021 18:25    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...ideo.shtml

Høres ut som KK har takket nei og RBK er på samme spor igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 28.11.2021 18:49    Post subject: Reply with quote

Det var å dra veldig mye ut av fryktelig lite.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 28.11.2021 19:20    Post subject: Reply with quote

Jeg tror fortsatt knutsen er vår trener til neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 423

PostPosted: 28.11.2021 19:21    Post subject: Reply with quote

Ingenting i det innslaget som skulle tilsi at noe er forandret... Tipper tidligste vi hører noe er etter at ligaen er avgjort

E: https://www.adressa.no/sp...estemt-meg
så ingenting forandret, men merkelig at han ikke går ut å avkrefter hvis han har planer om å bli i Bodø
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 114, 115, 116  Next
Page 62 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb