View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 21.11.2021 13:29 Post subject: |
|
|
Knutsen vil jo aldri offentliggjøre at han blir RBK-trener før etter kampen på Lerkendal, og helst først når serien er avgjort. Er smått overraskende hvor mange som venter på en offentliggjøring nå. Vil jo aldri skje foreløpig (hvis han har bestemt seg). |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.11.2021 13:50 Post subject: |
|
|
Kommer ikke noen avgjørelse på trenerspørsmålet før tidligst midten av desember. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 21.11.2021 14:29 Post subject: |
|
|
Kai88 wrote: | Skulle vi havne utenfor europa neste år vil jeg tro det har betydning for overgangsbudsjettet. Mindre penger, større utfordring å fikse stallen. |
Knutsen er jo som kjent en trener som er avhengig av store budsjett for å få til noe. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 21.11.2021 14:49 Post subject: |
|
|
Spillere koster mer når kjøpende klubb heter RBK. (Innenlands) |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.11.2021 15:22 Post subject: |
|
|
Jeg tror faktisk penger vil ha mere å si for Knutsen enn de fleste sammenlignbare trenere. Man må huske at fram til han flyttet nordover i en alder av 49 har han klart seg på en ganske gjennomsnittlig norsk inntekt. Han har nok vært vant til å balansere huslån, matbudsjett og strømregninger på samme måte som de fleste av oss. Når man da i en alder av 52 plutselig har mulighet til å sikre seg selv og sine etterkommere for all fremtid, blir dette veldig viktig. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 21.11.2021 20:39 Post subject: |
|
|
Kommer selvsagt ingen offentlig uttalelse nå, men folk venter vel på noen troverdige lekkasjer... |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.11.2021 21:41 Post subject: |
|
|
Kan vel stenge denne tråden nå, det er vel ingen edru, mentalt oppegående person som seriøst tror Knutsen vil til et slikt høkkertlag? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.11.2021 21:49 Post subject: |
|
|
Joda. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.11.2021 21:54 Post subject: |
|
|
Laget så ut som det var klar for 3. divisjon sist Hesten holdte i tømmene også, ett år senere under ny trener så det ut som ikke bare et nytt lag men en ny idrett.
Laget er høkkert for at vi har en høkkert-trener. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.11.2021 21:59 Post subject: |
|
|
Må man ikke grave seg helt ned heller da. Det er faktisk et ganske solid fundament å bygge på i dagens RBK-lag, men det skjer ikke med Hareide. Han har gått ut på dato, virker halvmotivert og famler i blinde.
KÃ¥re Ingebrigtsen overtok et liknende makkverk i 2014, og kom til seriestart i 2015 med samme mannskapet og feide over alt. SÃ¥ det kan snu fort.
Spiller for spiller så våger jeg påstå at dagens RBK-stall er klart bedre enn Bodø Glimt, men vi har ingen til å sette det i system og få ut det beste av hver enkelt spiller. Vi har ikke noe kollektivt spill og relasjoner. Alt foregår etter bingo metoden.
Så kreves det selvsagt noen utskiftninger. På midtstopperplass har vi klare mangler, og vi mangler gode alternativer på topp, og da spesielt på kantene. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.11.2021 23:05 Post subject: |
|
|
Var det hesten som benket sælnes og helland? Jeg har aldri opplevd en mer elendig trener enn hesten,og i tillegg så arrogant som om han har vunnet flere serimesterskap.
Med rett trener så kan laget utvikle seg veldig fort ja.
Men trur klubben har godt av skifte av hele trenerstaben. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.11.2021 23:16 Post subject: |
|
|
Var det vår analyse sjef som ga Hareide innspill på taktikken i dag ?.
Tømme midtbanen med begge side backene på motstanderens 16meter.
Vel Henriksen holdt litt igjen da alene og han er jo ung og rask!
Vagic virrenes rundt ohji og alltid på etterskudd.
Hovland er tross alt raskere og sterkere!! _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 21.11.2021 23:19 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Var det vår analyse sjef som ga Hareide innspill på taktikken i dag ?.
Tømme midtbanen med begge side backene på motstanderens 16meter.
Vel Henriksen holdt litt igjen da alene og han er jo ung og rask!
Vagic virrenes rundt ohji og alltid på etterskudd.
Hovland er tross alt raskere og sterkere!! |
Men dette har vel ingenting med Knutsen å gjøre |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.11.2021 23:26 Post subject: |
|
|
Cypern
Jo det har det selvsagt. Det er da et håp om at han tar med seg kompetanse og bytter ut flere av de som er der i dag mere pga navn enn kompetanse. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 21.11.2021 23:28 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Jeg tror faktisk penger vil ha mere å si for Knutsen enn de fleste sammenlignbare trenere. Man må huske at fram til han flyttet nordover i en alder av 49 har han klart seg på en ganske gjennomsnittlig norsk inntekt. Han har nok vært vant til å balansere huslån, matbudsjett og strømregninger på samme måte som de fleste av oss. Når man da i en alder av 52 plutselig har mulighet til å sikre seg selv og sine etterkommere for all fremtid, blir dette veldig viktig. |
Er nok ikke noe problem for Glimt å tilby like mye lønn som RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.11.2021 00:27 Post subject: |
|
|
RBK kan gå langt over Glimt i lønnsnivå, av den enkle grunn at vi har 5 ganger større omsetning. At Glimt tjener noen titalls millioner på ecup en sesong endrer ikke på det. Ja de har penger akkurat nå, men det er basert på ecup suksess. Det vil være selvmord for en klubb på den størrelsen å pådra på seg store utgifter over mange år. Satsingen må stå i stil til omsetning, ikke det man drar inn på premiepenger i et sportslig toppår.
Det er en grunn til at RBK budsjetterer uten nevneverdige ecup-inntekter. Det er for at økonomien ikke skal gå totalt til helvette om de inntektene uteblir. Selv om vi går med underskudd noen sesonger så er det kontrollert. Man prøvde yolostyring under Svendsen, med å satse over evne.. Det hadde endt i skifteretten om ikke Koteng og Dyrhaug hadde gjort de tiltakene som ble gjort. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 22.11.2021 00:43 Post subject: |
|
|
Sant nok, men så budsjetterer vi likevel med topp 3 når alle lagene starter med null poeng.. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 22.11.2021 00:43 Post subject: |
|
|
RBK-jobben må jo være den perfekte test for Knutsen, for å se hvordan han faktisk står som fotballtrener. Nå er det 5-6 trenere som har prøvd seg etter Eggen, og ingen av dem har greidd å gjøre RBK til en storhet igjen. Dersom Knutsen greier å få vinnerkultur og angrepsfotballen tilbake til dette RBK-laget, ja da har han virkelig noe å fare med som trener. Tror det er akkurat det som vekker den største interessen hos Knutsen. Han vet at om han greier å forløse potensialet i klubben, så vil han gjøre CV’en sin betraktelig bedre, og han vil få bevist at Bodø/Glimt’s suksess ikke bare var et tilfeldig blaff! |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.11.2021 02:42 Post subject: |
|
|
Svarte ikke avvisende i intervjuet med Eurosport, og gjentok at han ikke har bestemt seg for neste sesong enda. Men påpekte jo at han trivdes veldig godt i Bodø og at han vet hva han har. |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.11.2021 10:21 Post subject: |
|
|
Evt. fordi han faktisk ikke har bestemt seg da  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.11.2021 09:35 Post subject: |
|
|
Det er vel en type utsagn som sånn sett ikke forteller noe som helst annet enn at han ikke har bestemt seg 100% for å bli i Bodø. Så det er enten den åpenbare 'sitter på gjerdet', eller så er det den omtalte enigheten med RBK med mindre det store utland legger noe uslåelig på bordet.
Det vil nok bli formidlet så fort som mulig hvis det ender med Kremain, mens Kjexit er langt mer avhengig av at det ikke finnes noe momentum å miste i ligaen. Eller for den saks skyld i ECL? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.11.2021 10:12 Post subject: |
|
|
Det ville overrasket meg om det kom ut noe som helst før B/G har sikra gullet, tidligst. Knutsen virker å være veldig opptatt av å holde fokus på innspurten av sesongen, logisk nok. Jeg vil tro at det tidligst kommer noe neste uke en gang om Glimt sikrer gullet på Lerkendal. Samtidig hadde det egentlig overraska meg om det kom såpass tidlig, og. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 23.11.2021 10:24 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig har han ikke bestemt seg utad all den tid de ikke har sikret seriegullet, eller avansementet i europa. Det ville skapt unødig uro. Jeg tror han har bestemt seg for RBK siden han ikke legger den ballen død. At han skal kjenne på magefølelsen når tiden er riktig må han lenger ut på landet med hos meg. Er det så hipp som happ uten motivasjon og lyst, kan han bare bli i Bodø for min del.
Funfact er at Knutsen kan sikre seriegullet på Lerkendal til helgen  |
|
Back to top |
|
 |
Snorre Junior
|
Posted: 23.11.2021 12:27 Post subject: |
|
|
Jeg tror følgende (altså har jeg endret min oppfatning kontra tidligere om at han allerede var klar):
Knutsen ser at det er alt for mye oppmerksomhet rundt hans fremtid. Han vil for all del ikke at dette skal skape mer usikkerhet for prestasjonsgruppen i Glimt. Dersom han hadde signert for RBK nå, ville det kommet ut før serien er avgjort. De kjemper om seriemesterskap. Selvfølgelig vil han ikke ha slik bakgrunnsstøy i laget. Han kan ikke selv rå over hvem som får denne informasjonen om han signerer. Lekkasjer er uunngåelig.
Knutsen har derfor valgt å ta saken i egne hender. Så lenge han ikke har signert, så er det heller ingen som kan si at han er klar. Han har imidlertid muntlig gitt sitt foreløpige ja til at kontraktsforslaget harmonerer med hans ønsker.
I media fremstår det derfor som at han ikke har bestemt seg, og at han fortsatt kan bli værende i glimt. Det er jo selvfølgelig gunstig for spillerne hans.
Hele situasjonen er jo vinn-vinn for ham. Glimt får konsentrert seg om å vinne seriegull og vinne ECL-gruppa. Media har ikke mer å skrive om. Knutsen setter signaturen sin på kontrakten i det øyeblikk "magefølelsen" er god. Altså når seriegullet er i havn og eventuelt når avansement er sikra i ECL.
Så kan det tenkes jeg tar grundig feil, men hadde jeg vært han, ville jeg gjort det slik.
Ta kontroll over det du kan gjøre noe med. Alt annet bruker du ikke energi på. Det er vel et av hans mantra også.
Her tar Knutsen kontroll over både media, Glimt og RBK i en smekk.
Respect! _________________ Vi har itj råa t å ligg igjen me nånn i forsvar!!! |
|
Back to top |
|
 |
|