| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bart1 Veteran
|
Posted: 30.10.2021 20:16 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Hvorfor i all verden skal Knutsen gå fra et lag som leder serien og skal spille CL til et lag som blir rundspilt på hjemmebane av LILLESTRØM? |
Geir Bakke som er trener i Lillestrøm nå - sa vel også nei til å trene oss? At KK nå skal si ja fremstår mer og mer absurd.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7378 Location: South-west coast exile
|
Posted: 30.10.2021 20:28 Post subject: |
|
|
| Jeg klarer ikke å se for meg at Knutsen bestemmer seg på grunn av enkeltresultater, og heller ikke nødvendigvis av Europa eller ikke. Det jeg tror er avgjørende for han er hva han tror han kan få til med klubben. Er vi så heldige at han er vår trener neste sesong håper jeg ikke han kom fordi vi berga Europa-kvalikk, men fordi han tror at han kan oppnå store ting ved å gjøre ting på hans vis. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.10.2021 13:20 Post subject: |
|
|
For å si det enkelt: Kommer KK til RBK hopper han ikke direkte etter Wirkola, Engan, Brandtzæg osv. I tur orden har alle som har vært her etter Eggen ikke tatt ut det som har vært RBKs potensiale, med unntak av de par første år under Kåre I. . KK har dermed en slags arbeidsro de første par årene, og kommer nok til å representere en stor forandring på mye av hva de foregående trenerne har vært når de har vært på Lerkendal.
Merker meg at Glimt i tillegg til en godt spillemønster også ofte avgjør jevne kamper på slutten.
PS! Skulle ikke RBK være Norges best trente lag....? Men de kollapser jo ofte i kampene..... |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 31.10.2021 13:52 Post subject: |
|
|
| Mye planløs løping kan tappe noen hver for krefter. Legg så til et par spillere som er tilbake fra skadestua uten kamptrening så blir det som det blir selv om jeg nok også tror at det i like stor grad er en mental kollaps. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 31.10.2021 14:02 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Hvorfor i all verden skal Knutsen gå fra et lag som leder serien og skal spille CL til et lag som blir rundspilt på hjemmebane av LILLESTRØM? |
Av samme grunn som at Guldbrand Gråstein kom hit post Perry 2 og bokstavelig talt snudde opp ned på laget nærmest over natta. Når man har trenere som er så elendige som Horneland, Hareide og Hesten så skal det ikke så mye til. Uforløst potensiale er det noe som heter. Dessuten så er det vel heller tvilsomt at B/G forblir et topplag, det skulle isåfall være første gangen at et lag klarer mer en et par sesonger på topp. Molde regnes ikke da de er mer en kriminell organisasjon for skattesvik, voldtekt og fyllekjøring etc. enn en fotballklubb. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 31.10.2021 14:22 Post subject: |
|
|
Om Knutsen kommer kan det være at han ser på det som en slags fordel at vi ikke skal ut i Europa. Da slipper han det presset den første sesongen, og får i tillegg mer treningstid til å kjøre inn det systemet han vil ha i Rosenborg. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 01.11.2021 00:25 Post subject: |
|
|
Når kontraktene til Tettey, Hovland, Konradsen, Serbecic og Hareide går ut burde all lønn brukes på å lokke KK til Trondheim.
Kan se for meg dette laget blir drillet neste år i 4-3-3:
Faye Lund
Ny høyreback/Reitan. Vagic. Ny midtstopper/Henriksen Pereira
Holse Tagseth. Skarsem
Ceide. Holm. Vecchia
Her er det kun 2 spillere som er eldre enn 23år. Snittalder er på 22,6 år og det burde passe enhver trener som er god på spillerutvikling utmerket. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 01.11.2021 00:27 Post subject: |
|
|
Vagic både som stopper og venstreving? _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 01.11.2021 00:27 Post subject: |
|
|
| Endret nå |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.11.2021 00:52 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: |
Geir Bakke som er trener i Lillestrøm nå - sa vel også nei til å trene oss? At KK nå skal si ja fremstår mer og mer absurd.. |
Geir Bakke ønska ikke dra med seg familie osv til trondheim, spille 4-3-3 og så få sparken fordi andre mener han ikke spiller riktig type 4-3-3. Det var det han sa.
Tror ikke Knutsen er særlig lydhør til andres mening på det...
Knutsen er neppe en veldig god trener i klubber med andre spillemønstere enn 4-3-3. Det kan kanskje tale til vår fordel. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.11.2021 02:21 Post subject: |
|
|
Geir Bakke forsto det Horneland ikke gjorde, nemlig at hans spillestil ikke er forenelig med det klubb og supportere forventer her. Det mest håpløse er at styret ikke har evnet å forstå noe så banalt som at man må ansette trenere som besitter kompetanse på den fotballen klubben ønsker å spille.
Horneland er sikkert en dyktig trener han, men han har ikke hverken erfaring eller kunnskap til å spille offensiv 4-3-3 fotball med et topplag, slik man ønsker i RBK. Det var dømt til å mislykkes. Det samme ville skjedd med Bakke. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 01.11.2021 10:24 Post subject: |
|
|
| Gofoten wrote: | Når kontraktene til Tettey, Hovland, Konradsen, Serbecic og Hareide går ut burde all lønn brukes på å lokke KK til Trondheim.
Kan se for meg dette laget blir drillet neste år i 4-3-3:
Faye Lund
Ny høyreback/Reitan. Vagic. Ny midtstopper/Henriksen Pereira
Holse Tagseth. Skarsem
Ceide. Holm. Vecchia
Her er det kun 2 spillere som er eldre enn 23år. Snittalder er på 22,6 år og det burde passe enhver trener som er god på spillerutvikling utmerket. |
Seriegull 2022  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.11.2021 10:49 Post subject: |
|
|
Henriksen/Vagic er for lite komplimentært på stopperplassen. De blir for like som typer. Tagseth er bedre som indreløper enn sentral, så er rnok bedre med Hentriksen sentralt, så har man Skjelbred, Skarsem, Tagseth og Holse som indreløperalternativer. Skjelbred og til nød Tagseth som alternativ sentralt.
Vi trenger, som et minimum, et klart førstevalg på stopperplass og i allefall ett fullgodt kantalternativ til Vecchia/Ceide så man slipper dette tullet med å sette midtbanespillere på kanten. De svenske backene har heller ikke imponert noen. |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 01.11.2021 11:30 Post subject: |
|
|
Dersom vi må ha en quick fix - som kan ende opp som en lite bærekraftig løsning- så må det gjøres noe med hele sentrallinja. Med litt is i magen så har vi allerede sentral og midt-spiss i Tagseth og Noah. Vagic derimot, må ha en ny partner med fart og duellstyrke. Og det er ikke Henriksen, som knapt fortjener plass noe sted slik han fremstår i dag. Ei heller noen andre som vi kan velge fra dagens stall. Hvis Vagic heller ikke blir dyrket i den rollen, så må Dorsin få ut fingern og hente to med komplementære ferdigheter.
Last edited by bæærnt on 01.11.2021 11:49; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 01.11.2021 11:37 Post subject: |
|
|
| Jeg syntes Vagic har vist at han bør satses på som stopper fremover. Han kom tross alt i sommer, og har plutselig blitt kasta inn som stopper i et lag hvor alle spiller i alle roller. Han har ikke spesielt gode forutsetninger for å lykkes, men han er god til å starte angrep, enten ved å spille gode pasninger gjennom pressledd, eller til å dra av et pressledd. Det trenger vi sårt. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.11.2021 14:46 Post subject: |
|
|
Om KK Kommer blir han nok definetivt å hente en stopperbauta som enteen komplimenterer Vagic eller som Komplimenterer Henriksen, alt ettersom hvilke vurderinger han gjør om hvem som passer best hvor.
At vi savner den Autoritære spillestilen til Tore hersker det liten tvil om.
Tror ike vi trenger brenne alt for mye penger på forsterkninger, men noen får nok beskjed om å finne seg ny klubb og at det fort kan bli 2-3 nye fjes i troppen vil bare være naturlig.
Finner vi en type som Mike Jensen som kan lede sentrallinja tror jeg vi slår til på det, og så tipper jeg at det helt sikkert hentes en kantspiller til uavhengig av om noen selges der.
Holse vil enhver trener med innsikt bruke som indreløper, det er no brainer. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 01.11.2021 14:56 Post subject: |
|
|
| Det siste vi trenger nå er enda flere midtbanespillere, det vi trenger er et fungerende grunnspill. Av roller som trenger forsterkninger er kanter og stopper mest prekært. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.11.2021 15:02 Post subject: |
|
|
Nå er vi jo ganske harde i dommen over Hareide, meg selv inkludert, men det er også viktig å se litt på totalbildet. Vi har en spillertropp som har hatt veldig store utskiftninger de siste 2 sesongene, og når vi oppå det har hatt fryktelig mye skader, med påfølgende store utskiftninger fra kamp til kamp, så blir relasjonene også litt deretter. Og den skjeve balansen vi har i troppen, med en overflod av midtbanespillere og få alternativer på topp gjør også at vi sjelden kan bytte spillere 1:1, men heller ender opp med å måtte flytte rundt spillere på banen, og ofte ender vi opp med å bruke spillere i posisjoner de ikke behersker like godt.
Skadeproblematikken er noe vi MÅ løse. Vi kan ikke ha førstevalg som til stadighet er ute med skade, og ender opp med å spille halvparten av kampene. Skal vi skape kontinuitet og samhandling så må vi ha førstevalg som tåler 2 kamper i uka. Vi vinner hverken serien eller hevder oss i e-cup når vi hele veien må bruke en masse 2. og 3.valg pga alle disse skadene og småskavankene.
Den kanskje største utfordringen ny trener står ovenfor er å stable på beina et lag med spillere som tåler å spille mange kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 01.11.2021 20:23 Post subject: |
|
|
| I Rasmus & Saga blir det sagt at folk internt i klubben (ikke nevnt hvem/posisjon i klubben) snakker om når han kommer fremfor om han kommer. Man får tolke det slik man vil. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 01.11.2021 21:50 Post subject: |
|
|
| Det er en grunn til at jeg sitter med en følelse av at Knutsen kan bli vår neste trener. Den grunnen er at Knutsen selv ser at han har fått ut makspotensialet i Bodø, og at det ikke frister å begynne på nytt uten profiler som Berg, Bjørkan og Lode. Derimot frister det med et høyere sportslig potensialet i Trondheim, der rammebetingelsene er mye bedre enn i Bodø. Vel og merke om man tåler press. Tror at Knutsen er typen til å ville teste sine egne evner, på en større arena. Per dags dato trener han tross alt det beste fotballaget i landet! Vi får leve i spenning noen måneder til! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2021 23:05 Post subject: |
|
|
Håpet bunner vel i at Knutsen og RBK ble enige i sommer, da Molde så ut til å styre inn til gull. Spørsmålet er om partene så langt bare er enige i kontrakt fra 1. juli, og at man kanskje avventer neste trekk fra Glimt. Trolig har jo også Glimt interesse av å skifte trener allerede 1. januar.
Jeg gjetter at RBK og Glimt i så fall samtidig annonserer nye trenere.
Når det er sagt: Det kan jo naturligvis komme en utenlandsk klubb som betaler RBK for å ansette Knutsen sjøl - enten i vinter eller i sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 01.11.2021 23:15 Post subject: |
|
|
| jeg tror de har hadd en muntlig avtale lenge.Knutsen har snakket positivt om RBK i intervjuer også. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 01.11.2021 23:23 Post subject: |
|
|
Det er det at det ikke blir avkreftet, verken av RBK eller Knutsen, som gir meg håp. Det var jo samtaler mellom partene for i hvert fall et par måneder siden, og om Knutsen ikke hadde vært interessert, ville det blitt synlig i pokerfjeset til Koteng på et senere tidspunkt. Men han har jo fortsatt å snakke pent om Glimt-treneren. Likedan fra Knutsen. Han har aldri bekreftet direkte interesse, men hadde han ikke vært interessert, tror jeg han ville svart annerledes og mer avvisende. Så har vi ryktene på Brakka det vises til i Rasmus & Saga.
Men så kan det jo dukke opp noe som er større og mer interessant, og som parkerer oss på sidelinja. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2021 23:30 Post subject: |
|
|
| Men vi kan altså i så fall kreve å bli kompensert med forholdsvis tosifret millionbeløp av klubben som får ham til å bryte (intensjons)avtalen med oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Ope7 Junior
|
Posted: 02.11.2021 00:00 Post subject: |
|
|
Aasmund Bjørkan linkes som ny sportssjef i Start?!
https://www.fvn.no/sport/...ef-i-start
Da tenker jeg det er svært usannsynlig at Knutsen forlenger kontrakten med Glimt. Håper som flere har nevnt her inne at det allerede er en enighet med RBK  |
|
| Back to top |
|
 |
|