View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
eksil Veteran

|
Posted: 28.10.2021 21:26 Post subject: |
|
|
Hvordan vet du det Neeskens?
Det må da være høyst usannsynlig at han ikke vurderer flere muligheter ut i fra suksessen han har? _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 28.10.2021 21:32 Post subject: |
|
|
Neeskens er overbevist av sin egen tro. Muligens en dose ‘Appeal to belief fallacy’ kanskje? |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 28.10.2021 22:47 Post subject: |
|
|
For siste gang..... Knutsen blir vår trener. Det har vært klart lenge. Steng tråden _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.10.2021 22:54 Post subject: |
|
|
Hvis du så bestemt vet det må du ha en grunn til å mene det. Hva er grunnen? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.10.2021 09:35 Post subject: |
|
|
Neeskens: Sånn bare til generell info må du komme med mer enn en sterk overbevisning hvis du virkelig vil at vi skal lukke tråden.
For ikke å snakke om at uansett om KK eller noen andre tar over etter Åge, så vil "Fremtidige trenerkandidater" uansett være en aktuell tråd så lenge RBK og RBKweb eksisterer. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 29.10.2021 10:32 Post subject: |
|
|
Hahaha,
"steng denne generelle tråden om fremtidige trenerkandidater i Rosenborg, fordi jeg sier at Knutsen blir trener, jeg kommer ikke til å legge frem noen bevis/hinte til hvorfor, bare stol på meg på bakgrunn av nada" _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 29.10.2021 11:11 Post subject: |
|
|
Neesken, forskjellen på Klopp og OGS, rent bortsett fra at Klopp faktisk vinner titler i topp5-ligaene, er at Klopp starta som trener, slik vi i Norge tenker trener. Altså trener på feltet.
OGS fikk sin første trenerjobb for et Alag i Molde,... Sorry det ble feil OGS fikk sin første MANAGERjobb i Molde. Han har aldri jobba på feltet hver dag med et seniorlag.
Men det som diskvalifiserer OGS for evig tid som RBKtrener, er den totale mangel på moral og etikk. KrimJim oppførselen ifb med
at Sarr voldtok lokal Molde jente, etter at MFK og OGS var informert om tilsvarende sak med Sarr i Sverige. Mfkspillernes oppførsel som blir feid under teppe (Forrens appetitt på russ, spillere som skader seg på sykkel i nark/alkoholrus, fyllekjøring osv).
Folk med sånne holdninger, og mangel på ryggrad, moral, og etikk skal IKKE jobbe i klubben min. |
|
Back to top |
|
 |
Snorre Junior
|
Posted: 29.10.2021 11:52 Post subject: |
|
|
Jeg tror Kjetil Knutsen er klar, og har vært klar lenge. Jeg har ingen bevis, men har vurdert dette som mer enn 50,1 % sannsynlig basert på følgende hendelser/sonderinger. Med forbehold om feil, naturligvis:
Åge Hareide skulle egentlig fortsette. Det var også hans egne ord. Plutselig ble dette snudd på hodet og han skulle pensjonere seg. Jeg tror årsaken her er at RBK allerede på dette tidspunktet hadde fått OK fra Kjetil Knutsen. I ca samme tidsrom skjer det noe merkelig med spillerlogistikken vår og hvordan laget fremstår. Det satses plutselig mer på de yngre spillerne og vi får inn Holm og Skarsem. Vi har også plutselig en "policy" om å ikke forlenge med spillere over 30 for mer enn ett år av gangen. Dette bare kort tid etter at Tettey og Ciljan ble klar.
Helt siden Åge tok over som hovedtrener har han vært klart på at det viktigste er å bygge opp klubben for dem som "kommer etter", og sannelig synes jeg at det virker å ha vært fokuset hans også etter at det ble klart at han skulle pensjonere seg.
Kjetil Knutsen har heller ikke avvist at han kommer.
Men hvorfor takket Kjetil Knutsen ja?
Hans store forbilde og inspirasjon sitter ute på Fannrem fortsatt, men hans gjenstående dager er få. Skal Kjetil Knutsen lære noe av Nils Arne så er det nå eller aldri. Knutsen selv hadde aldri møtt NAE før 2020. Møtet fant sted ifbm. forberedelser til Milan-kampen. Etter dette har de også pratet sammen på Lerkendal ved ett tilfelle som jeg mener sammenfaller bra med den perioden som det ble klart at Åge skulle pensjonere seg. Jeg mener NAE refererte til et "møte på Lerkendal i sommer".
Dersom Kjetil Knutsen får overta det som er igjen av NAE sitt livsverk, og med mulighet for å lære av ham ved å ha kort geografisk avstand, så er det ingen grunn i verden for at han skal takke nei.
Kjetil Knutsen er ekstremt opptatt av utvikling og læring. Han anerkjenner selv at han har mye å lære. Hvorfor skal han da kaste vekk den siste gylne mulighet til å lære av tidenes kanskje beste fotballtrener? Treneren som er hele inspirasjonen til din egen trenergjerning.
Oppå det hele synes det klart at Rosenborg fortsatt er den mest attraktive klubben i Norge. Både økonomisk og sportslig. Slike utfordringer får du ikke innenlands lenger.
De eneste grunnene til at Kjetil Knutsen skulle si nei er etter mitt skjønn følgende:
- Familien i Bergen
- Noe høyere lønn i utlandet
- Tryggheten i Bodø
Holdt opp i mot grunnene til at han skal takke ja, så kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg hvorfor han skulle gå til en annen klubb.
Det ville vært feigt, irrasjonelt og korttenkt. Kjetil Knutsen fremstår ikke som feig, irrasjonell og korttenkt.
Både håper og tror jeg har rett.
På forhånd: Velkommen Kjetil Knutsen
Håper jeg kasta bensin på bålet til engasjerte RBK-ere nå  _________________ Vi har itj råa t å ligg igjen me nånn i forsvar!!! |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 29.10.2021 12:14 Post subject: |
|
|
Jeg syntes alle de tilfeldigheten er såpass sammenfallende at jeg velger å tro på det. Knutsen har hatt mange muligheter til å, på fint vis, avkrefte at han kommer. Han har ikke vært i nærheten av å benytte seg av muligheten til det noen av gangene. Jeg vil heller si at han på fotballspråk har sagt "Jeg tar gjerne over". Men, dette er sikkert bare halmstrå de luxe. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 29.10.2021 12:54 Post subject: |
|
|
Snorre wrote: | Åge Hareide skulle egentlig fortsette. Det var også hans egne ord. Plutselig ble dette snudd på hodet og han skulle pensjonere seg. Jeg tror årsaken her er at RBK allerede på dette tidspunktet hadde fått OK fra Kjetil Knutsen. |
Akkurat dette tror jeg ikke noe på av flere grunner. Det lå et kontrakttilbud om et års forlengelse og ventet på Hareide. Dessuten gikk det så ræv i serien og Hareide såg ut som en ordentlig gammel mann, at han skjønte hvilken vei det gikk og bestemte seg nærmest på impuls for å gi seg mens leken var halvgod. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.10.2021 12:58 Post subject: |
|
|
Samtidig var klubben helt sånn megatydelig på at Åge skulle fortsette i jobben, helt til han trakk seg selv. Det er ikke likt verken Åge eller Rosenborg, til det pleier begge å heller være i overkant sta på fortreffeligheten i de beslutningene de har tatt. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.10.2021 17:08 Post subject: |
|
|
Pep Guardiola blir vår nye trener, steng tråden!
Det er vidt kjent at Pep ønsker nye utfordringer og slik situasjonen hos oss er så er det en no brainer, perfect match!
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 29.10.2021 17:22 Post subject: |
|
|
Dette er den tynneste sodden jeg har smakt….konspiratorisk nivÃ¥ pÃ¥ argumentasjonen her nÃ¥ synes jeg. 😂
Jeg tror ikke noe som helst er klart. Hvordan skulle det gått til? At man hadde gjort hemmelige avtaler bak ryggen på Glimt? Næ, det tror jeg ikke.
Tipper dette er helt i det blå, og at reelle samtaler først kan tas etter sesongslutt.
Det jeg virkelig håper, det er at vi har et par andre sterke navn på lista. De bør ikke være norske. For her finner man ingen alternativer. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 29.10.2021 17:41 Post subject: |
|
|
Klubbene kan ha blitt enige, og kommet frem til at det holdes knyst frem til sesongslutt. Hvem vet? |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.10.2021 18:55 Post subject: |
|
|
Jeg vil tro klubbene vet. Og Knutsen selv da. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 29.10.2021 19:19 Post subject: |
|
|
Brent barn skyr ilden. Ikke faen at Rosenborg/Koteng har sittet og ventet et halvår på å starte å prate med førstevalget for trenerjobben i RBK i håp om at han kanskje skulle kunne være så snill å kanskje være interessert. Og det har vært aaaaaaaalt for stille fra brakka om trenerjakten over flere måneder nå, noe det ikke ville vært om ingen ting var avklart og de famlet febrilsk etter hvem de skal ansette nå. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 29.10.2021 19:32 Post subject: |
|
|
Man kan jo være såpass konspiratorisk å tenke at det var derfor Koteng nevnte Knutsen før han «ikke ville gå inn på enkeltpersoner». Da er man nok godt inne i konspi-land. |
|
Back to top |
|
 |
Lillegutt11 Junior
|
Posted: 30.10.2021 20:08 Post subject: |
|
|
Knutsen er klar, det er det absolutt ingen tvil om |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 31.10.2021 10:42 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Hva i himmelens navn har Solskjær prestert som trener da ? Et par seriegull med Molde når han fikk handle, hva var det, 20-30 spillere på 2 år eller noe sånnt ? I tillegg til at RBK dreit seg loddrett ut med ymse tulletrenere, og presterte langt under pari de sesongene han var der. Han falt igjennom i Cardiff, og han fikk jobben i United utelukkende på spillermerittene sine. Der har han også falt igjennom så det griner etter. Supporterne har kritisert de taktiske ferdighetene hans omtrent siden dag 1. Fått bruke hinsides med penger har han også.
Det er absolutt ingenting som tilsier at Solskjær er noen ekstraordinær trener. De fleste trenerne i Eliteserien hadde neppe gjort det spesielt dårligere om de fikk sjansen i Man Utd. Siden Ferguson ga seg så har United gått i nøyaktig de samme fellene som RBK har gjort. Ansetter trenere i hytt og pine, med helt forskjellige filosofier og formasjoner, styrt av navn og bekjentskaper. Og så fort man vinner 3 kamper på rad så er det forlenging av avtale. |
Om vi ser vekk fra OGSs første periode i Molde (Hvor Røkke & Gjelsten pumpet inn en haug med penger til Solskjær), så har han ikke vist noe nevneverdig som trener. Under Solskjær’s andre periode i Molde (Hvor Molde ikke lenger var Norges svar på Chelsea/Man City), så viste OGS seg å være en nokså middelmådig trener - selv for standarden i Tippeligaen. Man så allerede under Solskjær’s tid i Cardiff at han ikke er kompetent nok for PL, kvaliteten på spillerstallen til Man Utd har flere ganger reddet jobben til OGS i Man Utd (MU har den nest dyreste troppen i PL). En annen årsak til at hvorfor Solskjær har greid og beholde jobben i United er fordi at OGS er en såkalt «yes man», en trener som ikke setter styret/eierne under press. Også er det selvsagt de facto at dagens Man Utd mangler større ambisjoner, kombinasjonen av dette gjør at Solskjær klarer og beholde jobben i United. Hadde OGS vært manager for enten Chelsea, City, Liverpool og dvs Arsenal, så ville han ha fått sparken 3 ganger under samme tiden som han har vært i Man Utd. Men uansett, så tror jeg at Solskjær aldri kommer til og bli aktuell som RBK-trener.
Når det gjelder sammenlignen av RBK/MU i valg av trenere osv, så vil jeg heller påstå at Rosenborg er mer likt Barcelona (om man vi skal sammenligne RBK opp imot noen europeisk storklubb). Iom at både RBK og Barca er redde for og tenke «utenfor boksen», RBK så vel som Barcelona går sjeldent utenfor egne rekker og historie når det gjelder valg av nye trenere. Eneste nevneverdige likheten mellom RBK og MU, som jeg kan se, er at Eggen Har i dag alt for mye å si hva som skal skje i eller med RBK, og at Ferguson har for mye makt i MU.
Well, anyway. Jeg håper at Hareide ombestemmer i siste liten, og tar 1 sesong til som RBK-trener. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 31.10.2021 11:20 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: |
Well, anyway. Jeg håper at Hareide ombestemmer i siste liten, og tar 1 sesong til som RBK-trener. |
Det er det svært lite sannsynlighet for. For det første må han ønske det selv. For det andre er Koteng opptatt av å gjøre ting - det vil si sparke/ansette/Brumle... Å forlenge med noen som kan bli gode er ikke noe for ham. Eggen hadde aldri i livet fått beholde jobben sin etter starten han hadde i RBK - for eksempel.
Så lenge Koteng er konge - så vil vi ikke få noe ro. Det er ikke i hans DNA. Til og med Bruttern ble sparket med fem av seks mulige titler... - fordi Bruttern stagnerte... Da sparker man, for å vise styrke.
Jeg er sikker på at Knutsen kommer. Jeg er også sikker på at han ikke er her om tre år... |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
|
Posted: 31.10.2021 11:53 Post subject: |
|
|
Jada.. er klar over at det er urealistisk tenking fra min side. Men tanken på at Hareide ombestemmer seg og tar et år til i stolen, er nå ikke det værste som kunne skje. Derimot så virker Åge temmelig så bestemt på at han vil nyte av pensjonisttilværelsen etter årets sesong.
Jeg blir overrasket hvis Knutsen takker ja til Koteng & Co... Per i dag, så kan ingen benekte for at Glimt har et bedre lag, har en bedre tropp og/eller at Glimt er en «sunnere» klubb enn hva RBK er for tiden. Og hvem vet, kanskje ønsker Knutsen og bygge videre på det som har startet i Bodø? Er jo bl.a. planer om at de skal bygge ny stadion.
Eneste fordelen som Rosenborg har over Glimt her, er de økonomiske forutsetningene.
Uansett hva som enn skjer, så håper jeg guds skyld ikke at vi går for noen ny Ola By Rise, Per-Joar Hansen, Knut Tørum eller en viss trener fra Haugesund. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 31.10.2021 20:57 Post subject: |
|
|
Tror at om Hareide skulle fortsette så måtte det vært som en slags teknisk direktør eller noe, la noen andre ta styringen på feltet og kamper mens vi bruker Hareide sin kompetanse på å få profesjonalisert klubben. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 31.10.2021 21:15 Post subject: |
|
|
Men hva er det som egentlig er Hareides kompetanse? Bestille droner?
Jeg er så sykt lei av dette "profesjonalisere klubben"-våset. Vi har ikke blitt ett dugg mer proffe enn det vi var før Hareide kom. Slutt å kom med unnskyldninger, Hareide er en dårlig trener. Så får folk som liker antifotball mene noe annet.
Josteladden oppsummerer sin egen fotballforståelse ryddig og greit i og med at han ønsker seg Hareide i ett år til.
Seriøst, er det noen som kan liste opp denne fantastiske kompetansen han har? Treneren er her for å gjøre laget bedre, hvis det finnes et behov for å "profesjonalisere" klubben så er det en jobb for en annen sopp. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 31.10.2021 21:39 Post subject: |
|
|
Det holder med Hareide nå. Det tror jeg et stort flertall, inkludert Hareide sjøl, har innsett. Det har vært en nedtur. Jeg forventet ikke festfotball, men noe stødig, forutsigbart og solid. Med et poengsnitt på i hvert fall to. Åge har dessverre vinglet, og han har gjort det vanskelig for seg sjøl gjennom prioriteringer som kler oss dårlig. Først og fremst er det det mangelen på godt innøvd offensivt spill som har skuffet mest. At vi også tilpasser oss motstandere som strengt tatt skal være divisjoner under oss, er skuffende. Evige rulleringer har skapt et utrygt lag med mangel på samhandling. Det er Åges ansvar.
Noen ganger matcher ikke trener og klubb. Å trene RBK er nok noe helt spesielt; vi har arven, kulturen og forventningene. De får du rett i fjeset når du ikke leverer. Men det betyr ikke at Åge er en dårlig trener eller at han ikke kan fotball. Selvsagt kan han det. Han har hatt mye suksess siden han tok over Molde på 80-tallet. Og at han kunne oppnådd gode resultater i en klubb fremdeles, tror jeg nok. Men noen ganger funker det bare ikke. Sånn som hos oss.
Vi må nok ha en trener som matcher vår profil som klubb. God på å skape et fungerende kollektiv, og i mndre grad pragmatisk ift. spillestil og roller i laget. Sterk og trygg nok ift. egen filosofi til at han ikke får skjelven i møte med spillere, media, publikum osv. Men først og fremst offensiv. For som Eggen sier: det er forskjell på om du går ut på banen for å skape problemer for motstander gjennom å angripe kontra det å forsvare deg.
Den som tar over etter Åge, arver en god tropp. Det trengs sikkert noen justeringer, men det avhenger av hvem som drar i vinter. Men at troppen har et skyhøyt potensiale er jeg trygg på. Midtbanen og angrepsrekka vår er best i ligaen - på papiret. Forsvaret er usikkerhetsmomentet, men også her er det mye uforedlet materiale. Og det er vel det som er så frustrerende i år. At vi ikke presterer opp mot det vi bør kunne.
Åge skal ha det at han har vært med på å fornye troppen. Med rett arvtaker bør vi være gode for gull og Europa. Men det avhenger av at rett mann kommer, og at utviklinga hos enkeltspillere og kollektiv skyter fart. |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
|
Posted: 01.11.2021 01:15 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Men hva er det som egentlig er Hareides kompetanse? Bestille droner?
Jeg er så sykt lei av dette "profesjonalisere klubben"-våset. Vi har ikke blitt ett dugg mer proffe enn det vi var før Hareide kom. Slutt å kom med unnskyldninger, Hareide er en dårlig trener. Så får folk som liker antifotball mene noe annet.
Josteladden oppsummerer sin egen fotballforståelse ryddig og greit i og med at han ønsker seg Hareide i ett år til.
Seriøst, er det noen som kan liste opp denne fantastiske kompetansen han har? Treneren er her for å gjøre laget bedre, hvis det finnes et behov for å "profesjonalisere" klubben så er det en jobb for en annen sopp. |
Det er ikke enkelt og kurere kreft, og Rosenborg har vært som en kreftsvulst i 15 år nå.
Men jeg tror uansett at Hareide hadde ikke vært interessert i noen annen rolle enn trener i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
|