English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 621, 622, 623 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 22.10.2021 19:11    Post subject: Reply with quote

Det er mit bud at FC København fyrer Jess Thorup indenfor 3-4 kampe senest i vinterpausen og at de så henter Knutsen. Og det tror jeg han alle dage siger ja tak til. Jeg håber virkelig ikke at vi har lagt alle æg i samme kurv denne gang. Hvad med om vi forsøgte at få Michael Laudrup ud af sit fodbold otium - han har lige udtalt at han måske godt kunne tænke sig et sidste trænerjob. Ved godt det lyder langt ude, men jeg tror et 3-4 årigt projekt med Rosenborg måske ville kunne friste ham. Og så får vi offensiv fodbold. Alternativt må jeg igen nævne Flemming Pedersen i FCN, der 6 år i træk har fået FCN i slutspillet i Superligaen med et hold med en gennemsnitsalder på under 20 år. Med ham får vi også et projekt og offensivt fodbold hele vejen.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 22.10.2021 19:26    Post subject: Reply with quote

Få ham hit. Selv om det skulle bli en dårlig start, poengmessig, så vil det ta skjelden lang tid før det begynner å murres. Spillestil trumper resultater for Lerkendals publikum.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.10.2021 20:14    Post subject: Reply with quote

Hvis FCK henter Knutsen blir det fatwa.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 22.10.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Det er mit bud at FC København fyrer Jess Thorup indenfor 3-4 kampe senest i vinterpausen og at de så henter Knutsen


Ingen dum ide det. Tror jeg. RBK gir fortsatt lav odds dersom KK velger noe annet enn BG. Men noe utenfor landets grenser har jeg lite tro på. Med unntak av Danmark der Ståle Solbakken allerede har beredt grunnen for norske kandidater som kan vise til noe. Det kan være noe som KK også tenner på, og som kan ha livets rett som ny "dansk dynamitt". Faktisk i langt større grad enn hos RBK. Ikke minst av hensyn til økonomi.

Tror dessuten at Brann kan være en dark horse. Forutsatt at plassen i ES beholdes
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 22.10.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

Ikke mye ambisjoner om han velger Brann. Selv om man ikke skal undervurdere det faktum at han er bergenser!
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.10.2021 20:46    Post subject: Reply with quote

Blir svært overrasket om han velger Brann på dette tidspunktet når han er så brennheit på markedet. Brann er nok fortsatt aktuelt i fremtiden selv om han skulle mislykkes i sin(e) neste jobb(er).
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 22.10.2021 20:53    Post subject: Reply with quote

FCK vil kunne lokke med en årsløn på vel 5-6 mill danske kr. Et kæmpe setup i nordisk målestok og en klub der i lige så høj grad som Rosenborg skal genrejses. Midlerne er der og de kan i modsætning til Rosenborg hente andet end transferfrie spillere. Hvis de ville kunne de hente en hvilken som helst ønsket spiller fra den norske eller svenske liga. Og det vil der blive behov for i næste transfervindue - gætter de skal have 4-5 nye spillere ind + måske træner Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 22.10.2021 20:57    Post subject: Reply with quote

Måske Åge kunne være et bud også. Han siger godt nok han vil pensioneres - men hvad hvis FCK kommer til ham ? Man skal ikke tage fejl af, at han har et rigtig godt navn og ry i DK. Nuvel man ved godt at de ikke var super spænendende fodbold han spillede med landsholdet, MEN man tabte aldrig.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 22.10.2021 21:02    Post subject: Reply with quote

Åge til FCK høres ut som en strålende idé!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.10.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg håper virkelig at dette går i boks og at Knutsen kommer. Men, jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor? Det gir lite mening for Knutsens del...


Som tidligere nevnt tror jeg ikke man skal undervurdere triggeren i å være den som løfter Rosenborg igjen. Dette er det soleklart nærmeste Eggen vi har sett siden originalen, og bordet er liksom dekket for et eventyr; klubben har rota fryktelig mye i halvannet tiår, og har mistet seg sjøl på veien. Allikevel er det fortsatt landets største klubb og fansen har lenge skreket etter en ny Eggen - som Knutsen er en beundrer og "avløper" av. Det finnes ingen riktigere trener for oss det jeg vet om, og jeg tror også at Knutsen ser potensialet og muligheten til å løfte oss mot gammel storhet.

Jeg ser absolutt mening i at han velger Rosenborg - det er jo i utgangspunktet hånd i hanske, men det kan selvsagt finnes alternativer som gir mer mening. Om han vil/kan flytte på seg, kan jeg ikke forstå annet enn at Rosenborg må være et ganske klart førstevalg - i Norge.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.10.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

Champions League-gruppespill om fire år, kjør!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.10.2021 22:15    Post subject: Reply with quote

Otto Ulseth har funnet frem pennen... igjen

Otto Ulseth wrote:
Kjetil Knutsen kom ikke til Bodø med dette spillet. Han kom med sin nysgjerrighet, sin lidenskap og sin personlighet, og ble lært opp av Runar og Ørjan Berg og Åsmund Bjørkan (som hadde vært to år i Ranheim og praktisert, fordypet seg i og videreutviklet det trønderske spillet).

(...)

Kjetil Knutsen behøver hjelp i RBK, som han har fått i Bodø, av noen som kan stilen enda bedre enn han.

Den mannen heter Svein Maalen, årets trener i Norge i 2018. Han har doktorgrad i «Nils Arne-stilen». Knutsen er master i det samme.

(...)

Med andre ord: Kjetil Knutsen med Svein Maalen som assistent kan faktisk gjenskape det som en gang var. Det har Bodø/Glimt vist at er mulig.

Men én svale gjør ingen sommer.

Om Kjetil Knutsen er jeg redd at vi kan si med Vømmøl; sjøl er han lett som en spøl, men sammen med Svein Maalen veier han flere tonn.


Anbefaler å lese hele kommentaren for en god latter.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.10.2021 22:29    Post subject: Reply with quote

Så treneren som fikk fyken i Ranheim i Obos skal lære opp regjerende seriemster og ligaleder ? Ok..
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.10.2021 22:38    Post subject: Reply with quote

Tror det er viktigere at Knutsen tar med seg Morten Kalvenes hvis han skal til Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.10.2021 00:03    Post subject: Reply with quote

Magisk den saken til Ullseth. Han setter opp et klassisk "lære faren sin å pule"-scenario. Knutsen må altså ha med seg en som er vesentlig mindre merittert og vellykket på det han selv har vist seg å være fantastisk på. Og ikke fordi det er nyttig - nei, det er nødvendig.

Siste avsnitt, altså selve konklusjonen, er at Knutsen knapt er noe å skryte av på egenhånd, og totalt avhengig av - i dette tilfellet - Maalen for å få til noe. Om han var "lett" da han kom til Glimt er det selvfølgelig utenkelig at noe av det "alle andre" i klubben har tilført laget har smittet over til Knutsens virke, og bergenseren fremstilles som en stakkar som må holdes i hånda av en voksen for å spille Norges beste fotball på tosifret antall år. Imponerende innsiktsfullt.

Men man må jo begynne å lure på om aldrende Ullseth har fått drypp når han ikke en gang husker rett mellomnavn på en av våre mest markante angrepsspillere i storhetstida - som attpåtil langt på vei var kallenavnet hans.

På tide å la pennen hvile, Otto. Nå som for 15 år siden.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 23.10.2021 02:27    Post subject: Reply with quote

Ulseths artikkel er virkelig dårlig kvalitet, og setter Nidaros i dårlig lys.

Men: Hvem tror vi kommer, nå som Knutsen mest sannsynlig er uaktuell?
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 23.10.2021 08:37    Post subject: Reply with quote

Har lest en del innlegg her siden torsdag kveld og det virker som at flertallet tror at Knutsen nå vil vasse i tilbud blant mellomsjiktet av europeiske klubber. Kanskje på tide å stikke fingeren i jorda litt? Det er et fåtall av seriøse klubber som baserer sine valg av neste trener på resultatet av en enkeltstående kamp. Så tror neppe han vasser i tilbud nå, de tilbudene han har, har vært der hele tiden og er basert på helt andre ting enn dette resultatet. Knutsen har nok allerede staket ut sin kurs videre og tatt sin beslutning om neste klubb.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 23.10.2021 08:59    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg tror vi fortsatt har en god sjanse.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 23.10.2021 09:10    Post subject: Reply with quote

Han har jo bare lyktes i en klubb, så derfor er nok mange klubber som har han i kikkerten være avventende. Om han også lykkes i rbk vil det virkelig være en døråpner for han. Derfor er det viktig for han å uansett bytte klubb lå, og da tror jeg han vet at rbk er et godt valg. Der alle kjenner stilen hans og alle ønsker han.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 23.10.2021 10:28    Post subject: Reply with quote

Alle har vel nå forstått at Knutsen kommer.
Det har, tror jeg, vært klart ganske lenge.
Det spennende er om vi prøver oss på noen av spillerne også.
Nå kan det jo fort hende at det er kollektivet som gjør spillerene gode slik det var i Eggens RBK.
Får Knutsen 3 år med gode budsjetter så er vi i CL.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 398

PostPosted: 23.10.2021 10:39    Post subject: Reply with quote

Kommer Knutsen er det garantert at Lode kommer også. Han er på utgående kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 23.10.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nå kan det jo fort hende at det er kollektivet som gjør spillerene gode slik det var i Eggens RBK.

Så klart er det det. Når kollektivet fungerer så bra ser en ok spiller plutselig fantastisk ut. Summen av kollektivet blir bedre enn enkeltspillerne lagt sammen. Det er nettopp det som gjør Knutsen til den ideelle Rosenborg-treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 23.10.2021 11:11    Post subject: Reply with quote

Den Ulsethartikkelen var jo interessant lesning…
Den forsterker vel inntrykket at trøndersk fotball er en intens navlebeskuende virksomhet som er dypt mistroiske til impulser utenfra hvis de ikke har ett tungt innslag av gammeltrøndersk nostalgi.
Maalen tror jeg ikke har noe på Lerkendal å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 23.10.2021 11:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også det mest nærliggende er at Knutsen velger RBK. grunnen til det er at det er en logisk og klok karrierebygging. 2-3 år med suksess i RBK vil dekke bordet for europeiske jobber senere. Da har han bygget opp en solid NOK cv for mindre utenlandske klubber som FCK, Brugge etc.

Skulle han gå inn i en passe stor europeisk klubb og mislykkes nå må han rykke langt på veg tilbake «til start».
Derfor er RBK et logisk mellomsteg.

Jeg frykter imidlertid også at utenlandske mellomsjikteklubber kan smelle mye penger i bordet, nok til at pengene trumfer gode karrierevalg.

Tror Knutsen kan få fantastiske opplevelser hos oss, og at vegen herfra er bedre enn vegen fra Bodø.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 23.10.2021 11:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror fortsatt at du er mere attraktiv hvis du lykkes i RBK kontra andre norske klubber. Vi er fortsatt det eneste norske laget med et visst navn internasjonalt selv om Molde har vært bedre enn oss de siste årene internasjonalt.
Men jeg tror ikke det er mange lag utenfor Norge som tenker på norske trenere som attraktiv.
Berg og Sunny hadde jo store karriere i utlandet og var kjente navn.
Knudsen kan maks være aktuell for Sverige tippet jeg.
Danskene liker ikke norsk fotball.
Jeg håper også Knutsen bytter ut T.Henriksen og Forsåvidt Hansen også.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 621, 622, 623 ... 772, 773, 774  Next
Page 622 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb