View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Faye |
|
32% |
[ 20 ] |
Reitan |
|
1% |
[ 1 ] |
Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
Augustinsson |
|
4% |
[ 3 ] |
Vagic |
|
0% |
[ 0 ] |
Vecchia |
|
1% |
[ 1 ] |
Skjelbred |
|
21% |
[ 13 ] |
Holse |
|
24% |
[ 15 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Ceide |
|
6% |
[ 4 ] |
Hovland |
|
6% |
[ 4 ] |
|
Total Votes : 61 |
|
Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 03.10.2021 22:17 Post subject: |
|
|
Kai Erik Steen dømmer jo korrekt straffe og rødt kort, men det ville blitt ganske så krampaktige protester fra "the usual suspects" hvis han hadde nøyd seg med det gule.
Og så faller han tilbake på sitt sedvanlige elendige nivå med frykt for å bli anklaget for å favorisere RBK, setter lett et "gentleman's bet" på en krone på at det aldri i livet ville ha blitt rødkort hvis f eks Ulvestad rev ned Holm i likedan situasjon.
Ellers så synes jeg vi nesten fremstår bedre med 10 mann enn vi pleier å gjøre med 11 på bortebane, må selvfølgelig avgi en god del rom slik kampen blir. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
RoSolum Proff
|
Posted: 03.10.2021 22:21 Post subject: |
|
|
SælNæbb wrote: | Folk er jo tydeligvis fornøyd og håper på ett fullsatt Lerkendal.
Da lever du ikke i virkeligheten
Det blir glissent på Lerkendal fram til det skapes optimisme igjen, den vanlige trønderen har mistet interessen for lenge siden og optimismen har vært død i flere år.
De fleste jeg kjenner som ikke elsker fotball har gitt opp RBK for lenge siden. |
Faen ikke rart det er glissent på Lerkendal med sånne utspill og venner du har... Slutt nå å vær så forbanna negativ til alt, vi har da for svarte vunnet alt som er i høst fram til denne kampen, sett bort fra Stavangerturene! Hvor jævla bortskjemt går det an å være?! _________________ Stopp negativismen rundt Rosenborg!
Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Last edited by RoSolum on 03.10.2021 22:23; edited 8 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 03.10.2021 22:22 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | Da er det nok bare å glemme gullet dessverre. Synd at det skulle starte som det gjorde i dag. Mulig å ta Molde, men å hente 7 poeng på et Glimt som har funnet litt tilbake til fjorårsformen og vinner og vinner skal godt gjøres.
Vi må jo vinne kampene våres mot både Molde og Glimt for å ha en liten sjanse men selv da må vi fortsatt hente 4 (egentlig 5 pga målforskjell) på Glimt i de resterende 8 kampene (1 av de er jo i Molde).
Må nok dessverre fokusere på å sikre E-cup plass nå. KBK foran oss igjen og tapet gjorde også at Viking hekter seg på igjen. Vi er jo ute av cupen så vi er jo nærmest avhengig av å bli topp 3 så lenge man ikke får en hjelpende hånd til neste år igjen ved at enten Molde eller Glimt vinner cupen (Regner da med at det fortsatt er slik at cup plassen går til serien om vinneren av cupen allerede er kvalifisert selv om finalen ikke er før neste sesong er i gang igjen). |
Vi er avhengig av at Molde slår Bodø/Glimt hjemme i runde 24. Vinner vi kampene våre frem til det kan det bli spennende. |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 03.10.2021 22:28 Post subject: |
|
|
Som mot viking så taper vi mot ett lag med mer kraft, fart og vilje.. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 03.10.2021 22:30 Post subject: |
|
|
Gofoten wrote: | Som mot viking så taper vi mot ett lag med mer kraft, fart og vilje.. |
Og en spiller mer. |
|
Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 03.10.2021 22:34 Post subject: |
|
|
RoSolum wrote: | Faen ikke rart det er glissent på Lerkendal med sånne utspill og venner du har... Slutt nå å vær så forbanna negativ til alt. |
Må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge.
Det at 80% av trøndere ikke elsker fotball bør ikke komme som ett sjokk for deg.
For de fleste er fotball enkelt og greit underholdning.
Det å være fornøyd med middelmådighet er heller ikke noe bra!
RBK blir holdt opp mot det de selv uttaler, det er ikke jeg som har lagt listen.
Vi skal spille offensiv underholdende fotball, vi skal ut i Europa og vi skal kjempe om gullet.
Nå er vel INGEN av disse kriteriene oppfylt på mange år, og grepene klubben har gjort samsvarer heller ikke med det de har uttalt.
Du kan dytte dritten under teppet, men den ligger der og lukter fortsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.10.2021 22:37 Post subject: |
|
|
Tre tanker i natten:
-Avgjørelsen etter 18 sekunder, korrekt eller ei, ødelegger langt på vei kampen for oss.
-Vår manglende evne til å fremstå som et brukbart fotballag på plast ødelegger langt på vei sesongen for oss.
-Norske dommerens unnfallenhet, sågar utstrakte hånd, til neandertal-fotball ødelegger langt på vei Eliteserien for alle med unntak av noen tusen supportere. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 03.10.2021 22:38 Post subject: |
|
|
Nedtur i dag. Dessverre. Men vi er i ferd med å bygge et nytt lag, og da tror jeg muligens denne sesongen er et år for tidlig mtp. topplassering. Litt som i 2008 og 2014. Men jeg tror vi er i ferd med å legge et godt grunnlag for neste år. Derfor ingen grunn til å svartmale når vi taper eller ta av når vi vinner. Vi er ustabile, men neste sesong vil vi være mer innkjørt og sterkere. Føler meg ganske trygg på det. |
|
Back to top |
|
 |
RoSolum Proff
|
Posted: 03.10.2021 22:40 Post subject: |
|
|
SælNæbb wrote: | RoSolum wrote: | Faen ikke rart det er glissent på Lerkendal med sånne utspill og venner du har... Slutt nå å vær så forbanna negativ til alt. |
Må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge.
Det at 80% av trøndere ikke elsker fotball bør ikke komme som ett sjokk for deg.
For de fleste er fotball enkelt og greit underholdning.
Det å være fornøyd med middelmådighet er heller ikke noe bra!
RBK blir holdt opp mot det de selv uttaler, det er ikke jeg som har lagt listen.
Vi skal spille offensiv underholdende fotball, vi skal ut i Europa og vi skal kjempe om gullet.
Nå er vel INGEN av disse kriteriene oppfylt på mange år, og grepene klubben har gjort samsvarer heller ikke med det de har uttalt.
Du kan dytte dritten under teppet, men den ligger der og lukter fortsatt. |
Jeg er heller ikke fornøyd med alt som skjer, men å ikke gå på kamp er ikke et tema for min del. Støtt opp rundt klubben istedet for å furte hjemme i sofaen... Mye bedre at 20,000 står og piper enn at 5,000 gjør det, om så.
Er som sagt ikke fornøyd med alt som skjer på Brakka eller på banen jeg heller, men jeg vil til livs den negative søppelkulturen som har opparbeidet seg blant supporterne, og da spesielt inne på forumet her.. Er så forbanna mye oppgulp. Engasjement skaper engasjement, men negativitet avler også negativitet.. For meg, som er over snittet engasjert i supporterkultur, dreper også det 80% av underholdninga med å dra på kamp.
Kom på kamp, syng og støtt laget til krampa tar dere! Så kan dere få lov til å pipe litt etterpå, om dere orker.. _________________ Stopp negativismen rundt Rosenborg!
Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.10.2021 22:48 Post subject: |
|
|
RS wrote: | Nedtur i dag. Dessverre. Men vi er i ferd med å bygge et nytt lag, og da tror jeg muligens denne sesongen er et år for tidlig mtp. topplassering. Litt som i 2008 og 2014. Men jeg tror vi er i ferd med å legge et godt grunnlag for neste år. Derfor ingen grunn til å svartmale når vi taper eller ta av når vi vinner. Vi er ustabile, men neste sesong vil vi være mer innkjørt og sterkere. Føler meg ganske trygg på det. |
Problemet er at vi er relativt stabile og forutsigbare; vi vinner det meste på gress, men vinner nesten ikke på plast. Vi kan ikke ha en holdning i laget om at underlaget er det viktigste i forhold til kollektiv og individuell tilnærming til kampen, og dette begynner hos treneren. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 03.10.2021 22:56 Post subject: |
|
|
Enig i det, og en kan kritisere Åge for mye, deriblant tilnærmingen til kunstgress. Det er jo ingen grunn til at vi ikke skal mestre plast. Men vi må selvsagt utvikle oss videre. Vi er nødt til å ha et tydeligere og bedre grunnspill/spillestil som vi er trygg på offensivt og defensivt, sånn at vi ikke blir blåst av banen når vi møter norske lag som prioriterer høyt press, full fart og krig. Det må vi lære oss å takle. Som sagt; når dette laget får satt seg bedre og øvd mer, forhåpentligvis med en mindre pragmatisk trener, tror jeg vi vil oppleve ytterligere framgang og stabilitet neste år. Vi er nærmere i år enn i fjor, troppen er forynget og forsterket. Det siste steget tar vi neste år, tror jeg. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.10.2021 23:16 Post subject: |
|
|
Utvisningen var grei, og den tåler vi ikke mot sterke KBK, Hareides gnål om plastgress lukter det dårlige holdninger av. Han bør heller ta selvkritikk på det han gjør av spillervalg, formasjonsmessige valg og sin manglende evne til å innprente en mer robust og gjenkjennelig spillestil. Med all vinglingen skaper han usikkerhet i laget. At RBK havner høyt oppe på tabellen er ikke først og fremst Hareides fortjeneste, men at klubben faktisk råder over mange gode spillere som ofte klarer å levere bra.
Etter dagens tap er sølv mulig, men gullet glapp. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.10.2021 23:17 Post subject: |
|
|
Ja, vi har et lag med meget høyt potensiale. Forsvarsrekka er jeg fortsatt litt i tvil om, og her er det også noen usikre kort med tanke på neste sesong, men jeg tror uansett ikke Åge er mannen til å få ut det beste av denne troppen. Til det er han for pragmatisk og "vinglete". _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 03.10.2021 23:22 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Ja, vi har et lag med meget høyt potensiale. Forsvarsrekka er jeg fortsatt litt i tvil om, og her er det også noen usikre kort med tanke på neste sesong, men jeg tror uansett ikke Åge er mannen til å få ut det beste av denne troppen. Til det er han for pragmatisk og "vinglete". |
Usikre kort? De må ut. Hele forbannede OBOS og allsvenskan-gjengen! _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 03.10.2021 23:23 Post subject: |
|
|
Vi tapte tross alt bare med ett mål, på tross av å ha spilt 90 minutter borte med 10 mann mot laget på tredjeplass på tabellen. Det er noe positivt i det også. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.10.2021 23:27 Post subject: |
|
|
[quote="eksil"] Zorac wrote: | Usikre kort? De må ut. Hele forbannede OBOS og allsvenskan-gjengen! |
Tenker da mer på hele kabalen. Hvor skal Augustinsson spille når Pereira er tilbake? Skal Henriksen spille stopper? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 03.10.2021 23:34 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Tre tanker i natten:
-Avgjørelsen etter 18 sekunder, korrekt eller ei, ødelegger langt på vei kampen for oss.
-Vår manglende evne til å fremstå som et brukbart fotballag på plast ødelegger langt på vei sesongen for oss.
-Norske dommerens unnfallenhet, sågar utstrakte hånd, til neandertal-fotball ødelegger langt på vei Eliteserien for alle med unntak av noen tusen supportere. |
Slenger på en tanke fra meg også:
Hvorfor gir vi bort så mange hjørnespark? I dag ble det 17 imot(!) Det er sinnsykt, og det er vel på grensa til statistisk rart at ikke en av de går inn. Men ikke bare i kveld, jeg har tidligere også (f.eks ikke så langt tilbake i tid kampen mot Mjøndalen) revet meg i håret over at vi gir bort så mange tilsynelatende enkle hjørnespark til disse innsats- og dødballagene. For slike lag framstår ofte et hjørnespark som en større målsjanse enn det å prøve å kombinere seg gjennom forsvaret vårt. Har en følelse av at vi ligger høyt på eliteseriestatistikken over hjørnespark imot. |
|
Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 03.10.2021 23:59 Post subject: |
|
|
Det er bare å gi bort hjørnespark da norsk fotball er elendige på å legge inn ballen på noen som helst planlagt måte, det er betraktelig mer bingo inne i bildet på om det blir en målsjanse utav hjørnespark. Man skulle tro at det lå en plan bak om innlegget er langs bakken, mot bakerste stolpe, midten eller første. Men den gang ei ser man på hjørneflagget så viser jo det om det er mye vind og at man da heller bør legge ballen hardt langs bakken, har jeg noen gang i eliteserien sett at det virker som en plan hvis det er mye vind, dessverre nei. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 04.10.2021 00:07 Post subject: |
|
|
Viking vant 2-1 med 10 mot 11. Mjøndalen hentet seg inn i kampen igjen og tok igjen Brann 10 mot 11. I 2019 spilte vi over en omgang 10 mot 11 mot Enga, tok ledelsen og kunne vunnet. I fjor snudde vi kampen 10 mot 11 mot Glimt som hadde herjet med oss før utvisningen (da tapte vi).
Fellesnevnere for disse kampene er nok at laget som havnet i undertall hadde en plan for hvordan det skulle løses, og at spillerne på hvert enkelt lag hevet seg når de havnet under.
I dag slipper vi til masse sjanser også på situasjoner hvor undertallet vårt ikke har noe å si. Bakromsløp fra Mawa, corner, innlegg hvor vi har overall i boks. Situasjoner som ville oppstått i kampen uavhengig av om vi er 11 eller 10 spillere.
Det som skjer i praksis når en spiller blir utvist, nesten uansett hvilket lag vi snakker om, er at laget får en mindre spiller i angrep (i treeren foran) Det blir dermed vanskeligere å skape sjanser, og det blir vanskeligere å presse høyt (de vil ha en ekstra spiller et sted på banen og dermed blir man mer sårbare i høyt press). Vi valgte å "løse" det med å ha lav presshøyde. I realiteten hadde vi da overtall i egen boks, ofte overtall på sidene og også overtall bak i banen. Likevel ble vi lekt med.
Det som er vanskeligere når man er en mindre, er å ha nok trusler som binder opp forsvarsrekka til motstander. Man har mindre spillpunkter høyt i banen (men ikke lavt i banen, der har vi like mange), så det vil være en mindre trussel å være direkte i en slik kamp. Hvordan løste vi det? Med å være superdirekte i alt vi foretok oss, inkludert 5-meter. I grunn slo vi ofte 5-meterne og de fleste andre situasjoner bak der direkte opp på en spiss og en ving (Holm og Vecchia) som var isolert mot KBKs 4 forsvarsspillere og liggende midtbanespiller. KBK valgte å stå med så mange bak for trygghetens skyld. Dvs at på resten av banen var det altså 5 KBK-spillere til å presse våre resterende 7. Hadde vi etablert en fornuftig frispilling ville vi kunne hatt mann-mannsituasjoner over hele banen med unntak av hos Noah, hvor det ville vært Noah mot to stoppere. Da kunne vi brukt spillernes ferdigheter i større grad og satt KBK på problemer.
I dag løste vi det taktisk dårlig, men vi tapte også fordi vi også slapp dem til i situasjoner hvor vi hadde numerisk overtall. Eyolfsson ble totalt avkledd, og boksspillet vårt var preg av at ingen andre heller var i stand til å ta ansvar.
Det eneste spillerne oppriktig fortjener kudos for i dag var oppofringen de viste mtp. å blokkere skudd. Der var vi bedre enn normalt. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 04.10.2021 07:59 Post subject: |
|
|
Har nu set kampen. Straffesparket kan der ikke indvendes nogen imod - man kan dog godt hævde at det røde er dobbelt straf og kunnet have nøjes med gult. Åge overraskede mig med sin indskiftning af Hovland, der viste sig nødvendig og han spillede faktisk en flot kamp. Ceide var oplagt at tage ud, de løb lige igennem i højre side og forinden udskiftning forsøgte åge jo også at ligge Vecchia derover. I dag så man også hvad det er vi kan bruge Dino til når han er klar. Da det galt fastholdt Noah tæt på intet og viste både ringe teknisk og spilforståelse. Jeg undrer mig også over at Ceide gang på gang vælger at gå ind i banen og faktisk løbe ind i 3 forsvarere i stedet for at bruge spillerne omkring ham, han gjorde det flere gange og det er som om han intet ser, når først det går stærkt. Det gav os alt for mange omstillinger imod efter vi har rykket holdet frem. Tingene skulle komme fra Vecchia eller Holse og grebet med at smide Holse ind som CM gjorde at vi fastholdt spillet en smule bedre i 2. omgangnen og han udviste jo en overraskende power kampen igennem, samtidig med han holdt godt i bolden og traf de kloge beslutninger. Det er helt på månen hvis ikke han spiller derinde de resterende 9 kampe i serien. Og så lad så endelig få en fit Henriksen tillbage påholdet. Tror også det vil give et boost. Man kan så diskutere om han skal spille centralt eller i forsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 04.10.2021 08:49 Post subject: |
|
|
Det som irriterer meg er ikke det røde kortet og straffesparket. Det er innstillinga til kombinasjonen bortekamp pluss kunstgress. Det er at laget ikke er påskrudd (av Hareide) når kampen starter. Jeg tror ikke vi hadde vunnet denne kampen uten det røde kortet og straffesparket heller. Det er den defensive innstillinga som er problemet. Redselen for og mangelen på evne til å angripe. Alt er så jævla skummelt og farlig. Herregud så lei jeg er av Hareide. Få han til helvete ut av klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.10.2021 09:07 Post subject: |
|
|
Jeg også tror vi ville tapt denne uansett. Vi har masse skoleflinke gutter som kan mye om søvn, mat og trening, men som mangler tenning og fandenivolskhet. Mange av de løp mye i går da, det skal de ha, men heller ikke det er det samme som å treffe med tenninga. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 04.10.2021 09:12 Post subject: |
|
|
Samtidig har jo ikke vi noe grunnspill som gjør at vi kan spille av presset til slike lag. Alt vi gjør er jo panisk og med masse feil.
Utallige feilpasninger, dårlige basisferdigheter i mottak og bevegelse med ball.
Latterlig mange feilvalg, når vi har ballen og KBK presser, så bare lemper vi ballen mot Holm som er helt alene. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 04.10.2021 09:36 Post subject: |
|
|
Plast eller ikke plast er en dårlig unnskyldning. Verre og mer uforutsigbart å spille på dårlige gressbaner. Skal ikke være noe som tilsier at vi skal være dårlig på kunstgress. Bortsett fra en tur til spania i oppkjøringen er stort sett hele treningsvinteren på plastdekke og med så mange plastkamper ila sesongen bør vi i alle fall være innkjørt på plastdekke i høstkampene.
Vi gjør for mange feilvalg, spiller på oss brudd unormalt ofte, og spesielt når vi blir stresset. Fotballintelligensen til spillerne er til tider helt natta, og forsøker å spille over evne altfor ofte.
Vet ikke om noen så atl madrid mot barca på lørdagskvelden? Der hadde atl. innøvde angrepstrekk som resulterte i to kjempe sjanser og et mål.
Altså 3 kliss like angrep og trekk som med all tydelighet var innøvd. Det er så enkelt, så fint å se på, og utrolig effektivt. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.10.2021 09:37 Post subject: |
|
|
Reitan sin mentalitet sier egentlig det meste,han er fornøyd uansett.Vi mangler totalt vinnerskaller som går foran,vi ble tross alt rundspilt.
Seieren skulle vært større enn 1-0,viss vi bare ser på resultatet så er det okey.
Men vi mangler kollektiv som resten av tippeligaen har,kanskje utenom brann.
Tror de jobber mye mer med kollektivet i andre klubber.
Og eneste hareide tenker på er og hvile spillerne,eggen hadde kjørt ekstra treninger,viss vi hadde framstått som vi gjør.
Last edited by EspN on 04.10.2021 09:45; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|