English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RUSK - RBKweb Ultimate Survival Kit
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.09.2021 16:44    Post subject: Reply with quote

Problemet er at en hver tråd først og fremst består av negativt oppgulp som ikke bidrar til noen konstruktiv diskusjon. Det forpester resten av forumopplevelsen. Som så mange før har nevnt, så er ikke problemet negativiteten i seg selv, men måten den fremføres på.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.09.2021 18:44    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så jævla vanskelig å ta fram ban-hammeren.



_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.11.2021 15:17    Post subject: Reply with quote

Fun fact: alle jeg har rusket bort har fått øksa til slutt. Sånn både til opplysning og etterretning.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.01.2022 14:12    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter med at enkelte poster beholder grønnfargemarkeringen selv om de er lest. Eks:

https://www.rbkweb.no/for...27#1176427


Flere som har dette problemet? Har renset cookies etc. men hjalp ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 10.01.2022 14:23    Post subject: Reply with quote

Har av og til sett samme problem. Det er en stund siden jeg så på dette, og jeg husker ikke hvor mye som var med i siste release av RUSK, men kunne du forsøke følgende?

Når du står på siden med et innlegg som beholder grønnfargen, kan du forsøke å scrolle opp og ned sånn at hele innlegget har vært synlig - både toppen og bunnen - og så stoppe. Forsvinner grønnfargen da?

Isåfall, hvis du forsøker å gå ut av det emnet og tilbake inn igjen, er grønnfargen tilbake?

Dette er et forsøk på å beholde ulest-status på innlegg som ikke er på siste side av en tråd - sånn at når du går inn på siste side, og så blar videre tilbake, kan du se hvilke innlegg du ikke har sett før.

Så det kan også være at løsningen er å gå en side tilbake, og scrolle gjennom hele meldingslista. Eller to.

Men da er det tråden som har grønnfarge, ikke det enkelte innlegget. Så forsøk det første først. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.01.2022 14:36    Post subject: Reply with quote

Hei Orion Very Happy Det var raskt levert Wink

1. Når du står på siden med et innlegg som beholder grønnfargen, kan du forsøke å scrolle opp og ned sånn at hele innlegget har vært synlig - både toppen og bunnen - og så stoppe. Forsvinner grønnfargen da?

Svar: Ja den forsvinner inne i innlegget, eller det blir lys dempet grønnfarge.

2. Isåfall, hvis du forsøker å gå ut av det emnet og tilbake inn igjen, er grønnfargen tilbake?

Svar: Ja.

3. Dette er et forsøk på å beholde ulest-status på innlegg som ikke er på siste side av en tråd - sånn at når du går inn på siste side, og så blar videre tilbake, kan du se hvilke innlegg du ikke har sett før.

Så det kan også være at løsningen er å gå en side tilbake, og scrolle gjennom hele meldingslista. Eller to.


Svar: Det virker ikke etter jeg går tilbake, men jeg spolte tilbake og leste 10 sider bakover, og ALLE sider har en sånn dempet lysgrønn farge på siste innlegg på hver eneste side.

Kanskje det skal være slik på hver side?


Tusen takk for svar Orion Smile Dette er ikke en sak å stresse med da, er det en liten bug eller noe så forsvinner den vel plutselig en dag. Det er heldigvis bare et par tre poster som blir slik om gangen.

Ps. Savner Trollprat Wink
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 10.01.2022 15:55    Post subject: Reply with quote

Bare flaks med timingen - litt anti-Sollied der. Smile

En ting å være klar over - det er to ting som spiller inn her:

1. Innlegg RUSK ikke har registrert at du har sett før, blir farget grønne til du har scrollet så hele innlegget et vist på skjermen.

2. RUSK har en helt separat funksjon som holder track på "current item", altså valgt innlegg (eller tråd, eller forum). Dette er for at man skal kunne bevege seg rundt med taster istedenfor mus. "Current item" settes automatisk til første uleste innlegg på siden du er på. Er det ingen uleste, velger den standard nyeste innlegg - altså siste/nederste. Kan det være at det er denne du ser, etter markering? For å teste dette kan du trykke "j" for å gå til neste innlegg (hopper til starten hvis du trykker j på siste) eller "k" for å gå én tilbake. Tanken er å lett kunne lese seg gjennom en lang side uten å måtte herje så mye med mushjulet.

Kan det være at det er "current item"-markeringen du ser, og ikke "ulest innlegg"-markering?

Vi kommer tilbake med pod litt før årsmøtet, håper du holder ut til da. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.01.2022 16:44    Post subject: Reply with quote

Takk takk Very Happy

Den test-tråden som er en som er slik, har jeg trykket meg gjennom 20 sider bakover + de første 10 (orket ikke mer Smile.
Når jeg går tilbake og oppdaterer er den fortsatt like grønn som jeg var i maska 4.juledag Smile

Jeg kommer alltid rett inn ifht "current item", og scroller så helt til siste post, går tilbake og oppdaterer.

Men vi lar det ligge en stund Smile Jeg kan lage screenshots når jeg har bedre tid så ser du steg for steg selv. No big deal Smile Rusk er fortsatt kjempenyttig!

Årsmøte-Pod må man få med seg ja!! Likte de sølvfoliehattene, kanskje dere kan finne på noe artig nå også. Årskavalkade og sørgeklær kanskje haha Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 10.01.2022 17:11    Post subject: Reply with quote

Den er god. Snakket med larsarus om dette og det KAN være en annen ting også, som aldri ble helt implementert, og det kan føre til at en verdi fyller seg opp med for mye data når man har lest en del tråder.

Jeg implementerte starten på en fiks for dette for en stund tilbake, men kom aldri i mål. Skal vurdere å gjøre et røsk igjen. Smile

Haha, etter suksessen med foliehatter får vi se om det blir noe gimmick eller bare lykkepiller på hele gjengen.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.01.2022 18:01    Post subject: Reply with quote

Hei Smile Ja, Jeg har jo vært ekstrem på å lese alt og så refreshe så bare de "nye" innleggene ble farget grønt. Så ja, kanskje jeg har ganske mye data som er lagt inn i "historikken/verdien". Legges verdiene inn lokalt i scriptet? Enkelte andre vil vel også få dette problemet vil jeg tro, for det er jo mange som startet lenge før meg med Rusk.

Et eksempel som gjør at jeg tror du er inne på noe er at jeg har dette problemet i tråder som f.eks "Molde FK 2022", der det er bare en side i tråden og vanskelig å hoppe over noen innlegg. Den tråden er så liten at da er det vel heller begrensning totalt, om alt legges i samme verdi i sctiptinga di ja kanskje.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 10.01.2022 18:10    Post subject: Reply with quote

Ja, i dagens RUSK lagres en oversikt over innlegg du har sett i noe som heter localStorage. Det er et lokalt lagringsområde for hver webside du som bruker er inne på. En enkelt verdi i localStorage har en begrensning på 8k eller noe sånt - husker ikke i farta. Når den er full, kan dette problemet oppstå - og da vil det potensielt gjelde alle tråder.

Jeg sosa lenge med å finne en ok løsning basert på IndexedDB, og fant den, men så døde det litt ut etter det. Skal få det på radaren og se om vi kan få til en fix!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.01.2022 23:31    Post subject: Reply with quote

Toppers ja Tommel'n opp! Kjempebra at vi har så mange flinke folk her inne. tyty
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.10.2022 22:31    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...8VM1xZQdXc

Kom over denne videoen nå, blir det krøll for RUSK dette eller?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 15.10.2022 23:18    Post subject: Reply with quote

Jeg skal sjekke om det vil være noe problem for oss å oppgradere til manifest V3 - det ville muligens gjelde ting som embedding fra 3. part som twitter og youtube o.l. Men vi gjør ganske lite radikalt og slemt i RUSK, så jeg håper det skal gå uten videre drama. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb