English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 20.09.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

En gledens dag i høstmørket :
RBK kommer ikke til å ta initiativ til nye forhandlinger med Even Hovland.

https://www.adressa.no/sp...rstyrrende
Back to top
View user's profile Send private message
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 201
Location: Trodheim

PostPosted: 20.09.2021 20:17    Post subject: Reply with quote

RBK RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 20.09.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Julegaven kom for tidlig. Bilde av Konradsen OG Hovland ut av RBK. Om de erstattes riktig, lukter det CL-spill neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2021 08:13    Post subject: Reply with quote

Dette er blitt et nitrist forum.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.09.2021 08:18    Post subject: Reply with quote

Tja, det representerer vel, om enn noe voldsomt, en del av stemninga rundt klubben og situasjonen den befinner seg i. Hovland og Konradsen har på sett og vis også vært symbolske for en del dårlige valg som har blitt tatt i Rosenborg de siste åra. At det nå virker å tas grep for å endre på dette er positivt.
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 21.09.2021 09:09    Post subject: Reply with quote

Hovland og Kond. er de siste brikkene i KÃ¥re`s rbk. I rest my case
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 21.09.2021 09:26    Post subject: Reply with quote

Veldig korrekt å ikke forlenge med Hovland (om det blir realiteten), men synes han skal ha skryt for siste kamp.
Var bedre der enn jeg har sett ham på lenge.
Ikke var han skyld i baklengsmålet heller.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 22.09.2021 21:30    Post subject: Reply with quote

Kan vi be tore hoppe ut av pensjonisttilværelsen og ta over? Eller hoftun? Bratseth? Tror Eggen hadde gjort det bedre i det siste. Virker å være helt uten selvtillit, fullstendig uten oversikt over egen og andres posisjonering, håpløs svak med ball i beina samt sitt gode gamle RYGGENDE selv.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.09.2021 23:02    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Veldig korrekt å ikke forlenge med Hovland (om det blir realiteten), men synes han skal ha skryt for siste kamp.
Var bedre der enn jeg har sett ham på lenge.
Ikke var han skyld i baklengsmålet heller.


Han var jo skyld i baklengsmålet når han velger å forsøke å blokkere et skudd som Hansen trolig hadde tatt, og ender opp med å styre den utenfor rekkevidden hans. Men enig både i at han gjør en veldig god kamp og at den involveringen ikke isolert sett er grunn for å bli skutt ved daggry.

Men så var det det med 'isolert sett' og 'neste kamp' . For i likhet med kampen mot S08 putter han et pseudoselvmål som han ikke blir kreditert, og det får da være måte på hvor mange sånne man skal prestere på et år. I tillegg spiller han på oss - hva, fire? fem? - stygge brudd bare til halvveis i første omgang.

Vi kan ikke bruke en stopper som gjør så mye feil. Det går ikke.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.09.2021 05:41    Post subject: Reply with quote

Blir feil fokus å kjefte på Hovland hver gang. Det er elendig press, tap av dueller konstant fra 9 andre spillere i forkant hver bidige gang som skaper problemer bak der. Holse som gir 50% i duellene, Holm og Ceide som knapt løper i press og taper alle dueller, backene som er elendig 1 mot 1, Skarsem som trekker seg i dueller. Holdningsproblem i troppen kalles det. Det er ikke kun Hovland sin feil.
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 313
Location: Trondheim

PostPosted: 23.09.2021 09:31    Post subject: Reply with quote

Ikkje bra. I enkelte episoder så er det jo sånn at hodet ikke følger med, tar kjempelang tid før situasjon oppstår til en handling utføres. Så sjansen er nok stor at han får med seg det som skrives her.

Tankene mine går tilbake til Jarstein da ting gikk skeis her
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 23.09.2021 09:33    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Kan vi be tore hoppe ut av pensjonisttilværelsen og ta over?.


Tore er nok ute av drift et års tid etter å ha røket korsbåndet. Hadde det ikke vært for det er jeg overbevist om at han hadde hevet forsvaret pdd.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 23.09.2021 10:19    Post subject: Reply with quote

Han la opp direkte etter den skaden, forresten.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 23.09.2021 10:34    Post subject: Reply with quote

Hadde vært interessant å se Holmar i samme rolle som Hovland har hatt nå siste par kamper (i en 3-4-3). Even burde vi bare benke umiddelbart.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 23.09.2021 10:50    Post subject: Reply with quote

At Hovland han forsøker å blokkere et skudd og samtidig vite at keeper kunne tatt skuddet ved å ikke blokkere blir etter min mening bare detaljert fjas. Det er umulig å vite, og det går så fort at det er fysisk umulig å ha en 360-orientering i slike situasjoner, og slikt skjer i toppfotballen stadig vekk.

Er det noe å ta Hovland på er det elendige pasningsspillet og crossere. Han ble spilt brudd i mot så ofte at jeg mistet tellingen i går. Jeg tør å påstå at han er en av mange årsaker til at vi ikke klarer å holde ballen mer i laget og spille av oss press.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 23.09.2021 11:27    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Det hadde det vel ikke blitt uansett regner jeg med.

Slik svarer Even Hovland da Adresseavisen etter tapet mot Viking sent onsdag kveld konfronterer stopperen med at det heller ikke denne sesongen blir cupfinale på RBK.

– Er det litt mindre bittert for deg siden du, som du sier, uansett ikke skulle spilt den cupfinalen for Rosenborg?

– Nei, det er det ikke. Jeg vil jo selvfølgelig at RBK skal komme lengst mulig – for alle sin del. Det spiller ingen rolle om jeg hadde vært med neste år, eller om jeg ikke er med. Det får vi vente og se.

Fra Adressa-sak.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 23.09.2021 13:29    Post subject: Reply with quote

Jeg synes den småguffne messinga på at alt er Hovland sin feil begynner å bli vel uinteressant. Eller Konradsen. Eller....

For det første: Det er godt mulig at Hovland er over middagshøyden, og at hans ønske om en lengre og mer forutsigbar kontrakt ikke er i samsvar med det Rosenborg måtte ønske. Og ja, vi har uten tvil hatt bedre forsvarsspillere i troppen.

Men både Hovland og Konradsen er menn som jeg gjerne hadde sett ett år ekstra i klubben. Som vi spilte i går, var Hovland den eneste av forsvarsspillerne som tok tak i krigen mot Berisha. Ja, han bommet litt, men Augustinsson var konsekvent to meter unna duellene, Reitan var mer ving enn stopper og Adamson var lenger framme enn Holse.

Det å klage på at Hovland ikke er idealbildet av slik vi husker Kris Stadsgaard, er ikke rettferdig. Men hvis han ikke hadde gått i duellene, hadde han heller ikke gjort feil. Hadde han gjemt seg, hadde vi heller ikke hatt grunn til å påpeke tapte dueller. Men han står opp, gjør en del godt og en del feil, men han står opp.

Nå håper jeg i det lengste at han ikke er startspiller for oss til neste sesong. Men den konstante bitchingen som er blitt her inne, gjør meg mistilpass og trist.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 23.09.2021 14:11    Post subject: Reply with quote

Er ikke helt enig at hvis han ikke har gått i duellene så har han ikke gjort noe feil. Synes selv det er et av punktene Hovland har tatt mange steg er nettopp fandenivollskheten i spillet sitt ved å forsvare eget mål. I flere sesonger har mange etterlyst spillere som går i krigen. Var en periode under og etter KI at det rant inn "duellmål" mot oss.
I det siste har ikke Hovland hatt sine marginer på sin side når det gjelder dueller, og er nok en kombinasjon av manglende dyktighet og uflaks. Det jeg reagerer på er spillet hans, spesielt når vi har ballen, men som sagt det gjelder ikke han alene, men overraskende mange på laget. At han hadde en "meltdown" forrige kamp hvor han krasjet med Adam i presset får så være, bortsett fra det har han vært "høvlig bra" til å forsvare eget mål til TL-standard å være.

Staadsgaard-nivået bør være målet ved neste stoppersignering. En ung sulten og hurtig spiller som vil til utlandet.
Dersom Knutsen kommer til Lerkendal vil jeg anta han forsøker å få med seg Lode fra Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2021 20:02    Post subject: Reply with quote

- Han kom inn og spilte godt mot Kristiansund, og det handler mye om det. Å gjøre jobben sin. Det er ikke noe endret fra det som har vært, han har spilt ganske mye. Han er en dyktig fotballspiller, men det er naturlig at vi også må tenke på neste år, sier Hareide.

Les mer: Plutselig ble han vraket: – Blir skuffet og forbannet

Sjøl om Adressa delvis vinkler saken dithen at Hovland blir vurdert likt som alle andre, er Hareide vel omtrent så klar som han kan være på at sogningen har havnet litt bak i køa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2021 16:53    Post subject: Reply with quote

– Jeg forstår samtidig hva klubben tenker. Jeg tenker på meg, for jeg vil spille flest mulig fotballkamper uansett hva som skjer med meg og for klubben neste år, sier 32-åringen videre.

– Hva skjer egentlig med deg neste sesong?

– Det er ikke noe nytt å melde.

– Ingenting?

– Det er kjedelig foreløpig. Det er ingen tilbud som har kommet på min telefon foreløpig, sier Hovland.

(...)

Svenske Häcken har tidligere vært interessert i Hovland sine tjenester, men ifølge Hovland selv har han ingen konkrete tilbud å forholde seg til for øyeblikket.

Les mer: På vei ut av RBK: – Jeg lukker ingen dører
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 29.10.2021 17:08    Post subject: Reply with quote

Kan vi lukke døren? Hardt?
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 29.10.2021 17:51    Post subject: Reply with quote

Sogndal har penger, er i opprykkskamp (ish) og har behov for en ny profil nå som Mannsverk er borte og Bakke Sr. forsvinner etter sesongen. Spillende trener, 10 mill SoF?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.11.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

Adresseavisen vet at flere norske eliteserieklubber snuser på Hovland. Lillestrøm er en av klubbene som følger situasjonen nøye.

(...)

Pål André Helland forteller at både han og Gjermund Åsen ofte snakker med Hovland, og bekrefter langt på vei at de driver lobbyvirksomhet for å få stopperen til Åråsen neste sesong:

– Ja, jeg snakker med Even jevnt og trutt. Det gjør Gjermund også. Hva vi snakker om, er det kanskje dårlig gjort å avsløre.

– Dårlig gjort?

– Ja, overfor Even. Der er ikke sikkert han ønsker at vi deler oss imellom.

Les mer: LSK snuser på RBK-profilen: Nå kan Hovland bli lagkompis med Helland og Åsen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 29.11.2021 13:10    Post subject: Reply with quote

Man kan si hva man vil om Even Hovland , men faktum er at han til tross for sine små «hjernedrypp» i enkelte kamper, er en av de mest stabile spillerne vi har i RBK. Hovland spiller aldri direkte dårlig, men av og til trekker hans tabber ned. Men likevel tør jeg påstå, at uten Hovland i backrekka, hadde tallene vært mye værre en de er per dd.
Jeg for min del, håper Hovland signerer my kontrakt. Det siste jeg vil er å se Hovland blomstre for eks for Lsk eller Enga.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.11.2021 13:17    Post subject: Reply with quote

Isolert sett kan vi godt ha Hovland som en utfordrer til en av stopperplassene, men jeg er fundamentalt i mot å skrive mer enn ett års kontrakt med en 32 åring som ligger helt i toppen lønnsmessig. Da må vedkommende i såfall være en soleklar nøkkelspiller. Det er ikke Hovland, og det bør ikke være veldig problematisk å finne en stopper som kan gjøre en vel så god jobb. Å bli sittende inne med 3-4 millioner i årlige lønnskostnader på 32+ åring som sitter på benken er svært lite fornuftig.

Er Hovland innstilt på et betydelig lønnskutt så kan man vurdere mer enn det ene året som han har takket nei til.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Next
Page 43 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb