English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dommerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 11.01.2021 23:06    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg lurer på er om Madley får dømme ES i år.

Helt siden han flyttet hit har jeg ventet på at vi skulle høste av en sånn ressurs men gutteklubben grei ville det anderledes ...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 12.01.2021 06:56    Post subject: Reply with quote

Dro ikke han tilbake til England?

Jo, ser sånn ut:
https://sportstar.thehind...814087.ece

Når jeg lurer på noe innen sport, er thehindu.com første stoppested. Wink
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 12.01.2021 09:16    Post subject: Reply with quote

Madley dro tilbake til England i sommer og dømmer denne sesongen i League One og Two.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 13.01.2021 02:22    Post subject: Reply with quote

Okei, takk for infoen.
Synd, for vi har virkelig trengt en dommer eller to et par knepp opp som kunne vist litt vei for røkla :/
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.03.2021 20:29    Post subject: Reply with quote

Edvartsen: - Jeg synes jeg er blitt behandlet veldig dårlig av NFF og utsatt for et maktmisbruk av en annen verden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.09.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

Dag Vidar Hafsås dømte sin 200. og siste kamp i Eliteserien sist helg i oppgjøret mellom Tromsø og Bodø/Glimt.

(...)

- Jeg har hatt stor glede av å drive med fotballdømming i så mange år, og har opplevd det jeg har hatt lyst til å oppleve. Så det var tungt å sette et punktum, men samtidig litt godt også. Nå blir familie prioritert i høyere grad, men hvor glade de blir for det, det vet jeg ikke, forteller Hafsås med et glimt i øyet.

Les mer: Siste fløytestøt for Hafsås

Viktig at andre trøndere tar steget opp nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MGrand3
Junior


Joined: 28 Feb 2018
Posts: 57

PostPosted: 13.06.2022 16:14    Post subject: Reply with quote

Kanskje i gråsone ifht. denne tråden, men Eurosport la ut en video med fokus på dommerteamet anledet av Rohit Saggi i Lillestrøm-Vålerenga kampen. Gøy å få et innblikk i hvordan de løser forskjellig.

https://www.eurosport.no/...ideo.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.06.2022 22:08    Post subject: Reply with quote

Jeg flyttet innlegget ditt hit heller. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MGrand3
Junior


Joined: 28 Feb 2018
Posts: 57

PostPosted: 14.06.2022 03:40    Post subject: Reply with quote

Se der ja!

Bra noen har kontroll
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 07.07.2022 13:53    Post subject: Reply with quote

Dommerne føler seg mobbet, stakkars.

https://www.vg.no/sport/f...-sin-rolle


Kan gjerne få et gratistips av meg; om du har gjort noe som ikke er helt riktig, erkjenn det, og prøv å rydd opp etter beste evne. Ikke stå og si at norske dommere holder et veldig høyt nivå, det er bare noen uheldige enkeltepisoder som trekker ned, og ekspertene mobber og skjønner ingen ting,
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 07.07.2022 15:38    Post subject: Reply with quote

Litt merkelig at de føler seg mobbet av ekspertene, men det eneste eksemplet de klarer å komme opp med er en kommentar om hårsveisen til en linjedommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 07.07.2022 16:07    Post subject: Reply with quote

"Eksperten" det refereres til her er Gauseth, og discovery (og resten av fotballnorge for øvrig) vet jo at han er en gjøk som ofte sier dumme ting. Å rettferdiggjøre med å kalle det lettbeint underholdning, det er for tynt
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 07.07.2022 17:15    Post subject: Reply with quote

Ville Gauseth gjort narr av hårsveisen til en kvinnelig dommer? Og ville VG sluppet unna krtitikk av det med å omtale det som at det ble "gjort med glimt i øyet"?
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 292
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.07.2022 22:56    Post subject: Reply with quote

En god regel er å ikke kommentere andres utseende, med mindre de selv vil prate om det. La folk være som de vil. Det er nok av ting å ta dommerne på, og da kan man forholde seg saklig.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 08.07.2022 01:58    Post subject: Reply with quote

Utseendet ditt når du opptrer offentlig er faktisk ikke en privatsak.

Dette? Ikke-sak.

Er det snøflak som er ordet? Snøfnugg?
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 08.07.2022 07:23    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Litt merkelig at de føler seg mobbet av ekspertene, men det eneste eksemplet de klarer å komme opp med er en kommentar om hårsveisen til en linjedommer.


De kommer faktisk ikke med noen eksempler. Det er VG som drar linken til denne hårsveisen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 08.07.2022 07:55    Post subject: Reply with quote

Det er sant. Men da er det vel eneste saken som går på person som journalisten til VG har funnet i alle fall. Så vet man selvfølgelig aldri hvor hardt vedkommende har lett etter det.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 292
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.07.2022 13:42    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
Utseendet ditt når du opptrer offentlig er faktisk ikke en privatsak.


Så lenge man forholder seg til et eventuelt reglement for bekledning osv., er det ikke noens business hvordan man ser ut. Selvfølgelig ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 08.07.2022 14:05    Post subject: Reply with quote

Forferdelig utvisning på Henriksen. Enda værre er reaksjonene i ettertid. At laget står sammen å klikker i fellesskap er en selvfølge her. Jeg applauderer aggresjonen de viser for hverandre kamp etter kamp.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 08.07.2022 15:09    Post subject: Reply with quote

Sobchak wrote:
gucci wrote:
Utseendet ditt når du opptrer offentlig er faktisk ikke en privatsak.


Så lenge man forholder seg til et eventuelt reglement for bekledning osv., er det ikke noens business hvordan man ser ut. Selvfølgelig ikke.


Helt feil. Mennesker er ikke roboter. Klesdrakt, hårssveis osv er en måte vi kommuniserer med hverandre på.

Når vi opptrer i offentlig rom er faktisk ofte utseende den primære måten vi kommuniserer på.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 292
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.07.2022 16:08    Post subject: Reply with quote

Det får så være. Jeg kommuniserer hva jeg vil, enten det er offentlig eller privat rom. Også dommere må få ha den frisyren de vil, både på privaten og på jobb – så lenge det ikke hindrer jobben de skal gjøre! Og uansett hvor mye / hva man måtte kommunisere med hår og klær gir det ikke andre rett til å gjøre narr av / kommentere andres utseende, enten det gjelder hudfarge, fettprosent, klær eller behåring.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 08.07.2022 20:05    Post subject: Reply with quote

På VGTV så melder de da om bekledning og hårsveis og hvadenåenner, ikke så ofte når det gjelder fotball da.

Tilbake til Hamrèn-tiden så hadde de inn en moteløve til å vurdere trenerne, Hamrèn fikk toppkarakter fordi han var jo alltid ulastelig antrukket i dress, mens diverse treningsdresser fikk det glatte lag.

Tror rett og slett dommerne under Terje Hauge sitt virke som sjef har lagt seg til en ekstremt liten ydmyk gruppeholdning om at de er fortreffelige og VAR kommer til å luke ut det som er av småplukk, og alle som sier noe annet er noen vantro hunder.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.11.2022 20:43    Post subject: Reply with quote

– Lørdag kveld på Kongsvinger, dømte jeg årets siste kamp for sesongen 2022, og samtidig min siste kamp med FIFA-merket på brystet.

Det sier toppdommer Tore Hansen fra Feda via egen Facebook, som i 10 år har hatt den prestisjetunge dommerlogoen på brystet. Nå slippes yngre krefter til og Hansen mister FIFA-emblemet.

– Jeg har vært fotballdommer i 17 år, og jeg er stolt over å ha vært internasjonal dommer i 10 av disse. Det ble aldri Champions League eller VM, men jeg har samlet fantastiske minner på noen utrolige turer med helt suverene kompiser, sier han.

– Jeg kommer aldri til å glemme tunnelen med de bevæpnede politistyrkene og de spinnville supporterne til Røde Stjerne, målet til Rivaldinho fra 30 meter, i Bucuresti, foran sin legendefar Rivaldo, møtet med Lewandowski og Son foran 53.000 tilskuere i Polen, toppoppgjør i egyptisk toppliga i Kairo, U21-kamp mellom fantastiske spillere på Frankrike og Brasil, U19-EM i nydelige Budapest, og det helsprø lokaloppgjøret i Hellas mellom PAOK og Aris Thessaloniki. 

Les mer: Tore Hansen er ferdig som internasjonal dommer

Hadde ikke fått med meg at han hadde hatt så mange spesielle oppdrag i andre nasjonale serier og cuper, men det er en del land som ikke stoler på egne dommere pga. mulig kurrupsjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 23.11.2022 08:48    Post subject: Reply with quote

Fra Bækkelaget til Champions League

Minidokumentar om Espen Eskås, som i år fikk sin debut i Champions Leage.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 03.03.2023 08:48    Post subject: Reply with quote

Mer Eskås nå tatt ut til U21-EM.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Next
Page 29 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb