English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Rennes
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
8%
 8%  [ 4 ]
Reitan
6%
 6%  [ 3 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
6%
 6%  [ 3 ]
E. Ceide
6%
 6%  [ 3 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Tettey
8%
 8%  [ 4 ]
Holse
4%
 4%  [ 2 ]
Holm
16%
 16%  [ 8 ]
Vecchia
46%
 46%  [ 23 ]
Total Votes : 50

Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 26.08.2021 22:02    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
vi har omtrent ingen offensiv styring centralt. Vi har Tettey der spiller langsomt og holder på bolden og alt alt for mange touch og så Konradsen med ringe teknik. Er det dem der skal sætte spillet fremadrettet. Jeg mener seriøst at begge bør udfases pr. øjeblikkeligt.

Amen!
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran

PostPosted: 26.08.2021 22:11    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Uttalte meg i forhånd av møtet om at motstanderen var langt fra uslåelige, og det står jeg enda for. Ringvirkningene av at vi slipper inn lette mål blir altfor store. I tillegg dette, så har vi en altfor passiv inngang til den første kampen. Det er lett å være etterpåkloke til at de er bedre fysiske og så videre, men vi presser frem feil gang på gang når vi faktisk tørr å utfordre de, og til tross for at de har en stor ledelse i bagasjen - gjør de utrolig mange feil. Dette laget har utvilsomt et stort potensiale, men for at vi skal oppnå noen form for europeisk suksess, så er vi avhengige av to nye midtstoppere som faktisk holder nivå, i tillegg til en trener som ønsker å spille angripende fotball. Det handler nødvendigvis ikke om at vi skal kaste alt vi har i hendene og presse motstanderne i store deler av kampene, men at vi faktisk tørr å angripe, stå høyt, og spille fotball. Den første kampen gir oss et elendig resultat, da vi ikke ønsker og spille fotball, og motstanderen får bombardere oss med angrep etter angrep. Da sier det seg selv at sjansene for baklengsmål øker, og det gjør de spesielt med to midtstoppere som er langt ifra å holde et godt nok nivå. Fremover i banen, så ser det ut som at dette laget har et godt nok nivå i seg, så handler det rett og slett om å få inn et godt midtstopperpar, og en bedre trener.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 26.08.2021 22:12    Post subject: Reply with quote

ODN - jeg er helt på linje. Det er spot on.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 26.08.2021 22:17    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
ibejnar wrote:
vi har omtrent ingen offensiv styring centralt. Vi har Tettey der spiller langsomt og holder på bolden og alt alt for mange touch og så Konradsen med ringe teknik. Er det dem der skal sætte spillet fremadrettet. Jeg mener seriøst at begge bør udfases pr. øjeblikkeligt.

Amen!

Jepp, Tettey var skuffende . Men jeg er ikke overrasket. Han bruker for mange touch og da går det for tregt. Holse har også den tendensen. Dette er unoter en offensiv trener kunne tatt bort.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 26.08.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

så kom med den offensive træner NU. Hvis vi skal have et mere moderne og europæsik snit så gør det dog nu. Jeg tror faktisk heller ikke vi vinder ligaen med Åge - fordi han bliver ved med at spille den samme defensiv med Tettey og Konradsen før bla. Tagseth og andre yngre kræfter.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 26.08.2021 22:28    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hansen får så mange +? Han er jo direkte skyld i mål nummer en. Setter aldri i gang raskt, treg og passiv på dødballer.

Vecchia var en av de beste. Mye bra bevegelser og initiativ. At Tettey har 100 touch på ballen og da ødelegger disse initiativene får stå for hans regning.

Nei det var han ikke.
Når ballen er på vei bort fra målet og det er en duell så skal keeper holde seg ved målet.
Videre er det en RBK spiller som etterpå mister ballen, før Hovland står å ser på at han er i offside.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 26.08.2021 22:57    Post subject: Reply with quote

Han hadde en veldig god mulighet til å få tak i ballen for å få ballen oppover. Det virket også som laget trodde han skulle ta ballen og ble tatt på senga når de ser Rennes overta ballen i stedet. De får mulighet til å angripe mot mål direkte uten at vi har balanse. Det resulterer til slutt i et mål. Jeg satt veldig godt plassert til å få med meg den tabben på tribunen. Han satte forøvrig ikke i gang et eneste raskt angrep i dag heller!
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 26.08.2021 23:17    Post subject: Reply with quote

Ja, litt feil på feil, først lar Hansen den passere, så blir det en litt halvguffen klarering fra Eyolfsson som de får tilbake ute på venstrekant og kan komme i ny bølge og da står Hovland og opphever offsiden.

All tre bak der hadde hver sine sjanser til å hindre det målet. Synes Eyolfsson var den groveste, skal du klarere så skal den ballen over midtstreken og gjerne sidelinja så du kan få flyttet laget etter.
Pappelg
Veteran

PostPosted: 27.08.2021 06:47    Post subject: Reply with quote

Ja det med svake klareringer har det vært en del av før også. Lomper som går 8 meter og daler ned i føttene på motstander, og det er også en god del mislykkede forsøk på frispilling inn i banen foran 16 metern. Noen ganger så tar det for lang tid for de å få overblikk, og noen ganger er det bare dårlig utført og dårlig teknisk.

Ellers er det jo hodeduell og markeringer inne i feltet da. Og det å være ute og støte tidlig nok, sånn som Reginiussen gjorde for oss før.
Back to top
ajax1
Senior

PostPosted: 27.08.2021 13:21    Post subject: Reply with quote

Så var det min tur å få ut frustrasjon...

Hareide gikk, ikke uventet for Konradsen og "erfaring" på midten og "trygghet" i forsvar, vi fikk svi for det.

Det største problemet vårt (utenom et forsvar med hjerneblødning), var i mine øyne den store avstanden mellom midtbane og angrep.
Det ble en hemsko for oss at Tettey gjentatte ganger brukte lang tid på pasningsvalg (som igjen gikk alt for ofte bakover), samt Konradsen som ikke virket å være venn med ball. Dette førte til at vårt sterkeste aktivum (angrepet) alt for ofte ble stående å vente på, for så å måtte tilbake for å møte ball. De fikk rett og slett ikke nok gode pasninger i lengderetning hvor angrepets styrker ligger.

Også meget rart valg å bytte Holse/Vecchia på midten, der Vecchia har lyktes på venstrekant og Holse er bedre i midten og mot høyre.

Alt i alt, forventet oppstilling og forventet resultat, dessverre. For her hadde vi muligheten til å sanke erfaring for fremtiden i større grad og laget hadde ikke vært svekket med en Tagseth eller Vagic på banen fra start.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 27.08.2021 14:29    Post subject: Reply with quote

Vi kunne hatt Pogba, Iniesta og Xavi, Zidane, Pirlo og det hele på banen l går uten at det hadde hjulpet det spor. Det er liten vits i å lukke vinduene hvis døren står på vidt gap og den ene ytterveggen har rast sammen.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2021 14:53    Post subject: Reply with quote

Well, med de fem og et par-tre til kunne vi spilt uten midtstoppere.

Men det er nok enklere å finne et par ålreite midtstoppere.
ibejnar
Veteran

PostPosted: 27.08.2021 17:36    Post subject: Reply with quote

Ajax1 det er helt spot on det du skriver. Åge er stået helt af taktisk - hvad pokker er det han laver - alle med en lille smule indsigt kan jo se han gør holdet bare lidt dårligere med sine underlige dispositioner. Selvfølgelig burde han have spillet Vecchia til venstre med Holse centralt. Jeg kan slet ikke få øje på bare et eneste argument for ikke at gøre det. Nu gør han begge en lille smule dårligere ved at spille dem på deres næst bedste - for Holses vedkommende 3. bedste plads. Derudover må jeg på bagkant også konstatere at Konradsen og Tettey på ingen måde har en berettigelse på det her hold, hvis vi altså har en ide om at vi vil frrem og vinde. Det går alt alt for langsomt og omstændigt, særligt Tettey har for mange berøringer og laver jo også et par helt alvorlige boldtab i egen zone, heldigvis uden det koster noget. Men altså ingen af dem bringer noget som helst som ikke både Eddie og Vagic kunne have gjort. Nogen må simpelthen få Åge til at lave den korrekte opstilling nu og så vise lidt mandsmod og at man virkelig vil vinde alle kampe. Søndag håber jeg han stiller med Vagic Eddie og så Holse som 10,er. De 3 fremme Noah Vecchia og Ceide. Og så bare gå højt og efter sejren. Men jeg ved også godt det er Åge og det kommer bare ikke til at ske. Desværre.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb