Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Dette ble en bra kveld. Mange gode prestasjoner og et lag som spilte god angrepsfotball. Hjemmedebut og scoring av Holm. Solide prestasjoner av de fleste. Blir å legge seg med godfølelsen i kveld. Deilig.
Dette er bra! 6-1 lar seg absolutt høre, selv om nok ikke Domzale er noe topplag. Men det er gode mål - spillemål alle sammen - veldig bra.
Vanskelig å plukke BB - det er så mange som spiller bra i dag. Det går fort og presist fra hele gjengen. Tror jeg gir stemmen til Islamovic - fortsetter å score og score og jobber på og er mye bedre i ballbehandlingen og duellspillet enn tidligere. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Til tider var det som å se et snev av 2015. Så håper de bygger på det. Til tider blir det veldig slapt defensivt. Her må de klare å holde et bedre bunnivå, men uansett godt å se spillet i dag!
Islamovic fortjener skryt. Ceide og Andersson var veldig god. Tettey er prikkfri. Hoff og Reitan holder ikke mot Rennes. De jukser for mye defensivt og kan ikke spille da.
Alt i alt var dette en meget imponerende prestasjon. Synes laget virkelig har hevet seg de siste ukene, og har fått en skikkelig selvtillitsboost etter mange gode prestasjoner. Svært gledelig å se at det endelig begynner å løsne for Ceide og Islamovic, i tillegg til at Holse og Andersson tar steg for hver eneste kamp.
Håper laget fortsetter slik fremover, og gjør en skikkelig jobb på bortebane også. _________________ Stolt fortid, stor fremtid
Herlig kamp. Tatt med oss taktene fra de enkle cupkampene inn mot en motstand som vel på vanlig dager er på nivå med lag et stykke ned på tabellen i Eliteserien.
Håper de tar med seg denne godfølelsen nå slik at vi kan få noen gode seriekamper etter hvert og at vi kanskje kan by Rennes på problemer.
Snur fort i fotball gitt. Laget har spilt på seg selvtillitt over litt tid nå og alt klaffer samtidig. Selvfølgelig mot mye svak motstand, men det trenger ikke være mer som skal til, selv om det kan se aldri så håpløst ut. Timingen helt perfekt mtp Europa. Veldig artig med alle unggutta.
Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
Posted: 05.08.2021 20:33 Post subject:
tokik wrote:
For meg: Tettey BB med Adam og Emil C rett bak. Tettey har vært prikkfri. Funnet rom på en helt annen måte enn før. Nytelse å se på
Enig! Med unntak av en - 1 - hendelse i første omgang, hvor Tettey skjermet seg inn i problemer mot to mann og prøvde å få frispark når han mista ballen, fikk jeg ikke med meg noen feil fra fyren. Herlig trygg i spillet sitt, og hadde noen fine pasninger framover også. Merket meg også at han tok ansvar ved feiringa til førstemålet: han pekte på tinningen og manet til å holde konsentrasjonen oppe. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
I dag spiller RBK slik vi ønsker å se! Fremoverrettet og direkte! Mange gode løp og prestasjoner. Kun en spiller som skuffer meg litt, og det er Holmar! Tagseth var meget god. Ceide har fått selvtillit, og leverer målpoeng på løpende bånd. Dino er på gang! Laget er noe helt annet med Tettey som anker! Strålende kamp av ham også!
Hoff og Tettey på midtbanen?!?
Mener jeg så et intervju hvor Hareide sa vi skulle sjokke de og score mye mål, så starter han med 2 defensive.
Synes dette blir i overkant feig oppstilling på midten.
Bayern eksempelvis har spilt med 4-2-3-1 og skårt mange mål. Den oppstillingen liker jeg mye bedre, enn "Eggen 4-3-3 fotball" hvor vi ikke får til oppbygningsspillet.
Med fasit i hånd, og Tettey som gigant så er det vanskelig å være uenig. Kan vel si at Hareide traff rimelig godt på både laguttak og taktikk. _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21
Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
Posted: 05.08.2021 20:40 Post subject:
Må si det er en nytelse å se Rosenborg så aggressive og fremoverrettede som i de siste kampene. Man må jo lure på hva som har skjedd, ballen beveger seg plutselig på få touch og det går flere løp samtidig. Vel var ikke Domzale et veldig sammenhengende lag, men vi må nå også tørre å utnytte det.
Lett årsbeste, og vi får vel bortimot alle gunstige delmål innfridd også, med fortsatt stigning for Emil, debutgoal for Noah, og scoringer fra Dino. Så finnes det fortsatt noe å gå på - vi har en del standardsituasjoner når vi har skapt ubalanse som vi kaster bort litt håpløst med dårlige valg og utførelse, men dette blir jo bedre så lenge vi fortsetter å komme i de situasjonene.
Børs:
Hansen 5 - Behøves ikke egentlig. Litt dodgy presisjon.
Reitan 6 - Kommer som trikken på høyre side, og treffer til slutt også med innlegget. Noe teknisk lurvete.
Eyolfsson 5 - Ser litt rusten ut, og kontrollerer ikke alltid situasjonene som forventet.
Hovland 6 - Meget bra første omgang, med full kontroll bakover og en strålende crosser. Faller litt bakover i andre.
Andersson 7 - Flott scoring. Flink til å bevege seg nær Ceide, og ser farlig ut. Drar på seg et unødvendig gult kort.
Hoff 5 - Et par uvante initiativ offensivt er veldig positivt. Litt ute av rytme, og for ivrig på å kvitte seg med ball når han selv spilles rettvendt. Dårlig sikringsjobb på 4-1.
Tettey 7 - Veldig dominerende sentralt, og vurderer godt i posisjonering og duellspillet. Flink til å drive opp tempo ved dype brudd.
Tagseth 6 - Starter veldig sterkt, og er aggressiv på Ibricic. Veldig bevegelig. Lykkes ikke alltid i pasningsspillet.
Holse 6 - Regisserer mye rundt seg hele tiden. Skulle gjerne kommet seg innover litt tidligere for å bli mer truende.
Islamovic 8 - Svært god prestasjon både som ren target og med løp diagonalt. Kommer ofte ut med ball. To scoringer, og kunne hatt flere. Brenner som vanlig de enkleste, og stadig litt tidlig inne.
Ceide BB 8 - Kommer ikke unna ham i denne. Skaper noe hver gang selv om mange pasninger går unødvendig ad skogen, så har han tre assist, kunne hatt flere og er et mareritt for forsvaret.
Skarsem 5 - Får ikke tatt tak i ball som han nok selv hadde ønsket. Interessert i å true rom. Ganske nær scoring på et godt løp.
Noah 6 - Inn som en veldig vandrende type hengende innoverspissving. En del gode tendenser med tvilsom utførelse før alt stemmer på 6-1. Spennende ferdigheter.
Konradsen - Synlig i de minuttene han fikk. Nær scoring.
Molins - Kommer til noen nøkkelpasninger. Ikke helt på topp feilvendt.
Hareide 8 - Kan ikke gi noe dårligere med et godt strukturert og aggressivt lag som har hodet på plass og dreper dobbeloppgjøret i første omgang. Tør også å gjøre endringer for mellomlang sikt. Virker godt forberedt. Prima.
Dommeren 8 - Tillater en del duellspill, men plukker det som trår over streken. Bidrar til en fin kamp. _________________ Sitat slutt.