English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 203, 204, 205 ... 213, 214, 215  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 23.07.2021 14:23    Post subject: Reply with quote

Nær 50 millioner inn på at Fagermo våger å gi ungdommen tillitt over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 23.07.2021 14:56    Post subject: Reply with quote

Men har han da igjen nok gode spillere til å kjempe om medaljer og e-cup, eller selger de seg ned til den sedvanlige 7. plassen?

Gjør de det, taper de fort 50 mill i premiepenger og manglende e-cup.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.07.2021 15:12    Post subject: Reply with quote

Sånn blir det jo som regel når man får en PL-klubb på kroken. Vi solgte selv Stoor, en ganske middels back i Rosenborg-historien, for 40 millioner.

Det er for øvrig ganske "random" at Klaesson ser ut til å ende i Leeds, mens Linde og Hansen sliter/har slitt med i det hele tatt å tiltrekke interesse utenfra.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 23.07.2021 16:55    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er så rart/random etter å ha sett litt av utenlandsk fotball under EM, og noen VIF kamper. Han har soleklart vist et potensiale Hansen aldri har vist. Han er mer bevegelig enn Hansen, og han er noen ganger er ute i feltet på mer risikable situasjoner uten å drite seg ut. Han er ligner mer på en sweeper, og evner mer å finne konstruktive løsninger fremover med ballen i beina. Han tar ikke bare Hansens tre forskjellige pasninger: til midtstopper/dm, til en back, eller kælke ballen og håpe på det beste. Dette er bare noen av de tingene jeg har lagt merke til uten å egentlig se etter de. Hansen er faktisk vesentlig mer begrenset enn vi har lyst til å tro, stabil ja, men han har en del mangler som Klaesson ikke i like stor grad har sementert som det han gjør hver gang i den og den situasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 23.07.2021 17:01    Post subject: Reply with quote

For meg har Klaesson sett ut som Rossbach og langt unna Hansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 23.07.2021 18:12    Post subject: Reply with quote

Det går helt klart å lage en benny hill video av alle de rare involveringene han har gjort hittil, han tar helt klart noen risikoer som ser helt utrolig dumme ut når de mislykkes. men det er også mulig å lage en skrytevideo av de gangene han lykkes. Hansen tar til sammenligning sjeldent risiko, noe som for oss ofte er bra. Hvis vi sammenligner han med Rossbach så gjør han de samme feilene igjen og igjen. Mens Klaesson av det jeg har sett så gjør han sjeldent den eksakt samme feilen, noen situasjoner kan ligne helt klart, men så ser det ut som han lærer av sine feil relativt sett raskt.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 23.07.2021 18:19    Post subject: Reply with quote

Når kommer det bud på Faye Lund fra Vålerenga?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.07.2021 18:23    Post subject: Reply with quote

Det skal imidlertid sies at et bud på 20 millioner for en PL-klubb, om enn en liten en, er nada. Dette er vel omtrent som om vi skulle kjøpt en spiller for 100.000. Det er omtrent konsekvensfritt om denne skulle falle gjennom.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 23.07.2021 18:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er Leeds fan, og ikke spesielt fornøgd med det kjøpet. Nå er forsåvidt 20 mill lommerusk for en PL klubb, for pengeflyten der borte er helt sinnsyk. Blir jo kjøpt som 2 keeper, så litt rart at man ønsker det så tidlig i karrieren.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 23.07.2021 19:19    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Nær 50 millioner inn på at Fagermo våger å gi ungdommen tillitt over tid.


Altså hei. Fagermo kan få skryt for ungdommen til Odd, men hittil har han bare mistet to etablerte førstelagsspillere i år. (de har spilt fast siden før hans tid)

edit: og tapt 0-4 mot Gent.

Ser derimot at de fort mister han unge indreløpern. Han fikk debuten under Fagermo hvis jeg ikke husker helt feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 23.07.2021 19:34    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Når kommer det bud på Faye Lund fra Vålerenga?

Totalt galskap om vi selger!
Bør innta samme stilling som andre norske klubber, vi selger ikke til konkurrenter
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 23.07.2021 21:11    Post subject: Reply with quote

Vålerengen ser ut til å hente inn Grytebust fra FCK som erstatter.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.08.2021 18:58    Post subject: Reply with quote

Det ble Dyngeland. På lån.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 05.01.2022 13:09    Post subject: Reply with quote

Visstnok lagt inn bud på Petter Strand og gitt kontraktstilbud til Eirik Hestad. Det siste er litt overraskende for meg, ville trodd at han var aktuell for vesentlig bedre klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 05.01.2022 18:06    Post subject: Reply with quote

Vil ikke "smurfene" ha han lenger eller er det et ønske om endring som ligger bak? Rent sportslig er det jo et godt steg ned å gå fra Molde til Vålerenga.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 05.01.2022 18:25    Post subject: Reply with quote

Samtidig så vil enhver person med vettet intakt ønske å bo i Oslo kontra Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 05.01.2022 20:58    Post subject: Reply with quote

Hva gjelder Hestad så lukter det vel av at han sitter i det lengste og håper på utenlandskontrakt, så forlenger han antakelig med Molde hvis ikke noe dukker opp.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2022 22:52    Post subject: Reply with quote

Under to måneder før seriestart står Vålerenga uten hovedsponsor. En mulighet i stedet for en bekymring, mener Vålerenga-markedssjef Mehran Amundsen-Ansari.

(...)

Slik TV 2 forstår det kan en avtale med en generalsponsor bety opp mot ti millioner kroner årlig i inntekter til Vålerenga. Det betyr mye for en klubb med store sportslige ambisjoner foran den kommende sesongen.

– Jeg tenker jo at timingen er enorm nå: Sportslig har vi ambisjoner om å kjempe om topp-tre i eliteserien, vi har ambisjoner om spill i Europa og vi har mange spennende egenutviklede spillere i stallen. Sportslig ser ting mer spennende ut enn på lang tid, mener Amundsen-Ansari.

Les mer: To måneder før seriestart står Vålerenga uten hovedsponsor – nå varsles det en ny sjarmoffensiv i Oslo
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.02.2022 23:00    Post subject: Reply with quote

"Jeg har ikke jobb eller inntekt. Tenk så mange fantastiske muligheter jeg har, er ikke bekymret i det hele tatt. Verden for mine føtter!"

Og ja, jeg forstår selvsagt at det er sånt man bare sier. Men det er selvsagt pølsevev allikevel.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2022 23:13    Post subject: Reply with quote

VÃ¥lerenga-markedssjef Mehran Amundsen-Ansari wrote:
Sportslig har vi ambisjoner om å kjempe om topp-tre i eliteserien, vi har ambisjoner om spill i Europa og vi har mange spennende egenutviklede spillere i stallen. Sportslig ser ting mer spennende ut enn på lang tid, mener Amundsen-Ansari.

Har ikke en person i Vålerenga-systemet sagt dette, ganske ordrett også, før hver bidige sesong de siste 10-20 årene. Veier ikke akkurat blytungt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2022 23:15    Post subject: Reply with quote

Kom på at diskusjonen passet bedre her, så jeg flyttet innleggene hit. Bra dere tok poengene mine. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.02.2022 08:41    Post subject: Reply with quote

Men altså 'opp mot ti millioner'? Det var vel størrelsen på SMN sitt sponsorat som vår hovedsponsor i 2014 - med badeball og det hele - og ikke til... Jo, faktisk - til forkleinelse for Vålerenga - så er vel de ikke i nærheten av vår verdi som sponsorobjekt?

Så det er jo litt sånn

'ja vi mangler generalsponsor'

'ok ja sånn omtrent hvor mye penger snakker vi om'

'eeh TI MILLIONA! VI SKAL BLI TOPP TRE OG UNIKE OG SPESIELLE I EUROPA OG VERDEN OG ALLE SPILLERNE LOKALE OG GENIALE bortsett fra alle de utrangerte utenlandsproffene og omstreifende ranglefantene som agentene deres tvang oss til å kjøpe og de lokale og ikke lenger geniale spillerne vi ikke blir kvitt. SJUENDEPLASS I FJOR! DET KAN BARE GÅ OPPOVER eller nedover eller sidelengs så TIMINGEN ER ENORM! ja, enorm sa jeg. Nei, det er ikke enorm timing som sånn januarsalg der man kan gjøre kupp på julemarsipan og annen glitrende ukurans her er det ti milliona og jeg tror vi setter strek der. Sender du meg saken for sitatsjekk før du publiserer?'
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 04.02.2022 08:50    Post subject: Reply with quote

Hadde jo vært artig hvis dette plutselig ble arenaen for ærlighet innen moderne fotball da.

"Ja, nei, nå sliter vi noe jævlig. Det har gått stødig nedover siden toppen for 17 år siden, få i Oslo ser ut til å bry seg om norsk fotball og bortsett fra de samme gamle ulvene som klorer seg fast er det stort sett innflyttere som tar til seg vålerengen som en del av sin identitet for å bli urbane som bryr seg. Det er ikke mye penger i sponsormarkedet etter korona, og fasit blir selvfølgelig at vi reduserer prislappen til vi får napp hos et lokalt bilverksted med plakater av toppløse damer på veggene som har brent for klubben i all sin tid men har en årsomsetning på 4 millioner så .. ja, du veit."
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.02.2022 09:59    Post subject: Reply with quote

Rolexgutta går inn som sponsor vettu.
Back to top
View user's profile Send private message
VIFOSLO
Junior


Joined: 15 Jan 2022
Posts: 90

PostPosted: 05.02.2022 02:58    Post subject: Reply with quote

Kvalitet Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 203, 204, 205 ... 213, 214, 215  Next
Page 204 of 215

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb