English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2021/22
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 07.07.2021 19:41    Post subject: Reply with quote

Det røde kortet til Morten Konradsen har ligget i lufta lenge. Burde vært byttet ut om mulig.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 07.07.2021 19:43    Post subject: Reply with quote

Lurer på om det kan være en bitteliten fordel Glimt, om Legia åpner opp litt med en spiller mer på banen...?
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 07.07.2021 19:49    Post subject: Reply with quote

Polakkene turte ikke å åpne opp noe mer, og var fornøyd med 3-2 borte. Noe som er forståelig. Synd for Glimt. Problemet til Glimt ser man om man ser på det laget som avsluttet mot Legia, og sammenligner med hvem som var i startelleveren i fjor.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 07.07.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

Håpet for Glimt ligger i at bortemålsregelen er kasta. Nok med etmålsseier i Polen for å få ekstraomganger.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.07.2021 20:53    Post subject: Reply with quote

Valur derimot sikkert lei seg over at bortemålsregelen er borte etter to seine trøstemål i Zagreb.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 784

PostPosted: 07.07.2021 21:14    Post subject: Reply with quote

Kan ikke fatte og begripe at UEFA har skrotet bortemålsregelen. Hele hensikten med den var jo å få bortelagene til å angripe i stedet for å forsvare seg på bortebane Rolling Eyes
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 07.07.2021 21:42    Post subject: Reply with quote

Flere som sliter ser jeg; Malmø får bare 1-0 hjemme mot Riga FC, og det med 1 mann mer i 50 minutter; DET er svakt det!
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 14.07.2021 20:38    Post subject: Reply with quote

Glimt gode i første 30 mot Legia. Dominerer. Botheim med kjempemulighet. Kan ikke være annet enn imponert over hva Glimt får til mtp de store utskiftingene de har hatt. Ønsker dem egentlig alt godt i Europa, men hvis det betyr at det blir vanskeligere å signere Knutsen, får det heller bli exit.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 14.07.2021 20:59    Post subject: Reply with quote

Vetlesen på venstreving er noe av det verste jeg har sett i fotball. At KK gjorde dette igjen, tyder på mangel på kunnskap og erfaring i europa. RBK har ikke tid til sånt. Kan egentlig ikke forvente så mye av norsk fotball ute i Europa Smile elendige som vanlig
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 14.07.2021 21:01    Post subject: Reply with quote

For å være ærlig, hadde jeg trodd at Glimt skulle være bedre mot Legia over to kamper, enn de har vist. Det tross alle utskiftningene. Jeg hadde også trodd at Botheim skulle fungere bedre i Glimt i eliteserien enn han har gjort. Åpenbart at han ihvertfall ikke er god nok i Europa. Glimt har for lite kvalitet i sine enkeltspillere, for å fungere godt mot halvsterk motstand i Europa. Tross dette ser man at Glimt langtfra er ufarlige. Litt flaks i 2.omgang, så kan det bli kamp helt inn...
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 14.07.2021 21:41    Post subject: Reply with quote

Legia har dessverre full kontroll. Glimt uten skader er ikke gode nok, men når man først har ute halve laget, så blir det bare helt tragisk dårlig. Et stolpetreff og noen skudd på mål, er jo ikke annet enn man hadde forventet ila. 10 minutter i fjor, så at det skjer ila. 80 minutter er intet mindre enn skuffende.

Beklager Norge, vi hadde ikke mer å gi denne gangen. Vi er alt for svekket.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 14.07.2021 21:43    Post subject: Reply with quote

Sånn jeg har forstått det så er hele vingrekka til Glimt ute med skade. Mulig det hadde vært lurt av Knutsen å stille i en annen formasjon når de ikke har spillerne for å spille 4-3-3, men det er sånn man lærer. Nils Arne feila opp til flere ganger før han klarte CL han også
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 14.07.2021 21:57    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at jeg er ganske skuffet på vegne av Glimt med et 2-5 resultat sammenlagt mot Legia. De var aldri i nærheten. Det var overraskende og skuffende, tross skadeproblemene og svekkelsen av laget fra i fjor. Legia er ikke så gode, og det spørs om de klarer CL selv. Tror Glimt skal slite steinhardt for å klare gruppespill i Conference League med dette spillet. Antar at de klarer å slå Valur, men det blir tøff motstand i kvalikkrundene der også.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 14.07.2021 21:58    Post subject: Reply with quote

Dette laget, slik de fremstår i dag, vinner aldri sammenlagt mot Valur. De vinner ikke mot Sandefjord, de vinner ikke mot Viking. Det er ikke godt nok. Det må skje noe drastisk de neste dagene, om vi skal ha sjans.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 14.07.2021 22:03    Post subject: Reply with quote

Glimt må nok heve seg noe for å slå Valur, men Valur er nok også en del svakere enn Legia. Antar Glimt får litt mer rom, som passer Glimt bedre. Tror derfor Glimt slår Valur, tross svekkelser og en formdupp. Så får vi se hva Glimt møter etterpå, og hvilke nye spillere de skaffer. På spissplassene MÅ Glimt gjøre noe. Mangler vinger, samt at Botheim ikke er god nok. Mulig Moe ikke holder mål heller.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2021 22:24    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
Jeg hadde også trodd at Botheim skulle fungere bedre i Glimt i eliteserien enn han har gjort.


Dette synes jeg blir vel heftig. Glimt er kraftig svekket fra i fjor, spesielt med tanke på skadesituasjonen. Allikevel har Botheim levert over 0,5 mål per kamp, til tross for at han praktisk talt har vist null og niks i to eliteklubber tidligere, hvor det siste oppholdet var i den kanskje beste klubben i ligaen med tanke på å løfte "juniorer" til etablerte og attraktive spillere.

Botheim har levert svært godt i forhold til hva man kunne forvente. Så kan man selvfølgelig si at Glimt burde hatt en bedre spiss, men det er en annen sak.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 14.07.2021 22:38    Post subject: Reply with quote

Det ble jo ettertrykkelig forsøkt, men tiden strakk ikke til etter Junker dro.
Junker var planlagt å være på spissplassen, helt fram til den velkjente klagingen oppsto for fullt.

Boniface ble så langtidsskadet (igjen), og da var det knapt nok andre alternativer enn Botheim å hente.

Så prøvde dem seg nok på flere. Nordås og Botheim var nok ment som en grei backup. Men ja, man må helt klart ut og hente nye spillere i neste vindu. Sørli og Boniface er langtidsskadet, og verken Solbakken, Botheim. Lindahl eller Pernambuco har vist seg å være gode nok. Sistnevnte mangler nok litt på formen, så han kan bli spennende på sikt, men det har vi ikke tid til å vente på.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 14.07.2021 22:43    Post subject: Reply with quote

Synd det ble slik. Tror det glimt laget før skadene og formduppen hadde kunne tatt Legia. Men det er jo derfor man må ha en solid stall om man skal klare seg i Europa. Hardt å gjenskape slik suksess som i fjor, det tar tid å erstatte spillere som Junker, Zinchernagel og Hauge så klart.

Men noen av de baklengsmålene burde i det minste være mulig å luke bort før Valur kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 14.07.2021 23:36    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Dette synes jeg blir vel heftig. Glimt er kraftig svekket fra i fjor, spesielt med tanke på skadesituasjonen. Allikevel har Botheim levert over 0,5 mål per kamp, til tross for at han praktisk talt har vist null og niks i to eliteklubber tidligere, hvor det siste oppholdet var i den kanskje beste klubben i ligaen med tanke på å løfte "juniorer" til etablerte og attraktive spillere.

Botheim har levert svært godt i forhold til hva man kunne forvente. Så kan man selvfølgelig si at Glimt burde hatt en bedre spiss, men det er en annen sak.


Det kan hende jeg forventet litt vel mye. Det skal sies at jeg selv hadde litt tro på Botheim, men syns RBK er skuffende svake på talentutvikling, samt at jeg har kjempetro på hva Knutsen klarer å få til. Godt mulig Knutsen fortsatt klarer å trylle skikkelig med Botheim, (for han har blitt mye bedre i systemet til Glimt), men trenger litt mer tid. Samtidig forstår jeg at jeg kanskje forventet i overkant mye.

Derimot basert på hva jeg har sett, er ihvertfall ikke Botheim per dags dato, en god nok spiss på det nivået Glimt burde ha som regjerende seriemester.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 15.07.2021 00:06    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Dette laget, slik de fremstår i dag, vinner aldri sammenlagt mot Valur.


Det var da voldsomt. Synes ikke Glimts prestasjoner mot Legia var så svake. Dere ble litt avslørt defensivt én-mot-én (slik vi alltid blir i Europa) samt at Legia var overraskende godt forberedt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 20.07.2021 09:18    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke helt forstått det nye formatet. Hvorfor går ikke Glimt inn i Europa League-kvalifisering etter å ha røket i CL? Virker som de går rett inn i Conference league-kvalifisering nå.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 20.07.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

Man må gå videre til andre kvalifiseringsrunde i CL før man detter ned i EL-kvalifiseringen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 20.07.2021 15:40    Post subject: Reply with quote

Nesten som om de ikke vil ha lag som Glimt med i Europaligaen heller Rolling Eyes

(Mulig de ikke var seedet i første runde)
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 20.07.2021 15:55    Post subject: Reply with quote

1 kvalrunde har alltid vært litt slik. Før det kom endringer for et par år siden så røk man ut av Europa om man tapte i 2 runde i CL kvaliken (som nå tilsvarer 1 runde etter endringen). Så når vi slo ut Norrköping i 2016 i 2 runde så var det ikke noe EL kvalik på svenskene. Først fra 18/19 sesongen har alle lag som ryker uansett hvilken runde i CL kvalik fått ny mulighet i EL.

Nå med nye ECL så gir det vel sånn sett mening at det går rett til ECL om man ryker i 1 runde. For som sagt, 4 sesonger tilbake ville Glimt allerede vært ute av Europa med resultatet mot Legia.

EL er jo for øvrig bare 3 kvalrunde og play off nå så vanskelig å ryke fra 1 runde i CL til 2 runde i EL når den ikke eksisterer lenger. Handler jo om at EL har gått fra 48 til 32 lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 20.07.2021 18:04    Post subject: Reply with quote

Celtic - FCM i kveld5 to lag som har vært maksimalt uheldige med trekningen!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 28, 29, 30  Next
Page 2 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb