English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 15:36    Post subject: Reply with quote

Åge er profesjonell. Ja, han sier at han ikke forlenger kontrakten, men at han står i jobben ut kontraktstiden. Dersom klubben, mot formodning, skulle greie å få på plass en trener i løpet av høsten, så tror jeg Åge setter klubben foran seg sjøl og overlater jobben til ny trener. Dersom det er det klubben ønsker.

Diskusjonen i denne tråden er litt merkelig. Nå virker det som om nesten alle var negative til Åge da han ble ansatt, og det er jo ikke tilfelle. Det var selvsagt en del som var negative, men det var en veldig god stemning her inne, og svært mange mente at Åge var et godt valg som ny trener.

I tillegg så virker det som om mange mener at Koteng har gitt treneren sparken, som han har gjort mange ganger før. Koteng har ikke sparket Åge, det har heller ikke styret. Det er Åge sitt valg at han ikke ønsker å forlenge kontrakten, som gjelder ut året. Det var heller ikke Koteng, eller styret, som sparket Horneland. Han valgte å slutte fordi han ikke fikk de resultatene han hadde håpet på.
Robert81
Rutinert

PostPosted: 01.07.2021 15:54    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
bortsett fra Solskjær og FCK er det vel ingen som har hatt noen form som suksess av norske trenere utenlands.

Trond Sollied har hatt en ganske grei karriere, med ligagull i både Belgia og Hellas på CV-en. Henning Berg har også vunnet ligaen i både Polen og Kypros, som vel også må godkjennes som noen form for suksess.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 15:58    Post subject: Reply with quote

Åge Hareide tok Malmö inn i CL, Solbakken gjorde det meget bra med FCK i CL. Så flere norske trente som har hatt suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 16:00    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Francisco Clementine wrote:
Høres mye mer sannsynlig ut enn at det skulle ha noe med de elendige resultatene og det miserable spillet å gjøre. Superdupersannsynlig.

Som sagt, det skulle ikke overraske meg om div sponsorer har gitt beskjed om at de krever Åges avgang fordi vi ikke lenger har ytringsfrihet i Norge. Var mange aktivister som krevde at Hareide måtte gi seg som trener etter hans uttalelser om pride, i Norge så er politisk korrekthet det aller viktigste.

Hevder ikke at dette er hovedårsaken til at hvorfor Åge gir seg ved sesongslutt, men samtidig så skulle det ikke overraske meg om det viser seg at dette er tilfellet.

Tilfeldig at Åge går av 1 drøy uke etter pride uttalelsene? Nope.

Skjønner dette sitter langt inne for dere som bor i Norges svar på Alabama, sørlandet, men kan du ikke bare la pridegreiene ligge? Alle er over dette nå.

Tilfeldig var det ikke nei, samtalene om videre kontraktforlengelse skulle være i dag. Alt er ikke en diger konspirasjon.

Har for øvrig rimelig aluminiumsfolie om det skulle være av interesse.
Back to top
Blodstrupmoen
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 16:19    Post subject: Reply with quote

Det kreves en skikkelig jobb over tid å snu RBK trenden. Hareide hadde ikke gnisten og trøkket nok til å reise dette laget, forståelig med tanke på alderen og måten Danmark jobben ble avsluttet på.

Respekt for at han innser dette selv og gir seg før det blir mørkere enn det er.
Håper avgjørelsen fjerner noen kilo fra skuldrene og gir motivasjon til å gi seg på topp.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 16:28    Post subject: Reply with quote

Hadde egentlig lagt opp skribentkarrieren, men det som har skjedd de siste månedene er liksom så overraskende på mange plan. Vi trodde jo i fjor at vi fikk napp på a safe pair of hands som de sier. Og los på ny tittelkamp i år.

Et moment som jeg tror vi ikke skal undervurdere er dette med covid. Hareide og ganske mange av spillerne våre har aldri fått oppleve Lerkendal på ordentlig. Atmosfæren som svinger og dynamikken i å spille foran 18-20 000 i stedet for en brøkdel eller ingen. I 2020 og 2021 har det ikke vært noen markant forskjell i opplevelsen fra kamp til kamp hjemme og borte. Hadde virkelig unnet ÅH og spillerne å få den. En bit av Åges skuffelse og tap av gnist tror jeg skyldes dette. I tillegg har han bit for bit innsett at det han har å jobbe med i år ikke er i nærheten av å måle seg med minnet av 2003 som han sier er det beste laget han har trent. Ikke Malmö FF, ikke Helsingborg, Brøndby, Molde eller noe annet. Svaret er alltid 2003. Så kan du begynne å sammenligne Hovland med Riseth, Zach med Strand, Skjelbred med Ørjan Berg og Dino og Molins med Frode og Harald Martin... Dagens stall (selv om Åge har satt den sammen selv i større grad enn i 2003) er veldig underlegne både fysisk, taktisk og teknisk. Og ikke minst profesjonelt/mentalt. Squadspillere fra den gangen som Azar og Storflor ville vært bærebjelker i dag.

Og på toppen av alt ble det langtidsskader på Henriksen og Vecchia. To spillere som kunne gjort forskjellen og enda er i rett alder. De to som jeg tror Åge og vi og hele klubben forventet mest av. De har nesten ikke spilt enda i år...

Avstanden mellom folk og klubben/Åge er det ingen som har tjent på. Vil tro "store" klubber som RBK og Brann lider ekstra fordi kontrasten mellom fullt og tomt blir størst der. Sjøl har jeg bare sett Åge på nett og tv siden han kom. Trist sorti slik det ligger an nå.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 16:57    Post subject: Reply with quote

Håper vi får et tilnærmet fullsatt Lerkendal i løpet av sesongen.
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 01.07.2021 18:26    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Høres mye mer sannsynlig ut enn at det skulle ha noe med de elendige resultatene og det miserable spillet å gjøre. Superdupersannsynlig.

Som sagt, det skulle ikke overraske meg om div sponsorer har gitt beskjed om at de krever Åges avgang fordi vi ikke lenger har ytringsfrihet i Norge. Var mange aktivister som krevde at Hareide måtte gi seg som trener etter hans uttalelser om pride, i Norge så er politisk korrekthet det aller viktigste.

Hevder ikke at dette er hovedårsaken til at hvorfor Åge gir seg ved sesongslutt, men samtidig så skulle det ikke overraske meg om det viser seg at dette er tilfellet.

Tilfeldig at Åge går av 1 drøy uke etter pride uttalelsene? Nope.

Skjønner dette sitter langt inne for dere som bor i Norges svar på Alabama, sørlandet, men kan du ikke bare la pridegreiene ligge? Alle er over dette nå.

Tilfeldig var det ikke nei, samtalene om videre kontraktforlengelse skulle være i dag. Alt er ikke en diger konspirasjon.

Har for øvrig rimelig aluminiumsfolie om det skulle være av interesse.

Well, vi så jo hvordan det gikk med Pedersen i Strømsgodset. Klart som faen at det har vært ett trykk fra utsiden at Hareide må gå av pga hans politisk ukorrekte uttalelser om pride og fotball/politikk, om du innser det eller ikke er en annen sak.

Venstresiden tillater ikke at folk har en annen mening på saker og ting enn hva dem selv har.

Last edited by Joestlaachmkr on 01.07.2021 18:30; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zarm93
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 18:28    Post subject: Reply with quote

Typisk at dere som skal være sånn super anti-woke ser spøkelser overalt.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 18:31    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Hadde egentlig lagt opp skribentkarrieren, men det som har skjedd de siste månedene er liksom så overraskende på mange plan. Vi trodde jo i fjor at vi fikk napp på a safe pair of hands som de sier. Og los på ny tittelkamp i år.

Et moment som jeg tror vi ikke skal undervurdere er dette med covid. Hareide og ganske mange av spillerne våre har aldri fått oppleve Lerkendal på ordentlig. Atmosfæren som svinger og dynamikken i å spille foran 18-20 000 i stedet for en brøkdel eller ingen. I 2020 og 2021 har det ikke vært noen markant forskjell i opplevelsen fra kamp til kamp hjemme og borte. Hadde virkelig unnet ÅH og spillerne å få den. En bit av Åges skuffelse og tap av gnist tror jeg skyldes dette. I tillegg har han bit for bit innsett at det han har å jobbe med i år ikke er i nærheten av å måle seg med minnet av 2003 som han sier er det beste laget han har trent. Ikke Malmö FF, ikke Helsingborg, Brøndby, Molde eller noe annet. Svaret er alltid 2003. Så kan du begynne å sammenligne Hovland med Riseth, Zach med Strand, Skjelbred med Ørjan Berg og Dino og Molins med Frode og Harald Martin... Dagens stall (selv om Åge har satt den sammen selv i større grad enn i 2003) er veldig underlegne både fysisk, taktisk og teknisk. Og ikke minst profesjonelt/mentalt. Squadspillere fra den gangen som Azar og Storflor ville vært bærebjelker i dag.

Og på toppen av alt ble det langtidsskader på Henriksen og Vecchia. To spillere som kunne gjort forskjellen og enda er i rett alder. De to som jeg tror Åge og vi og hele klubben forventet mest av. De har nesten ikke spilt enda i år...

Avstanden mellom folk og klubben/Åge er det ingen som har tjent på. Vil tro "store" klubber som RBK og Brann lider ekstra fordi kontrasten mellom fullt og tomt blir størst der. Sjøl har jeg bare sett Åge på nett og tv siden han kom. Trist sorti slik det ligger an nå.

Tror du bommer ganske kreftig her. Mest sansynlig, utviklingen tatt i betraktning, så er de fleste spillerne han trener i dag, og iallefall de han hadde for Danmark og i Malmø, mye bedre enn de han trente i 2003.

Men laget han trente i 2003 var det beste LAGET. Det var drillet av NAE i mange sesonger.

Jeg tror også at de som tror det er spillerne som har vært for dårlige de siste årene også tar feil. Enkeltvis har vi en av de beste stallene i Norge. Det vi ikke har klart å finne, er den treneren som får de til å fungere som et lagmaskineri. En slik trener har vi vel ikke hatt siden Hamren.
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 01.07.2021 18:33    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:

Har aldri påstått at Åges pride uttalelser er årsaken til at hvorfor han går av. Men samtidig så hadde jeg ikke blitt overrasket om det skulle vise seg at dette spilte en avgjørende rolle.

Kort og godt..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
senador
Legende

PostPosted: 01.07.2021 18:34    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:

Det gjør vi i dessverre ikke. Man skal være glad for at corona ikke viser pinlige tilskuertall. Jeg tror vi skal slite med 8.000 dersom makkverket fortsetter. Folk orker ikke dinosaurer som spiss i en klubb som har mål om Europa.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 18:39    Post subject: Reply with quote

Du sliter veldig med å bli tatt seriøst, når du sammenligner sakene til Henriksen og Pedersen. I tillegg til det, hiver du ut usaklige og konspiratoriske teorier om det «non-eksisterende demokratiet». Fremfor å kverulere her inne, så kan du jo begynne å planlegge valgkampen din med Rødt.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 19:30    Post subject: Reply with quote

For tolv dager siden:
- Jeg har en god dialog med Rosenborg. Det kan jeg si. Samtidig har jeg en del familiære ting som jeg må få på plass. Jeg tror det skal løse seg, sier Hareide.

- Så det du egentlig sier, er at du sier ja til å ta et år til?

- Ja, det gjør egentlig det, altså, svarer treneren.

I dag:
– Jeg har bestemt meg for å pensjonere meg som fotballtrener fra årsskiftet. 

Blir jo smått nysgjerrig på hva som ble tunga på vektskåla for Åge. Familien, RBKs utvikling, alder og motivasjon, Eriksen-episoden, det utenomsportslige styret? Kanskje hadde han signert med god uttelling i juni, og muligens landet han på å avslutte som en følge av en kombinasjon av overnevnte årsaker. Uansett påfallende at han snudde så brått på under to uker.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 19:53    Post subject: Reply with quote

Var ikke vanskelig å se denne komme den siste uken. Åge har nok oppdaget at hans oppgave er å presse de firkantede pluggene som er spillerne ned i de runde hullene som heter 4-3-3 og offensiv og underholdende fotball. Noe ansvar har han selvsagt selv,men den jobben som SIB og Bjørnebye har stått til stryk. Kjøpe dyrt og middelmådig, selge billig eller gi bort er ikke spesielt lurt.

Hva bør gjøres.

1. Styrets sammensetning må endres. Det er ett ansvar valgkomite og deretter medlemmer må ta,men Koteng og noen til har vært sin lengste tid der. De har gjort mye bra og prøvd å gjøre sitt beste når det har buttet i mot,men på ett eller annet tidspunkt så er det nok. Den tiden er her nå.

2. en grundig analyse - hvor står vi -hvor skal vi ?
Fotball er på mange måter veldig enkelt, det er stort sett de samme rammebetingelsene ( bane,antall spillere, regler) som for 50 år siden.
En tilskuer fra 1970 hadde umiddelbart kjent igjen spillet i dag selv om utførselen er en helt annen.
Spillet utvikler seg også rimelig lineært,teknikk,taktikk og fysikk blir ørlite grann bedre år for år,men det er ikke kvantesprang fra ett år til annet.
Klubben må da finne den X-faktoren som gjør at vi som tidligere kan bokse over vår egen vektklasse.
Det må etableres ett sportslig rammeverk ( støtteapparat, bruk av tekniske hjelpemidler, kosthold,mental trening etc) som er grunnmuren på byggverket og skal være slik uavhengig av trener.

3. endinger i sportslig støtteapparat
De som er der har gjort en utmerket jobb ove rtid,men også der e rdet nbehov for nye krefter. Og ikke en kjenning fra trøndersk divisjonsfotball..

3. Hva gjør de som lykkes bedre enn oss?
Behøver ikke å gå langt, B/G og Molde er pr.nå langt foran,men på forskjellige premisser. B/G med ett begrenset budsjett har vært knallhard på å hente roillespillere og kjører en klassisk 4-3-3 med innøvde bevegelser
på topp Eggen nivå.
Molde velger en annen strategi med mer penger, kjøper i norsk målestokk klassespillere med bra fart og teknikk og kan da bygge ett mer pasningsorientert spill der det er lettere å endre formasjoner etter motstander samtidig som de er disiplinerte defensivt.

Vi raver rundt på matta med spillere som verken er gode nok ferdighetsmessig og prøver å spille en fotball som vi ikke behersker.

Personlig ville jeg ha valgt ferdighetssspilelre først og så kunne man bygget laget, det står ikke stemplet indreløper i panna på en som spiller der, har man ferdighetene er man også fleksibel.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Merket vel, som han selv sier, at det er tyngre å snu en dårlig trend nå enn det var for 10-15 år siden. Og han kjenner vel at han orker ikke å stå i motgang over lengre tid. Grunnen til at han tar siste halvåret er nok at han har lyst til å avslutte på en positiv måte og det er lettere å bygge opp energi når han vet at det snart er ferdig uansett.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Om Glimt kan klare det og Viktoria Plzen kan klare det så er mulighetene der for oss også til å bygge et kolletiv som kan gi rungende lyd fra tribunen igjen.

Det handler bare om å ha tilgang til å klare å skaffe de riktige ressursene (spillere, trenere, ledere).

Hvordan vi skal klare det er viktigere enn det overnevnte.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 21:35    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
waterfalls wrote:

Det gjør vi i dessverre ikke. Man skal være glad for at corona ikke viser pinlige tilskuertall. Jeg tror vi skal slite med 8.000 dersom makkverket fortsetter. Folk orker ikke dinosaurer som spiss i en klubb som har mål om Europa.

Er kanskje mulig å mobilisere mot slutten hvis vi kjemper om medalje og f.eks. Tettey sier han legger opp etter sesongen. Jeg håper nå uansett, realistisk eller ei.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 01.07.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

Det satt nok langt inne i fjor også når Hareide til slutt sa ja til 1 1/2 års kontrakt. Det var jo mye frem og tilbake da også..
Kanskje han fikk andre tilbud, kanskje det var kneet,eller kanskje han bare var usikker på om han ville det nok!
Mye kan tyde på det siste.
Uansett litt trist hele greia. Og nå får vi begynne å lete igjen og det vet vi kan gå alle veier med de vi har som er satt til sånt.
Vi har en styreform som har null peiling på norsk og internasjonal fotball. Vi har en gammel spiller fra Ranheim og barnebok forfatter vi har en organisasjons pamp uten peiling på fotball og vi har en langrenns trener uten oversikt over norsk og internasjonal fotball. Vi har en som hadde stål troa på 2 Obos trenere som aldri har vunnet noe.
Dette kan ikke gå bra dessverre. Her må vi leie inn kompetanse og sette dette bort.
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 01.07.2021 22:33    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:

Anti-woke ftw. RBK

Hareide sine uttalelser har nok ingenting med avgangen å gjøre, det å si sannheten om at Pride er politisk tull (Eller FRI som arrangerer Pride) som ikke hører hjemme i fotball er sannheten.

Kunne lagt til at man evt. kunne hatt en egen "Glad&Gay" kampanje i sine uttalelser da.
Back to top
Vector
Senior

PostPosted: 02.07.2021 07:53    Post subject: Reply with quote

Absolutt! Verden trenger sårt en anti-woke-bevegelse.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 02.07.2021 08:54    Post subject: Reply with quote

Her sitter det folk og bruker Åge Hareide-tråden til å si at pride ikke har en plass i fotballen. Det sier vel alt om at pride HAR en plass i fotballen.

Ingen spillere er ute av skapet. Mesterskap gis til land der homofile piskes.

På tribunene har det heldigvis skjedd mye de siste årene.

Dere som holder på sånn der kan dra til helvete.

Å være fotballsupporter handler om å ønske alle velkommen inn i det fantastiske fellesskapet fotballen er. Ikke stenge folk ute bare fordi at man "synes itj det ska vær nå sånn homo snakk, nei!

Stikk og brenn
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 02.07.2021 09:36    Post subject: Reply with quote

Da kan jo resten av den diskusjonen med fordel gå i Garderoben-forumet.
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 02.07.2021 09:37    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 02.07.2021 13:31    Post subject: Reply with quote

En shorts kledd Hareide i dag på Lerkendal i munter passiar med Alex Rosen...
Tror det går bra med Åge.. Men litt mere bekymret for RBK.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 95, 96, 97  Next
Page 80 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb