English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Åge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.06.2021 13:27    Post subject: Reply with quote

Begredelig. Mannen ber jo om å få sparken.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 24.06.2021 13:27    Post subject: Reply with quote

Å markere mot rasisme, diskriminering og forskjellsbehandling eller for menneskerettigheter faller i en litt annen kategori enn å markere for/mot eiendomsskatt, kontantstøtte eller EU.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 24.06.2021 13:27    Post subject: Reply with quote

Det er veldig merkelig at det fortsatt finnes folk som tror at politikk og idrett ikke er relatert til hverandre.

Imidlertid handler dette mer om verdier og holdninger, enn fordeling av goder og byrder, og fotballen (fotballkulturen) har som mange andre institusjoner litt å jobbe med der. Den eneste grunnen til at dette kan anses som politisk er fordi UEFA er redd for å tråkke på tærne til noen regimer som er veldig opptatt av hva mennesker gjør med kjønnsorganene sine.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.06.2021 13:29    Post subject: Reply with quote

Tror ikke han tenker på publikum med det utsagnet. "Idretten" er nok i denne konteksten spillere, trenere, ansatte osv.

Jeg har forståelse for utsagnet, men det er naivt å tro at politikk og idrett skal holdes adskilt. I dag er idrett på mange måter politikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 24.06.2021 13:36    Post subject: Reply with quote

Når Hareide kommer med uttalelser som det der, uttalelser som «på mange måter» strider med klubbens verdigrunnlag, betyr det at han gjør seg større enn klubben.

Det betyr også at han bør få sparken.

Sliten nå, Åge Hareide.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 24.06.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

Nei, han bør selvfølgelig ikke få sparken på grunn av dette. Han er i sin fulle rett til å mene dette, selv om det ikke er veldig populært. Poenget hans er at fotballen bør holde seg unna politiske markeringer. Det er et helt fair standpunkt, selv om jeg er uenig at dette kan defineres som politisk, og at idretten generelt kan isoleres fra politikk.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1201
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Merkelig at man skal sparke(!) en trener når han deler sine refleksjoner rundt politiske markeringer i fotballen. Han er da også tydelig på at denne typen markeringer kan gjøres på andre arenaer.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 24.06.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Noen ganger er det enklere å bare holde kjeft enn å absolutt måtte ytre sin mening.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 24.06.2021 13:48    Post subject: Reply with quote

Herregud..enkelte her har blitt så pc at jeg får vondt. Om det var der takhøyden lå måtte Nils Arne ha blitt sparket et par ganger i uka. Har ikke lest annet enn overskriften men er 100 % enig i at pride markering ikke har noe med fotball å gjøre. Få det bort.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 24.06.2021 13:50    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Herregud..enkelte her har blitt så pc at jeg får vondt. Om det var der takhøyden lå måtte Nils Arne ha blitt sparket et par ganger i uka. Har ikke lest annet enn overskriften men er 100 % enig i at pride markering ikke har noe med fotball å gjøre. Få det bort.


Stakkars deg
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 24.06.2021 13:51    Post subject: Reply with quote

Spørs om MOT som har prydet drakta til RBK i årevis synes holdningene og uttalelsene til Hareide er ok. Omdømmemessig er dette utspillet kjempekritisk. Var det virkelig nødvendig å gå ut med dette nå - dagen før en veldig viktig bortekamp? Jeg har inntrykk av at dette har gjentatt seg lenge nå, med merkelige, kontroversielle medieutspill rett før kamp.

Samfunnsengasjement er en av Rosenborgs fem grunnleggende verdier (ingen av disse er forresten spesifikt fotballrelatert), så i den optikken motsier Hareide klubbens verdigrunnlag. Jeg mener han allerede har bidratt til å ikke etterleve de fire andre verdiene, så slik sett ser dette ut til å falle inn i et mønster.

Verdiene er

Åpenhet
Samfunnsengasjement
Folkelighet
Humør og engasjement
Godfoten

Jeg var veldig positiv på denne tiden i fjor da det ble snakk om at vi kunne få inn Hareide som ny trener. Nå er jeg lettere sjokkskadd over hvor mye rart som er gjort og som som peker i feil retning videre.

Den siste omdreiningen som står igjen nå er vel at Nils Arne går ut i media med kritikk av hvordan laget og klubben fremstår, og røper at Åge ikke har snakket med ham i det hele tatt siden han kom - hvorpå Hareide svarer med knallhard mynt tilbake gjennom media, og bråket er igjen i full gang.

Håper ikke at det blir så ille, men vil ikke forundre meg.

Nå bør media på banen med en kritisk gjennomgang av de ti rotete årene med Koteng ved roret.

Forutsatt at vi ikke vinner i år - akkurat nå ser det veldig vanskelig ut - har klubben tatt 4 ligagull på 10 sesonger. Med Rosenborgs ressurser og tradisjoner er dette selvsagt langt under pari.

Vi sitter også med en liten spillerstall med lav verdi, og sviktende omdømme.

Det som skal berge klubben fremover blir sannsynligvis på ny eiendomsutvikling, bak klokkesvingen, og kanskje treningsbanen(e) også.

Hareide er femte trener på tre år i kaosklubben. Er han riktig mann videre? Hvordan skal klubben finne riktig vei ut av sumpa?
Back to top
View user's profile Send private message
Jankomeister
Junior


Joined: 12 Jan 2019
Posts: 50

PostPosted: 24.06.2021 13:51    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Noen ganger er det enklere å bare holde kjeft enn å absolutt måtte ytre sin mening.


Hvorfor skal man ikke kunne si sin mening? Jeg ser ikke det som kontroversielt overhode. Jeg er enig med Åge, men jeg ber ikke deg holde kjeft for det? Det er bare bra at man har 2 sider så man kan diskutere og finne en gyllen middelvei som verken krenker den ene eller andre.

Det du ytrer er veldig selvmotsigende da du vil at en part skal få ytre seg så mye som overhode mulig i alle former, men er man snev av uenig skal det sensureres. Sorry, men det blir for dumt. Bare si farvel til ytringsfriheten.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2021 13:51    Post subject: Reply with quote

Dette er faktisk pinlig. Her bør klubben komme på banen og avklare om dette er klubbens holdninger, eller om det kun reflekterer en ansatts private holdning som ikke er forenlig med klubbens. Uansett står hovedtrener der i arbeidstid og ikledd arbeidstøy og sier dette, og vitterlig er representant for klubben i det øyeblikk. Dette lukter enda en mediebacklash

Last edited by Rayman on 24.06.2021 13:53; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

Tema med mange sider det her. Pride har selvsagt mange flotte sider. Men kjenner også homofile som ikke støtter Pride selv om man støtter frigjøringen da Pride også har diskutable sider. Så Hareide har da også noen gode poenger.

Noe av det flotte med idretten er at man kan møtes til vennlig dyst selv om man er fra Nord-Korea, Kina, Uganda eller USA. Idrettens upolitiske vesen er en udiskutabel styrke.

Når idretten politiseres til BLM markeringer, Pride etc så er det en slippery slope hvor man også må tillate at Kina og andre bruker idretten til politisk markering.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2021 13:53    Post subject: Reply with quote

Enig med Montana. Eggen hadde vel måtte gå på dagen med neger-kommentaren til Carew i dagens debattklima. Pride er i ferd med å bli en kommers greie som svært mange ser sitt snitt til å profittere på. Har vi takhøyde på Brakka må vi også tåle at andre, selv om det er hovedtreneren til klubben, ikke nødvendigvis hopper på helt ukritisk.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 24.06.2021 13:54    Post subject: Reply with quote

Støtter Pride, men mener også at det er legitimt å diskutere hvor stor plass Pride og andre saker skal ta i fotballverden. Vi trenger ikke skjære huene av hverandre over det her.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillegutt11
Junior


Joined: 21 Dec 2020
Posts: 83

PostPosted: 24.06.2021 13:54    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg blir ordentlig kvalm av Hareide. Hadde ikke trodd at han var en så jævlig trist mann og nå føler jeg at jeg mister lysten til å støtte RBK så lenge Hareide sitter i sjefstolen.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 24.06.2021 13:56    Post subject: Reply with quote

Dette er direkte pinlig. Både Hareide og de som støtter uttalelsene hans. Flaut.
Back to top
View user's profile Send private message
Jankomeister
Junior


Joined: 12 Jan 2019
Posts: 50

PostPosted: 24.06.2021 13:58    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Dette er direkte pinlig. Både Hareide og de som støtter uttalelsene hans. Flaut.


Hva er flaut og pinlig med det? Forstår virkelig ikke problematikken. Det må være greit å være skeptisk til politisk innblanding i en sport. Man snakker om sports-hvitvasking og dette er da ikke noe annerledes?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 24.06.2021 13:58    Post subject: Reply with quote

At han gidder å stikke hånden i det vepsebolet. Det er dessverre ikke aksept til å stille seg kritisk til deler av pride i idretten uten at man får hugget av hodet sitt, og blir beskyldt for det ene og andre.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 24.06.2021 13:59    Post subject: Reply with quote

Å kalle pride, blm og respect for politikk er det bare nazister som gjør. Enten er det plass til alle, eller så er det ikke det.

Last edited by Hedning on 24.06.2021 14:04; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 24.06.2021 13:59    Post subject: Reply with quote

Fotball er en sport hvor 2 lag med 11 spillere prøver å putte ballen i det andre lagets mål i 90 minutter. Totalt irrelevant hva/hvem man ønsker å putte kjønnsorganet sitt i her.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.06.2021 14:00    Post subject: Reply with quote

Bra idiotisk av Åge å hoppe inn i et tema med begge bein hvor han praktisk talt ikke kan komme godt ut av det.

Og ordvalgene, da: "Jeg synes vi burde holde fotballen ren. Jeg syns vi burde finne ut hvordan vi ikke skal bruke idretten til en propaganda for hva som helst."

Nå tror jeg ikke Hareide er homofob, og jeg tror jeg forstår hva han
egentlig prøver å si, men timing, tema og ordlyd gjør jo at han har malt seg saftig inn i et hjørne. Med denne logikken bør vi jo også skrote hele nei til rasisme-initiativet, blant annet.

Jesus. Vett på å holde kjeft, mann!
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2021 14:02    Post subject: Reply with quote

Grunnleggende menneskerettigheter er først og fremst vår øverste lovtekst og har forrang for grunnloven, så politikk er det ikke.
Å markere støtte for grunnleggende menneskerettigheter i idretten bør være det minst kontroversielle man kan finne på.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2021 14:04    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Å kalle pride og respect for politikk er det bare nazister som gjør. Enten er det plass til alle, eller så er det ikke det.


Rett til nazi-kortet der altså. Hva om folk snakker med hverandre istedenfor å rope enkle slagord etc til hverandre. Vil tro de fleste her på tråden deler mange synspunkter om mangt og klarer å blir enige om mye over en kaffe. Wink
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 95, 96, 97  Next
Page 62 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb