English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Juch
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 19:57    Post subject: Reply with quote

Han der overdrev nok med vilje...
Ikke det at det gjør det noe bedre, men Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 19:59    Post subject: Reply with quote

Dessuten så er det opptil flere s'er inni der.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 20:10    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Det er ikke tastaturet som er problemet. Fjortissene skriver zlik.

D r lenge sidn jg så n fjortizz skrive så bra norsk sm han dær azz.
Ingeman
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 20:14    Post subject: Reply with quote

Dette er en tråd der vi skal snakke om Steffen Iversen.. Ikke om språket til fjortissene ffs!!
Back to top
totto9
Junior

PostPosted: 22.12.2006 20:46    Post subject: Reply with quote

Jeg skal være ærlig, det er noen år siden jeg var fjortis, men jeg har beholdt sansen for ironi og virkemidler ....

Poenget er at å være fotballspiller i dag nesten er på linje med å være en "vanlig" lønnsmottager, dog med en mye lavere pensjonsalder riktignok. Når jeg hvert annet år skal i lønnsfohandlinger med sjefen, ønsker jeg selvsagt å ha best mulig kort utdelt på forhånd, hvem ønsker ikke det? Det spesielle med fotballen er da at her kommer kortene rekende på ei fjøl (du trenger ikke føkke opp situasjonen selv, det gjør lettere retarde klubbeiere på desperat jakt etter "nytt blod"). Og det som er enda bedre her enn når jeg selv må forhandle om egen lønn, er at fotballspillere har agenter som gjør hele drittjobben for dem! Går det for langt, som det nesten gikk med Steffen i dette tilfellet, er det bare å ringe agenten og si: nå er det nok, du har gjort jobben, varsle Rune B. om at jeg selvsagt fortsatt er tro mot RBK, hvem faen kunne tro noe annet?

Moralen er da: Vi bør alle skaffe oss egen agent, hvor mye mer behagelig kunne ikke livet blitt da?
Nero
Proff

PostPosted: 22.12.2006 21:41    Post subject: Reply with quote

Katalysator wrote:
En del her har vel noe å lære av ordtaket "Du må ikke selge skinnet før bjørnen er skutt". Med tanke på dagens hendelser er det stusselig å lese gårsdagens meldinger her inne.

Når flere aviser melder om at bjørnen er skutt, så er det jo nærliggende å tro på det...

Økte ikke akkurat aktelsen min for aviser dette. Ikke for Iversen heller for den saks skyld, det virker som han her har drevet et sinnsykt kynisk spill om penger. Kritikken mot ledelsen blir stående, det er deres inkompetanse som har gjort hele saken mulig.
Back to top
Rosenborg_4ever
Junior

PostPosted: 22.12.2006 21:49    Post subject: Reply with quote

syns vi bare skal være glad for å ha toppspissen vår i noen år til.. mulig at Ivers har vært litt "smart" men sånn som jeg forsto det så er det jo en prestasjonspreget lønn, og bare en vidreføring fra den forige kontrakten.. og en annen ting er jo å tenke over at Bratseth var så rolig og sa at de hadde dialog med Ivers hele tiden.. mulig media har lekt seg litt med tanken..?
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 22:17    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke fulgt med i nyhetene på ei uke. Julestri og alt mulig. Er det noe nyheter om Steffen jeg har gått glipp av?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.12.2006 22:20    Post subject: Reply with quote

Hvis du mener dette seriøst noe jeg går ut i fra:

Iversen hadde en klausul i sin 3-årskontrakt med RBK, som gikk ut på at han kunne gå gratis etter 1 år hvis han ønsket det. Dette hadde den Beligske serielederen Genk fått med seg, og tilbød Ivers vanvittige summer penger for å komme dit. Lenge så det ut til at Ivers skulle dra, og selv betegnet han tilbudet som "interessant". Belgiske lokalaviser skrev også at Iversen var klar for Genk, det gjorde også VG ++. Dermed begynte uthenginga her på forumet, "alle" gikk amok, men så i dag tidlig offentilggjorde RBK at Ivers hadde signa en ny fireårskontrakt UTEN klausuler. Full jubel her på forumet, selv om noen var sure fordi han sikkert har fått høy lønn.

SÃ¥nn Smile
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 22:24    Post subject: Reply with quote

Marked og etterspørsel er vanskelig å komme utenom... Rosenborg har penger, og ikke noe galt av en ansatt å skvise arbeidsgiver litt når man har et annet lukrativt jobbtilbud. Når alt gikk som det gikk er jeg lettet både på vegne av RBK og Steffen.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 22:24    Post subject: Reply with quote

Takk for infoen, men det var bare fleip... Wink
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 22:58    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Uansett om iversen får en godt betalt kontrakt, så er det første steget på fornyelse av lønnsystemet som høgmo snakket om i sommer, der en ønsker mer diffrensierte lønninger i forhold til kvalitet framfor ansinitet.

"Vi kan ikke plutselig ta en spiller utenfra og gi ham tre ganger så mye i lønn som Erik Hoftun eller Bent Skammelsrud. Vi er nødt til å følge den filosofien organisasjonen vår er bygd av." - Nils Arne Eggen (2002).

Det blir en ANNEN organisasjon å gjøre det slik. Ved å ta det steget som nå er gjort er veien banet for andre klassespillere. (Hørte jeg noen si Koren?)

(Forøvrig stemmer jeg for at blubbin er en grinebiter og en idiot. Én ting er å være lojal mot klubben, en annen ting er å være lojal mot sitt eget talent og ambisjonsnivå. Han valgte Rosenborg fremfor Genk og trippel lønning, og det skal vi være glade for.)

gm wrote:
Mange som har en flau smak i munnen nå? Trøst dere med at hos de fleste kommer vettet med åra.

Pass deg så du ikke får josinho på nakken nå! (jfr. ALH-tråden)
AndreasR
Veteran

PostPosted: 23.12.2006 01:25    Post subject: Reply with quote

eivindwb wrote:

"Vi kan ikke plutselig ta en spiller utenfra og gi ham tre ganger så mye i lønn som Erik Hoftun eller Bent Skammelsrud. Vi er nødt til å følge den filosofien organisasjonen vår er bygd av." - Nils Arne Eggen (2002).

Det blir en ANNEN organisasjon å gjøre det slik. Ved å ta det steget som nå er gjort er veien banet for andre klassespillere. (Hørte jeg noen si Koren?)

Eggens måte å bygge organisasjon og lag på førte klubben til 13 seriegull, 5 cupgull, og spill i Champions League. Og man klarte det med stil. Skikkelig tulling og amatørmessig ikke sant?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 23.12.2006 04:01    Post subject: Reply with quote

Blir flau over en del av brukerne her inne. Ikke en gang når Iversen velger rbk fremfor 3-14dobbel lønn klarer dere å gi han ros, men kritiserer han for at han ønsker seg så god lønn som mulig. Regelrett flau blir jeg, på vegne av rbksupportere. Trodde rbkfans var bedre enn brannfans.
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 23.12.2006 05:20    Post subject: Reply with quote

Enig med Kleven, veldig enig.

Ble oppgitt når jeg trodde SI skulle forlate RBK pga penger, men må si jeg er langt mer oppgitt over en del "kritiserere" her. Hva er det som skal til for at dere blir fornøyde da? Finnes det rom for noe som helst mercy, eller er det helt umulig?

Gleder dere("aldri fornøyde" og "kritiserere") dere over at SI har (ifølge TV2) har en grunnlønn på bare 1 mill.?

Merkverdig lav grunnlønn med andre ord...men det er også snakk om meget solide bonuser...
Kan tjene fem millioner...men med en forutsetning

Hvis dette stemmer har vel ledelsen i klubben gjort en genistrek.. hvis Iversen er så gla i penger som dere mener, han vil kanskje spille kannonbra da når han kan tjene masse penger på å spille bra...Men vil dere rose ledelsen for dette (lav grunnlønn og prestasjonsavhengig lønn)?? Vil vel heller overse det og finne andre ting dere kan kritisere ledelsen med?

Men er dere like kritiske til dere selv som dere er kritiske til andre? har mine tvil ja... Har dere nøyaktig nok hva som skjer innenfor brakkas vegger til å dømme personer der? dømmer dere rettferdig?

Men gledelig at RBK klarer å beholde spillere. Tror dette sender positive signaler til resten av spillergruppa. Tommel'n opp!

ballaballaballa wrote:
Slapp av folkens, det er snakk om relativt store summer her, og personlig synest jeg det er fullt forståelig om han drar. Dere hadde neppe takket nei til noe lignende selv heller.

ballaballaballa wrote:

Dette sier enkelt og greit bare at jeg er en realist som faktisk klarer å se nøytralt på slike saker. Som sagt tidligere så ville 99.9% valgt penger i utlandet, og jeg ler like rått hver eneste gang jeg ser hovne supportere sitter og syter over at spillere velger å tjene seg noen kroner ekstra.

ballaballa, hvis du har forelsket deg i ei jente som du ønsker å leve resten av livet med, ville du ha forlatt henne tilfordel for ei rik jente som du ikke elsket bare for pengenes skyld?
Back to top
WengerKnows
Senior

PostPosted: 23.12.2006 09:28    Post subject: Reply with quote

pL wrote:
hansern wrote:

Det er viktig å ikke selge skinnet før bjørnen er skutt. Ikke sant Genk og alle dere som har skrevet tildels ufine artikler om RBK's beste spiller.

BEKLAGER engasjementet!!

Koooseeee
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 23.12.2006 11:57    Post subject: Reply with quote

Det er vel å bra at Steffen bestemte seg for å bli, og hvor mye han får for å bli her bryr jeg meg ikke om. De som derimot bekymrer meg er kontraktslengden hans. Fire år, da blir han jo 34-35 før kontrakten går ut. Med med hans fysikk og skadehistorie føler jeg meg ganske sikker på at han ikke vil holde nivået etter passert 33, om han hilder så lenge. I såfall er dette en gullkanten avtale for hans del, da han evt. kan bli satt ut av laget i to år og likevel tjene en mill i året. Minst.

Vi så jo hvordan Brattbakk og Frode spilte mot slutten, så derfor er jeg skeptisk til Steffen. men vi får vente å se om han er så sleip i kontrakstforhandlinger som jeg mistenker at han har vært.

Men intill det evt. viser seg, så er jeg glad til at han er i klubben og kan omsette Saparas kreminnlegg til mål. For all del!
Kvaki
Senior

PostPosted: 23.12.2006 15:04    Post subject: Reply with quote

haha ler av genk som sa de hadde Iversen, så begynner de å sippe på TV.

Iversen eier Cool
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 23.12.2006 15:48    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Det er vel å bra at Steffen bestemte seg for å bli, og hvor mye han får for å bli her bryr jeg meg ikke om. De som derimot bekymrer meg er kontraktslengden hans. Fire år, da blir han jo 34-35 før kontrakten går ut. Med med hans fysikk og skadehistorie føler jeg meg ganske sikker på at han ikke vil holde nivået etter passert 33, om han hilder så lenge. I såfall er dette en gullkanten avtale for hans del, da han evt. kan bli satt ut av laget i to år og likevel tjene en mill i året. Minst.

Vi så jo hvordan Brattbakk og Frode spilte mot slutten, så derfor er jeg skeptisk til Steffen. men vi får vente å se om han er så sleip i kontrakstforhandlinger som jeg mistenker at han har vært.

Det må jo være kjempebra at han signert for 4 år, dvs i praksis si at han blir i RBK til han gir seg. Ser ingen grunn til at han ikke skal holde så lenge.

Håper alle kan legge diskusjonen om at han presset opp lønna "død" og bare glede seg over at han skal spille for RBK i årene framover.

Hva mener du med at Frode spilte dårlig mot slutten? Han var god helt fram til han dro til Japan og har også hatt suksess der.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 23.12.2006 20:45    Post subject: Reply with quote

ARIS wrote:
Eggens måte å bygge organisasjon og lag på førte klubben til 13 seriegull, 5 cupgull, og spill i Champions League. Og man klarte det med stil. Skikkelig tulling og amatørmessig ikke sant?

Du er ikke så dum at du tror jeg mener det. Betyr det at du mener at en flat lønnsstruktur er rett? At dem med lang fartstid skal få marginalt bedre lønn enn de som har vært med mindre?

Neida, jeg er kjempefan av Eggen og det han har fått til. Men han er her ikke. Den gangen var det riktig å gjøre det som Eggen gjorde det. Nå er vi inne i en helt annen verden. Mange klubber er MINST like attraktive å komme til som Rosenborg. Da MÅ lønningene for de beste bli høyere. Hvis ikke kan vi pakke sammen og spille mot Kvik og Nardo.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 23.12.2006 22:22    Post subject: Reply with quote

Kritikere, LOST Idea

Glimrende at Iversen fortsetter i RBK. Han er en av Norges aller beste spisser, og han er en målscorer. Å finne en erstatter på samme nivå hadde blitt en vanskelig, og ikke minst atskillig dyrere affære!
Katalysator
Veteran

PostPosted: 23.12.2006 23:04    Post subject: Reply with quote

Nero wrote:
Når flere aviser melder om at bjørnen er skutt, så er det jo nærliggende å tro på det...

Alle de norske avisene brukte vel den samme belgiske avisen som kilde. Uansett bør man ikke ta noe for gitt før det er bekreftet av begge parter.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 23.12.2006 23:47    Post subject: Reply with quote

Bøyer meg i støvet for Iversens agent som nok en gang har kjørt et utmerket "spill" for galleriet...å iscenesette dette med presse, 2 klubber, alt timet og tilrettelagt (ala´Olsenbanden) er godt gjort. Får sikkert ikke færre henvendelser fra potensielle spillere etter dette...
Very Happy
God Jul.
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 24.12.2006 10:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er ihvertfall meget lettet og glad for at Steffen Iversen valgte å bli i RBK. Tanken på å miste ham var en særdeles kjedelig tanke.

Synes at valget viser at han setter klubben høyere enn penger. Han tjener da vel ikke akkurat dårlig i RBK. Blir spennende å se hva han selv sier i et eventuelt intervju om denne saken.

Julen blir tross alt LITT bedre for oss RBK-fans når vi vet at Iversen forblir i klubben. Det gjør nå at jeg blir rimelig stolt på vegne av klubben Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
skjæringen
Veteran

PostPosted: 24.12.2006 12:22    Post subject: Reply with quote

Ok, at Iversen blir Smile Men nå synes jeg det er på høy tid at vi får utskiftninger i styre og stell på brakka. Bratseth og ledelsen har håndtert Iversen-saken på en svært uproffesjonell måte. Alle krevde Skutle og Bratseth's hode på et fat da alle var sikre på at han forsvant. At han ble, forandrer ikke intrykket av en vinglete og naiv ledelse Sad
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 214, 215, 216  Next
Page 67 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb