English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 07.06.2021 23:25    Post subject: Reply with quote

Nå var sitatet mitt først og fremst det at Hareide mest sannsynlig forlenger med 2 nye år.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.06.2021 18:02    Post subject: Reply with quote

Beklager. Skylder på at jeg var litt trøtt. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 10.06.2021 20:36    Post subject: Reply with quote

Lige set Åge live på BT hvor han dækker EM for læserne. Han var i super form og talte meget varmt om sin tid med det danske landshold ligesom han storroste organisationen i Rosenborg og det hold han nu har samlet. Hans motivation var at finde titler og mesterskaber og det lød på ham som om, han var vældig glad for at være i Rosenborg hvor meget snart skal tage en beslutning om hvad han vil næste år. Han sagde at han skulle gøre op med sig selv, om han fortsat kunne udvære at se familien, børnebørn og sine venner i København og andre steder han tidligere havde boet. Det var umuligt at tolke på i hvilken retning hans beslutning går. Jeg vurderer at hvis Rosenborg vinder de næste 2-3 kampe og viser flot fodbold så tager han et år mere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.06.2021 16:00    Post subject: Reply with quote

Flyttet innlegget ditt hit. Vet du om opptak fins? Finner bare forhåndsomtalen.

Forresten er Hareide i gang med EM-spalten sin:

Jeg sidder med meget, meget blandede følelser inden denne slutrunde, fordi jeg skulle have været til stede i Parken. Jeg synes, det var en fantastisk arena at være i sammen med spillerne og de danske fans.

Det var rigtig godt at vinde fodboldkampe i Parken. Det var godt at være en del af Danmark, en del af de danske fans, når vi vandt kampe.

Jeg synes, at danskerne er så gode til at skabe en kulisse. De er så gode til at støtte op om deres land og deres landshold.

I alle de år, jeg har arbejdet med fodbold, har jeg altid kigget på de danske fans. Lige siden roligantiden. Danskerne er gode til at feste og fejre. Det er noget, som jeg vil savne.

Læs mere: Hareides klumme: Det var hårdt at få den besked

Bortsett fra én tur, for å gjennomføre en kneoperasjon, har ikke Hareide vært tilbake i Danmark.

67-åringen måtte også takke nei til innbydelsen fra det danske fotballforbundet om å komme til København for å følge EM-festen på nært hold. Han var ønsket ned til alle de innledende kampene.

– Med innreisekarantene til Norge ville det være helt umulig å kombinere med Rosenborg-jobben, så det var aldri aktuelt, sier Hareide.

Les mer: EM-festen som forsvant: − Jeg er ikke ferdig med det

Tilbake til VM 2018. Danmark møtte Kroatia i åttedelsfinalen. Etter litt tur og en strafferedning fra Kasper Schmeichel, ble det ekstraomganger.

- Der tok vi over og kjørte dem veldig hardt. Vi hadde Kroatia på gaffelen, men var ikke effektive nok, minnes Hareide.

I straffekonkurransen var det Kroatia som seiret. Kroatia tapte til slutt finalen mot Frankrike.

- Tenker du på «hva om»?

- Ja, det gjør du alltid. Jeg grubler alltid på «hva om». Det er omtrent det samme som i Champions League i 2003, med det laget vi hadde da. Det var veldig sterkt, og jeg tror vi ville hevdet oss. Vi hadde kommet oss videre fra gruppen med det laget.

Rosenborg tapte 0-1 sammenlagt for spanske Deportivo. De tok seg til semifinalen.

- Vi var jevngode med dem, i hvert fall her på Lerkendal. Men sånn er fotballen. Hadde vi slått Kroatia, tror jeg vi hadde kommet til semifinalen. Jeg tror vi hadde tatt Russland i kvarten, sier Hareide.

Les mer: Åge før EM-åpningen: - Det er litt trist
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 11.06.2021 18:43    Post subject: Reply with quote

nej jeg ved faktisk ikke om der findes noget båndet man kan høre. Men alle kan tjekke BT.DK hvor Åge hver dag live svarer på spørgsmål og udtaler sig om det hold han trænede i 4 år. Det er helt tydeligt, at han har store følelser for landsholdet og mange af spillerne. Det var ret spændende at høre ham faktisk.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2021 11:06    Post subject: Reply with quote

Også her i Rosenborg, hvor jeg er cheftræner, har vi gang i EM-feberen.

Vi har lavet en tipskonkurrence til slutrunden. Og der har jeg allerede lagt vejen til semifinalen for Danmark.

Jeg forventer, at Danmark som minimum bliver nummer to i gruppen bag Belgien.

(...)

Jeg kommer til at se kampen fra min kontor i Trondheim, og jeg håber, jeg kan komme til at juble et par gange. Jeg har store forhåbninger til holdet. Jeg håber, jeg kan se dem gøre det godt. Det vil være dejligt for dem efter mange måneders hårdt arbejde. Det ønsker jeg for dem.

Læs mere: Hareides klumme: Her er min målsætning for Danmark

Mulig han får litt dansk-hjelp fra sønnen, som vel ble igjen og studerte i Køben etter at faren flyttet tilbake til Norge sommeren 2002?

Større intervju i VG Helg i dag:






Da Hareides fotballeventyr startet på Sunnmøre for over 50 år siden, valgte han å utdanne seg til skatterevisor på si.

– Det ligger langt fra min natur å ha tålmodighet med tall. Egentlig er jeg stikk motsatt.

Men en økonomiutdannelse kunne brukes til alt, og han var avhengig av et yrke han kunne kombinere med fotballen.

Den fireårige utdannelsen ble ikke brukt til mye i starten. Men etter et proffopphold i England, fikk han jobb som finansrådgiver i et par banker på Nordvestlandet før han igjen vendte nesen mot fotballen og Molde – denne gang som trener.

– Utdanningen har i hvert fall lært meg å ha kontroll på mine egne tall. Jeg er sunnmøring og vant til å passe på pengene mine. Det har vært viktig for meg hele livet, dette med at jeg ikke skal leve over evne.

– Det er viktig for folk å ha styr på økonomien sin, spesielt nå som det er så billig å låne penger. Det er ikke sikkert det er like billig om ti år, påpeker han.

Han mener unge trenger å lære mer om personlig økonomi og at det bør innføres som et fag i skolen.

– Som tidligere finansrådgiver, hvis du hadde hatt en million til overs, hvor ville du investert pengene?

– Akkurat nå?

Hareide tar en slurk av kaffen.

– Jeg ville investert i laks. Mat. Det er en del ting verden må ha, og mat er en av dem. Uavhengig av pandemi og andre ting som kan påvirke økonomien, så må man ha noe i kroppen. Og laks er sunt, godt og viktig for både unge og eldre mennesker, så det ville jeg investert i.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 12.06.2021 21:33    Post subject: Reply with quote

- Det var uvisst hvordan dette ville gå, og jeg kan ikke skjønne hvorfor NRK kan vise sånne bilder av en sånn situasjon. Det er jeg sterkt kritisk til, forteller Hareide, som valgte å gå hjem.

- Vi var i studio i inngangen til kampen, og jeg skulle være med i pausen. Da dette skjedde, så gikk jeg bare hjem. Jeg forlot studio. De kunne ikke si så mye på det. Vi visste ikke utfallet av hvordan det kunne gå med Christian.

- Jeg sa til Micke Dorsin at dersom Christian dør, så kommer jeg ikke på kamp. Det hadde han forståelse for, absolutt, sier Hareide.

https://www.dagbladet.no/...k/73897729
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 13.06.2021 08:54    Post subject: Reply with quote

Nå ser det heldigvis ut til at det går bra med Eriksen, og det er jo det viktigste. Så kommer hverdagen igjen. Danskene var selvsagt dypt preget da de skulle gjennomføre andre omgang i går. Hvem klarer egentlig å spille fotball et par timer etter en sånn opplevelse? Man burde muligens bare stoppet kampen og satt sluttresultatet til 0-0.

I dag er det Rosenborg. Hareide er nok like preget som de danske spillerne, selv om det ser ut til å ha gått bra. Dette er hans lag og hans nærmeste. Spørsmålet er om Hareide uansett burde sluppet å ta turen til Drammen, og overlatt dagens kamp til assistentene, både for sin egen- og klubbens del. Fotballen blir mindre viktig når sånt skjer, men kampen skal spilles, og da er det verken rett ovenfor Hareide eller RBK om (misforstå meg rett) hans fokus er andre steder. Jeg håper i hvert fall spørsmålet blir diskutert mellom sportslig ledelse og trenerapparat.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.06.2021 10:21    Post subject: Reply with quote

Det må Hareide finne ut av selv.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 13.06.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

Her stoler jeg på Hareide, særlig når han er såpass åpen på at han var inne på tanken allerede i går hvis dette hadde fått verst tenkelig utfall. Men det har gått bra og han har nok pratet med Micke, sine nærmeste og fått sendt en hilsen til Eriksen. Da tror jeg han klarer å fokusere på Rosenborg igjen i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 13.06.2021 12:35    Post subject: Reply with quote

Selv folk som ikke har noe nært forhold til hverken fotball eller spilleren Christian Eriksen er jo blitt oppskjørtet av hendelsen, og uansett om Hareide er RBK-trener nå, så er jo EM-laget til Danmark fremdeles litt "hans gutter i EM".
Dog: Nå går det bra og fokus er på RBK frem mot kamp og under kamp. Jeg tror Hareide er flink til å fokusere og å få spillerne til å fokusere.

For Hareide kverner fotballhjernen etter kamp også. Så kommer han inn på noe her som er illevarslende og som vi slett ikke vil se på trykk ofte. Egentlig ikke i det hele tatt, da selve uttrykket er traumatiserende for RBK-supportere. Siterer litt fra plussartikkelen som 2mas viser til litt lenger opp.
Advarsel for sarte sinn: Hesting.
VG wrote:
Han har sovet dårlig når VG møter ham ved Lerkendal stadion i Trondheim. Kvelden før tapte Rosenborg på hjemmebane. Hareide brukte natten til å se kampen i reprise og fundere på hva som gikk galt de siste minuttene.

– Kampdagen er ikke særlig slitsom, det er mye verre dagen derpå. Du føler deg helt tom i skallen, og så får du tap oppå det hele.

Han gliser og himler lett med øynene.

Hareides humør kan være ganske opp og ned avhengig av hvordan kampen i forkant har gått. Men han er overraskende blid når han spaserer inn på Scandic Lerkendal og slår av en prat med RBK-veteranene som har kaffetreff i resepsjonen.

– Nei, etter et tap blir det mye tankevirksomhet. Det er etterpåklokskap som man ikke kan bruke til noe som helst. Man må opp på hesten igjen og ri videre.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 313
Location: Trondheim

PostPosted: 13.06.2021 14:24    Post subject: Reply with quote

Fy flate.

Vi et heldige som har en slik trener. Den pondusen, oser autoritet av alt han gjør. Og så fint menneske. Og åpen, tilgjengelig. Han er vår største stjerne. Mtp hvordan trenerapparatet har vært siste årene, så er dette bare så godt.

Håper og tror klubben legger til rette for en ny toårskontrakt, og med avtale om videre konsulentstilling der en viktig del er å håndplukke etterfølger.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.06.2021 16:36    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Siterer litt fra plussartikkelen som 2mas viser til litt lenger opp.


Link til din omtalte nettugave: Da sønnen fikk dårlig mattekarakter, troppet Åge Hareide opp på rektors kontor

Her er forrseten spalten hans i går kveld: Jeg var så bange for, han skulle dø
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 13.06.2021 18:54    Post subject: Reply with quote

Fyren må gi seg. Borteopplegget er kanskje det verste jeg har sett av Rosenborg noensinne. Faen meg helt håpløst at vi skal være så ubrukelige.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 13.06.2021 19:19    Post subject: Reply with quote

Det mangler totalt vilje til å vinne kampen. Stadige tilbakespill og støttepasninger. Det var noe helt annet når Godset hadde ballen, da gikk det FRAMOVER,
Stiller spørsmål ved Åge og hans kampledelse underveis ja. Det manglet TRYKK!
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 13.06.2021 19:25    Post subject: Reply with quote

For meg så virker det som Hareide ikke har rette gnisten og motivasjon. Tror ikke han orker reise rundt på små baner uten folk med disse spillerene.. Han har jobbet 5-6 år med spillere på topp verdens nivå både taktisk og ferdighets messig. Tror ikke han forlenger med oss
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.06.2021 19:37    Post subject: Reply with quote

Er det så feige vi vil være borte, så kan han gjerne trekke seg umiddelbart. Ligge og bli overkjørt av Strømsgodset? Ikke mange RBK-lag har nådd det bunnivået Hareide gjør.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 13.06.2021 19:43    Post subject: Reply with quote

Det er jo ingen tvil om at Hareide - som alle andre - mener at det han driver med i dag - er noen hakk mindre motiverende og interessant enn Danmark og VM..

Men, en ikke toppmotivert Hareide er tross alt bedre enn Horneland og noen av de andre vi har hatt (bortsett fra Hamren og Bruttern).
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 13.06.2021 19:45    Post subject: Reply with quote

På 74 minutt og 1-1 ser det ut som Andre drøyer og tar seg god tid med utspillet..
Så ender vi opp med en svensk høyre back som venstre ving bare forde vi vil demme opp for godset!!!.
Dette kan ingen RBK trener overleve lenge med.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.06.2021 21:20    Post subject: Reply with quote

Det er uverdig det vi driver med i dag, og jeg må si jeg begynner å stille spørsmålstegn ved om Hareide er riktig mann for å fikse dette her. Når vi setter inn venstreback nr.2 fordi vi blir totalt rævkjørt av høyresiden til Strømsgodset, så begynner jeg faktisk å lure på hva det er vi driver med. Dette er så langt unna Rosenborg som en kan komme.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 13.06.2021 21:46    Post subject: Reply with quote

Dette visste vi jo, det er jo det som er Hareides fotball. Men podcasten med sønnen var bra da.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.06.2021 21:56    Post subject: Reply with quote

Som Zaph var inne på trodde jeg i det minste at det skulle bli poeng på kjøpet med en pragmatisk og risikoavers fotball. Når poengene uteblir, eller i beste fall reddes av ren flaks i flere av kampene, er vi så langt unna der vi skal at det blir pinlig. Vi er liksom Mjøndalen med bedre spillere, og det er vel ikke akkurat målet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 13.06.2021 23:59    Post subject: Reply with quote

vi er en middelhavsfarer uten noen form for fremskritt. Vi besitter en gruppe lite interesserte og innsatsløse spillere...Hjelper fint lite at et par tre spillere gjør jobben, men i det store bildet er det totalt grått!
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 14.06.2021 06:04    Post subject: Reply with quote

Forståelig nok hadde Åge hodet på feil plass igår, men la Geir Hansen ta coachingen på slike dager da!!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 14.06.2021 06:14    Post subject: Reply with quote

Men på tross av manglende fremgang så håper jeg Hareide forlenger, det siste vi trenger nå er en 9 måneder lang "prosess" som ender med at vi ansetter noe rart som ingen hadde sett for seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 95, 96, 97  Next
Page 57 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb