English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 10.06.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Skal nok en del til, er nok mange som kunne tenke seg han etter 19 mål denne sesongen i Tyrkia. Må riktignok nevnes at han er 33 (34 i desember) og ikke 31.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 11.06.2021 08:14    Post subject: Reply with quote

Filip Rønningen Jørgensen vår fremtidige ballsentral? https://www.vg.no/i/nApK6B

Vet fint lite om han, noen andre som har sett han i aksjon?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.06.2021 08:32    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett noe spesielt til han, men har fått med meg at han vært veldig god, både i fjor og i år så vidt jeg kan huske. Tror det hadde blitt rimelig dyrt å hente han. Blir vel fort noe Belgia/Nederland-aktig.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 11.06.2021 09:11    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det høres i hvert fall langt mer forlokkende ut å hente ham enn å forlenge med Hovland, om det skulle stå mellom de to. Strandberg har en del gode kvaliteter og er i tillegg en som pisker opp, noe vi ikke har for mye av i dag.


Hovland har faktisk vært vår mest stabile , og beste spiller så langt i år.
Så jeg skjønner ikke hvorfor så mange ønsker Hovland ut?
Under Åge opplever Hovland en ny vår som stopper . Nå skal jeg ikke jinxe, men borte er de hodeløse tilbakespillene, ballmistene, og tabbene. I år har Hovland framstått som en komplett stopper. Han har hatt full kontroll, han har levert noen herlige målgivende, og til og med scoret et nydelig mål mot Sandefjord . Jeg blir ikke overrasket om han plutselig blir innkalt av Ståle til landslaget igjen.
Ser mer enn gjerne Hovland en sesong til i RBK trøya, for min del.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 11.06.2021 09:40    Post subject: Reply with quote

Det handler hovedsaklig om spillerlogistikk.

Hovland vil være 33 år før neste sesong sparkes igang, og har kontrakt ut 2021

Holmar fyller 32 neste sommer og har kontrakt ut 2023.

Da vil vi i 2022 og 2023 sitte med to stoppere som er relativt dyre i drift, som begge er nærmere 35 enn 30.

Dersom vi ikke finner noe yngre så er det helt greit å signere Hovland for en sesong til, men jeg tror Hovland selv helst ønsker en 2 eller 3 års kontrakt siden det fort blir hans siste kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 11.06.2021 09:41    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Filip Rønningen Jørgensen vår fremtidige ballsentral? https://www.vg.no/i/nApK6B

Vet fint lite om han, noen andre som har sett han i aksjon?


FÃ¥r tilby Ruud i bytte...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.06.2021 09:51    Post subject: Reply with quote

JB:

Det handler for min del om alder og komplementære ferdigheter. Vi har jo dekket mange av de samme kvalitetene med Eyolfsson, og jeg (og tydeligvis også Åge) synes det virker som en bedre løsning å ha en "stopper-stopper" med en mer spillende makker ved siden av seg. Jeg ser ikke helt fornuften i å forlenge med en 32 år gammel stopper som er inne i sitt andre halvår med relativt lav feilprosent på sine tre år i klubben. Han har jo hatt en slik periode tidligere, men ble plutselig narkoleptisk, og det er vanskelig å si om stabiliteten er kommet for å bli eller om han faller tilbake til gamle synder.

Det er ikke sånn at jeg på død og liv må ha Hovland ut - spesielt med dagens form, men jeg anser andre og mer langsiktige løsninger som bedre alternativer. Hovland har også solid lønn, og bør ganske markant ned om han skal forlenge (da han etter min mening bør være førstevalg bare i en kortere periode, om i det hele tatt), noe jeg tviler på at han vil.

Med Henriksen, Holmar og Serbesic som "rullerende" førstelagsstoppere og Ceide i bakhånd (samt minst en back og kanskje tilogmed Tettey om det kniper) bør vi være godt forspent også uten Hovland.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 16.06.2021 20:20    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett Odd noen kamper denne sesongen; Filip Rønningen Jørgensen over Mannsverk; Herlighet som han har ro, overblikk, temposkifte og ikke minst pasningsfot; ville vært en fryd å fått han inn på midtbanen!
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 782

PostPosted: 16.06.2021 20:38    Post subject: Reply with quote

Burde vi være på ballen her?

https://www.vg.no/i/PRKgje
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 17.06.2021 17:28    Post subject: Reply with quote

Njaei, føler mest at han hadde en knallsesong i KFK hvor alt gikk hans vei, men hos oss ville han bare falle tilbake til det han viste før den tid, og råtne på benk.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.06.2021 23:58    Post subject: Reply with quote

Også en usmakelig type, og langt fra god nok til å rettferdiggjøre personligheten.

Jeg har fulgt ham med et halvt øye siden han var i Bærum, og etter han tok steget opp på toppnivå har han i grunnen bare perioden i KBK hvor han har vært god. Klubbnomade light med suksess i kun ett relativt kort opphold er risky. Styr unna, mener jeg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 18.06.2021 11:22    Post subject: Reply with quote

Nå som sesongen er over for Markus bør bare Sivert Mannsverk kjøpes. Vi har vel tenkt å kjøpe han som et langtidsprospekt uansett(?), så hvorfor ikke nå. Så kan han og Tettey bytte på å spille utover sesongen
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.06.2021 18:27    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:
Burde vi være på ballen her?

https://www.vg.no/i/PRKgje


Hard pass.

30 åring som har levert 1 sesong i karrieren.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 21.06.2021 11:17    Post subject: Reply with quote

Nok gamle spillere i RBK nå, styr unna!
Back to top
View user's profile Send private message
SFL
Senior


Joined: 16 Jun 2008
Posts: 202

PostPosted: 24.06.2021 09:56    Post subject: Reply with quote

Christoffer Aasbak observert på vei inn på Scandic Lerkendal i morges, litt rart ifm at KBK har kamp i dag, men muligens skadet eller på vei til møte med RBK? Kontrakt ut 2021, kan skrive under med RBK 1/7.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2021 10:06    Post subject: Reply with quote

Gitt skader og hvordan laget har utviklet seg bør vi hente hjem Brattbakk og kjøpe en ving til asap.
Holse skal spille indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 24.06.2021 10:45    Post subject: Reply with quote

SFL wrote:
Christoffer Aasbak observert på vei inn på Scandic Lerkendal i morges, litt rart ifm at KBK har kamp i dag, men muligens skadet eller på vei til møte med RBK? Kontrakt ut 2021, kan skrive under med RBK 1/7.


Ja, det ville vært en typisk, nitrist RBK-signering. Helt grei Eliteseriespiller som nærmer seg 30 og ikke har videresalgspotensiale.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 938

PostPosted: 24.06.2021 11:12    Post subject: Reply with quote

Det er nesten så vi skulle hatt kjøpsnekt inntil vi får til noe som ligner på et kollektiv til å fungere.

Jeg mener stallen vår bør være god nok - eller - den er så mye bedre enn det vi får ut. Om Åge hadde vært tydeligere på posisjoner og roller, sånn at spillerne kunne utviklet seg og skapt gode relasjoner, ville vi etterhvert sett bedre samhandling, spillere som er trygge i sine roller og en tydeligere spillestil. Og er du trygg, tør du. Men Åge virker ikke være tålmodig eller modig nok, og tar heller hver kamp som en must win. Dermed får vi merkelige konstellasjoner, rotasjon fra kamp til kamp, samt vektlegging av det som på kort sikt virker tryggest.

Mitt ønske er at Åge kjører og setter opp en ellever hvor spillerne kompletterer hverandre. Og om x på midtbanen er skadet, settes y inn, for han er noenlunde samme type spiller med like styrker og egenskaper. F. eks. kunne han satt Henriksen på sentral midtbane, med Skjelbred og Tettey som backup. Zachariassen som indreløper, med Konradsen som backup. Holse som den andre indreløperen, med Tagseth som backup.

Å kjøpe nye spillere blir å kamuflere problemene, og nye stjerner vil kjapt falle inn i vårt ikke-fungerende kollektiv, kastes rundt i ulike posisjoner og bli rådløse og se håpløse ut.

Kom litt vekk fra utgangspunktet, beklager, men alt henger som kjent sammen med alt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2021 12:01    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg også er frustrert over utviklingen har vi, til åges forsvar, mistet henriksen og vecchia, som begge var meget gode i oppkjøringen og sentrale i flyten. At vi har flyttet rundt på ALLE etter det er dog ikke bra..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.06.2021 21:45    Post subject: Reply with quote

- God i lufta
- Gode innlegg
- Trønder
- Rutinert
- Gratis
- Setter Åge i stand til å øke backantallet på banen samtidig fra 3 til 4, og løser dermed magisk presspillet

Det er klart vi henter Aasbak. Done deal det der, Micke-style. Da har vi lyktes med å få begge kantene og hele midtbanen fullt av forsvarsspillere, så nå må vi bare signere en stopper som kan spille spiss for å komplettere Ågetopia. I Henriksen skadefravær, altså.

Hansen

Reitan - Holmar - Hovland - Augustinsson

Hoff - Tettey - Skjelbred

Andersson - Henriksen - Aasbak

Benk: Faye, Serbecic, Tagseth, Zachariassen, Holse, Vecchia, Ceide, Molins, Sæter, Wiedesheim-Paul.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 24.06.2021 22:08    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Det er nesten så vi skulle hatt kjøpsnekt inntil vi får til noe som ligner på et kollektiv til å fungere.

Jeg mener stallen vår bør være god nok - eller - den er så mye bedre enn det vi får ut. Om Åge hadde vært tydeligere på posisjoner og roller, sånn at spillerne kunne utviklet seg og skapt gode relasjoner, ville vi etterhvert sett bedre samhandling, spillere som er trygge i sine roller og en tydeligere spillestil. Og er du trygg, tør du. Men Åge virker ikke være tålmodig eller modig nok, og tar heller hver kamp som en must win. Dermed får vi merkelige konstellasjoner, rotasjon fra kamp til kamp, samt vektlegging av det som på kort sikt virker tryggest.

Mitt ønske er at Åge kjører og setter opp en ellever hvor spillerne kompletterer hverandre. Og om x på midtbanen er skadet, settes y inn, for han er noenlunde samme type spiller med like styrker og egenskaper. F. eks. kunne han satt Henriksen på sentral midtbane, med Skjelbred og Tettey som backup. Zachariassen som indreløper, med Konradsen som backup. Holse som den andre indreløperen, med Tagseth som backup.

Å kjøpe nye spillere blir å kamuflere problemene, og nye stjerner vil kjapt falle inn i vårt ikke-fungerende kollektiv, kastes rundt i ulike posisjoner og bli rådløse og se håpløse ut.

Kom litt vekk fra utgangspunktet, beklager, men alt henger som kjent sammen med alt.


Du er inne på noe...

Men jeg tror det har vært planen hele veien men mye har blitt ødelagt av skader og nå som "alvåret" er igang er det litt vanskeligere å slippe seg løs nå man forsøker sette en 11.

DEt er et par ting som så langt stikker seg klart ut.

1. Holse MÅ for enhver pris spille indreløper
- Hvis ikke blir vi alt for statiske på midtbanen og får for like spilletyper.
- Holse - Anker - Zac er den helt klart beste konstelasjonen, udiskutabelt.

2. Ceide sliter og burde heller vært ute på lån kontra brattbakk.
- Med Brattbakk inn får vi kanskje ikke så mye X-faktor men vi får en spiller som gjør jobben han settes til uten å mukke.

3. nå som andrelaget er igang MÅ det brukes til å få spillere fit.
- Bruk heller fit juniorspillere om nødvendig istede for rokeringer.

Og så var det diskusjoner rundt spissplass, men der har det vært humer & Kanari i forhold til fitness hele veien så vanskelig å "arrestere" Åge for å spille mye med Dino.

Sett Stabæk - VIF nå og selv om Stabæk tapte 2-0 etter tidenes soloraid av Saraoui (det var sjukt) så stakk nok en afrikansk import seg frem på et kort innhopp.
Uche Sabastine fik sine første minutter for Stabæk i dag og steike for en fysikk og fart! Tenkte Frank Boli + 20 centimeter asap når jeg så ham og der var det ikke slurv i press, det var taktomslag og rykk.. One To Watch.
Om han er ok til å avslutte så kan han bli et monster!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.06.2021 22:21    Post subject: Reply with quote

Stabæk får tak i slikt, mens vi sitter med Dinosaurer på topp som man betaler mange millioner for. Det er helt utrolig hvor svak jobb som gjøres.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 25.06.2021 18:14    Post subject: Reply with quote

Er vel snart for en ny retur for Bakenga er det ikke det da?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 25.06.2021 19:04    Post subject: Reply with quote

Bakenga hadde nok ikke hatt like mange mål om han spilte for oss. Men er nok bedre enn Dino, i hvertfall utfra formen denne sesongen!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 25.06.2021 19:07    Post subject: Reply with quote

Virker som om denne nigerianeren i Stabæk kun er på lån til 31/8 2021....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 43, 44, 45  Next
Page 27 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb