English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
CLdrømmen
Junior


Joined: 28 Sep 2017
Posts: 8

PostPosted: 05.06.2021 23:46    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Hvem er den beste keeperen i Elite Serien da?


Andreas Linde er per dags dato bedre på det aller meste
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 06.06.2021 01:33    Post subject: Reply with quote

Andreas Linde har vært god i flere kamper i år, men er han bedre enn Andre Hansen? det tviler jeg sterkt på!

om han fortsetter fremgangen hele sesongen kan vi ta en diskusjon på det, men jeg har faktisk mere trua på Klaesson om han fortsetter utviklingen. Meget spennende keepertype.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
CLdrømmen
Junior


Joined: 28 Sep 2017
Posts: 8

PostPosted: 06.06.2021 06:02    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Andreas Linde har vært god i flere kamper i år, men er han bedre enn Andre Hansen? det tviler jeg sterkt på!

om han fortsetter fremgangen hele sesongen kan vi ta en diskusjon på det, men jeg har faktisk mere trua på Klaesson om han fortsetter utviklingen. Meget spennende keepertype.


Linde har etter min mening vært bedre enn André siden tidlig i forrige sesong. Han er bedre på det aller meste, spesielt med tanke på igangsetting og feltarbeid. André er kanskje litt bedre på streken, og har kanskje litt bedre reaksjoner, men er faktisk enig med Senador i mye her. Spensten hans er ikke spesielt god, han har en vond uvane til å gå ned i keeperspagat i hver eneste 1v1 aka. dårlig fotarbeid, og han takler ikke det å bli presset i det hele tatt. Han er på ingen måte en dårlig keeper, og er definitivt den nest beste keeperen i ES, men Linde er per dags dato en ganske mye bedre, og moderne keeper etter min mening. Det er et under at han ikke er blitt solgt etter det han presterte i EL sist sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.06.2021 06:30    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken:

1. Jeg hevder ikke kategorisk at Jamtfall er dårlig, men stiller en profesjonell skeptisk holdning. Er det ikke det vi absolutt bør være til veletablerte ordninger i rbk basert på det vi har sett av elendig ordninger i klubben de siste årene? Er han den beste keepertreneren rbk kan få? Ble han ansatt fordi han er grei og er en kjent mann? Vi har hatt Jamtfalldiskusjonen tidligere hvor jeg har vist til flere argumenter.
Ja, Jarstein var i Viking, og det bør vel ikke være noe forsvar av rbk! Han lærte ingenting om de forskjellige teknikkene i rbk hvertfall.
Jeg var på en C-kurs samling for noen år tilbake hvor flere kjente tidligere keepere var med. I miljøet kon det fram at i rbk var det for mye fokus på «keeperpakken» hvor mange ting ikke ble fokusert godt nok på blant annet keeperspesifikk spenst og feltarbeid. Det lå på fokuset til keepertrener sa de. Frode Grodås mente det var for ensidig fokus på enkelte øvelser. Legg hva du vil i det, men når jeg ser elendig feltarbeid så tenker jeg mine tanker. I rbk er Jamtfall fast ansatt og en del av pakken som skal være med. Det krever en del styr for å få han ut. Det skal sabla mye til for å begynne på den veien i rbk nå.
2. Mitt poeng var det Hansen har vist nå i denne sesongen. Han har hatt en dalende kurve som begynte i fjor. Det har ikke blitt bedre. Spesielt er feltarbeid og fotarbeid blitt markant dårligere som har kostet oss en del allerede.
3. Han må nå steppe opp og forbedre seg. I rbk kan man ikke spille lenge grunnet historie. Vi har sett hvordan man brukte historie som argument for å ha Kåre som trener i for lang tid.
4. Hansen på sitt beste er absolutt en keeper som skal stå for rbk, men ser ut for meg som han mangler konkurranse og at det kanskje har blitt for behagelig i rbk.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.06.2021 06:33    Post subject: Reply with quote

CLdrømmen wrote:
moomoo wrote:
Andreas Linde har vært god i flere kamper i år, men er han bedre enn Andre Hansen? det tviler jeg sterkt på!

om han fortsetter fremgangen hele sesongen kan vi ta en diskusjon på det, men jeg har faktisk mere trua på Klaesson om han fortsetter utviklingen. Meget spennende keepertype.


Linde har etter min mening vært bedre enn André siden tidlig i forrige sesong. Han er bedre på det aller meste, spesielt med tanke på igangsetting og feltarbeid. André er kanskje litt bedre på streken, og har kanskje litt bedre reaksjoner, men er faktisk enig med Senador i mye her. Spensten hans er ikke spesielt god, han har en vond uvane til å gå ned i keeperspagat i hver eneste 1v1 aka. dårlig fotarbeid, og han takler ikke det å bli presset i det hele tatt. Han er på ingen måte en dårlig keeper, og er definitivt den nest beste keeperen i ES, men Linde er per dags dato en ganske mye bedre, og moderne keeper etter min mening. Det er et under at han ikke er blitt solgt etter det han presterte i EL sist sesong.


MÃ¥ si meg veldig enig i det du skriver her! Flott oppsummert.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 06.06.2021 11:05    Post subject: Reply with quote

André Hansen er da absolutt ikke en dårlig keeper. Han har heller ikke blitt dårligere. Men han er en gammeldags type keeper som ikke helt passer inn i den nye stilen til Hareide hvor backrekka står høyere.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 06.06.2021 12:07    Post subject: Reply with quote

Tror de fleste har fått med seg nå at han er blitt svakere med ball i beina.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 06.06.2021 12:24    Post subject: Reply with quote

CLdrømmen wrote:
moomoo wrote:
Andreas Linde har vært god i flere kamper i år, men er han bedre enn Andre Hansen? det tviler jeg sterkt på.


Linde har etter min mening vært bedre enn André siden tidlig i forrige sesong. Han er bedre på det aller meste, spesielt med tanke på igangsetting og feltarbeid....


Da tillater jeg meg å være uenig.

At Andre had blitt dåligere på igangsetting og fremstår mere usikker med ballen i beina tror jeg handler mer om hverdagen til keeperen og hvordan han brukes over tid.

Et par blemmer i feltet nylig tar ikke bort det faktum for meg at jeg mener Hansen er en bedre keeper enn Linde, foreløpig.

Men god diskusjon for all del, hva skjer med Craninx forresten? Han var jo sett på som et enda større talent enn Linde.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.06.2021 14:31    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Sløvsekken:

1. Jeg hevder ikke kategorisk at Jamtfall er dårlig, men stiller en profesjonell skeptisk holdning. Er det ikke det vi absolutt bør være til veletablerte ordninger i rbk basert på det vi har sett av elendig ordninger i klubben de siste årene?


Nehei ? Det er derfor du stadig returnerer til temaet, med det samme gnålet som de 10 forrige gangene. Nesten litt overrasket over at ikke Bratseth er involvert også.

senador wrote:

Er han den beste keepertreneren rbk kan få? Ble han ansatt fordi han er grei og er en kjent mann? Vi har hatt Jamtfalldiskusjonen tidligere hvor jeg har vist til flere argumenter.


Han har vært keepertrener i RBK i typ 15 år. Hvordan han ble ansatt og hva han gjorde for 10 år siden er faktisk revnende likegyldig. Det er jobben som gjøres i dag, i 2021 som er interessant, og der ser jeg fortsatt lite argumentasjon utenom egen synsing og forutinntatte holdninger.

senador wrote:

Ja, Jarstein var i Viking, og det bør vel ikke være noe forsvar av rbk! Han lærte ingenting om de forskjellige teknikkene i rbk hvertfall.


Poenget er at Jarstein var en arrogant og direkte useriøs utøver, med seriøse sinnemestringsproblemer, når han var i både Viking og RBK. At han hadde mangler som keeper den gangen kan vel så mye skyldes at han selv ikke var spesielt mottakelig for innspill. Vi snakker om en spiller som høylytt ba treneren sin (Hamren) om å dra til helvette midt under kamp. Med andre ord ikke en spesielt profesjonell utøver.

senador wrote:

Jeg var på en C-kurs samling for noen år tilbake hvor flere kjente tidligere keepere var med. I miljøet kon det fram at i rbk var det for mye fokus på «keeperpakken» hvor mange ting ikke ble fokusert godt nok på blant annet keeperspesifikk spenst og feltarbeid. Det lå på fokuset til keepertrener sa de. Frode Grodås mente det var for ensidig fokus på enkelte øvelser. Legg hva du vil i det, men når jeg ser elendig feltarbeid så tenker jeg mine tanker. I rbk er Jamtfall fast ansatt og en del av pakken som skal være med. Det krever en del styr for å få han ut. Det skal sabla mye til for å begynne på den veien i rbk nå.


Når i alle dager ble Frode Grodås fasit på hva som er riktig i treningsarbeidet i en klubb han aldri har vært i ? Da har jeg faktisk betydelig mer tiltro til Hamren og Hareide, som faktisk har meritter å vise til som trenere og faktisk har fulgt/følger Jamtfall på feltet daglig. Mener trenere som Hareide og Hamren, som tilstedeværende på hver bidige trening, at arbeidet Jamtfall utfører er tilfredsstillende, så ser jeg lite poeng i å utfordre det med annenhånds informasjon og konklusjoner basert på spekulasjon.


senador wrote:

2. Mitt poeng var det Hansen har vist nå i denne sesongen. Han har hatt en dalende kurve som begynte i fjor. Det har ikke blitt bedre. Spesielt er feltarbeid og fotarbeid blitt markant dårligere som har kostet oss en del allerede.


Han har hatt et par uheldige involveringer, ja (på samme måte som alle andre keepere på Eliteserienivå. Linde sendte Molde ut av EL med en tabbe på ene Granada målet f.eks). Det er grunnen til at de spiller i norsk eliteserie og ikke Premier League. I fjor ble sesongen til Hansen forøvrig mye preget av skade. Det er ganske naturlig at lengre skadeavbrekk påvirker nivået til spillere.


senador wrote:

3. Han må nå steppe opp og forbedre seg. I rbk kan man ikke spille lenge grunnet historie. Vi har sett hvordan man brukte historie som argument for å ha Kåre som trener i for lang tid.


Enhver spiller i norsk Eliteserie bør steppe opp og forbedre seg, men å prøve å gjøre Hansen til et slags problem for RBK er fortsatt skivebom. Det er helt andre posisjoner på banen hvor skoen trykker. Det er neppe Hansen som er årsaken til at vi ikke vinner gull i 2021.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.06.2021 16:10    Post subject: Reply with quote

Hansen er jo omtrent så god keeper som vi kan håpe på å ha mellom stengene, men alle kan bli bedre.

Men å blande inn Jamtfall inn i hva dagens styre har holdt på å sose rund med blir litt urimelig all den tid han har vært keepertrener siden før ørkenvandringen etter Eggen begynte.

Om hva slags kompetanse og kunnskap Jamtfall har tilegnet seg i senere år angående hva en moderne keeper bør trene på og hvordan dette skal gjøres er det jo ikke helt enkelt å vite for oss. Hva noen i NFF-land som Grodås mener kan være treffende, men nå snakker vi også om samme plass hvor Horneland ble uteksaminert som beste gutt i klassen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.06.2021 16:34    Post subject: Reply with quote

Må nesten poengtere at jeg ikke mener å være noen pådriver for Jamtfall her. Jeg aner egentlig ikke om han er en god keepertrener eller ikke. Kanskje er han fantasisk bra, kanskje er han håpløst dårlig. Hva vet jeg. Jeg er bare ikke noen tilhenger at man prøver å etablere sannheter basert på ganske så tynt grunnlag. Kanskje er det naivt, men når såpass erfarne og meritterte trenere som Hamren og Hareide går god for han (og både i RBK og på landslaget i Hareide sitt tilfelle), så velger jeg jo å tro at det i allefall ikke er helt håpløst det han driver med.

Når det gjelder spenst, så er jo det også en litt sammensatt greie, hvor genetikk og nevromuskulære forhold spiller veldig inn. Man kan naturligvis trene den opp noe, men det fysiologiske vil sette begrensninger. Hvorvidt det er en utfordring i forhold til Hansen aner jeg dog ikke, men igjen så synes jeg man skal være forsiktig å dra bastante konklusjoner uten å ha et godt grunnlag for å gjøre det.

På igangsettinger så har derimot Hansen en jobb å gjøre. Det kunne dog vært interessant å høre med Hareide om hvorvidt det faktisk er en bevisst instruks det at han skal spille ut så mye langt, kontra det å sette i gang bakfra, eller om det er vurderinger/valg som Hansen gjør på eget initiativ.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.09.2021 18:01    Post subject: Reply with quote

- Undersøkelser viser at André pådro seg en lettgradig båndskade i kneet etter en takling i kampen mot Mjøndalen. Dermed venter tok uker med alternativ trening, sier RBK-lege Reidar Due.

Les mer: Mister landskampene

Typisk når han akkurat har blitt førstevalg etter Jarstein.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 27.09.2021 20:06    Post subject: Reply with quote

Hareide ble spurt etter kampen om han hadde noe info om André, og da sa han det gjaldt øyet - selv om alle ihvertfall på TV kunne se at de testet kneet og at det gjorde vondt et sted.

Men han var vel for opptatt med kampledelse får vi tro, overlot den slags til andre. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 27.09.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

Fikk nok sikkert ikke med seg alt nei. Trodde kanskje det var noe med øyet jeg også med engang. Problemer med en linse feks, for han drev å tok seg litt der før de kom på banen og sjekket han. Da de kom var det derimot ikke noen tvil om at det var kneet de sjekket.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 28.09.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/me...113-239853

Har selv ikke tilgang til artikkelen, men Hareide diskuterer salg av Andrè for å gjøre plass til Faye Lund. Dette spørsmålet tvinger seg frem og aktualiseres ytterligere at vi i tillegg har Tangvik på U20-landslaget som slik jeg har forstått det kanskje er et enda større talent. Hadde Andrè prestert som i 2018 hadde vi hatt plass til han i 5 år til, men dessverre har han sett mindre trygg ut der bak de siste to sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.09.2021 12:24    Post subject: Reply with quote

Vanskelig valg, det der. Det eneste jeg er sikker på er at Hareide ikke bør ha noe å si i hva som kommer til å skje der all den tid han ikke er trener etter sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 28.09.2021 12:30    Post subject: Reply with quote

Ikke dummeste ideen. André er vel ferdigutdannet nå, så han kommer sikkert ikke til å tyne fotballkarrieren så lenge som andre. Om han vil ha en gradvis overgang til den nye karrieren er nok ikke RBK det lureste stedet å gjøre det. Og om Julian skal bli værende må han nok ha mer spilletid enn han får som andrekeeper.

På den annen side: Ikke en god idé. Er fremdeles landets beste og mest stabile keeper. Er også en lederskikkelse både på og av banen. Det vil være en nedgradering over minst de to neste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 28.09.2021 12:31    Post subject: Reply with quote

Hareide skal ha null innflytelse på spillerlogistikken til RBK, han er avtroppende trener.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 28.09.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Hareide diskuterer salg av Andrè for å gjøre plass til Faye Lund.


Hadde Faye Lund vært en mer moderne keepertype som var bedre med føttene og i feltet hadde jeg vært positiv men det er han altså ikke.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.09.2021 13:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også det hadde vært et gunstig tidspunkt å få godt betalt for André Hansen. Men jeg tror jo også at vi hadde blitt svekket på keeperplassen av det, definitivt på kort sikt og sannsynligvis også på lenger sikt. Vi sitter med førstevalget på landslaget nå, det eneste (?) førstevalget som spiller i norsk serie, så definisjonsmessig omtrent den beste norske spilleren i ligaen, og det kan vi knapt forvente at Faye skal levere.

Så det er litt sånn: forutsatt at vi får noe verdi fra overgangen, så er vi godt rustet til å tåle det, men kanskje ikke så mye mer enn det. Sportslig sett kan vi nok stå med André som førstevalg i fem år til, men økonomisk sett er det jo gunstig at de beste spillerne våre legger igjen en overgangssum på et tidspunkt, slik at nye spillere kan komme opp og inn og gjøre det samme.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 313
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2021 14:46    Post subject: Reply with quote

Tror det mer er sånn at Hansen får bestemme selv. Hvis han vil bli så støtter nok klubben det og pusher ikke på salg. Men, at det blir en delt keeperplass fremover der han ikke kan kreve startplass
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.09.2021 16:30    Post subject: Reply with quote

Den artikkelen er ikke mer dramatisk enn at Hareide sier han hadde unnet Hansen en utenlandstur for å spe på pensjonskassen. Det er med andre ord ikke snakk om å kaste han på dør eller å aktivt prøve å selge han.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 28.09.2021 17:07    Post subject: Reply with quote

Håper han blir ut karrieren. Vi kommer ikke til å få tak i en like god keeper. Tror de få som eventuelt ikke måtte se verdien av Hansen ville gjort det om vi solgte han og satset på Faye...
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.09.2021 19:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Hansen er en klasse-keeper når det gjelder å gjøre redninger (dog litt mindre det siste året?) og virker å være en skikkelig kommandant i forhold til forsvarsrekka. Men at han totalt sett hever laget så veldig vet jeg ikke om jeg ser. Han er skikkelig dårlig på å være offensiv på å få igang RBK i overganger og angrep, noe RBK skriker etter. Dette er sikkert også hovedtrenerens skyld, selvsagt. Han har 5-metere og klareringer som er det samme som å gi bort ballen til motstanderlaget. Han er en lederfigur, men er han en som er med og skaper en sammensveiset gjeng utenfor banen? Skal innrømme jeg bare spør siden jeg ikke vet svaret på det spørsmålet, men jeg tror en foryngelse av stallen også kan være tjent med at noen av lederfigurene med lengst fartstid/erfaring takker av, spesielt de som bidrar minimalt til stemning og lagfølelse også utenfor kamp- og treningshverdagen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.09.2021 20:51    Post subject: Reply with quote

Han har hatt en del høyere feilprosent også etter det skadeoppholdet i fjor. Fortsatt en av de bedre keeperne i Eliteserien, kanskje også den beste, men han har ikke holdt samme nivået som på sitt beste, og det er ikke lenger noe krise for RBK å miste han. Samtidig så er det også helt uproblematisk om han blir.

Når han ikke ble solgt de sesongene han formelt herjet, så er det vel ikke overveldende sannsynlig at han blir det nå heller. Spørsmålet er om Faye er på det nivået ennå, og kan være en reell utfordrer. Mistenker kanskje at det blir Tangvik som kan bli den som spiller han ut av laget, om 2-3 år.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 70, 71, 72  Next
Page 59 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb