English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 587, 588, 589 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 21.05.2021 20:36    Post subject: Reply with quote

Fordi han er Bergenser og vil løfte regionsklubben?

Kanskje vi skal gå for Knut Kjetilsen?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 21.05.2021 21:04    Post subject: Reply with quote

Kjetil knutsen bør jo være øverst på blokka til Dorsin. Eneste laget som virkelig har overkjørt resten av eliteserien med samhandling i beste Eggen ånd.

Det er noe å plukke spillere fra hyllene under "topplagene" i Norge, få de inn i rollene (noe som krever topp coaching) også få alle 11 til å tenke som 1.

Selv etter alle profilene de har solgt til utlandet så klarer de å finne nye spillere som passer inn i det velsmurte maskineriet. Her snakker vi moneyball og coaching i verdens klasse.

Rbk er og bør være norges flaggskip. Hent Knutsen
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.05.2021 22:15    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Knutsen forlater CL og Bodø for EL og RBK. Om de fortsetter å holde på som de gjør så kommer han til å få jobb i en langt bedre liga enn Norge. Evt. ender han opp i Wolves alt nå
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 21.05.2021 22:40    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er større klubb og høyere status enn Bodø Glimt, Cl kvalikk eller ei, og det er sant for de neste tiårene også, samme hvordan det går sportslig sett. Sånn er det bare
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 21.05.2021 23:14    Post subject: Reply with quote

Stabæk var gode i 2007-2009 de også. Ikke like bra som B/G nå, men jeg får litt samme vibben. Vi hentet treneren til det beste laget også falt det hele fullstendig sammen. Kåre gjenskapte god eggensk fotball over noen år han også.

Kjetil Knutsen er unektelig god, og det han gjør med B/G for tiden står det stor respekt av. Men jeg tenker vi skal puste med nesen her. Han er neppe messias, og han er i alle fall ingen Eggen. Mulig han er så god at vi burde hente han, men det siste året/halvannet er tross alt lite vurderingsgrunnlag hvis vi ser det i historisk perspektiv. Det er ingen garanti for at B/G stabiliserer seg i toppen av norsk fotball over tid.

Men ja - imponert over det han har fått til, og skulle selvfølgelig ønske det var vi som slo alle rekordene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.05.2021 23:48    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er vesensforskjell på Jönsson og Knutsen. Der førstnevnte hadde et lag bestående av flere profiler som bar laget og langt på vei fungerte som spillende trenere, er Glimts største styrke en filosofi og spillestil som lever og leverer nærmest uavhengig av hvem som spiller. Der Stabæk snubla kraftig da profiler som Gunnarsson og Nannskog forsvant, ble bodøværingene enda bedre etter sin første "utrensking" og ser også ut til å levere solid etter den andre.

Intet tre vokser inn i himmelen, naturligvis, og også Knutsen har sine begrensninger - både i og utenfor Bodø, men han ser ut til å være en ganske åpenbar kandidat. Jeg har ikke mye oversikt utenfor Norge, noe det dessverre kan se ut til at jeg deler med folket på Brakka, men jeg sliter med å se en mer riktig kandidat til stillingen etter Eggen enn Knutsen. Han har en filosofi og et mønster som er innertier på det de fleste som er glade i Rosenborg ønsker, og ser i tillegg ut til å levere over tid med disse premissene.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 22.05.2021 00:06    Post subject: Reply with quote

Kjetil Knutsen kom vel som assistent i 2017 og bodø rykket opp. Så tok han over som hovedtrener i januar 2018 og de ble nr10. Så ble de nr.2 i 2019 og nr.1 i 2020 så grunnlaget ligger vel mer enn bare det siste året. De har også startet veldig bra i år og rundspilte jo oss i 2.omg med spillere veid og funnet for lett i rbk..

JJ klarte aldri å gjenskape seriegullet i 2008 og han endte vel på 10plass i 2010 før rbk hentet han. Som trenere har JJ og Knutson veldig ulik filosofi så det eneste sammenlignbare vis rbk skulle hente sistnevnte er vel at de begge har vunnet serien.

Uansett så er det vanskelig, i allefall for meg, å se noen andre og bedre kandidater pr.dags dato. Og det eneste som er sikkert at det ikke finnes noen garantier i fotball. Uansett hvem man henter som hovedtrener etter Åge.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.05.2021 00:38    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Kjetil knutsen bør jo være øverst på blokka til Dorsin. Eneste laget som virkelig har overkjørt resten av eliteserien med samhandling i beste Eggen ånd.

Det er noe å plukke spillere fra hyllene under "topplagene" i Norge, få de inn i rollene (noe som krever topp coaching) også få alle 11 til å tenke som 1.

Selv etter alle profilene de har solgt til utlandet så klarer de å finne nye spillere som passer inn i det velsmurte maskineriet. Her snakker vi moneyball og coaching i verdens klasse.

Rbk er og bør være norges flaggskip. Hent Knutsen


Han vil ikke til rbk. Legg Kjetil Knudsen diskusjon død. Han er uaktuell dessverre. Han ønsker å trene Brann eller dra til utlandet. Vi bør finne noen fra utlandet, men det krever en god jobb i forkant.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 22.05.2021 05:35    Post subject: Reply with quote

Har du kilde på dette? Som du kan vise til?
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 22.05.2021 11:47    Post subject: Reply with quote

Alt RBK gjør er feil, de som ligger under oss på tabellen gjør alt mye bedre, bare flaks at vi har fått med oss noe som helst de siste 10 årene. Hvem med ambisjoner vil vel til en såppas håpløs klubb...Tror det er "kilden"...
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 22.05.2021 12:06    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Har du kilde på dette? Som du kan vise til?


Sikkert denne artikkelen https://www.aftenposten.n...al-i-norge

Desverre er den bak betalingsmur så noen med login får fortelle oss om det stemmer.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.05.2021 12:28    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Alt RBK gjør er feil, de som ligger under oss på tabellen gjør alt mye bedre, bare flaks at vi har fått med oss noe som helst de siste 10 årene. Hvem med ambisjoner vil vel til en såppas håpløs klubb...Tror det er "kilden"...


Med tanke på ressurser har alle klubbene gjort det bedre bortsett fra noen få kanskje. Vi har vært elendig i lang tid og fortsatt spiller vi ikke fin fotball mot dårlig motstand. (Ja da, Åge er kanskje på gang med noe og vi må gi han tid). Men i mange år har vi sett steinalder og elendig, dyr spillerlogistikk. Er det tatt grep for å videreføre Åge sine gode hensikter? Nei!

Molde vil være den ledende klubben i Norge i mange år fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 22.05.2021 12:42    Post subject: Reply with quote

Det er jo et par trenere i Brann som skal være veldig gode! Horneland er en av landets mest lovende trenere har jeg lest et sted. Kanskje vi kunne prøvd han?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.05.2021 13:25    Post subject: Reply with quote

Inkompetansen i norsk fotball er blant verdens største inkompetansetetthet i en bransje vil jeg tro. De som spås som gode trenere av media skal man være svært forsiktig med å ansette. Man må se på kampene og resultatene og analysere grundig.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 22.05.2021 13:54    Post subject: Reply with quote

Vi må ha noen som er sultne og spiller ønsker å spille det som er RBK fotball. Så får vi heller bruke den tiden vi trenger for å bygge oss opp igjen med lokale talenter.

Det sporet vi har vært på etter Eggen har vært kortsiktige resultater - hvor resultater har vært det eneste som vi har vært ute etter. Her er årets kamper og Hareide et veldig bra eksempel. Hareide er helt klar på at han ikke bryr seg om hvordan vi spiller - så lenge vi vinner. Han bryr seg ikke om hvem som spiller - så lenge vi vinner og bryr seg ikke om noe annet. I tillegg er han - som flere av spillerne vi har kjøpt i det siste - personer som det virker som om de skal starte fotballpensjonen sin i RBK - i motsetning til Glimt, der det virker som om de satser for fremtiden.

Jeg mener vi må være villig til å betale 10 mill+ i året for en trener som kan spillesystemet og forstår RBK sin sjæl. De finner vi først og fremst i Nederland og kanskje Ajax. Der burde vi nå lete etter ny trener. Det er åpenbart at det Åge har fått ut av laget har vært minimalt (spillemessig - ikke poengmessig, der vi er på det forventede) - og langt kjedeligere enn for eksempel Glimt. Han bør fases ut, men ikke før sesongen er over - slik at han får sjansen til å skape resultater.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 22.05.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Det er jo et par trenere i Brann som skal være veldig gode! Horneland er en av landets mest lovende trenere har jeg lest et sted. Kanskje vi kunne prøvd han?


Med horneland kunne vi garantert spart noen kroner på systemer og andre trenere. Han kan SE hvem som er i form og løper mest, trenger ikke hjelpemidler!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 22.05.2021 16:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Knutsen trives der han er for øyeblikket, så får vi se hva som skjer.

Men er jo utvilsomt den type mann vi vil ha inn i trenerapparatet vårt. I motsetning til Kåre, Horneland, Emberland (får vi tro), Hoftun, Janne, Perry.....har med filosofi og faglig dyktighet å gjøre, men også med interesse for detaljer og det å skape folk av til dels ganske så unge mennesker. En viss sammenheng med å være faglig dyktig da.

Fellesnevneren for de vi som regel har ansatt er jo at filosofien har i beste fall vært ullent definert.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 22.05.2021 23:51    Post subject: Reply with quote

Vår suksess har vært vår verste fiende. De kortsiktige målene er de vi har måttet styre etter. I perioder har vi prøvd å finne trenere vi tror kan spille eggen 433 og perioder har vi gått motsatt vei.
Vi har vunnet mye mere hjemme i Norge etter eggen en alle andre lag så vi har klart oss bra. Gapet opp til de 35 beste har blitt mye mye større. Både fotball messing og økonomisk.
Med en god årgang som får holde på litt over tid og en trener type som Knutsen kan vi kanskje 1 av 10 Kvale inn til Champions league kanskje
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.05.2021 00:13    Post subject: Reply with quote

Vi kan vel heller si late og inkompetente styremedlemmer og elendige ledere enn selve suksessen som fiende.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.05.2021 00:33    Post subject: Reply with quote

Blir du aldri lei av å sitte og skrive de samme rantene hele dagen, 365 dager i året ?
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 784

PostPosted: 27.05.2021 13:23    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
https://www.adressa.no/sport/fotball/i/WOwaEk/varsler-familieraad-om-rbk-fremtiden-av-og-til-legger-jeg-meg-med-daarlig-samvittighet

- Dette er en fantastisk klubb å være trener i, både når det kommer til fasiliteter og folkene rundt. Det går ikke på det. Det går mer på å finne ut om jeg skal bruke mer av livet mitt på dette eller ikke. Det må jeg finne ut av, og det må jeg får kjenne på frem til midt i sesongen, egentlig, sier Åge Hareide til Adresseavisen.

Før han fortsetter med det som kan påvirke hans valg når det gjelder RBK-fremtiden:

- Det går ikke på det, eller på noe rundt. Arbeidsvilkårene er helt fantastisk på alle mulige måter. Hver eneste dag trives jeg veldig godt. Men jeg har et annet liv også. Jeg har familie, og jeg har vært mye borte. Av og til legger jeg meg med litt dårlig samvittighet, fordi jeg ikke får fulgt opp. Jeg fikk ikke fulgt opp ungene mine så godt som jeg ville, for da var jeg opptatt med fotball og full jobb ved siden av. Og nå er det kanskje barnebarn og den delen der. Det er litt andre verdier i livet, sier 67-åringen.

Åge ferdig etter sesongen?


Hvis Åge gir seg etter årets sesong er Erik Hamrén den med nok profesjonalitet og pondus til å håndtere RBK-spillerne. Han har også bevist før at han kan bygge solide lag, så kan han gjøre grovarbeidet bak før vi henter Kjetil Knutsen etter 2 år med Hamrén, så blir det slik som da Eggen tok over etter Hamrén i 2010 Smile
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.06.2021 20:58    Post subject: Reply with quote

Erik Hamrén berättar att han vid ett par tillfällen har fått frågan att komma tillbaka till klubbar där han har jobbat tidigare, men att det inte har varit intressant.

Men det finns ett undantag.

– Rosenborg, jag kände mig inte klar där. Jag hade bara varit där i två år när jag fick erbjudandet från Sverige. Och det kunde jag inte säga nej till, att träna sitt land är för mig det största man kan göra som fotbollstränare.

– Men jag kände mig inte klar med Rosenborg. Och vi har haft kontakt under åren, men det har inte passat in.

Läs mera: ”Jag kunde ha gjort saker annorlunda med Sverige, det ångrar jag verkligen”
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 06.06.2021 21:34    Post subject: Reply with quote

Fint intervju med Hamrén. Burde vært fulgt opp med en sak av R&S eller Uke-Adressa. Håper de ser saken og tenker det samme.

Som @RBK-1971 sier over her, Hamrén ville nok vært perfekt etter Hareide (og også i fjor sommer, om timingen hadde vært rett). Det ville neppe blitt festfotball, men som med Hareide, alt annet ville vært A+.

Rosenborg trenger å bygge klubb nå. Et fjell som skal stå støtt, og bedre arkitekter enn Hareide og Hamrén får vel ikke Rosenborg lokket til seg. Gitt signalene Hamrén selv sender ut og det faktum han skal gjennom en operasjon med rekonvalesens til høsten, så får vi håpe styret i Rosenborg fører en dialog med Hamrén parallelt med Hareide. Det vil nok også være lettere for Hareide å trekke seg også om han føler at han ikke er 100% motivert for å fortsette videre, hvis han vet at klubben har en erfaren og motivert erstatter klar.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.06.2021 22:06    Post subject: Reply with quote

Jeg ville i så fall hatt Hamrén i stedet for Åge, da jeg tror og håper vi ved neste korsvei kan fokusere på en trener som er best på feltet og står for fotballen vi ønsker. Å bygge klubb bør ikke ta fem år, nær sagt uavhengig av utgangspunkt.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.06.2021 23:07    Post subject: Reply with quote

Kommer litt an på hvor lenge Hareide blir egentlig. Om han nå velger å gi seg etter denne sesongen så blir situasjonen en litt annen og da vil jeg være mer positiv til Hamren, rett og slett fordi det er utrolig viktig at vi nå bygger vidre på de tiltakene Hareide allerede har gjort rundt laget. Hvis Hareide derimot forlenger med 1-2 år, så vil jeg heller ha en litt mer offensivt orientert trener som etterfølger. Og da gjerne gjøre noe tilsvarende som da Hareide overtok i 2003, hvor ny trener kan knyttes opp mot laget i noen måneder før Hareide gir seg, for en mest mulig smidig overgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 587, 588, 589 ... 772, 773, 774  Next
Page 588 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb