English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viking
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
7%
 7%  [ 3 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
2%
 2%  [ 1 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
10%
 10%  [ 4 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Vecchia
12%
 12%  [ 5 ]
Holse
61%
 61%  [ 24 ]
Molins
5%
 5%  [ 2 ]
Total Votes : 39

Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.05.2021 23:23    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg som føler det blir feil å samenligne Vecchia med Helland?

Vecchia har et betydelig støre ferdighetsregister og går både utover å innover og velger nesten alltid den muligheten som er best for å kome i posisjon til å spille fri lagkamerat/legge inn kontra komme til skudd.

Minner meg mye mere om Kent Bergersen om vi skal trekke frem sammenligninger tidligere i klubben.

Meget god nærteknikk!
View user's profile Send private message
Hedning
Veteran

PostPosted: 13.05.2021 23:23    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
La være å logge deg på, da, hvis du misliker det sånn.

Forumsjefene ønsker mer brønnpissing ja 😘
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 13.05.2021 23:28    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jeg hadde heller ikke spesielt stor tro på seier i dag og det så ikke strålende ut fra start av Art Vandelay. Så synes jeg seriøst at moderatorene bør ta affære når dere andre bruker oppfører dere slik som her. I dette tilfellet var det alle dere andre som hakket på Senador som var trollene. Det er et forum og poenget med det er å kunne si hva man selv mener. Om du er enig i noe så argumenter mot, harselering og mobbing av andre brukere er ikke greit.

Så du mener vi bør ignorere åpenbar trolling og argumentasjon som ville fått Trump til å rødme, du ja?

-Min beste imitasjon. Ikke slik jeg argumenter.

Jeg mener selv at harselering bør tas andre steder enn i kamptråd, også diskusjon rundt dette. Blir rotete og slitsomt.
Back to top
rail
Proff

PostPosted: 13.05.2021 23:29    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Dette rbklaget er bare elendig. Vi er ikke i nærheten av noe som helst. Det går så tregt...

Rbk kommer til å bli rundspilt mot Bodø og Molde. Dette laget scorer ikke mye mål.

Laughing

For en vits!
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 13.05.2021 23:39    Post subject: Reply with quote

Personlig så synes jeg det er morsomt at når vi spiller under pari så er det et innlegg hvert tredje minutt om hvor elendige vi er og at det bare er å booke Obosplass.
Men når vi er gode så er det helt tyst frem til noen jager han frem igjen.
Nuvel.

Hvorfor ser jeg ingen BB-poll?
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 13.05.2021 23:41    Post subject: Reply with quote

Så andre omgangen, og må si jeg er positivt og gledelig overasket over spillet. Måtte det bare fortsette slik, fordi det har vært tungt å komme i gang med å føle forventninger og interesse for Rosenborg denne vinteren.

Selv Eurosports svenske ekspert tar av med skryt, så da må det jo bare være bra.

https://www.eurosport.no/...ideo.shtml

Skal bli interessant å se hvordan det går mot Glimt, Brann og Molde. Brann bør vi slå klart, mens kampene mot Glimt og Molde kan gå begge veier. Kjenner det er sikrest å være litt "Ludvig" frem til kampen mot Molde er unnagjort.
Back to top
gucci
Rutinert

PostPosted: 13.05.2021 23:43    Post subject: Reply with quote

Fullstendig enig med Aristoteles. Dere som klager på at en bruker på et forum sier ting dere er uenige i, og snakker om utestengelse osv, bør tenke litt over hvor fokuset deres ligger. Ingen av ordene Senador eller andre skriver her inne kan skade dere.

Forøvrig nydelig følelse å se Hoff i den dype med Holse og Doff foran seg. Standard hjemme på Lerkendal fremover?
senador
Veteran

PostPosted: 13.05.2021 23:47    Post subject: Reply with quote

Art Vandelay wrote:
Aristoteles wrote:
La for f Senador være i fred. Han sa at om vi spiller slik vi spilte mot VIf taper vi, og det er helt riktig. I dag var vi dog fantastiske. Deilig å se hvor gode vi kan være når vi får det til å stemme.

Senador skrev også:

Quote:
Dette rbklaget er bare elendig. Vi er ikke i nærheten av noe som helst. Det går så tregt...

Rbk kommer til å bli rundspilt mot Bodø og Molde. Dette laget scorer ikke mye mål.

Nå veit jeg ikke om dere deler samme bruker, men å la dette trollet få fred er selvfølgelig uaktuelt. Senador er et troll som burde ha blitt kasta ut fra det her forumet for mange år siden, noe de aller fleste av oss selvfølgelig er enige om.

Ser du når innlegget er skrevet ? Med litt tanke så ser du at innlegget ble skrevet veldig tidlig i kampen hvor vi hadde en ganske dårlig og rotete start.

At du har problemer med folk som har andre meninger enn deg må du holde for deg selv.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 13.05.2021 23:54    Post subject: Reply with quote

Moro. Viking er et lag som har sin styrke offensivt, og i dag blir de bare utfordret på svakhetene sine. Stort pluss i boka til RBK som lag og i særdeleshet Vebjørn Hoff som kan bli et aktivum for oss. Legger ned en enorm jobb på midten og tar tunge returløp før han ordner opp og løser spillet. Tillater oss å spille med høyere risiko og større avstander. Hvordan RBK skal stable midtbanen den dagen alle er friske og kampklare er vanskelig å si, men jeg håper og tror ÅH er tøff nok til å tørre å ha en klar treer som førstevalg og gi disse tre tid og ro til å lære seg rollene skikkelig hver for seg og sammen.
Rotasjon der du flytter rundt på folk i det uendelige minnes jeg med skrekk fra Høgmos tid på Lerkendal (og landslaget).

BB for meg er Hoff. Og mange flere skal ha pluss. Det som uroer i dag er at Ceïde nok en gang går uten målpoeng. Holse for to målgivende i innhoppet. Molins viser også at han melder seg på. Viktig for laget at Dino ikke er eneste mulighet.

Hvis RWP hadde satt 6-0 på innsida av Austbø hadde det vært den ultimate ydmykelse.

Viktig for oss at det scores mål og at laget får godfølelse med å vinne matcher hjemme.

Terningkast 5.
enojado
Veteran

PostPosted: 13.05.2021 23:56    Post subject: Reply with quote

VIF-kampen var helt krise bortsett fra 15min. i starten av 2.omgang.

I dag var vi klasse i nesten hele kampen.
Perfekt press kollektivt gjennom hele kampen. Høyt og riktig press som fikk vikingstopperne til å feile og feile. Midtbanen til rosenborg satt først press på sentrale midtbanespillerne til viking for deretter å la spissene presse forsvaret som ikke hadde noen spillalterntiver. Det skjedde flere ganger. Nesten landslagsklasse over.
Variert spill mellom possession og direkte i lengderetningen. Kan blir enda mer pasningssikre så har verken Molde eller Glimt en sjans i havet.
Holse så ut som en million i indreløperrollen og hadde flere kreative stikkpasninger.
Harde pasninger inn til spisser som legger igjen som gir skuddmuligheter har vi manglet så mye og tror nesten ikke har sette dette på flere år.
Fortsetter vi i dette sporet kan vi virkelig få en god sesong og sette press på både Molde og Glimt.

Gleder meg til 16. Håper vi virkelig tør og spille ball, og kjører over Glimt Tommel'n opp!
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 14.05.2021 00:07    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Er nok fort mye høye skuldre som senker seg i 2. Har tro på kalassifre Very Happy

Godt defensivt 1.
Overkjøring 2.
Jevnt over bra, viser at vi kan spille fotball. En del personlige feil i alle områder i spillet, men det er enda tidlig i sesongen.

BB? Vecchia briljerte, det samme gjorde sentrallinja foruten Dino og Doff.

Får vi igang høyresiden er vi fort på topp til slutt med slik spill. I dag skjedde alt (?) på venstre/sentralt. Ceide hadde noen rykk og raid, men det ble uten sluttprodukt. Utover i 2. skjedde alt på venstresida.
Back to top
ODN
Proff

PostPosted: 14.05.2021 00:21    Post subject: Reply with quote

Blir vanskelig å gi ut poeng etter en slik kollektiv laginnsats, der så og si samtlige spillere leverer godt - både som et lag og individuelt. Greit nok at man ikke er enige med alle, men det hele fremstår som en barnslig heksejakt på enkelte. Hva som er skrevet i fortiden får så være, for all den irrelevante negativitet knyttet til et saklig argument blir for dumt. Er faktisk helt enig med senador angående at vi må tilnærme oss bortekampen mot B/G på en helt annen måte enn hva vi gjorde mot Vålerenga. I den kampen prøvde vi ikke engang å vinne stillingskrigen, men vi la oss rett bakpå - noe som er ekstra frustrende når vi både ser og vet hva som egentlig bor i laget.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 14.05.2021 01:00    Post subject: Reply with quote

Vi behøver ikke ligge så kompakt mot Glimt som mot Enga fordi Glimt per dags dato er et mye dårligere fotballag enn Enga. De har hatt griseflaks så langt.
Back to top
tokik
Senior

PostPosted: 14.05.2021 01:31    Post subject: Reply with quote

Helt fair at enkelte mener at vi bør spille annerledes på bortebane enn mot VIF. Også at vi bør ha ulik taktikk avhengig av hvem vi spiller mot, samt hvilket underlag. Og selvfølgelig vil taktikeren Åge gjøre det. Men han har vært helt tydelig i alle intervjuer på at dette ikke kommer til å skje enda, i alle fall ikke mot andre toppkandidater. Åge er rævvafotballens far, husk det Smile dritkjedelig fotball på bortebane for å hente poeng, og for å skape en vinnervilje, folk med stake som han sier.

Lavtliggende. Kompakt. Lange baller. Klareringer utenfor sidelinja heller enn å kontre i overtall. Tung på dødball. Dette vil han ha fremover. Og spillerne er soldater som hører på Åge. Og det digger vi. Og spillere som følger planen til Åge skal vi hylle.

Hvis man ikke liker måten man gjør det på, kritiser treneransettelsen. Ikke kritiser treneren som følger sin filosofi eller spillerne som gjør det de har fått beskjed om.

Og etter at man har vunnet i dag…. Jeg vil juble. Høre intervjuer. Se feiring i garderoben. Se for meg en sesong med suksess. Som de fleste andre trønderske middelaldrende menn er min psykiske helse knyttet til rbk sin suksess :p det her var digg!! Og sånne realister som skal tenke neste kamp før den her er ferdig er så festdrepere.

Kombinasjonsspillet i andre omgang er det år siden vi har sett i RBK-stjort. Og den utskiftinga i stallen virker helt fantastisk… så langt.. i kveld er vi best!!
Back to top
ODN
Proff

PostPosted: 14.05.2021 01:36    Post subject: Reply with quote

Det er en ganske sprek kommentar. Vi snakker altså om den regjerende seriemesteren - som for så vidt har kvittet seg med et par av de offensive nøkkelspillerne, men som har beholdt selve grunnstammen i laget. Suksessoppskriften deres har derimot ikke vært avhengige av disse to, da de har et kollektiv som fungerer ekstremt godt sammen. Dette har de vist med helt forskjellige angrepsrekker, så selv om jeg har mine tvil - hvorfor kan de ikke gjenskape dette? Vi snakker ikke om ekstreme tall på de som til slutt ble nøkkelspillere heller, så jeg ville vært forsiktig med å undervurdere et såpass godt fotballag - spesielt etter at de har åpnet med seks av seks mulige poeng.
Back to top
thomas_katt
Proff

PostPosted: 14.05.2021 01:40    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Er det flere enn meg som ikke får opp BB-pollen og får stemt på banens beste? Ser at det står [Poll] på tråden, men ingen spillere å velge mellom... Rolling Eyes

Opplever det samme.

Ellers må jeg si at det var uvant beroligende å se kamp i kveld. Nå har jeg også sett at TIL til tross for 0-3 tap mot Glimt og 3-3 mot smurfene, burde hatt 6 poeng, så med forbehold om at TIL har bygd et monsterlag i vinter, er vi på svarten med tanke på gull

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
Robert81
Proff

PostPosted: 14.05.2021 02:57    Post subject: Reply with quote

Jeg må være ærlig og si at jeg ikke hadde store forventninger til denne kampen. Jeg tippet sågar en noe pessimistisk "U" på pollen i resultattipstråden, og følte meg slett ikke sikker selv om jeg hadde halvgardert med HU på midtukekupongen fra Norsk Tipping.

Det var svært gledelig å se Rosenborg fungere som det gjorde i dag. Denne kampen berettiger klubben arbeidsro en stund fremover.

Nå da vi har sett hva dette laget er i stand til håper jeg at vi i større grad klarer å slippe oss løs også på bortebane enn vi gjorde mot VIF, for det er ingen grunn til at vi ikke skal kunne slå hvilket som helst annet eliteserielag - og det selv uten vår kaptein og førstevalg på spissplass.

Flott oppvisning av blant andre Holse og Molins i dag, og håper ikke disse prestasjonene går tapt ovenfor Hareide, som nå har fått flere grunner til å klø seg i hodet når laget skal tas ut.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Legende

PostPosted: 14.05.2021 09:19    Post subject: Reply with quote

Nøkkelen til prestasjonen her ligger dessverre i skaden på Henriksen. Før det var vi på en måte okei, vi hadde mye energi og vilje, men var håpløst upresise og slet med at ingen av indreløperne koblet seg på angrepsrekka, men valgte upresset støtte konstant. Så fikk vi et fint mål på en håpløs klarering, og så kom Holse inn.

Den lille dansken er hele forskjellen her. Bare sammenlign hvordan han orienterer seg før ballmottak med tilsvarende hos Hoff og spesielt Zachariassen. Han vender opp, skjærer inn og ut, veksler mellom å spille ballen hurtig og å holde på den til neste bevegelse. Han fyller det tidligere så tomme rommet rundt Vecchia og setter jo fyr på det kruttet som bor i svenskene på sida si. Han truer bakrommet på venstre side og slår inn med venstre der ingen venstrefot tidligere fantes.

I det hele tatt var det en gavmild dunk treolje til mine mange kjepphester dette. Belønningen med et mer offensivt rigget lag. Flere pasningsspillere på banen. Få inn en venstrebeint indreløper i Augustinssons fravær. Playmakertype på indreløperplass. En mer spillende spisstype. Hadde Doff hatt åndsnærværelse til å slå inn på Molins førstestolpebevegelse hadde andre omgang fortjent glass og ramme. Det er selvsagt fristende å rose Åge for å velge offensive alternativer når Markus blir skadet, men faktum er at han velger det eneste han kan velge når verken Tagseth eller Skjelbred egentlig var klare for en time på banen, og når Dino må ut har vi jo bare én skadefri midtspiss.

Jeg håper det synker inn hos Åge, nå når han har fått hjelp av fru Fortuna, at vi kan risikere mindre ved å risikere mer, og at vi ikke nå reiser til Bodø og starter med Hoff og Skjelbred bak Doff som tier og Dino på topp. Det burde jo være umulig å unngå å se at prestasjonen i går var det steget fra tenkt toppnivå til fremvist toppnivå som vi har savnet lenge, og at forskjellen er ballferdighetene våre.

Børs:

Hansen 6 - Settes egentlig aldri på prøve, men er trygg på det lille som kommer

Reitan 7 - Har spilt på seg selvtillit, og leverer plutselig teknikk på høyt nivå i tillegg til det defensive. Flott assist.

Eyolfsson 6 - God kontroll bakover, minus noen trykkfeil og en stygg ballmist. Pluss for mål.

Hovland 7 - Starter nervøst med ball, men trives utmerket i det kampbildet som utvikler seg.

Andersson 6 - Direkte svak i store deler av første omgang, med en rekke småfeil. Flott innlegg til Vecchia, og våkner til liv sammen med resten av siden sin.

Zachariassen 5 - Fryktelig dårlig orientert og upresis i etablert spill, hemmer hele laget. Enorm selvtillit som avslutter, og følgelig pluss for mål.

Henriksen 6 - Hard og tøff på midten, og viser seg fram som skuddtrussel med en Saparagoal. Tøffer seg til sykestua.

Hoff 6 - Svak og passiv som indreløper, men trives vesentlig bedre med Holse til å plukke opp ball rundt seg sentralt. Får ligge og summe bak angrepskvintetten.

Ceide 5 - Legger motstandere igjen i gresset, men bruker alltid for lang tid når rommet har åpnet seg. Flinkere til å bruke fysikken begge veier.

Dino 4 - Klarer ikke prege kampen eller true målet. En slags assist til 1-0. Gult for albue. Ut til pause.

Vecchia 8 - Isolert og nøytralisert i første omgang, men scorer et mål, og finner virkelig tonen med Holse og Molins. Ekstremt bra nærteknikk. Bra i duellspillet. Bare skuddfoten mangler nå.

Holse BB 8 - Kjører hele kampen, og får mye til å klikke på plass rundt seg. Umulig å få tak på offensivt, truer mange forskjellige rom, men er også god i gjenvinning. To assist i åpent spill.

Molins 8 - Markerer seg på direkten. Smart i duellene, stort overblikk og dominerer med teknikken sin. Spiss-scoring, og det kunne blitt mer.

Wiedesheim-Paul - Inn for Vecchia på vunnet stilling. Forsøker å true mål, og er i nærheten tre ganger på kort tid.

Tagseth - Noen minutter på slutten som indreløper.

Hareide 7 - Gjør de riktige grepene, frivillig eller ei, men laget så allerede da mer strukturert ut enn sist.

Dommer 4 - Har glemt navnet, det er et godt tegn. Litt unnfallenhet til tider, men en grei prestasjon.
Hedning
Veteran

PostPosted: 14.05.2021 09:41    Post subject: Reply with quote

Dommeren må jo få minst 8/10 her, hvis man tar høyde for nivået i eliteserien generelt.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 14.05.2021 09:54    Post subject: Reply with quote

Hansen 6 Ikke satt på de store prøvene.
Reitan 7 Solid, nydelig assist.
Eyjolfsson 7 Pluss for mål.
Hovland 7 Full kontroll.
Andersson 5 Mye nesten, greit defensivt.

Hoff 7 Trygg og god.
Henriksen 8 Dominerer banespillet, pluss for pent mål.
Zach 7 Truende og god.

Ceide 6 Aktiv men mangler det siste lille enda
Dino 6 Tar for seg og er involvert i målene.
Vecchia 8 Dominerer utover i 2. omgang.

Holse 9 Magisk kraft i dag, setter fyr på venstresiden.
Molins 8 Svært frisk i kombinasjonsspillet og skårer et pent spissmål.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 14.05.2021 10:00    Post subject: Reply with quote

Altså, newbies, senador er ikke og har aldri vært et troll. Han er supporter, en av oss, men en litt mer enn gjennomsnittet "glasset er halvtomt"-type fyr. Og som oss tar han avogtil feil, men som oss har han avogtil rett.

Og som det blir sagt ovenfor så er han ikke alene om å spre negativitet. Hvis noen synes at det er bedre med positivitet, så, ja vel... the floor is yours!
O-Rex
Veteran

PostPosted: 14.05.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

Det som gjør det utfordrende med å forholde seg til S og noen andre brukere er at det er at det ikke finnes nyanser. Skalaen går fra lyst direkte over til mørkt, bekmørkt og ekstra bekmørkt. Det er litt slitsomt å forholde seg til når innleggene kommer tettere enn målene fra kampen i går.

Får minne om Eggen her som sa at vi er aldri så gode som folk skal ha det til når vi vinner, og heller aldri så dårlige som folk sier når vi taper.
La9
Junior

PostPosted: 14.05.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Meget positiv overraskelse slik vi framsto i går!
Mål har vært mangelvare over tid, særlig spillemål, og nå får vi 5 i en og samme kamp. Måtte det bare fortsette.
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 14.05.2021 10:51    Post subject: Reply with quote

Fuck that. I første omgang i går fikk vi dugelig med hjelp fra udugelige stoppere, men i andre omgang var vi så gode som folk sier.

Men hva i alle dager er det med Viking på Lerkendal? 1-5, 0-3, 0-5 siste tre år. OBOS i 2018, så 0-2, 0-4, 0-2 etter at de klarte å pille med seg ett poeng mot Hesten i 2014. Til å bli mørkredd av.
Henning
Legende

PostPosted: 14.05.2021 10:56    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Vecchia [...]

Minner meg mye mere om Kent Bergersen om vi skal trekke frem sammenligninger tidligere i klubben.

Faktisk ikke så dum sammenligning. Kenta var vel litt kjappere i vendingene, men Vecchia er mye mer robust.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb