English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 154, 155, 156 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 04.05.2021 20:19    Post subject: Reply with quote

– Vi har hatt dialog, ja, som jeg har med de fleste tidligere spillere som er ute, og sannsynligvis skal hjem på et tidspunkt. Jeg tror det er veldig liten sjanse for at han kommer til å spille i Norge om han eventuelt fortsetter et år til, men vi har dialog, sier Dorsin.

Trener Åge Hareide utelukker heller ingenting på spørsmål om det er interessant for RBK å hente Tettey, og om 35-åringen kan bli RBK-spiller om han selv vil.

– Jeg må sjekke om han vil, skriver Hareide i en tekstmelding til Adresseavisen.

https://www.adressa.no/sp...-i-norwich

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran

PostPosted: 04.05.2021 20:31    Post subject: Reply with quote

Mange gamle og dyre midtbanespillere da.
WT62
Veteran

PostPosted: 04.05.2021 20:40    Post subject: Reply with quote

Tettey virker ikke som en person som er ute etter å maksimere lønningsposen på dette stadiet, en mer pay pr play modell er vel mest riktig?
Men han ville nok passet bedre inn på en midtbane med flere unge talenter slik som Tagset og vært en stabiliserende leder der enn dagens sammensetning.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.05.2021 20:58    Post subject: Reply with quote

Tettey er helt åpenbart fortsatt en forsterkning på midten, kanskje vi da endelig kan skyve Hovland UT og henriksen ned.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 04.05.2021 21:39    Post subject: Reply with quote

Mye snakk om Henriksen som midtstopper, men Tettey har jo faktisk kamper i PL som stopper. Kunne vært et alternativ det og.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.05.2021 22:21    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Mange gamle og dyre midtbanespillere da.

Dette. Å hente en halvmotivert Tettey blir å pisse i buksa for å holde varmen. Vi må bygge et nytt lag. Å dytte folk bakover i køen for å presse inn en halvmotivert 35 åring noen måneder er veldig korttenkt.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.05.2021 23:08    Post subject: Reply with quote

Å si nei til en motivert RBKer som ønsker å bidra i en overgangssesong der vi mangler vinnerskaller er i hvert fall å pisse på mye rart..

Velkommen skal han være om han vil. Gjerne for lenger enn 0,5 år også.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.05.2021 23:15    Post subject: Reply with quote

Motivert RBKer? Han har vel i utgangspunktet bestemt seg for å legge opp, og må sannsynligvis overtales. Det tilsier ikke akkurat toppmotivert i min verden.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 00:38    Post subject: Reply with quote

Han er en utrolig grei fyr og vinnerskalle, men dersom den nåværende troppen trenger flere slike typer - har vi et alvorlig problem. Det ville vært helt meningsløst å hente hjem en aldrende spiller på korttidskontrakt. En ting er den unødvendige lønnsutgiften, men det ville gitt enda mindre mening å hente en aldrende spiller for å ta over plassen til en av de vi har idag. Han er vell heller ikke akkurat toppmotivert, med tanke på at han har stilt mye spørsmålstegn til egen fremtid.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 05:18    Post subject: Reply with quote

Tettey har vel uttalt tidligere at han er veldig motivert for en sesong til! Tettey inn som midtstopper hadde vært fantastisk; så kan Henriksen hovedsaklig spille midtbane. Hadde vært supert. Behøver en stopper til, og Tettey har vist at han kan spille stopper på et relativt bra nivå.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 05:38    Post subject: Reply with quote

Han har vell strengt talt kun vært åpen for å ta en sesong til. Uttalelsene hans i gårsdagens intervju med tv2 indikerer i alle fall ikke en toppmotivert spiller. Når det er sagt, behøver vi virkelig en midstopper? I skrivende stund har vi altså Henriksen, Holmar, Hovland og Serbecic. I tillegg kan Augustinsson vikariere dersom det trengs. Argumentet for at vi trenger en midstopper til er syltynt, og det ville som sagt gidd absolutt null mening at han skulle kommet inn som en utgift, og sendt spillere på benken.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 07:54    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Motivert RBKer? Han har vel i utgangspunktet bestemt seg for å legge opp, og må sannsynligvis overtales. Det tilsier ikke akkurat toppmotivert i min verden.

Ja, det er to alterntiver slik jeg ser det. En rimelig kontrakt med en spiller som aksepterer å sitte på benken en del og på en måte gli inn i rbk-systemet for senere trenerarbeid. Tross alt en fyr som har bra humør og slik jeg kjenner han fra før a-lagstiden med rbk er han en realtivt smart og pragmatisk person, og vil tro han er god til å motivere unggutta.
En dyr kontrakt med en "sannsynligvis" umotivert spiller som kjenner på 30-årskrisa bør være uaktuelt.
Tipper det er noe slik som Åge ser etter når han både skal snakke og se han på trening.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 09:29    Post subject: Reply with quote

For gammel, spiller i en lagdel som allerede er overbefolket, og vi må virkelig prøve å komme oss ut av den hente-hjemvendte-sønner-strategien.

Og likevel tar jeg i mot Tettey 10 av 10 dager i uka. Rett og slett fordi det er Tettey, verdens beste fotballspiller i hele verden.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 09:40    Post subject: Reply with quote

Håper på en 6 mnds "pay as you play" kontrakt med opsjon på forlengelse på ett år dersom begge parter vil det.
- Selg Hovland
- Kjør Henriksen som midtstopper
- Selg Konradsen
- Tagseth/Hoff/Skjelbred/Tettey deler på to plasser bak
- Holse/Zach deler på 10er

Viktigste take-away er dog:

Tar Tettey fremfor Konradsen 11 av 10 ganger RBK RBK
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 05.05.2021 10:23    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

- Selg Hovland
- Selg Konradsen

Tror du mener gi bort, vi selger jo ikke spillere lenger.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

Blir vi et bedre fotballag med Tettey? Selvfølgelig. Så fremt han ikke krever sinnsyk høy lønn er det bare å hente om han selv vil.
Back to top
3rl3nd
Rutinert

PostPosted: 05.05.2021 10:35    Post subject: Reply with quote

Tettey? Ja takk!
Så fremt det ikke er snakk om lang kontrakt og feitest lønningspose, er det en no-brainer. Rå fysikk, bra fart fortsatt, og skikkelig i pasningsspillet. Tror han er god å ha i gruppa, med mye erfaring som kan deles.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 10:41    Post subject: Reply with quote

Kan potensielt være en god standardsetter på feltet, hvis Skjelbred, Henriksen og Tettey sier klart ifra hvor hardt en trener i England, Tyskland etc

Ellers litt småskeptisk, men kan se for meg at han er en god kandidat til å kombinere jobb i Salmar med trenerutdannelse, kan egentlig tenke meg at han tar trenerutdannelsen i England og skaffer seg erfaring med hvordan de gjør det der borte for så å komme hit, men han har vel signalisert at familien skal bo i Trondheim.
Mighty
Senior

PostPosted: 05.05.2021 11:18    Post subject: Reply with quote

Det er noe rart med å kaste eliteseriens kanskje beste stopper i Reginiussen på dør fordi han er for gammel klubben. For så å hente inn Tettey. Det sagt, er han velkommen tilbake i sort og hvitt for min del.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 11:40    Post subject: Reply with quote

Om tettey kommer inn så er det nok for å spille i starten og senere gå over til akademiet for å bidra der. Kan ikke sammenlignes med lønna til Tore.

Vi må jo ha kuttet godt over 10 mill i lønnsbudsjett nå? og i tillegg styrket oss
Kaaremaal
Junior

PostPosted: 05.05.2021 12:35    Post subject: Reply with quote

Om du ikke vil se et RBK-lag med Henriksen, Ciljan og Tettey fremfor Konradsen, Zachariassen og Hoff på midtbanen, eller Hovland/Serbecic i forsvaret, skjønner jeg ærlig talt ikke noe som helst.

Jeg har ønsket Tettey hjem siden han dro, og så lenge han selv og RBK-organisasjonen tenker at det gir mening med en retur - er jeg veldig positiv til det motsatte er bevist.

Personlig gleder jeg meg stort til alle trønderske RBK-ere som drar til utlandet kommer tilbake - og velkommen skal de være!

Elsker Zachariassen, har trua på Hoff, synes Islamovic er pigg og synes det er futt i de nye svenskene på backen - men får jeg Svensson, Sørloth, Sælnes, Midtsjø eller Tettey som alternativ er det ikke en gang konkurranse. Det handler ikke om at sistnevnte spillere er utrolig mye bedre de er enn alternativene jeg lister opp, men at de er trøndere og at de har prestert på høyt nivå i RBK før.

Hadde jeg vært milliardær og kunne plukke spillere helt fritt fra hele verdensmarkedet hadde jeg landa på:

Hansen

Svensson - Henriksen - Tettey - Reitan

Midtsjø - Selnæs - Ciljan

Ceide - Sørloth - Helland (i mangel av alternativer).

Benk: Messi, Mbappe, Haaland, Wangberg, Sæther, Tagseth, Faye Lund
Rallepus
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

Sier nei. For gammel.

Fokus nå må være å utvikle den neste Tettey. Det kan Alex gjerne hjelpe til med, men da i en annen rolle i klubben enn som spiller.

Det handler litt om fornuftig klubbdrift også. Vi har for lenge basert oss på en strategi som kun unntaksvis gir høye salgsinntekter.
ODN
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 14:00    Post subject: Reply with quote

Kaaremaal wrote:
Elsker Zachariassen, har trua på Hoff, synes Islamovic er pigg og synes det er futt i de nye svenskene på backen - men får jeg Svensson, Sørloth, Sælnes, Midtsjø eller Tettey som alternativ er det ikke en gang konkurranse. Det handler ikke om at sistnevnte spillere er utrolig mye bedre de er enn alternativene jeg lister opp, men at de er trøndere og at de har prestert på høyt nivå i RBK før.

En vesentlig forskjell på Tettey og de andre du nevner, er at førstnevnte er langt forbi sine beste dager. I tillegg til dette, er det store spørsmålstegn knyttet til motivasjonen hans. Derimot, de andre spillerne er både yngre og mye bedre. En klubb på vårt nivå burde åpenbart ha så mange lokale spillere som mulig, men det ville vært lite bærekraftig og økonomisk å hente inn en spiller i en slik posisjon.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 05.05.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

Har ikke fått spille så mye siste 6 mnd, men har alltid fått gode skussmål i Norwich:

https://forum.pinkun.com/...ex-tettey/

Dersom du mener at han er "langt forbi sine beste dager" håper jeg du har sett mye av ham i det siste og kan backe det opp.
Tror han veldig enkelt forsvarer en plass i 11er hos oss.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 05.05.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

Så er spørsmålet om det er hensiktsmessig på lang sikt å bruke Tettey foran de unge lovende vi har i stallen pdd.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 154, 155, 156 ... 166, 167, 168  Next
Page 155 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb