English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ranheim
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
0%
 0%  [ 0 ]
M. Ceide
3%
 3%  [ 1 ]
Serbecic
23%
 23%  [ 7 ]
Valsvik
0%
 0%  [ 0 ]
Chrupalla
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
6%
 6%  [ 2 ]
Henriksen
3%
 3%  [ 1 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
E. Ceide
20%
 20%  [ 6 ]
Islamovic
36%
 36%  [ 11 ]
Wiedesheim-Paul
3%
 3%  [ 1 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
3%
 3%  [ 1 ]
Vecchia
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 30

Author Message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 22.04.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Det er jo helt sort snak det der. Hvorfor i alverden vælger man ikke bare at træne offensive mønstre og samhandling når det er tydeligt for enhver, at vi igen i år kommer til at slide med målene. Jeg fatter heller ikke at man skaber et scenarie som vi burde være alt alt for gode til at komme i.


100% enig. I Norge skal vi føre alle kamper, og når det er så smått med treningskamper er det trist at man skal spille så defensivt. Møkk lei av RBK sin defensive innstilling. Spesielt Kåre kastet bort mange muligheter i Europa ved å spille en type fotball vi ikke behersker.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 22.04.2021 12:59    Post subject: Reply with quote

Det begynner å bli bekmørkt her inne, om folk ikke forstår at man må legge seg bakpå for å få kontringer. Med litt sunn fornuft, så forstår vi alle at vi ikke skal ligge bakpå i serien - basert på at vi øvde på kontringer i én treningskamp.

Når det kommer til Besim, så synes jeg han klarte seg godt. Vant de duellene som kom, og var overraskende rask på et par angrep fra Ranheim i bakrom. Blir veldig preget av at Mikkel ikke er noen særlig god høyreback. Han skal også få skryt for fighten han legger ned for målet sitt. Synes dog ikke at han var lite aktiv i oppspillsfasen, slik øvrige kommentar sier.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 22.04.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

@ ODN anbefaler RUSK, veldig nyttig for gleden av å lese forum når det er så mye svartmaling

@the game

Glad vi har fått en trener som skjønner at det er viktig å bruke treningskampene til å trene. Syntes det lille vi har fått se indikerer at vi kommer til å være vesentlig mer stabile OG morsomme å se på i år. Gleder meg RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.04.2021 13:23    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vel egentlig noen års erfaring utfordrer sunn fornuft her.

Vi vet jo at vi har slitt med å føre og dominere kamper - det er ikke en mening, det er kalde, harde fakta - selv om motstanderne er Mjøndalen, Start, Aalesund, Sandefjord og så videre. Alle kampene vi spiller er jevnbyrdige affærer hvor vi i alle fall i deler av kampene legger oss veldig dypt og bare klarerer.

Jeg synes godt vi kunne ha trent mer på å tvinge motstanderne inn i en passiv rolle, og øve på hvordan vi skaper for mange sjanser til at motstanderne kan leve med det når vi har fått kampen inn i det sporet. I stedet for å tenke, slik jeg oppfatter at de gjør nå, at vi skal bruke mer tid på sånn breakdown-fotball fra 4-5-1 som liksom 'egentlig' fungerer. Det barnet har hett mye rart, det var 'kynisk' under Ingebrigtsen, det var 'effektivt' under Horneland.

Det er litt påfallende hvordan trenerne er skjønt enige om at det er høyt og lavt press, forsvarsspill og overganger som skal drilles mye på trening, mens etablert angrep er noe som skjer hvis man har ekstra god tid og helt har sluttet å slippe inn mål.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 22.04.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

Skjønner hvor frustrasjonen kommer fra. Jeg ser dog nok positive GREP, ikke bare ord fra Åge så langt til at jeg velger å være optimist.

Tror vi kommer til å få se en gradvis mer og mer imponerende maskin av et lag i 2021.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 22.04.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

Dette er for øvrig mye av den samme kritikken Solskjær får i United, den manglende evne til å dominere kampene mer.

Selv om jeg er enig i dette og at trening mot etablert krever mer fokus/trening enn kontringsfotball er det liten tvil at vi trenger flere strenger å spille på. At vi skal dominere i alle kampene, også på bortebane er nok litt naivt.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 22.04.2021 14:50    Post subject: Reply with quote

Fint å ha flere ting man øver på og vi kommer ikke til å dominere alle kamper, men det er tøv å bruke en kamp mot en motstander vi skal være bedre enn i alle spillets faser på å gi de alt av initiativ og ball. Det ville vært mye mer nyttig å øve på å utspille de og banke inn offensivt mønster.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 22.04.2021 15:46    Post subject: Reply with quote

At det liksom er nærmest naturstridig å trene på et slikt kampbilde mot en motstander som Ranheim kjøper jeg ikke. Vi kommer til å møte motstandere i eliteserien på Ranheims nivå der vi leder med ett mål på bortebane og blir presset i siste delen av kampen, selv om det er et svakere lag enn oss. At vi har trent på et sånt kampbilde ser jeg ikke problemet med.

Om vi likevel heller burde prioritert trening på høyere press i går kan godt hende, satser på at Hareide har en viss tanke på hvordan han prioriterer ting frem mot seriestart.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 22.04.2021 16:08    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ståle wrote:
P.S Dette er andre kamp på rad nå, uten at Zaphod81 kommer med kampanalyse og børs dagen derpå. Var stort sett de mest leseverdige innleggene i kamptrådene i fjor. Savnes!


Love

Får skylde på at jeg rett og slett ikke rakk å se denne, og Raufoss-kampen ble 'sett' sammen med en 7-måning som helst vil hjelpes med å gå rundt omkring, så det ble litt uforsvarlig å levere børs..


Gi ungen en ball da vel..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb