English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spillerne som aldri kom
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 25.08.2020 12:16    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Siden vi ikke har en egen tråd for "Trenere som aldri kom":

Geir Bakke går fra Sarpsborg 08 til ... LSK. Tipper han synes det er minst like spennende som RBK.

Tillater meg et ørlite HAHAHAHAHAHAHA! på slutten av innlegget her.

Interessant.

Ellers så har jo trenernavn som Roy Hodgson, Hans Backe, Troels Bech, Rikard Norling og Peter Bosz vært linket til RBK ved forskjellige tidspunkter iløpet av de siste 15 åra, men hvor reelle noen av kandidatene faktisk var vet ikke jeg.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2021 18:43    Post subject: Reply with quote

Tim Prica har fået en svær start i AaB med begrænset spilletid og to røde kort, men den unge svensker er opsat på at holde hovedet højt.

(...)

Tim Prica har hidtil fået otte kampe i 3F Superligaen, hvoraf en enkelt har været fra start.

Læs mere: Prica om dårlig start: Må ikke grave mig ned
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 29.01.2021 15:21    Post subject: Reply with quote

Toppsak på Skysports nå, Renato Sanches muligens aktuell for Liverpool(!) til sommeren, for å erstatte Wijnaldum som ser ut til å gå til Barcelona når kontrakten går ut.

Hadde jo vært kult om han hadde kommet på lån den gangen, for så å ha en karriere i ettertid som ligner på det han kanskje får til nå.

https://www.skysports.com...fer-centre
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 29.01.2021 15:40    Post subject: Reply with quote


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 29.01.2021 16:03    Post subject: Reply with quote

Haha, Kenny Cooper ja. Det ble vel laga en falsk hjemmeside for Dallas hvor det ble bekrefta at en overgang var klar?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 05.02.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

Noen som husker Lukas Spalvis? Mannen RBK skulle hente på lån fra Sporting vinteren 2017, før han strøk på den medisinske testen. Han hadde jo store skadeproblemer, to kneoperasjoner i tillegg til at han var skadet et halvår i perioden RBK ville hente han.

Endte opp etter hvert å gå til Tyskland og Kaiserslautern på lån. Scoret 5 mål på 24 kamper i BL2 første året. Deretter ble han signert permanent fra 1 juli 2018 og har siden august 2018 vært ute med nok en kneskade. Skadet i snart 900 dager og mistet 110 kamper så langt for Kaiserslautern.

Kan vel si man traff relativt greit på å hente Bendtner noen uker etterpå vinteren 2017, fremfor å gå for Spalvis.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 05.02.2021 15:49    Post subject: Reply with quote

Husker Spalvis, ja. Var en smule irritert over at den dealen gikk i vasken da jeg såg for meg at han skulle banke inn mål for moro skyld for oss. Han bodde vel på hotell i byen i ukevis mens de på brakka analyserte medisinske resultater. Og heldigvis, som med Fredrik Stoor, droppet vi dealen. Fredrik Stoor ble forøvrig signert av VIF etter at vi droppet han, så han satt der stort sett skadd i et år eller to. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 05.02.2021 15:54    Post subject: Reply with quote

SPALVIS ja.. bare navnet i seg selv høres jo ut som en alvorlig skade.
« Jeg er ute av spill i 8 uker pga spalvis» Razz
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 05.02.2021 16:04    Post subject: Reply with quote

Når denne tråden dukker opp så er det et navn jeg aldri glemmer.

Prödl. Midtstopper som klubben bydde ca 35 millioner for.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2021 18:06    Post subject: Reply with quote

I hvert fall 27 millioner. Sturm Graz var villige til å selge, men spilleren sa nei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 17.03.2021 23:22    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...kRO5BTm54M

Matthew som ikke ville til RBK fordi han ikke ville spille i Norge fortsetter altså karrieren i Lillestrøm. Høhø.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.03.2021 23:34    Post subject: Reply with quote

Ja, hele den suppa er jo egentlig trist. Ny kontrakt med LSK totalt på deres premisser da han trenger jobb for å bli, fremfor en lukrativ kontrakt hos oss. Som garantert også hadde vært et bedre utstillingsvindu. Man ligger som man reder, og han har kanskje lært at en fugl i hånda er bedre enn ti på taket.

Mathew har det garantert greit han, men det som kunne blitt en solid karriere er i ferd med å smuldre bort og ende opp som en sånn tretten på dusinet i Eliteserien-historie. Smi mens jernet er varmt som det heter.

Nå gidder jeg ikke flere ordtak; det blir litt smør på flesk.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 18.03.2021 12:10    Post subject: Reply with quote

Han burde ikke sittet stille i båten når RBK var frempå, si
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2021 21:52    Post subject: Reply with quote

– Det sportslige tilbudet som Rosenborg kunne tilby da var rett og slett for dårlig, sier Holm til Nidaros.

– De måtte se meg i A-lagssammenheng før de kunne love meg fast spill med A-laget. De mente de ikke hadde sett meg nok til at jeg kunne gå rett inn på A-laget, de ville se hvordan jeg taklet nivået. Jeg forstår tankegangen, men for min del var det et for dårlig tilbud med tanke på at jeg hadde lovnader om å gå rett inn i A-stallen til VIF og Ranheim.

– Hvordan reagerte Rosenborg på det?

– De tok det tungt. Jeg skjønner at de reagerte, jeg hadde hospitert for dem siden jeg var 12 år, og hadde vært tre år i Rosenborg-systemet. Vi hadde et nært samarbeid, men de kan takke seg selv.

Avgjørelsen rundt Holms framtid skulle nemlig kollidere med Rosenborgs ansettelse av Eirik Horneland.

– De skulle komme med et ordentlig tilbud til meg, men det kom aldri. Ukene gikk, to-tre uker, så sa jeg at måtte ta et valg. De sa at tilbudet skulle komme så fort en ny trener var på plass, men jeg orket ikke å vente. De kan takke seg selv for at de brukte så lang tid og ikke prioriterte meg.

(...)

– Ser du for deg å komme tilbake til Rosenborg en dag, er det en «drøm» eller et mål for deg?

– Jeg er født og oppvokst RBK-supporter, og kunne gjerne tenkt meg å avslutte karrieren min i Trondheim, svarer Vålerenga-spilleren.

Les mer: Vraket RBK. Nå åpner stortalentet opp: – Det sportslige tilbudet var for dårlig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2021 12:55    Post subject: Reply with quote

Nå har man kun en side av saken, men om det er jo en historie som man begynner å bli vant til å høre. Og det virker ikke som det blir bedre prosesser og rutiner internt, manglende selvinnsikt? Tror ledelsen i RBK at de er best - rett og slett ikke innser at dette er altfor dårlig?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 20.04.2021 13:58    Post subject: Reply with quote

Burde ikke være sånn at vi må ha hovedtrener klar for å signere talenter. Blir liksom litt for dumt om vi ikke skal signere den neste Ødegaard eller Braut Haaland fordi vi sitter og venter på at en trener kanskje kommer. Det blir rett og slett for dumt
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 20.04.2021 14:18    Post subject: Reply with quote

Dette er kun én side av saken, ja. En av de viktigste aspektene rundt hvorfor det ikke ble noen overgang, er fordi at Holm ikke ville frasi seg avtalen med Nike.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.04.2021 15:33    Post subject: Reply with quote

Det er ikke helt det samme å gå rett inn på laget for oss kontra VIF og Ranheim da, jeg for min del er lei av ungfoler som tror at de bare kan komme å kreve å få spille. Blir veldig useriøst.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 20.04.2021 17:50    Post subject: Reply with quote

Vegard M og pappaen til Holm hadde en grei diskusjon rundt temaet på Twitter i går så jeg.
Enden på visa håper jeg er at RBK er fornøyd med valget sitt og at spilleren er fornøyd med sitt valg : )
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 21.04.2021 20:16    Post subject: Reply with quote

Hvis det er så travelt at lojaliteten sitter så løst så får det nå bare være da. Han virker bare arrogant i det intervjuet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.09.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Rekdal i Adressa:

- Dette var mellom 1986 og 1988, og jeg var hjemme hos foreldrene mine da telefonen ringte: - Det er Nils Arne på tråden, sa mamma. Jeg trodde hun tullet, men han ville ha meg til RBK. Han sa han skulle bygge meg opp med større konkurranse og en bedre hverdag enn jeg hadde i Molde. Men selv om jeg alltid har hatt enorm respekt og stor sans for ham, var det aldri aktuelt.

... får tro det var i 88, siden Eggen forut var i Moss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2021 18:01    Post subject: Reply with quote

Intervju med Caulker:

The six-month spell at Dens Park, while lodging with cousins in Drum, near Kinross, was meant to be a new start. One high point was skippering Dundee against Rangers at Ibrox in April 2018.

“My family were up at that game, they were visiting that week and so were able to come to the game. It was beautiful to do that with my son (Louis, now 10) in the crowd,” he says.

“I had quite a difficult time at QPR, so to come out of the other side of that and be given the armband, Neil McCann showed a lot of faith and trust in me, that was a special moment.”

And then some familiar demons started circling and he began drinking again, with Dundee having already turned down a remarkable £2m bid from Rosenborg for a player they had recruited for no expense except wages. He is eternally grateful to Dundee for honouring an agreement to let him leave for free on the last day of the summer transfer window in 2018.

“I suffered a couple of relapses during my time there,” he admits. “It was a difficult period while trying to get sober, as anyone out there who has experienced it will know first-hand.

“In the early stages it is difficult to get clean and stay clean. I was struggling to get any real length of time of sobriety together.

“Walking away from Dundee, while painful for both parties especially when reflecting on what could have been, was important on a personal note because those subsequent six months out of football helped me get sober. I've been sober ever since.”

Read more: Steven Caulker opens up on the end of his Scotland hopes, not signing for Celtic, saying sorry to Neil McCann and feeling humbled in a church in Kinross
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 12.10.2021 18:54    Post subject: Reply with quote

Tim Prica scorte borte mot Italia for U21 på overtid i dag til 1-1.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 14.10.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

Caulker går inn i historien som den eneste som noengang har dratt til Dundee for å bli edru.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 14.10.2021 17:50    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next
Page 14 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb