English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 485, 486, 487 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 10.04.2021 15:07    Post subject: Reply with quote

Scoring av Alexander Sørloth Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 10.04.2021 15:20    Post subject: Reply with quote

2 mål ble det også til pause. Virker å endelig bli litt varm i Leipzig trøya nå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.04.2021 21:05    Post subject: Reply with quote

I fjor leverte han fem målgivende pasninger og scoret to mål på 25 kamper fra start. Nå ønsker han å høyne tallene fra de foregående sesongene.

– Jeg ønsker helt klart å fortsette i det samme sporet som jeg har gjort de to siste sesongene. Selv føler jeg at jeg har tatt nye steg i oppkjøringen, så jeg er i god rute, forteller Aslak Fonn Witry til Discovery.

(...)

– Hva tenker du om å vende tilbake til fotballen i Trondheim en dag?

– Selvfølgelig er det en drøm å dra tilbake til Trondheim og Rosenborg. Hadde vært utrolig gøy å få spille der en dag. Det er en drøm, men jeg ser ikke på det som et mål. Det får bli som det blir, sier Witry.

Les mer: Revansjesugen etter at Nederland-overgangen brast: – Har tatt nye steg

Meling:

Tu es titulaire en sélection et tu évoluais à Rosenborg, l’un des plus grands clubs historiquement en Norvège. Comment t'es-tu retrouvé à Nîmes ?

Je sentais que j’avais fait le tour en Norvège d’une certaine manière : j’ai eu l’opportunité de gagner à deux reprises le championnat, une fois la Coupe, on a joué l’Europe, les tours préliminaires en Ligue des champions. Le moment était venu pour moi de découvrir autre chose, afin de continuer à développer mon jeu en évoluant à un niveau plus élevé au quotidien. L’opportunité d’arriver en Ligue 1, qui fait partie du top 5 des championnats européens, et qui plus est dans un club comme Nîmes, c’était une belle opportunité pour mon développement personnel.

« Ce n’est pas toujours facile, tu vis des semaines où, parfois, tu dis : "Ah, que cette saison va être longue !", mais je savais qu’en rejoignant Nîmes, cette possibilité de lutter pour le maintien existait. »

Mais passer d’un club qui joue l’Europe et le titre dans son pays à un autre qui joue le maintien, même si c’est dans un championnat plus relevé, c'est une dimension à prendre en compte, non ?

Bien sûr, et j’ai beaucoup réfléchi à cela avant de rejoindre le club, car je savais qu’en rejoignant Nîmes, je n’arriverais pas dans une équipe qui lutterait pour le titre et qu’il y aurait des périodes difficiles à gérer au niveau mental en cours de saison. C’est vrai qu’en Norvège, j’étais habitué à gagner des matchs et des titres ces dernières années. Même si, avant cette période-là, j’ai joué quelques saisons à Stabaek, dont une saison qui fut similaire à celle que l’on vit avec Nîmes cette année, à lutter pour le maintien. Ce n’est pas toujours facile, tu vis des semaines où, parfois, tu dis : « Ah, que cette saison va être longue ! », mais je l’ai déjà vécu et je savais qu’en rejoignant Nîmes, cette possibilité existait. Cette expérience passée m’aide beaucoup, car tu ne joues pas avec le même stress lorsque tu te bats pour les places du haut de classement et quand tu joues le maintien, il faut y être préparé mentalement. L’objectif pour moi était de jouer régulièrement à un niveau supérieur, et je reste convaincu qu’à la fin de la saison, on sera tous heureux au club du dénouement de celle-ci.

Birger Meling : « Jouer le maintien, il faut y être préparé mentalement »

Google-oversetteren wrote:
You are a member of the national team and you played for Rosenborg, one of the biggest clubs in Norway in history. How did you end up in Nîmes?

I felt that I had been around Norway in a certain way: I had the opportunity to win the championship twice, once the Cup, we played Europe, the preliminary rounds in the League of champions. The time had come for me to discover something else, in order to continue to develop my game by evolving at a higher level every day. The opportunity to arrive in Ligue 1, which is in the top 5 of the European leagues, and what is more in a club like Nîmes, was a great opportunity for my personal development.

"It's not always easy, you go through weeks where sometimes you say: 'Ah, this season is going to be long!', But I knew that by joining Nîmes, that possibility of fighting for maintenance existed. "

But moving from a club that plays Europe and the title in its own country to one that plays maintenance, even if it is in a higher league, is a dimension to take into account, isn't it?

Of course, and I thought about this a lot before joining the club, because I knew that by joining Nîmes, I would not arrive in a team that would fight for the title and that there would be difficult periods to manage at the mental level during the season. It's true that in Norway I was used to winning games and titles in recent years. Even though, before that period, I played a few seasons at Stabaek, including a season that was similar to what we saw with Nîmes this year, fighting for maintenance. It's not always easy, you go through weeks where sometimes you say: "Ah, this season is going to be long! ", But I have already experienced it and I knew that by joining Nîmes, this possibility existed. This past experience helps me a lot, because you don't play with the same stress when you fight for the top places and when you play maintenance, you have to be mentally prepared for it. The goal for me was to play consistently at a higher level, and I remain convinced that at the end of the season we will all be happy at the club for the outcome of this one.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.04.2021 19:59    Post subject: Reply with quote

Med Sead Haksabanovic till vänster i tremannaanfallet, Jonathan Levi till höger och Adegbenro i mitten så har Peking en fronttrio klar som kommer att kunna skada vilket försvar som helst i allsvenskan.

Vad säger du om Adegbenros första tid i klubben?

– Han har kommit och varit fantastiskt bra. Jag tror att han hade en lite annorlunda roll i Rosenborg där han inte var så mycket i straffområdet utan mest runt om. Sedan är det en fantastisk person som är otrolig på att suga åt sig instruktioner snabbt. Han är teknisk, fysiskt stark och mycket rörelse. Adegbenro kommer att vara riktigt bra.

Läs mera: Norrköpings stora gissel - riskerar kantra guldsatsning

Assistent Kim Hellberg som uttaler seg. Verken Adegbenro eller Levi scoret i 1-1-møtet med Sirius.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 12.04.2021 09:52    Post subject: Reply with quote

Har aldri forstått hvorfor Adegbenro ikke fikk muligheten til å prøve seg på spissplass gjennom tre og et halvt år i Rosenborg. De få gangene han ble dyttet sentralt i løpet av kampen gjorde han seg ikke bort, som for eksempel ved den nydelige reduseringen hjemme mot Salzburg høsten 2018.

Legg forresten merke til det "nydelige" forsvarsspillet av midtstopperduoen Hovland og Serbecic (og dels Reitan).

https://www.tv2.no/v/1392345/
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 12.04.2021 11:23    Post subject: Reply with quote

Fordi spisser i Rosenborg må være murblokker som bikker 2 meter. Siste årene trur jeg faktisk at drømmespissen til trenerne hadde vært Thor Hogne Aarøy.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 13.04.2021 06:52    Post subject: Reply with quote

Selnæs sendt på utlån til en annen kinesisk klubb da klubben hans har handlet 3 nye spillere og utlendingskvoten er fylt. Utlånskontrakten varer ut året.

https://www.vg.no/sport/f...ubb-i-kina
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: 13.04.2021 07:50    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis starten på tilbakekomsten om 2 år dette? RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 13.04.2021 10:51    Post subject: Reply with quote

Hadde vært rått om klubben der nede hadde forhandlet ham fri fra kontrakten før neste sesong allerede Cool Men det skal vel holde hardt. Uansett, markedsverdien hans er nå ganske lav, og interessen fra topp 5 ligaer er vel ikke så veldig høy, bortsett fra kanskje Frankrike der man vel husker ham litt enda. Så det er vel sjangs for at noe kan skje om 1-2-3 år skulle en tro. Spørs bare på hva han selv vil da.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.04.2021 15:56    Post subject: Reply with quote

Nielsen ga Lyngby ledelsen mot Aalborg i går, står plutselig med fire mål på fem uker og får skryt på TV.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 13.04.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Selnæs sendt på utlån til en annen kinesisk klubb da klubben hans har handlet 3 nye spillere og utlendingskvoten er fylt. Utlånskontrakten varer ut året.

https://www.vg.no/sport/f...ubb-i-kina


Snakk om å rote bort sine beste år i karrieren, de får Ole aldri igjen. Burde ha gjort det omvendt; spilt i bedre og rikere klubber i Europa fram til drøyt 30 år, SÅ dratt kun etter penger i Asia. Han har neppe tatt steg sportslig i Kina, og må sikkert opp et nivå rent fysisk den dagen han vender snuten hjemover til europeisk toppfotball.

PS! han har i alle fall penger nok til å kjøpe kåken til Lorden, for den er vel ikke solgt pr nå....?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.04.2021 16:28    Post subject: Reply with quote

Leo Hjelde has been tipped as "the next Virgil van Dijk" by Ross County manager John Hughes.

(...)

"The quality he has shown, the physical challenge, playing real men's football and standing up to it - it's been a wonderful experience for Leo.

"Before he came, Leeds United were after him. I think he had to sign an extension to his contract for the loan to go through."

Read ore: Celtic's Leo Hjelde tipped as 'next Van Dijk' as Leeds United interest is revealed

Tommel'n opp!

Når det gjelder Selnæs, så vil jeg tro han grublet godt og lenge på økonomiske fordeler kontra sportslige ulemper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.04.2021 19:22    Post subject: Reply with quote

– Sportslig har det vært som plommen i egget, men det er tøft å være for seg selv og ikke ha muligheten til å gjøre noe utenom trening. Det blir ikke det store sosiale livet, men står han greit gjennom dette så klarer han det meste etterpå, fortsetter Jon Olav Hjelde.

(...)

Og han tror ikke Celtic-spill nødvendigvis vil være vanskeligere for sønnen enn det er å spille for Ross County nå.

– Jeg tror det er enklere å spille for Celtic, der man har ballen 70 prosent av tiden, enn for Ross County. Det er fysisk tøff liga der man må stå opp for seg selv. Det har vært den perfekte utfordringen, han har virkelig fått prøvd seg og blitt kastet til ulvene og kjempet for livet. Det har vært optimalt, mener han.

Les mer: Hyller norsk stortalent: – Han blir den neste van Dijk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pepsi
Junior


Joined: 09 Mar 2012
Posts: 33

PostPosted: 14.04.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Stig Inge Bjørnebye ny sportssjef i AGF!

https://www.tipsbladet.dk...sportschef
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 14.04.2021 11:26    Post subject: Reply with quote

Stakkars AGF
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 14.04.2021 11:42    Post subject: Reply with quote

Nå har han fått et halvannet år på å hvile hodet etter en meget hektisk jobb i Rosenborg. Bjørnebye innehar mye kunnskap om fotball, men om han er rett mann til å være sportssjef, vet jeg ikke. Blir spennende å følge han i Danmark. Lykke til!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.04.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

Det er han helt åpenbart ikke. Det beviste han så til de grader hos oss. Stakkar AGF.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.04.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

Denne var fin:

Quote:
– AGF er en stor klubb i Skandinavia som jeg naturligvis kjenner til og har fulgt gjennom årene. Klubben er i gang med en spennende utvikling. Den skal fortsette de neste årene. Vi skal skape en varig og sunn prestasjonskultur i hele organisasjonen med fokus på de verdier som preger AGF, fortsetter han.


Så han bryter altså totalt med kortsiktig og usunn prestasjonskultur i hele organisasjonen med total nedbygging av sportslig apparat og trenerteam, samt samarbeid med shady spilleragenter-filosofien han hadde for noen år siden, forstår jeg. 'Planen er god, den, så får vi se hva det blir til.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.04.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

Det kommer aldri til å bli en suksess. Mannen er helt ute av stand til å gjøre den jobben godt nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.04.2021 14:29    Post subject: Reply with quote

Deilig at det ikke er vårt problem lenger.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 14.04.2021 17:49    Post subject: Reply with quote

Det er mange andre som har gjort det dårlig i RBK, og som har blomstret i nye klubber. Det kan skje med Bjørnebye også Wink
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 14.04.2021 18:13    Post subject: Reply with quote

Bare prat med den mannen.
Sier litt om rådgivere man bruker, men det gjelder også for RBK sin del den gang SIB ble ansatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.04.2021 18:20    Post subject: Reply with quote

Uansett får vi tro at det heretter blir Dorsin som representerer RBK på møter i UEFA, ECA m.m. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2021 19:13    Post subject: Reply with quote

- I 1989 var jeg til prøvetræning i AGF, og jeg var på vej til at blive spiller for klubben. Lige da jeg skulle til at skrive under på kontrakten, dukkede der en mulighed op i Norge, og så endte jeg der. Men det var meget, meget tæt på, fortæller Stig Inge Bjørnebye til tipsbladet.dk og tilføjer:

- Siden har jeg fulgt AGF, og jeg kender klubben og dansk fodbold – også via mit job som sportschef i Rosenborg. Jeg er bekendt med den store interesse, der er for AGF i Aarhus, og det kan jeg rigtig godt lide.

Det var Kongsvinger, der dengang i 1989 løb med Stig Inge Bjørnebye. Senere i karrieren kom han til Danmark, da Brøndby IF lejede ham i Liverpool.

Læs mere: Var kun en underskrift fra AGF som 18-årig

Hvorom alting er kan kun tiden vise, hvorvidt den venstrefodede nordmand bliver en succes som sportschef i AGF. Her bliver han ikke kun genforenet med David Nielsen, men også med d'herrer Alex Gersbach og Milan Jevtovic, som han begge hev til Rosenborg i sin tid.

Det lader altså til, at Peter Christiansen og Stig Inge Bjørnebye har færdedes i de samme kredse, samme netværk, har kigget i retning af den samme type spillere. Det lugter ligefrem af en rød tråd.

Nu skal han i hvert fald i arbejdstøjet. Fra kontoret i Aarhus, udsigt ud over træningsbanerne, Superligaen.

Læs mere: Portræt: AGF-sportschef er en hård hund, en mand med klare holdninger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.04.2021 19:06    Post subject: Reply with quote

https://www.namdalsavisa....121-924260

For folk flest er Leif Husvik mest kjent for sin årelange innsats som materialforvalter i Rosenborg. Etter at namdalingen fylte 70 på tampen av 2019, ble arbeidsforholdet avsluttet. Dette i henhold til regelverket innad i klubben.

– Plutselig var jeg for gammel. Sånn er det. Jeg har jo vært klar over at denne dagen ville komme, men har hele tida skjøvet det foran meg. Så kom datoen da jeg ble nødt til å tre over i pensjonistenes rekker. Det syns jeg var skremmende, medgir Husvik med glimt i øyet.

På nyåret trådte han inn i en kombinert oppmann- og materialforvalterrolle i Ranheim der også en rekke andre namdalinger har tilhold både på trener- og spillersida.

– Her har jeg blitt tatt imot med åpne armer. Det er et fint miljø og jeg trives godt. Det er også en stor fordel at jeg kjenner til mesteparten av spillerne fra før av. De fleste har jo vært innom RBK på et eller annet tidspunkt, forteller Husvik.

Husvik er takknemlig over å ha fått muligheten til å bidra i ny klubb. Han legger imidlertid ikke skjul på at RBK for alltid vil ha en spesiell plass i hans hjerte.

– Jeg hadde utrolig fine og lærerike år der, med opplevelser, reiser og bekjentskaper jeg aldri ville vært foruten. Alt i alt var det et eventyr. Det var vemodig å gi seg i klubben. Hadde det vært opp til meg selv hadde jeg blitt der lenger. For meg er alder bare et tall. Så lenge helsa er bra – kommer jeg til å holde det gående i mange år til. For meg er dette en livsstil. Jeg er veldig glad over å ha blitt tatt inn i varmen i Ranheim.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 485, 486, 487 ... 536, 537, 538  Next
Page 486 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb