English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3338
Location: Trondheim

PostPosted: 03.03.2021 15:13    Post subject: Reply with quote

Registrerer uansett at det ikke skal mange tankene til om fremtidig vinning og profitt før etiske problemstillinger blir forbigått i stillhet
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2722

PostPosted: 03.03.2021 15:15    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Det var veldig mange følsomme menn her i dag. For min del er jeg revnende likegyldig til om B/G drar til Spania eller ikke. Gjør de "det rette"? Kanskje ikke. Er de usolidariske? Godt mulig. Greier jeg å bry meg, nei, egentlig ikke.

Forøvrig kan jo den av oss som er uten syndkaste den første s teinen


Hvis det kun er de som er helt fri for synd som har lov til å kaste stein, så kommer vi til å ha et stort steinproblem her i verden.

Det at man tilsynelatende må ha en helt ren samvittighet for å kunne reagere på noe er for øvrig det største tøvet jeg vet om. Gud forby at man eventuelt endrer sine holdninger over tid eller etter at man har tilegnet seg ny kunnskap.

Er det en følsom reaksjon fra godt voksne menn? Ja, kanskje det. Men det at man får en emosjonell reaksjon på noe, gjør ikke reaksjonen mindre legitim. Så det blir bare en billig hersketeknikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.03.2021 16:34    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Det var veldig mange følsomme menn her i dag. For min del er jeg revnende likegyldig til om B/G drar til Spania eller ikke. Gjør de "det rette"? Kanskje ikke. Er de usolidariske? Godt mulig. Greier jeg å bry meg, nei, egentlig ikke.

Forøvrig kan jo den av oss som er uten syndkaste den første s teinen


Herregud for et gjennomført patetisk innlegg.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.03.2021 16:54    Post subject: Reply with quote

Hverken jeg eller Rosenborg har vært på treningsleir i Spania under covid-19-restriksjoner. Kan jeg/vi plukke stein da, eller spiller det inn at jeg drakk alkohol før jeg var 18 og at Rosenborg inngikk forlik etter trenersparking? Vanskelig dette med rene stier.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 03.03.2021 17:12    Post subject: Reply with quote

Virker som ydmykheten er blitt blåst av banen i Bodø i hvert fall. Fra oppførselen etter kampen mot oss, uttalelser om at de ikke skal selge til norske klubber, en ikke-nødvendig treningsleir midt i en pandemi, generell cocky stil fra treneren. Ja, jeg lyver om jeg sier at jeg ikke kommer til å kose meg når de går på en smell. Tror den kan komme allerede i vår.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.03.2021 17:49    Post subject: Reply with quote

De man møter på vei opp, de møter man også på vei ned...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.03.2021 21:53    Post subject: Reply with quote

Sjøl klarer jeg ikke å fyre meg opp all verden av det, men jeg registrerer at heller ikke Glimt er moralsk overlegne andre. Når det kommer til stykket, er de også seg sjøl nærmest i Bodø, og har ingen problemer med å sette egne interesser foran solidaritet.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.03.2021 23:55    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig, men jeg greier fint å fyre meg opp over det...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 325

PostPosted: 04.03.2021 01:25    Post subject: Reply with quote

Denne diskusjonen ble like unyttig som hele Marbella-turen i seg selv. Ikke misforstå, helt enig med de som sier at turen er uviktig og unødvendig. Men her var man jo så godt i gang med en saklig diskusjon om bygging av lag og generasjoner osv.

Med fare for å bli korsfestet og uthengt som nok en Bodø-væring som er for varm i trøya anbefaler jeg at vi tar turen tilbake en side og henter opp diskusjonen derifra. Wink

Hva var det du sa om Hoftun og Skammelsrud igjen, Zorac? Very Happy
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2722

PostPosted: 04.03.2021 06:29    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Men her var man jo så godt i gang med en saklig diskusjon om bygging av lag og generasjoner osv.


Det som er så fint med forum og siteringsfunksjoner er at man kan ha flere diskusjoner gående samtidig. At du finner diskusjonen rundt Glimts treningsleir som unyttig er ikke noen stor overraskelse, men da kan du fint ignorere den og heller svare direkte på innlegget du vil diskutere fremfor å prøve og stoppe den andre diskusjonen helt (selv om det i grunn ikke er så veldig mye igjen av den).
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 05.03.2021 21:52    Post subject: Reply with quote

vg:
Erik Botheim (21) kom inn til pause i Bodø/Glimts treningskamp mot FC Europa, serielederen i Gibraltar, fredag ettermiddag. 21-åringen hadde ett mål og en målgivende pasning i 5-2-seieren.

Den regjerende norske seriemesteren har trosset norske reiseråd og lagt treningsleiren til Marbella i Spania, og kan derfor spille kamper, som det eneste laget unntatt Molde (også i Spania grunnet Europa League-spill), grunnet toppidrettsforbudet her hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 325

PostPosted: 05.03.2021 23:01    Post subject: Reply with quote

Fikk bare sett første omgang, mye bedre takter offensivt. Defensivt like rustent som i de foregående matchene. Det er noe med Konradsen på høyreback som bare skurrer. Andre omgang vet jeg lite om. Europa var ikke spesielt gode defensivt de heller, kan umulig tenke meg at serielederen i Gibraltar er spesielt gode.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.03.2021 21:47    Post subject: Reply with quote

– Slik smittesituasjonen er i Bodø, velger vi å forlenge oppholdet i Spania. Vi har diskutert det med smittevernmyndighetene i Bodø. De er kjent med avgjørelsen vår, og synes at det er en fin løsning, sier daglig leder i Bodø/Glimt, Frode Thomassen.

Les mer: Glimt forlenger oppholdet i Spania
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.03.2021 23:21    Post subject: Reply with quote

Heh. "Vi blir her og forbereder oss, vi, siden det er så mye restriksjoner og risiko og greier der dere andre er!"

I krig og kjærleik..
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 11.03.2021 23:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at når de først er der nede så kan de jo like godt bare bli der. Kan godt bli der til 17. mai for den saks skyld.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 12.03.2021 08:19    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...3424100734

Tok feigsjit-avgjørelse i går kveld.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 12.03.2021 09:37    Post subject: Reply with quote

Ser da ut som et helt greit vedtak det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 12.03.2021 09:47    Post subject: Reply with quote

Enig med Bye. Feigt.

Det må "utredes om det har noe effekt" før man ber om boikott. Tull. Hvis alle land kjører boikott har det selvfølgelig en effekt. Hvis alle land venter på utredning før man eventuelt boikotter så får det ikke effekt.

Overasket over hvor mange som er for denne boikotten i Norge, men syns det er veldig bra!
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4278
Location: Stiftstaden

PostPosted: 12.03.2021 10:33    Post subject: Reply with quote

Har vel egentlig konkludert med at B/G ikke tålte å bli seriemestre. Litt for cocky og oppesen er de blitt rett og slett. Ett seriemesterskap gir deg ikke rett eller anledning til å drite i alt og alle. Ta dere sammen! Mad
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.03.2021 10:51    Post subject: Reply with quote

Tålte rbk det når vi ser i ettertid? Nei. De ble mett, late og lite lære/endringsvillig. Dersom man skal tåle å vinne serien er man avhengig av svært dyktig ledere som er flink til å nullstille og banke i bordet om at det som var i fjor er ikke godt nok. Vi må bli enda bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2722

PostPosted: 12.03.2021 11:04    Post subject: Reply with quote

Tålte det såpass greit at man klarte å høste inn en solid mengde med gull.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 12.03.2021 12:21    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Enig med Bye. Feigt.

Det må "utredes om det har noe effekt" før man ber om boikott. Tull. Hvis alle land kjører boikott har det selvfølgelig en effekt. Hvis alle land venter på utredning før man eventuelt boikotter så får det ikke effekt.

Overasket over hvor mange som er for denne boikotten i Norge, men syns det er veldig bra!


Tull? Skjønner overhode ikke hvorfor dere som allerede er pro boikott ikke ønsker at denne saken skal belyses fra alle sider. Personlig var jeg pro boikott, men etter å ha lest diskusjonen rundt på nettet er jeg ikke lengre like sikker på at boikott er den rette veien å gå.

Tviler forresten på at andre nasjoner bryr seg så mye om hva vi gjør ang VM. Om noe setter de vel bare pris på at de slipper å møte Haaland i fremtidige VM-kvalifiseringer (og -sluttspill).
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 12.03.2021 12:24    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:

Tull? Skjønner overhode ikke hvorfor dere som allerede er pro boikott ikke ønsker at denne saken skal belyses fra alle sider. Personlig var jeg pro boikott, men etter å ha lest diskusjonen rundt på nettet er jeg ikke lengre like sikker på at boikott er den rette veien å gå.


Det er litt for mange som er skråsikre (og høyrøstede) der ute ja. Jeg har sett flere som er i harnisk over at B/G ønsker å belyse saken ordentlig før de fatter vedtak og det er sånt som jeg har vanskelig å forstå. Mer kunnskap må da være utelukkende positivt i en såpass viktig sak?
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 12.03.2021 12:31    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Zzyzx wrote:
Enig med Bye. Feigt.

Det må "utredes om det har noe effekt" før man ber om boikott. Tull. Hvis alle land kjører boikott har det selvfølgelig en effekt. Hvis alle land venter på utredning før man eventuelt boikotter så får det ikke effekt.

Overasket over hvor mange som er for denne boikotten i Norge, men syns det er veldig bra!


Tull? Skjønner overhode ikke hvorfor dere som allerede er pro boikott ikke ønsker at denne saken skal belyses fra alle sider. Personlig var jeg pro boikott, men etter å ha lest diskusjonen rundt på nettet er jeg ikke lengre like sikker på at boikott er den rette veien å gå.

Tviler forresten på at andre nasjoner bryr seg så mye om hva vi gjør ang VM. Om noe setter de vel bare pris på at de slipper å møte Haaland i fremtidige VM-kvalifiseringer (og -sluttspill).


Du nevner det selv, en av de største profilene innenfor fotballen er akkurat nå Haaland, og selvsagt vil det bli lagt merke til. Det vil skape oppmerksomhet. Noe som vil ytterligere sette fokus på Qatar, men ikke minst FIFA.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.03.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Haaland var selv på rehabilitering i Qatar i desember. De anleggene han benyttet seg av var neppe satt opp med norsk HMS.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 103, 104, 105  Next
Page 34 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb