English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vebjørn Hoff
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ODN
Veteran

PostPosted: 07.03.2021 17:00    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
ODN wrote:

Vet ikke helt hvilke andre type spillere vi skulle gått for - så du kan jo gjerne utdype idealspilleren din til hva som skal være signeringer av rotasjonsspillere.

Du er klar over at vi har jaktet et av Norges største talenter i denne posisjonen i hele vinter?

Om du mener posisjoner som i midtbane så er det en ting, men tror du har ganske store misoppfatninger på spillertypene som er innblandet her om du sammenligner deres roller.

Du svarer ikke på spørsmålet mitt? Mannsverk er en ung spiller vi ville satset på, men vi har ikke det brennende behovet etter en ny midtbanespiller som på papiret skal gå inn foran Doff, Skjelbred eller Henriksen. En ny rotasjonsspiller derimot, det har vi behov for. Ser virkelig ikke problemet med å hente en 25-åring som har bevist at han holder nivået. Skulle han gjøre en god figur ser jeg heller ikke hvorfor vi ikke kunne tjene penger på han.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 07.03.2021 17:03    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Eksempelvis kan Zachariassen fort gå for 25-30 millioner

Her er du langt inne i Tromsøland. 10-15 mill er mer realistisk.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 07.03.2021 17:16    Post subject: Reply with quote

Hvis noen legger 25-30 mill for Doff så går han vel fort tenker jeg.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 07.03.2021 17:32    Post subject: Reply with quote

Vanskelig for å se at Doff går for så mye som 25-30 mill. Til det er han alt for begrenset som spiller. Han har klare mangler i forhold til teknikk og ballbehandling, og er neppe SÅ attraktiv som spillertype nedover i europa.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 07.03.2021 17:45    Post subject: Reply with quote

Er jo også i en alder hvor han er i grenseland for hva utenlandske klubber vil hente (ble jo 27 i januar). Kan nok få 20 dersom han fortsetter som i fjor men noe mer enn det blir nok vanskelig. Blir litt som med Gytkjær for noen år tilbake. Kan håpe på opp mot 20 mill men ikke noe mer for en spiller i den alderen og med begrensede ferdigheter annet enn målscorerevnen.

Når det kommer til Hoff er det jo videresalgspotensiale der, og det er ikke den store gamblingen å bla opp 3-4 mill for han. Får nok 3/4 doblet det om han slår greit til, og i verste fall om han ikke slår til så har man en grei rotasjonsspiller som det også er greit å ha.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 07.03.2021 17:46    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Rotationsspiller ? Age spiller med Doff, Henriksen og Per indtil en af dem brækker benet. Han roterer aldrig og hvis jeg var ung spiller ville jeg alle dage blive et sted man er sikker på spilletid. Ingen bliver udviklet af at sidde på RBK bænken.

Har det noen gang slått deg en tanke på hvorfor Åge startet med akkurat den midtbanen? Jeg tipper du refererer til Tagseth, så da burde du i alle fall ha sjekket opp litt fakta på spilletid før du kommenterer. Er forresten mye enklere å holde en debatt om du faktisk bruker sunn fornuft og fakta i noen av innleggene dine.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 07.03.2021 17:51    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:

Du svarer ikke på spørsmålet mitt? Mannsverk er en ung spiller vi ville satset på, men vi har ikke det brennende behovet etter en ny midtbanespiller som på papiret skal gå inn foran Doff, Skjelbred eller Henriksen. En ny rotasjonsspiller derimot, det har vi behov for. Ser virkelig ikke problemet med å hente en 25-åring som har bevist at han holder nivået.

Problemet er at dette går inn i rekken av investeringer som verken hever oss sportslig eller har noe særlig potensial for avkastning. Isolert sett kan sikkert Hoff være en grei squadspiller, men det er nettopp det ambisjonsnivået "grei squad-/rotasjonsspiller" som ikke er godt nok, etter min mening. Det er heller ikke slik at vi har en midtbane som er så fantastisk at vi ikke bør hente spillere som kan skyve dem ut av laget.
ibejnar
Veteran

PostPosted: 07.03.2021 18:35    Post subject: Reply with quote

Ja jeg tænker på Tagseth. Hvis jeg var ham ville jeg ikke vente længere på chancen som nok aldrig kommer. Åge spiller med de samme 3 kamp efter kamp, hvis de kan spille. Han skifter dem heller ikke ud, selvom de flere af dem jo slet ikke har leveret. Han flår jo ikke Henriksen ud - han spiller til ende uanset hvordan han leverer. Det er angribeligt synes jeg. Det er ikke at vise tillid til truppen. Hvis jeg var et stort talent som Tagseth og skal udvikles så kræver det han spiller fast - ingen bliver bedre af at træne og varme bænk.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 07.03.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
men vi har ikke det brennende behovet etter en ny midtbanespiller som på papiret skal gå inn foran Doff, Skjelbred eller Henriksen. En ny rotasjonsspiller derimot, det har vi behov for.

Det er vel akkurat her vi har feilet de siste årene? At vi har hentet middelmodigheter som har forsvunnet like raskt ut som de kom inn. De tar opp ressurser, og klubben bør helt klart finne noen vi kan være sikre på som kan konkurrere om en fast plass på laget og heve nivået på treningene. Skal vi hente en "rotasjonsspiller" kan vi like gjerne bruke en hospitant vi har tro på...
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.03.2021 10:32    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:

Problemet er at dette går inn i rekken av investeringer som verken hever oss sportslig eller har noe særlig potensial for avkastning.

Dette er nøkkelen til mye av problemene vi har hatt med spillerlogistikken de siste årene. Vi har hentet alt for mange spillere i kategorien "ok eliteseriespiller". Bredde fremfor spissing av 11'er.

Isolert sett er Vebjørn Hoff sikkert en kurrant spiller, men han hever ikke 11'ern. Han tilbyr heller ikke noe spisskompetanse vi ikke allerede har på midten, og er dermed ikke spesielt egnet til å endre et kampbilde heller. Det blir fort bare en ny Lundemo eller Åsen. Kurrant spiller, men som egentlig ikke har noe å bidra med utover å være et litt dårligere valg enn de som spiller fast. Når vi allerede har Konradsen, Tagseth og Holse som alternativer på midtbanen, så virker dette egentlig bare som bortkasta penger. Odd er ikke akkurat kjent for å selge billig heller..
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.03.2021 10:44    Post subject: Reply with quote

Dette handler om manglende oversikt og strategi. Hadde folk flest vært like opptatt av dette som rbk sin etiske kurs, så hadde klubben hentet spillere med bedre potensial og kvalitet til en billigere penge.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2021 10:54    Post subject: Reply with quote

Den påstanden synes jeg var omtrent like far out som den var forutsigbar, senador.

"Folk flest" regner jeg med refererer til medlemmer i klubben mtp. det du refererer til. Jeg tror faktisk de fleste medlemmer er ganske opptatt av dette, men det betyr ikke at det er konsensus om hvordan man kommer dit, eller at det er så enkelt som du forsøker å fremstille det for en klubb på vårt nivå i hierarkiet.

For det virker av og til som du mener at alt som skal til er å hente dobbelt så bra spillere til halv pris, så er vi der.

Hvis du synes det var en forenkling av ditt syn, ja, så skjønner du kanskje hva vi andre sliter med når du forenkler virkeligheten noe.

Last edited by OrionPax on 08.03.2021 10:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2021 10:54    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Dette handler om manglende oversikt og strategi. Hadde folk flest vært like opptatt av dette som rbk sin etiske kurs, så hadde klubben hentet spillere med bedre potensial og kvalitet til en billigere penge.

Du skulle sagt det på årsmøtet som bokstavelig talt var for noen dager siden, men kan ikke huske at du var der?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ODN
Veteran

PostPosted: 08.03.2021 10:56    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Ja jeg tænker på Tagseth. Hvis jeg var ham ville jeg ikke vente længere på chancen som nok aldrig kommer. Åge spiller med de samme 3 kamp efter kamp, hvis de kan spille. Han skifter dem heller ikke ud, selvom de flere af dem jo slet ikke har leveret. Han flår jo ikke Henriksen ud - han spiller til ende uanset hvordan han leverer. Det er angribeligt synes jeg. Det er ikke at vise tillid til truppen. Hvis jeg var et stort talent som Tagseth og skal udvikles så kræver det han spiller fast - ingen bliver bedre af at træne og varme bænk.

Hva mener du med at «flere av de ikke har levert»? Henriksen er vell den eneste som ikke har fått helt utløsning, men jeg tror folk krever mer av han - og på grunn av navnet overser at han også er en rollespiller. Tagseth får mye innhopp, og da han fikk sjansen kostet han oss seieren - noe som viste at han ikke er klar enda. Spilletid skal fortjenes.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 08.03.2021 11:11    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Det er vel akkurat her vi har feilet de siste årene? At vi har hentet middelmodigheter som har forsvunnet like raskt ut som de kom inn. De tar opp ressurser, og klubben bør helt klart finne noen vi kan være sikre på som kan konkurrere om en fast plass på laget og heve nivået på treningene. Skal vi hente en "rotasjonsspiller" kan vi like gjerne bruke en hospitant vi har tro på...

Slettes ikke uenig, men slik situasjonen er nå har vi hentet inn Henriksen og Skjelbred. Å hente flere midtbanespillere på samme nivå har vi hverken ressurser eller status til å gjøre - da er rotasjonsspillere en god løsning. Slik stallen ser ut i dag, så har vi et behov for én ny midtbanespiller som vi faktisk vet holder et godt ES nivå. Deretter kunne vi begynt å fylle på med juniorspillere. Dessverre er nivået på akademiet så forferdelig at det er til å skrike av.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.03.2021 11:30    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Den påstanden synes jeg var omtrent like far out som den var forutsigbar, senador.

"Folk flest" regner jeg med refererer til medlemmer i klubben mtp. det du refererer til. Jeg tror faktisk de fleste medlemmer er ganske opptatt av dette, men det betyr ikke at det er konsensus om hvordan man kommer dit, eller at det er så enkelt som du forsøker å fremstille det for en klubb på vårt nivå i hierarkiet.

For det virker av og til som du mener at alt som skal til er å hente dobbelt så bra spillere til halv pris, så er vi der.

Hvis du synes det var en forenkling av ditt syn, ja, så skjønner du kanskje hva vi andre sliter med når du forenkler virkeligheten noe.

Nei, det er alle. Media, medlemmer, andre folk rundt klubben etc.

Se hva vi har kjøpt de siste årene. Trenger vi å si noe mer? Har det fungert? Nei. Det er ikke bare å hente spillere som er problemet. Det er helt åpenbare store mangler på det meste som vi har snakket om mange ganger, men speiding/spillerkjøp er et problem klubben er altfor dårlig på. Virker som speiderstrategi er Dorsins nettsøk på gode spillere i Tippeligaen og hans oversikt over Allsvenskans 10 på topp.

Hadde alle hatt det samme engasjementet på dette området tror jeg klubben hadde vært et annet sted, men det er sikkert for komplisert for folk flest.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.03.2021 11:32    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
senador wrote:

Du skulle sagt det på årsmøtet som bokstavelig talt var for noen dager siden, men kan ikke huske at du var der?

Ja da, hvor lenge skal vi holde på den avsporingen? Poenget står. Jeg har ikke mulighet til å være medlem. Skulle gjerne vært det.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2021 11:37    Post subject: Reply with quote

senador: Jeg låner et poeng fra Zorac og sier at det er rart at veldig mange av oss i utgangspunktet er enig med deg i at MASSE er for dårlig og må bli bedre, enda klarer du å hisse på deg så mange hele tiden. Very Happy

Jeg er helt enig i at vi skulle hatt bedre spillere, og at dette sannsynligvis kunne ha vært bedre ved at et profesjonelt speiderapparat var på plass. Ingen tvil.

Men sånn du skriver så virker det som du mener at folk har valgt bort dette for å heller fokusere på å si nei til VM i Qatar. Og det tror vel egentlig ikke du på heller?
Zarm93
Veteran

PostPosted: 08.03.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å være medlem hvis det kan føre til at man avslører seg selv som troll.

senador wrote:

I motsetning til deg tydeligvis, så klarer de fleste å være opptatt av flere ting samtidig. Jeg vet i hvert fall at det er viktig for meg at Rosenborg er opptatt av etikk og moral, samtidig som at de har en sportslig strategi som er god nok til å få oss til topps i Norge og slik at vi kan heve oss i Europa.
Det ene utelukker på ingen måte det andre. Og det er i grunn litt småkleint hvordan du prøver å snakke ned folks standpunkt mot Qatar i diskusjoner hvor det ikke er så relevant.

Last edited by Zarm93 on 08.03.2021 11:53; edited 2 times in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Ja da, hvor lenge skal vi holde på den avsporingen? Poenget står. Jeg har ikke mulighet til å være medlem. Skulle gjerne vært det.

Det må du nesten spørre deg selv om. Det er du som for tusende gang trekker inn medlemmene og kritiserer fokuset deres.

At du ikke kan bli medlem er bare bullshit. Du er bare feig.

Kan vise til flere innlegg tidligere der du har kritisert praktisen (ja, tro det eller ei) om at hvem som helst kan betale kontigent, så er de medlem. At alle får være med og at man ikke har noe eksklusjon pga kompetansemangel. Alle kan bli medlem, og det er et problem for RBK. Det var en av kjernesakene dine foran årsmøtet i fjor.

Men det er tydeligvis alle i hele verden bortsett fra deg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Djlia
Junior

PostPosted: 08.03.2021 12:24    Post subject: Reply with quote

Rosenborg-trener Åge Hareide bekrefter til Nidaros at de har lagt inn bud på Vebjørn Hoff.

https://www.nidaros.no/rb...113-175946
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.03.2021 12:43    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
senador: Jeg låner et poeng fra Zorac og sier at det er rart at veldig mange av oss i utgangspunktet er enig med deg i at MASSE er for dårlig og må bli bedre, enda klarer du å hisse på deg så mange hele tiden. Very Happy

Jeg er helt enig i at vi skulle hatt bedre spillere, og at dette sannsynligvis kunne ha vært bedre ved at et profesjonelt speiderapparat var på plass. Ingen tvil.

Men sånn du skriver så virker det som du mener at folk har valgt bort dette for å heller fokusere på å si nei til VM i Qatar. Og det tror vel egentlig ikke du på heller?

Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir sur. Det er tydeligvis medlemmer som føler seg truffet. Det er ikke poenget mitt hvertfall.

Nei, begge temaene er kjempe viktig. Jeg mener det burde vært et like stort fokus på ting som handler om livsnerven til klubben. Mitt inntrykk er at det er ikke det. Hvis livsnerven stadig skal være dårlig over tid så har vi vel ingenting å diskutere til slutt. Det er alvorlig. Alle vil vel at klubben skal være så god den overhodet kan være, men at det er et enormt slakk.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

I den grad de av oss som er medlemmer føler oss truffet, så er det vel fordi vi er rimelig midt i blinken du skyter på. Vi er medlemmer fordi vi bryr oss om klubben, for å forsøke å delta aktivt i styre og stell og påvirke i positiv retning der vi kan, og man kan godt argumentere for at det har vi ikke klart så godt som vi gjerne skulle.

Medlemmene i form av årsmøtet er tross alt "sjefen" til styret, som igjen sørger for at klubben har ansatte som gjør det de skal. Styret svarer til oss. Hvem svarer vi til? Kun deg.

Mitt inntrykk, dog, er at medlemmene er levende opptatt av klubben skal bli best mulig. Det er dog veldig mye enklere sagt enn gjort, da det er minst like mange oppfatninger av veien til suksess som det er medlemmer.
senador
Legende

PostPosted: 08.03.2021 12:57    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
senador wrote:

Det må du nesten spørre deg selv om. Det er du som for tusende gang trekker inn medlemmene og kritiserer fokuset deres.

At du ikke kan bli medlem er bare bullshit. Du er bare feig.

Kan vise til flere innlegg tidligere der du har kritisert praktisen (ja, tro det eller ei) om at hvem som helst kan betale kontigent, så er de medlem. At alle får være med og at man ikke har noe eksklusjon pga kompetansemangel. Alle kan bli medlem, og det er et problem for RBK. Det var en av kjernesakene dine foran årsmøtet i fjor.

Men det er tydeligvis alle i hele verden bortsett fra deg.
]

Hehe, nå blir det full avsporing. Du må huske på det at du antar fullt ut at jeg bare kan melde meg inn, men at jeg ikke tørr. Det passer sikker godt i ditt verdensbilde, men jeg kan faktisk ikke være medlem, så får du tro hva du vil. Det passer sikkert veldig godt for argumentasjonen din at jeg er feig.

Og ja, alle kan melde seg inn om man har mulighet. Det gjelder jo fortsatt. Svakheten i den modellen er der fortsatt, så å blande inn den blir fullstendig avsporing.

Hvorfor bli du så sur hver gang medlemmer skal ha kritikk?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.03.2021 13:01    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
I den grad de av oss som er medlemmer føler oss truffet, så er det vel fordi vi er rimelig midt i blinken du skyter på. Vi er medlemmer fordi vi bryr oss om klubben, for å forsøke å delta aktivt i styre og stell og påvirke i positiv retning der vi kan, og man kan godt argumentere for at det har vi ikke klart så godt som vi gjerne skulle.

Medlemmene i form av årsmøtet er tross alt "sjefen" til styret, som igjen sørger for at klubben har ansatte som gjør det de skal. Styret svarer til oss. Hvem svarer vi til? Kun deg.

Mitt inntrykk, dog, er at medlemmene er levende opptatt av klubben skal bli best mulig. Det er dog veldig mye enklere sagt enn gjort, da det er minst like mange oppfatninger av veien til suksess som det er medlemmer.

Takk, et fint svar dette. Det er bra det da. Da får vi håpe vi ser et aktivt styret som forvalter klubben enda bedre og at det ikke kun er Hareide som tar tak. Nå virker som Hareide er den som står for positive endringer. Det er en svakhet at kun han står for disse endringene.

Det er ikke noe poeng for meg å isolert angripe noen, men kritiske spørsmål må stilles uten at man blir møtt med «hold kjeft, du er ikke medlem». Det blir for enkelt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Next
Page 4 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb