English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.02.2021 12:17    Post subject: Reply with quote

Litt treig ja kanskje? Very Happy Hvis prisforlangende er så lavt at Tromsø mener det ikke har noen betydning om de må betale for han eller få han gratis, så kan prisforlangende umulig være det som står i veien for at Bodø Glimt skal kjøpe han da de har langt mer økonomisk styrke enn Tromsø. Om Rosenborg skal ha 4 cola og en bugg for Botheim, så fremstår det rimelig merkelig at de er helt uinteressert, men plutselig blir det når de slipper å betale det.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 17.02.2021 12:22    Post subject: Reply with quote

«det var en helt annen intensitet enn hva jeg er vant med. det stilles helt andre krav her». botheim brukte ikke lang tid på å sende melding i retning lerkendal
https://t.co/7ysm09uuVd

Tok ikke lang tid
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 17.02.2021 12:24    Post subject: Reply with quote

Jeg kjøper ikke hedons teori om at han ble aktuell først når man så at spilleren var frigitt. Først og fremst fordi han sitter i Bodø dagen etter, men også fordi Rosenborg krevde så lite, antageligvis 0 kr pluss noe videresalgsprosent. Uansett tviler jeg på at dette vil ha noe særlig betydning for RBK. Blir mer prinsipp. Så tenker jeg selvsagt at JS som vanlig er regissør.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.02.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
«det var en helt annen intensitet enn hva jeg er vant med. det stilles helt andre krav her». botheim brukte ikke lang tid på å sende melding i retning lerkendal
https://t.co/7ysm09uuVd

Tok ikke lang tid


Problemet er jo ikke at han sier det, problemet er at det er sant.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 17.02.2021 12:28    Post subject: Reply with quote

Får håpe han sender noen treningstips til ÅH da Cool
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 17.02.2021 12:28    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt for å slippe Botheim.

Samtidig kjenner jeg at jeg er helt imot at Botheim slår igjennom i Bodø og selges for 15 mill.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.02.2021 12:30    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Jeg kjøper ikke hedons teori om at han ble aktuell først når man så at spilleren var frigitt. Først og fremst fordi han sitter i Bodø dagen etter, men også fordi Rosenborg krevde så lite, antageligvis 0 kr pluss noe videresalgsprosent. Uansett tviler jeg på at dette vil ha noe særlig betydning for RBK. Blir mer prinsipp. Så tenker jeg selvsagt at JS som vanlig er regissør.


Nettop.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.02.2021 12:44    Post subject: Reply with quote

Jeg reagerer litt på timinga, eller tidslinja i dette. At Botheim drar rett fra kontraktsriving i Trondheim til kontraktsskriving i Bodø er i det minste meget uvanlig. Det er tross alt en overgang mellom to toppklubber i samme liga. Hadde han vært observert på Hamar, Raufoss eller Strømmen hadde det vært litt annerledes.

Så er det naturligvis ikke med det sagt at Glimt gjør noe galt her. I hvert fall ikke juridisk. Men det er lite "gentlemansk" å operere på den måten, og det ser i hvert fall ikke bra ut fra utsiden. Om situasjonen var snudd hadde jeg forlangt en god forklaring, for å si det slik.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 17.02.2021 12:48    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Om Rosenborg skal ha 4 cola og en bugg for Botheim, så fremstår det rimelig merkelig at de er helt uinteressert, men plutselig blir det når de slipper å betale det.

Det er kanskje litt merkelig, men det kan også si litt om langskuddet Glimt nå prøver på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.02.2021 12:59    Post subject: Reply with quote

Det springende punktet er jo om det har vært kontakt mellom Glimt og spiller/agent før kontrakten i Rosenborg ble terminert. Det får vi nok aldri noe svar på, men jeg for min del synes det stinker av både timingen og agenten. Noe reelt problem tror jeg ikke det er, for jeg anser at Botheim har vesentlig større sannsynlighet for å bli et gnagsår med lønn enn for å oppnå noen verdi som vi vil irritere oss over ikke å ha prosenter av.

Angående de 'syrlige stikkene' til Botheim kan det jo godt hende observasjonene er korrekte. Treningskvalitet er jo nettopp det vi har ønsket å ta tak i, og det er utopisk å tro at vi har tatt igjen Glimts forsprang. Men du verden så uprofesjonelt å stå der og begynne å slenge dritt om forrige arbeidsgiver etter minus to timer i ny jobb. En arbeidsgiver som kun har hatt utgifter knyttet til deg, og betalt for de sjansene du ikke har tatt i fotballkarrieren. Investert i din utvikling uten noen som helst avkastning, men likevel føler du at de skylder deg noe?

Nei, vet du hva. Jeg misliker faktisk typen Botheim mer og mer jo oftere han åpner kjeften, og er såre fornøyd med både å bli kvitt ham og 1/4 av agenten. Ønsker han all den hell og lykke han fortjener i ny klubb.
_________________
Sitat slutt.


Last edited by zaphod81 on 17.02.2021 13:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.02.2021 13:02    Post subject: Reply with quote

Jeg sa vel en gang noe sånt som at jeg er glad Botheim er vår, for han hadde vært rimelig uspiselig om han ikke var det. Det tok altså under et døgn å bevise dette.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 17.02.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

Synes synd på han, det er bare veldig usikre folk som har behov for å komme med sånne meldinger.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 17.02.2021 13:07    Post subject: Reply with quote

Botheim fremstår mer og mer som kjærlighetsbarnet til Morten Berre og Bernt Hulsker...
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 17.02.2021 13:11    Post subject: Reply with quote

Samtidig så er det vel rimelig åpenbart at det er sant, og at det er noe som har vært kritisert utallige ganger her på sentralen. Forfallet i fysisk form under Kåre og manglende evne til å heve det tilstrekkelige under "hva var det nå han het" var katastrofalt.

Ser for øvrig at Pamer i BT nå spår Brann som en het nedrykkskandidat.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 17.02.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

Ser ikke problemet med at Botheim drar til Glimt på free transfer. Han var ikke i fremtidsplanene til RBK, det var lite interesse for han, samtidig som det er lite penger til overganger for øyeblikket. Her sparer RBK lønnsutgifter i to år. Om det er noe fremtidig utdanningskompensasjon å hente vet jeg ingen ting om.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.02.2021 13:38    Post subject: Reply with quote

Kan hende at RBK var klar over at Glimt satt og ventet.

Hvis ikke tenker jeg Valsvik kan bare glemme å få sin kontrakt terminert som han ønsket.

Kan jo lure på hva Glimt ser i ham, da? Han fikk sine sjanser i Stabæk uten å vise noe som helst, lukter billig løsning som de kan leve godt med at ikke slår til fordi Bonifice kommer tilbake fra skade neste sesong.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 17.02.2021 13:40    Post subject: Reply with quote

Her kommer fasit: Historien om Erik Botheim handler ikke om Erik Botheim. Det handler om at KrimJim trenger en i garderoben på et Glimt som kan være i ferd med å etablere seg som et storlag.

En som kan si fra om spillere som er misfornøyd med agenten sin, kanskje til og med forsøke å verve noen.

For en fot innenfor garderobedøra på Aspmyra, kan det virke attraktivt for et svin som KrimJim?

Ja, tipper det.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.02.2021 13:42    Post subject: Reply with quote

Støtter den Very Happy Kanskje de til og med fikk betalt for å ha han på gress, eh nei plastikk, der oppe.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 17.02.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Helt riktig, dette er en billig løsning for Bodø. Tipper de er meget usikker på Om han egentlig holder nivået, men er en quick fix i det minste.

Vi sparer dessuten lønnsutgifter på en spiller som ikke har en framtid her.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillegutt11
Junior


Joined: 21 Dec 2020
Posts: 83

PostPosted: 17.02.2021 13:50    Post subject: Reply with quote

Glimt er en jævla dritt jukseklubb som venter med å signere spilleren til vi har løst han sånn at de slipper å gi oss litt penger og en videresalgsprosent.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 17.02.2021 15:25    Post subject: Reply with quote

Aldri noe gøy å mislykkes, men en grei regel er å holde kjeft i ettertid, fremfor å dra mer oppmerksomhet i retning av at du ikke har lyktes.

Reaksjonen til Markus Henriksen forteller nok også litt om en spiller som ikke har vært spesielt populær i spillergruppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.02.2021 15:30    Post subject: Reply with quote

Hvilken reaksjon?
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 17.02.2021 15:30    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Reaksjonen til Markus Henriksen forteller nok også litt om en spiller som ikke har vært spesielt populær i spillergruppen.


Hvor kan man lese denne reaksjonen?
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 17.02.2021 15:31    Post subject: Reply with quote

Hva sa/gjorde Henriksen?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 17.02.2021 15:35    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hvilken reaksjon?


Markus Henriksen wrote:


– Ja vel, det har skjedd mye der i dag da, skjønner jeg.

Det svarer RBK-kaptein Markus Henriksen etter onsdagens økt i Abrahallen, som besto av en del spill på liten bane.

– Hva han sier om det, det kunne ikke brydd meg mindre, sier Henriksen.

På oppfølgingsspørsmål, fyrer han derimot litt:

– Jeg har ett ord og det er bitterhet. Det er enklere å snakke skit når man ikke har lyktes og er litt bitter. Det faller ikke i min smak, jeg syns man skal jobbe og stå på i stedet. Så får de som ønsker å pryde forsiden: Vær så god!







https://www.nidaros.no/fn...113-169010


Last edited by Bjarnes on 17.02.2021 15:36; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Next
Page 31 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb