English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106, 107  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 15.01.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
https://www.adressa.no/sp...billigsalg

Kan noen gi en liten summering av artikkelen? Og hva er billigsalg?


Ingen av klubbene kommenterer sum, men antydes under en million eller gratis. Dog ryktes det i en betydelig videresalgsprosent.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 15.01.2021 11:51    Post subject: Reply with quote

Greit å legge til resten da.
Noe jeg også mener er både det mest fornuftige og riktige i situasjonen her, her har faktisk brakka gjort en ordentlig jobb imo.

"Det RBK skal sitte igjen med av økonomiske muligheter i overgangen, er klausuler. For eksempel skal det ligge «en bra prosentandel» av et evenutelt videresalg i avtalen."
_________________
In Ivar we trust!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.01.2021 12:04    Post subject: Reply with quote

Vi fortsetter med å gi bort spillere med fart og dribleferdigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 15.01.2021 12:05    Post subject: Reply with quote

Hvis han går gratis til under en million og fortsetter å være skadet eller ikke prestere, så blir jo resultatet dårlig. Så fremtiden vil vel vise om dette var lurt. Men siden han selv ville bort nå så var det vel ikke så mange mulighetene for å tjene penger her. Vi har jo sagt nei til å selge spillere som Trondsen etc. før for bra summer og endt med peanuts ved senere anledning. Håper klubben har lært av det i alle fall.

Håper Samuel holder seg skadefri nå da, for da er han plutselig et hett salgsobjekt. Tror den svenske ligaen kan passe ham bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.01.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Vi fortsetter med å gi bort spillere med fart og dribleferdigheter.


Hva skulle man gjort med han da ?

Han er ekstremt mye skadet, og ikke den typen kant Hareide er ute etter (dvs ikke noen bakromstrussel). Vi ville da blitt gående og betale millionbeløp i lønn for en ekstremt skadeutsatt spiller som sannsynligvis hadde blitt reserve for Ceide.

Spillere som Konradsen, Helland og Adegbenro, som går rundt skadet halve sesongen, samtidig som de hever 3, 4, 5 millioner i lønn, er ekstremt kostbare for klubben, spesielt slik situasjonen er nå, med drastisk reduserte inntekter som følge av covid. Vi kan godt betale slike summer i lønn, men da må det være spillere som bidrar mye mer, og som blir nøkkelspillere i laget. Ikke spillere som kanskje er i stand til å spille 10-15 kamper i løpet av sesongen. Da ender man opp med å spille med 2. og 3. valg mye av tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.01.2021 12:46    Post subject: Reply with quote

Nå er jo ikke Samuel fullt så høytlønnet som de to andre, og i en helt annen aldersgruppe, men poenget står selvsagt.

Men det er klart - når vi selger unna fart og dribleferdigheter på det nivået så bør vi selvsagt forsøke å få tak i en ny spiller med noe av det samme. Vi har sett for ofte de siste årene at vi ikke styrker de aspektene av laget som vi selger oss ned på, og ender med en kritisk og gjennomgående mangel på enkelte ferdighetstyper (fart, teknikk, pasningsspill).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 15.01.2021 12:53    Post subject: Reply with quote

Ja helt klart Zap. Det er et problem både i forhold til å skape sjanser og underholdning det der. Vi har nå heldigvis Ceide på venstrekanten i alle fall, selv om han må ta et steg frem og begynne å levere målpoeng.

Venter i spenning på å se hva man henter inn av offensive spillere nå. Kjenner jeg er litt urolig.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.01.2021 12:56    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
senador wrote:
Vi fortsetter med å gi bort spillere med fart og dribleferdigheter.


Hva skulle man gjort med han da ?

Han er ekstremt mye skadet, og ikke den typen kant Hareide er ute etter (dvs ikke noen bakromstrussel). Vi ville da blitt gående og betale millionbeløp i lønn for en ekstremt skadeutsatt spiller som sannsynligvis hadde blitt reserve for Ceide.

Spillere som Konradsen, Helland og Adegbenro, som går rundt skadet halve sesongen, samtidig som de hever 3, 4, 5 millioner i lønn, er ekstremt kostbare for klubben, spesielt slik situasjonen er nå, med drastisk reduserte inntekter som følge av covid. Vi kan godt betale slike summer i lønn, men da må det være spillere som bidrar mye mer, og som blir nøkkelspillere i laget. Ikke spillere som kanskje er i stand til å spille 10-15 kamper i løpet av sesongen. Da ender man opp med å spille med 2. og 3. valg mye av tiden.


Jeg synes han burde fått en sjanse til. På sitt beste er han vanvittig god. Helland kunne man avskrevet og sikkert Konradsen også.

Hva nå? Ceide er ikke klar til å dra noe lass. Holse er ikke ving.
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 15.01.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

Gitt at vi har fått en god prosentandel i videresalg synes jeg dette høres greit ut. Han er mye skadet og får meget god lønn. Likevel er det synd, vi har alle sett hva Samuel har i seg på sitt beste.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.01.2021 13:32    Post subject: Reply with quote

Samuel på sitt beste hadde selvsagt vært en stor ressurs, men det begynner å bli ganske så lenge siden han presterte på det nivået, og skadene fortsetter å rulle inn. Slik jeg ser det så er det på tide å prøve noe nytt. Vi sliter i det offensive, og har etter min mening et kvalitetsmessig tynt angrep. Ressursene bør heller brukes på et nytt førstevalg som man vet vil gå inn og heve kvaliteten, fremfor å gamble enda et år på at Adegbenro kanskje kan stables på beina lenge nok til å nærme seg noe som minner om form.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 15.01.2021 13:37    Post subject: Reply with quote

Haijn e ung ejnda haijn Samuel. Æ sei itj mer.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 15.01.2021 14:43    Post subject: Reply with quote

Har vanskeligheter for å se for meg at RBK hadde klart til å få en lignende deal om Samuel hadde kommet fra f eks Midtjylland i en lignende situasjon.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.01.2021 14:56    Post subject: Reply with quote

Jepp, det er et godt poeng. Rbk betaler ofte blodpris for alt mulig. Hvem skal etater samuel? En ny spiller fra RIL?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 15.01.2021 14:56    Post subject: Reply with quote

Det er dyrt å være fattig si RBK
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 15.01.2021 15:18    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Ja helt klart Zap. Det er et problem både i forhold til å skape sjanser og underholdning det der. Vi har nå heldigvis Ceide på venstrekanten i alle fall, selv om han må ta et steg frem og begynne å levere målpoeng.

Venter i spenning på å se hva man henter inn av offensive spillere nå. Kjenner jeg er litt urolig.

Om jeg skal være helt ærlig, så vil jeg si at sjansene og underholdningen Ceide har levert denne sesongen, er ikke mye å skryte av. Har vel en statistikk med 0 mål og 8 assist på 49 kamper. Har ett bra rykk, men har vel knapt truffet innenfor stengene på et eneste skudd. Underholdningen består i så tilfelle av driblinger på midtbanen, og rykk inn i feltet med en påfølgende pasning i næreste forsvarer. Kan selvsagt bli god, og har noen spennende egenskaper. Personlig synes jeg derimot at utviklingen har stagnert en del, og at han er meget forutsigbar i bevegelsene. Jeg tror at han får mye spilletid, men Adegbenro må erstattes.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 15.01.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Stagnert? Jeg synes man så tydelig utvikling i spillet til Ceide utover året. Tydelig at de jobber med hva han skal gjøre inne i boksen. Han er fantastisk bra på å dra seg inn i boksen og om de nå fortsetter å jobbe med avlevering og avslutninger så tror jeg vi kan få se en rimelig bra Ceide i året som kommer.

Spennende å se om han satses på eller om Åge vil ha inn en ny mann. Satses han på og vi får til et kollektivt spill så tror jeg det kommer til å løsne for Ceide denne sesongen. Men skjønner samtidig det om vi henter inn en mer rutinert spiller. Vil vel tro at Åge har lyst til å ha to alternativer på venstrekant, og slippe å dra en høyrekant over på venstresiden. Ikke det at vi har flust av høyrekanter heller. Kun Holse dersom Helland drar.


Last edited by Vegard2711 on 15.01.2021 20:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.01.2021 20:15    Post subject: Reply with quote

Målpoengene er i grunnen det eneste han mangler for å være for god for ligaen - i en alder av 19 år. Eller kanskje rettere sagt 18, som han var i brorparten av fjorårssesongen. Han er ellers rimelig komplett for sin rolle. Og det kan vel tenkes at vi er i overkant kravstore ved å forvente at han skal være stabilt god og produktiv allerede.

Så blir det spennende, da, nå som det snakkes om individuell trening med assistanse av tidligere stjerner. Får man kanskje også inn litt mer mental trening, kan for Ceide være over kneika allerede i år, og da er han verdt mye. Både sportslig og økonomisk.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 15.01.2021 21:20    Post subject: Reply with quote

Håper selvsagt at Ceide skal bli dritgod. Ingenting er bedre. Er bare litt skeptisk selv, og synes at gutten blir hauset litt vel mye opp. Har sett de aller fleste RBK kampene de siste sesongen, på TV skjermen siden jeg bor langt unna Lerkendal, men sliter med å se den «komplette» vingen som det snakkes om. Er ung, og kan utvikle seg mye og gjerne bli komplett. Men i mine øyne er han langt fra komplett. Derfor MÅ det inn en ving som kan erstatte Samuel på kanten. Som sagt så håper jeg at Ceide får mye spilletid. Men at han plutselig skal begynne å score 10-15 mål, etter å knapt nok truffet innenfor stengene på 49 kamper, stiller jeg meg skeptisk til. Håper han gjør ordene mine til skamme! Ingenting hadde vært bedre!
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 15.01.2021 21:40    Post subject: Reply with quote

Det kommer selvsagt inn en ny ving, men forhåpentligvis ikke en som er eksakt lik som Adegbenro. Da kunne vi like så godt bare beholdt ham. Nå synes jeg det er greit at han dro. Skadene har nok ødelagt for mye, og han har aldri – ALDRI – klart å sette preg på Eliteserien for RBK. Selv da han herjet mot Ajax klarte han ikke det.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 15.01.2021 22:44    Post subject: Reply with quote

Adegbenro ville bare spille uten å trene, det er trolig årsaken bak mye av skadene.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.01.2021 00:18    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Det kommer selvsagt inn en ny ving, men forhåpentligvis ikke en som er eksakt lik som Adegbenro. Da kunne vi like så godt bare beholdt ham. Nå synes jeg det er greit at han dro. Skadene har nok ødelagt for mye, og han har aldri – ALDRI – klart å sette preg på Eliteserien for RBK. Selv da han herjet mot Ajax klarte han ikke det.


Hvem har satt sitt preg på rbk i det siste? Nei, de fleste lider under et elendig kollektiv over mange år. De fleste har blitt dårligere
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.01.2021 01:48    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Adegbenro ville bare spille uten å trene, det er trolig årsaken bak mye av skadene.

Sier hvem?
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 16.01.2021 09:03    Post subject: Reply with quote

sikkert som amen i kirken at Åge ikke vil gå ind til sæsonen hvor vi skal vinde guld med kun en venstre kant på 19 år, der har lavet NUL må i 49 kampe. Smag lige på det. Sådan vinder vi aldrig guld. Slutproduktet er elendigt. Fantastiske driblinger og glider let forbi en mand midt på banen og på kanten, men alt måles jo i mål og assists. Vi henter et nyt første valg tror jeg - og stadig vil Ceidi få masser af spilletid og udvikle sig.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 16.01.2021 11:35    Post subject: Reply with quote

Eneste spilleren vi hadde med internasjonale ferdigheter. Så det tydelig i europa at han var den eneste som evnet å få til noe på egen hånd. Kom dessverre dårlig til sin rett i eliteserien hvor han manglet relasjonelle ferdigheter og gang på gang gikk seg fast mot etablerte forsvar. Dette må jo trenerteamene ta stor del av skylden for. At Hareide ikke engang orket å prøve å få mer ut av Samuel er skuffende. Blir ikke overrasket om dette blir en ny Konan Ya/Egueren historie.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.01.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Det eneste positive her er at man, forhåpentligvis, har skaffet seg en solid videresalgsklausul. Da kan man jo få inn litt penger om ikke annet. Redd dette er ett nytt eksempel på klubbens manglende evne til å integrere og bruke spillere fra andre kontinent på en god måte. Mye kvalitet som har blitt sendt ut dørene. Her kan vi nevne i fleng: Eguren, Sibaya, Konan Ya og Traore. Dockal er også et eksempel på kvalitet man ikke fant plass til!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106, 107  Next
Page 105 of 107

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb