English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
41%
 41%  [ 24 ]
Hovland
32%
 32%  [ 19 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
1%
 1%  [ 1 ]
Skjelbred
5%
 5%  [ 3 ]
Holse
5%
 5%  [ 3 ]
Islamovic
10%
 10%  [ 6 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 58

Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.12.2020 00:45    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Hareide får stryk for kampplan,taktikk og magel på ledelse. Ser ikke lovende ut det han får til med laget.

Det ser ut som om vi har falt i den klassiske "Keiserens nye knær"-fella...
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 08.12.2020 01:05    Post subject: Reply with quote

Mulig noen har gravd opp dette et annet sted som jeg har gått glipp av, men: Når tapte RBK sist fire strake seriekamper? Vi gjorde det da vi rykket ned i 1977, men har det skjedd de siste 40 årene?
Back to top
View user's profile Send private message
spraggon
Proff


Joined: 27 Apr 2008
Posts: 300
Location: trondheim

PostPosted: 08.12.2020 01:10    Post subject: Reply with quote

Mener kommentatorene sa at de hadde fem strake tap i 2005,
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.12.2020 03:03    Post subject: Reply with quote

Mye "pess å lort å hossohæst" i 2005 ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 08.12.2020 04:57    Post subject: Reply with quote

Grei prestasjon frem til rødkortet - deretter var det kun positive ting å ta med seg i det defensive. Forstår frustrasjonen, men som Eggen selv sa til Martin Andresen så er det idiotisk å gå inn slik når man har et gult kort fra før av.

Når det kommer til dømmingen har jeg nesten ikke ord til å beskrive hva jeg nettopp har sett. Listen han legger på kampen med å dele ut 6 gule kort (flere av disse feil i mine øyne) er sjokkerende lavt i en medaljekamp der man vet det kommer til å bli mye dueller og taklinger - da ber du nesten selv om å komme i sentrum av kampen når det andre gule kortet kommer rett før pause. Selv om dommer er langt fra alene så må jeg nesten uansett bare ta med hvor jævlig lei jeg er av at spillere som Dønnem får frispark bare av at puster på han.

At avgjørelsen på overtid går imot oss er jo ikke til å tro. Selve handsen på Kjartansson og målet skjer som et resultat av at han stopper opp på grunn av fløyten, så jeg tror ikke vi ville skårt på headingen, men det er en enorm prestasjon å blåse på en «sperring» på bakerste stolpe når Hovland blir overfalt rett foran dommeren FØR «forseelsen» til Dahl Reitan. Ikke bare er det merkelig å blåse på sperringen til Dahl Reitan mtp slikt skjer på nærmest hver eneste dødball, men dobbeltmoralen er stor når Dahl Reitan sperrer en spiller som selv starter angrepet med å sperre Tore Reg.[/list]
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2020 07:15    Post subject: Reply with quote

Det var vel snakk om at vi hadde syv tap på rad i 2005, men at dette er den foreløpig verste rekka siden da.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.12.2020 08:23    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sovet på det så synes jeg det verste med kampen er det som ikke skal fokuseres på, dommeren.

- Dømmer noe helt sinnsykt ujevnt og det virker som han er imot oss hele veien, noe han bekrefter på overtid.
Det er så skolebok rævsaftdømming at det er vanskelig å finne ord men jeg skal prøve.

- På den siste corneren Står Tore og Reitan på bakerste med Bjørdal.
Bjørdal sin jobb er å hindre Tore å komme på ballen mens Reitan forsøker å stope Bjørdal fra dette.
I seg selv noe som skjer på hver eneste dødball i enhver kamp.
Reitan kjører håndballtaktikk med sideforflytning men han holder IKKE Bjørdal. (Dette er viktig)
Når dødballen går Halter Tore såpass kraftig at han aldri har sjangs til å nå ballen som blir slått mot fremre del av boksen og i bestefall har mulighet til å komme på en eventuelt retur (legg merke til at han ikke engang er i nærheten av å presse Kjartanson når han handser inn ballen forbi Klaesson.

Når ballen havner i en annen del av boksen er det i bestefall obstruksjon (noe han dømmer for) Men i og med at det IKKE er holding eller Duellen ikke er stygg eller uvanlig (noe ne dommer selvfølgelig er klar over) så er det dårlig dømmekraft å blåse på den.

Så kan man lure på hvorfor han ikke FØR dette skjer, RETT FORRAN SEG oppdager at Hovland har livtak på seg og går ned idet ballen kommer i hans sone. (soleklar straffe). Der velger han å la spillet gå og idet Hedenstad får hode på ballen og den har retning mål så blåser dommer altså for oppstruksjon på Dahl Reitan.

Dommerstanden bør virkelig gå i seg selv før neste sesong for dette er helt forferdelig åse, ikke bare i vår kamp, men nå er det veldig tydelig for ting går veldig tydelig imot oss for tida.

Bortsett fra det synes jeg vi forsvarer os utrolig godt i egen boks og Hovland hadde vell Ã…rsbeste med god margin sammen med Tore.

Ceide viser at han har utrolig mye fotball i seg (synes ikke han står tilbake for Sarhaoui i heletatt), men han må jobbe med involveringene og være mere direkte, da blir han farlig!

Synes noen bør ta tak og jobbe med Ceide der han kan bli flinkere til å hurtig ta bort motspiller og enten slå direkte eller avslutte for det blir litt omstendelig til tider.

Har mye av det samme JP Hauge har i ferdigheter og er kanskje enda bedre på nærteknikk.

Synes det var en bra kamp og uytrolig ufortjent at vi reiser hjem med 0 poeng.

Klarer de å ta med seg dette videre til neste kamp så kan det bli bra.

Henriksen helt helt klart best når han kan komme i boksen så liten tvil om at Åge bør se at det er mye bedre å bruke ham som Løper.

Ønsker dere en flott uke Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2020 08:25    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Når det kommer til dømmingen har jeg nesten ikke ord til å beskrive hva jeg nettopp har sett.

Stabilt lavt nivå gjennom hele kampen kan man si. Sigurd Smehus Kringstad. Tror ikke jeg har hørt om han før. Setter de opp en rookie til denne kampen? Med Moen, Hobber Nilsen etc er i hvertfall en ustabil prestasjon forutsigbart
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2020 08:35    Post subject: Reply with quote

Vi må slutte å spille med 2 formasjoner og helle trene inn en slik Eggen og nå Knutsson gjør. Vi må bli dødsgode på en og ikke halvbra på 2.
Der må Henriksen selvsakt spille høyre indreløper...
Der bør Skjelbred spille venstre indreløper.
Så i stedet for å kjøpe alle disse backene kjøpe en ballsikker robust og stor radius sentral, en lirare som Micke nok vil kalle det
Værre er ikke dette.
Og den spilleren kan fort bli Fredrik Ulvestad...
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 08.12.2020 09:12    Post subject: Reply with quote

Det så ut som en 0-0 kamp frem til utvisningen. I 2. omgang var vi i perioder så svake til å holde på ballen og lå så lavt at det måtte bli VIF-scoring tilslutt. Kunne tenkt meg en litt annen innstilling til 2. omgang enn den Hareide uttrykte i pausen ("dette blir vondt og vanskelig").

Og ja, dommeren gjør horrible feil i vår disfavør. Som vanlig denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2020 09:31    Post subject: Reply with quote

På mange måter blir jo denne kampen ødelagt av Dinos røde kort, og der vil jeg faktisk ikke henge dommeren. Ja, det første gule er feil, og det er ganske skjevt og tendensiøst dømt generelt, men det er jo virkelig Dino selv som har skylda for å få sitt andre gule før pause. Man kan ikke kritisere dommerne på innpust for å aldri gi gult på stygge taklinger, for så på utpust å kritisere når de gir gult for det han helt sikkert trodde var en stempling. Og det var jo ikke som om disse to var Dinos eneste forseelser de 46 minuttene han spilte.

Når det er sagt, med tanke på vår egen framtoning, så er det faktisk ganske flaut å se et lag med et par hundre landskamper mellom seg stille opp i sin mest defensive utgave og flagge veldig tidlig at vi er en underdog som skal prøve å stjele med seg noen poeng mot et overlegent hjemmelag. Vi spiller altså mot Vålerenga, et lag som nærmest er en blåkopi av måten vi for tiden spiller 4-3-3, med lav risiko og en plan om at kantspillerne skal sørge for all moroa. Ja, bare at vi legger opp til halvparten så mye moro ved å benke en kantspiller. Og nettopp dette gjorde oss fryktelig forutsigbare offensivt. Vår mest skapende indreløper - such as it is - sammen med en ving og en back som utelukkende kunne vende bakover med feil fot, i en runddans av støttepasninger helt til vi til slutt fikk gitt ballen til Holse og ventet på magi. Vi gikk bakover, bakover, bakover og bakover med inverterte roller overalt på banen. Det var en oppstilling som kun en mor kunne elske, som ikke var designet for å skape sjanser, og det gjorde vi jaggu heller ikke.

Og man kan kanskje synes at den kritikken først og fremst kan rettes mot en førsteomgang som var nærmest programmessig jevn mellom to lag som ikke er veldig interesserte i å score mål, men jeg synes faktisk også at vi leverer en alt for passiv forestilling med 10 spillere. Vi klarer veldig sjelden holde litt på ball, vi kommer oss ikke engang ut av egen sone hvis ikke Reginiussen tar full styring, og synes å satse alt på at det relativt ufarlige VIF-laget ikke klarer å putte selv med maksimalt gode forutsetninger - til de grader at vi velger å ikke utstyre laget med en offensiv trussel før det uunngåelig sprekker. Siden Enga er Enga, og toskete nok prøver å legge seg bakpå og forsvare inn 1-0, så får vi faktisk sjansene vi behøver - hvem kunne gjettet at det lønte seg å true litt offensivt også med ti mann?

Men så var det dommeren da. Nok en gang dommeren og alltid dommeren. Man må jo begynne å spørre seg hvor mange kamper på rad vi skal oppleve med både slagside i dømminga og grove feil mot oss før man begynner å hinte om at det skjer systematisk. Men den store feilen han gjør er for så vidt typisk for norske dommere, som er så feige og svake mentalt at de alltid ser nøye etter muligheten for å ta vekk usikkerheten og spenningen rundt en kaotisk situasjon ved å blåse utover. Vi har sett det så mange ganger før, den der plutselige hangupen i noe som skjer langt unna ball, og alltid fordel forsvaret, men av en eller annen grunn er det alltid Rosenborg som får de virkelig grove feilene mot seg der også.

Nå er det fort sånn at vi er nødt til å slå Molde hjemme for å kunne klare Europa neste år. Jeg synes absolutt det er grunn til å stille spørsmål ved Hareides rolle hvis vi ikke skulle klare det, med det utgangspunktet han overtok, og med de disponeringene han gjør underveis. Vi har - om man legger godviljen til - ansatt en rutinert klubbygger med tanke på å prioritere strukturen rundt laget, men det spørs om man ikke har ofret for mye ved å ikke ansette en litt sultnere og mer oppdatert klubbtrener. Kanskje vi burde prioritere å få inn Cifuentes ved siden av Åge?

Børs:

Hansen 4 - Satt ut av spill på scoringen, ellers trygg. Er ofte den som ødelegger forsøk på å holde litt på ball ved å uforklarlig pole den til duell mellom Doff og Bjørdal. Team langball?

Reitan 5 - Synes han står mer og mer fram for tiden. Kontrollerer Sahraoui på en fin måte i sin sone, og har noen viktige defensive involveringer. En nær-døden-involvering og et skjebnesvangert sperretrekk. Får litt for mye ansvar offensivt som eneste breddeholder.

Reginiussen BB 6 - Litt småshaky i første omgang, og må spise et gult. Strålende som ryddegeneral i andre omgang, og viktig når han tar med seg ball fremover.

Hovland 5 - Starter konsentrert og fint, best av stopperne i første. Rydder godt han også, men det er konsekvent bak ryggen hans VIF skaper sjansene. Litt klønete flukting av ballen til 0-1. Skulle hatt straffe.

Hedenstad 3 - Til tider veldig shaky defensivt, spesielt når det blir mye trykk. Henger som et slips etter Dønnum. Hemmes voldsomt av feil fot offensivt. Ball i mål på overtid.

Konradsen 3 - Har en evne til å finne rom offensivt, men er så dårlig med ball at han umiddelbart ødelegger sjansene han får. For lav frekvens til å vinne ball effektivt på midten.

Henriksen 3 - Flink til å unngå å nøle før han slår støttepasning etter støttepasning etter støttepasning. Mye hvassere lenger fram i banen. Hint.

Skjelbred 4 - Kvikk med ball og setter opp små kombinasjoner, men har ingen å leke med. Det blir mye småfikst litt for langt unna mål. Noen skumle balltap på egen halvdel når han henter ball.

Holse 3 - Er den som skal 'gjøre det' i vårt samhandlingsløse forsvarslag, men Hareide har ikke skjønt hvem Carlo er som spiller: en kombinasjonsspiller, ikke en driblemaskin og enmannshær. Man må fylle på med løp rundt Holse. I denne rollen, slik vi spiller den nå, ville både Ceïde og Samuel vært bedre valg.

Dino 1 - Pådrar seg veldig mange frispark, og det lukter alltid litt gult fordi det alltid er seine knotter eller albuer. Da ender man opp med litt enkle rødkort iblant. Upresis med ball.

Zachariassen 3 - Løper og løper, men bare rett frem, og han har ikke stort mer enn litt fart å by på. Ute av posisjon i første, sjanseløst feilplassert i andre.

Wiedesheim-Paul - Viser fram bevegelsen på første stolpe igjen, og burde scoret. Må score på de.

Åsen - Kommer inn i en slags Beckham-rolle, og viser at han har en ganske nyttig venstrefot hvis vi ønsker å satse på innlegg.

Ceïde - Lager kaos med en gang, og forsøker å nå medspillere i gode posisjoner.

Hareide 2 - Må forvente å bli saget når han starter med et så dårlig laguttak, men han har jammen ikke mye kampledelse i kroppen heller. Sitter sur på benken og bare satser på flaksa, og gjør ingen grep før det er for sent. Og kan noen vennligst minne mannen på at vi har mer enn tre bytter??

Dommer Sigvart Kringvoll Smehaug 2 - Nok en gang dømmes det både skjevt og med store og grove feil. Tilbake på skolebenken - kanskje prøve å se en fotballkamp eller to?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 08.12.2020 10:58    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
ODN wrote:
Når det kommer til dømmingen har jeg nesten ikke ord til å beskrive hva jeg nettopp har sett.

Stabilt lavt nivå gjennom hele kampen kan man si. Sigurd Smehus Kringstad. Tror ikke jeg har hørt om han før. Setter de opp en rookie til denne kampen? Med Moen, Hobber Nilsen etc er i hvertfall en ustabil prestasjon forutsigbart


Har ikke hørt om jeg heller, men Svein-Erik Edvartsen skal ha stilt spørsmål allerede ved oppsettet av dommer mtp det Edvartsen beskriver som en av Eliteseriens svakeste og urutinerte dommere.

Edvartsen er vell ikke kjent for å være bestevenn med dommerstanden, men opplever selv at han er brutalt ærlig, så stemmer nok det han skriver.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2020 11:56    Post subject: Reply with quote

Man skal, uansett hvor dårlig en dommer dømmer, aldri ta Edvartsen seriøst. Han var selv en nokså medioker dommer, som plutselig fikk for seg at han var unik og bedre enn alle han hadde rundt seg, inkludert sitt eget team - som han altså trakkaserte på det groveste. Etter dette har Edvartsen gjort karriere på å drite ut tidligere kollegaer for feil han selv gjorde på ukentlig basis da han selv var dommer. I tillegg har han et så blankpolert syn på seg selv at han sletter/blokkerer alt av kritiske røster i sosiale media. Ikke minst; han er nærmest daglig inne på egen Wikipedia-side og fjerner all negativ omtale om seg selv, redigerer innholdet og framstiller enhver ting som noe positivt. Blant annet fremstiller han stillinger han har fått sparken fra som et slags bilde på hvor dyktig han er, og nevner på siden ingen ting om at han fikk sparken fra nevnte stillinger. Edvartsen er så trash at han er utskjelt blant de utskjelte.

Eneste Edvartsen fungerer til, er å trøste fans av diverse eliteserielag hver gang man føler seg bortdømt, slik som feks her. Når Rosenborg taper, spiller elendig og man føler at det ikke finnes noe positivt, er det veldig lett å gå i den fella at man finner en slags indre lettelse av å kunne skylde på noe. Bare så det er sagt føler jeg også på disse tingene, og finner også selv en slags trøst i at dommeren var rævva og kostet oss et poeng - men samtidig er det jo ikke dommere som er Rosenborg sitt hovedproblem.

Jeg merker at jeg er 100 ganger så forbannet på Rosenborg som jeg er på dommerne. Signalet Rosenborg sender gjennom å ha Twitter-ansvarlig som skriver om bortdømming, trenere som etter en rævva match bruker mesteparten av intervjutiden på å klage på dommere, samt benkeslitere ala Gjermund Åsen som klikker i spillertunnelen etter å selv ha levert en sesong så til de grader under pari, ja - det signalet er så inni natta jævlig og håpløst av en klubb som Rosenborg å sende ut til omverdenen.

Start i eget reir. Stikk for helvete fingeren i jorda og gjør jobben selv. Blir man et godt lag som spiller god fotball får man som regel mer avgjørelser for enn i mot. Bare spør Glimt.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2020 12:05    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hansen 4 - Satt ut av spill på scoringen, ellers trygg. Er ofte den som ødelegger forsøk på å holde litt på ball ved å uforklarlig pole den til duell mellom Doff og Bjørdal. Team langball?

Beit meg også merke i det, og bannet litt inni meg hver gang ballen gikk til Hansen for da visste jeg at vi skulle gi den fra oss i neste trekk. Ble ikke Hansen tidligere trukket frem som en keeper som var trygg med ballen i beina? Han kan også med fordel stå lengre ute når laget står høyt i banen, både så det ikke går så himla lang tid hver gang ballen går helt tilbake og så han kan avskjære framspill lettere
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 08.12.2020 12:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at en midtbane med Skjelbred sentralt og Henriksen/Doff som boks til boks er istand til å dekke det rommet som kantene til Enga har lyst til å vandre inn i, Ceide har da fint evnet å følge backen ned langs linja?

Ellers besynderlig at en starter lovende men så overlater spillet til motstander utover i første omgang. Orker ikke å gjennomføre presset hele tiden? Må da gå an å variere presset i perioder? Legge seg lavt noen minutter tidligere for så å sette det høyt igjen etter en stund?

Trenger også mye mer bevegelse inn mot stopperne istedenfor å hele tiden sette opp småsspill på utsiden av backen som ender med pasning tilbake til stopper. Virker som om siste halvdel av Kåre sin tjenestetid samt alt Horneland har gjort har vaksinert dette laget mot å ta risiko overhodet. Skal en kunne utrette noe framover på midtbanen med Konradsen så må han ta rennafart med nesa mot mål, uten ball, han er sånn tålelig god til å krige seg til farligheter. Hareide snakket om indreløperbevegelser før han tok over, fremdeles en gigantisk jobb å gjøre der.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 08.12.2020 12:11    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Kanskje vi burde prioritere å få inn Cifuentes ved siden av Åge?


Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!

Resultat+Utvikling=Fremgang


Last edited by bæærnt on 08.12.2020 13:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 08.12.2020 12:30    Post subject: Reply with quote

lad mig gentage mig selv - vi kan spille fra nu til juleaften uden at kreere nogen som helt hvis den centrale midt hedder Per Markus og Kon - ingen af dem kan slå en offensiv bold eller se mulighederne i spillet. Bevares de er ok def. men det vinder vi ikke fodboldkampe ved. Intet omkring vores hold bliver bedre sålænge Hareide ikke vil addressere og anderkende problematikken. Han har nok svært ved at sætte nogen af dem af og det lader til de skal spille.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 08.12.2020 12:34    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
senador wrote:
Ja, hvor er de naive optimistene nå? De har forsvunnet mer og mer ser jeg.

Jeg og flere med meg gidder ikke å lese dette negative våset ditt. Derfor er det ikke mange som gidder å være her inne.


Jeg kan betro deg at dine poster heller ikke er årsaken til at jeg logger meg på.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2020 13:14    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:

Beit meg også merke i det, og bannet litt inni meg hver gang ballen gikk til Hansen for da visste jeg at vi skulle gi den fra oss i neste trekk. Ble ikke Hansen tidligere trukket frem som en keeper som var trygg med ballen i beina? Han kan også med fordel stå lengre ute når laget står høyt i banen, både så det ikke går så himla lang tid hver gang ballen går helt tilbake og så han kan avskjære framspill lettere


Dette har jeg ristet på hodet av lenge. Det har lenge vært opplest og vedtatt her inne at Hansen er strålende med beina, ja noen har til og med hevdet at han er milevis foran nummer to i eliteserien. Det har ikke skjedd noen endringer de siste årene - det er stort sett dette nivået han har vært på. Særlig under press er han meget rask til å smelle ballen oppover i banen, og gjerne også utover linja. Spesielt når han får den på venstre.

Samtidig har det vært lite behov for en keeper som har vært dyktigere i denne delen av spillet. Tore og partnerne har stort sett vært ganske grelle med ballen under press de også, så det har ofte vært hjertet i halsen når vi unntaksvis har forsøkt å være mer ambisiøse.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2020 14:53    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
lad mig gentage mig selv - vi kan spille fra nu til juleaften uden at kreere nogen som helt hvis den centrale midt hedder Per Markus og Kon - ingen af dem kan slå en offensiv bold eller se mulighederne i spillet. Bevares de er ok def. men det vinder vi ikke fodboldkampe ved. Intet omkring vores hold bliver bedre sålænge Hareide ikke vil addressere og anderkende problematikken. Han har nok svært ved at sætte nogen af dem af og det lader til de skal spille.


Med denne konstellasjonen som helhet er jeg enig, men jeg syntes vi så langt mer lovende tendenser i midtbaneleddet under Henriksen, da Skjelbred bare ble bedre og bedre etter hvert som han innså hvor mye lettere det er å passere ledd med ball i Norge sammenlignet med Tyskland. Da kunne han ofte rykke fram i lengderetning som i en Kåreansk drøm, og sette opp indreløper og kant i overtall. Han slo jo jaggu en lang, presis gjennombruddspasning over forsvaret til (en offsideplassert) Zachariassen sist også.

Jeg tror fortsatt konstellasjonen Henriksen - Skjelbred - Doff kan fungere på midten, så lenge vi har kanter som kan oppsøke farlige rom, men Skjelbred kommer sjelden til å skape farligheter høyt i banen - han er en vannbærer som er god til å skape overtall sentralt - og Henriksen kommer aldri til å være noen metronom i den sentrale rollen - han er best når han får drive framover med ball.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 08.12.2020 16:45    Post subject: Reply with quote

Ja men Zaphod nogen skal jo spille de kanter gode og spille den rigtige bold når løbet kommer. Henriksen og Per vil spille på tværs og bagud og Doff vil løbe med bolden. Ceide kan i den grad sætte en mand men løber jo ikke dybt selv - dvs. han skal have bolden i fødderne. Holse vil selv kombinere og gerne løbe dybt, men altså det hele skal samstemmes og med de navne vi har bør vi kunne spille vores eget spil og ikke konstant indrette os efter modstanderen og så gudhjælpemig lave vores egen opstilling helt om og indrette den efter modstanderen. Jeg er helt med på at det er gode spillere vi har centralt MEN de supplerer bare hinanden så dårligt og de gør ikke hinanden gode, ligesom de heller ikke gør kanterne eller Dino gode. Nå må vi se hvad Åge gør på torsdag.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2020 17:37    Post subject: Reply with quote

Vi har for store avstander mellom midtbane spillerene.
De er for langt fra hverandre både i bredden og høyden.
Skal vi spille oss igjenom i medløp rettvendt er dette helt avgjørende.
Høyre i banen blir vi stort sett 1 mot 1 og svært sjeldent skaper vi 2 mot 1.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.12.2020 17:45    Post subject: Reply with quote

VI må stikke fingeren i Jorda og jeg foreslår derfor at vi i etterpåklokskapens navn og erkjennelse kjører Gjermundo som venstre kant og Tore opp som høyre kant.

Da får vi utnyttet styrkene i laget tiltross for at vi ikke har noe systematisk spill.

1. Få ballen til Gjermundo Bechåsen
2. Kjør Tore inn mot første stolpe på kryssløp
3. Midtspiss trekker på bakre
4. Slå innlegg med Gjermundo Bechåsen
= Win

Altså, den planen høres helt rævv å banal ut, men i innspurten nå der vi har null selvitllitt eller ofensiv samhandling så handler det om å få ballen i mål å mure igjen og jeg tror vi greit skulel klare å ta Mjønna på den her måten.

De er nok et bokslag selv, men dette Flo trekket vil de ikke se komme før det er for sent!

Kjør debatt! Evil
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 08.12.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Man skal, uansett hvor dårlig en dommer dømmer, aldri ta Edvartsen seriøst. Han var selv en nokså medioker dommer, som plutselig fikk for seg at han var unik og bedre enn alle han hadde rundt seg, inkludert sitt eget team - som han altså trakkaserte på det groveste. Etter dette har Edvartsen gjort karriere på å drite ut tidligere kollegaer for feil han selv gjorde på ukentlig basis da han selv var dommer. I tillegg har han et så blankpolert syn på seg selv at han sletter/blokkerer alt av kritiske røster i sosiale media. Ikke minst; han er nærmest daglig inne på egen Wikipedia-side og fjerner all negativ omtale om seg selv, redigerer innholdet og framstiller enhver ting som noe positivt. Blant annet fremstiller han stillinger han har fått sparken fra som et slags bilde på hvor dyktig han er, og nevner på siden ingen ting om at han fikk sparken fra nevnte stillinger. Edvartsen er så trash at han er utskjelt blant de utskjelte.

Eneste Edvartsen fungerer til, er å trøste fans av diverse eliteserielag hver gang man føler seg bortdømt, slik som feks her. Når Rosenborg taper, spiller elendig og man føler at det ikke finnes noe positivt, er det veldig lett å gå i den fella at man finner en slags indre lettelse av å kunne skylde på noe. Bare så det er sagt føler jeg også på disse tingene, og finner også selv en slags trøst i at dommeren var rævva og kostet oss et poeng - men samtidig er det jo ikke dommere som er Rosenborg sitt hovedproblem.

Jeg merker at jeg er 100 ganger så forbannet på Rosenborg som jeg er på dommerne. Signalet Rosenborg sender gjennom å ha Twitter-ansvarlig som skriver om bortdømming, trenere som etter en rævva match bruker mesteparten av intervjutiden på å klage på dommere, samt benkeslitere ala Gjermund Åsen som klikker i spillertunnelen etter å selv ha levert en sesong så til de grader under pari, ja - det signalet er så inni natta jævlig og håpløst av en klubb som Rosenborg å sende ut til omverdenen.

Start i eget reir. Stikk for helvete fingeren i jorda og gjør jobben selv. Blir man et godt lag som spiller god fotball får man som regel mer avgjørelser for enn i mot. Bare spør Glimt.


Her sporer du av fullstendig vekk fra det relevante. Hva Edvartsen driver å sletter av enten porno eller negativ omtale om han selv driter jeg i, men du kan ikke ta fra han at han faktisk kommer med gode faglige vurderinger om hvor ufattelig lavt nivået er på dommerne.

Og, nei - jeg er ikke fornøyd med Rosenborg, men denne sesongen handler kun om å fullføre på europakvalifisering. Deretter begynner opprenskingen for fullt både i det sportslige og utenomsportslige, men selv hvor dårlige vi spiller nå så nekter jeg - og tydeligvis denne twitter-ansvarlige å akseptere at både vi og andre blir dømt bort med matchavgjørende feil hver eneste uke - og gudskjelov er jeg ikke alene i å kritisere og forhåpentligvis få rensket opp i dommermiljøet.
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1053
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2020 20:06    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
men det spørs om man ikke har ofret for mye ved å ikke ansette en litt sultnere og mer oppdatert klubbtrener. Kanskje vi burde prioritere å få inn Cifuentes ved siden av Åge?


Det hadde blitt en drøy krasj. Cifuentes er ekstremt dogmatisk og vil spille sitt spill uten å gå på akord med noe sammen med erkekynikeren Hareide som vil gjøre hva som trengs for å vinne.

Hadde holdt en måned maks.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb