English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 22:58    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg eller så det ut som Skjølsvik hadde skikkelig sirup i rævva? Han var i hvert fall treig som bare det utpå der.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2006 22:59    Post subject: Reply with quote

general wrote:
Situasjonen der Gashi scoret skulle egentlig vært mål.

Jeg er helt sikker på at jeg hørte dommeren blåse. Dessuten hadde Nordvik full kontroll; det hadde ikke blitt mål hvis dommeren ikke hadde blåst. Det plager meg at det ikke nevnes av kommentatorene.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 07.12.2006 23:01    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:
Sølve wrote:
SverreBrandhaug wrote:
Jeg kan oppsummere RBKs innsats i RL med ett ord:

PATETISK

Når du nøyer deg med eit ord, bør du i det minste vita kva ordet betyr.

Virker som han vet det. Jeg syns det passer ganske greit.

Nei altså, då veit du ikkje kva det betyr du heller. Men eg er grei og slår opp i ordbok for deg: Patetisk
Back to top
RBKjento
Junior

This Is Anfield wrote:
Attach:
Det siste var 2 brann spillere alene mot lund hansen, så han kunne ikke gjøre noe med den. DOmmerne derimot Mad

helt enig. den siste der var ikke myyyyye annerledes enn PCS sitt annulerte... og hva hendte egentlig med det annulerte målet til brann?? Rolling Eyes jeg sier d igjen... dommerne var på fest i går...

Last edited by RBKjento on 07.12.2006 23:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longns
Veteran

Jeg håper Royal League er en oppvekker for de som trur at det bare er å kaste utpå juniorer så vil de lykkes like mye som PCS. Enkelte her inne har jo foreslått omtrent det laget vi ser i Royal League til en TL kamp!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:02    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Her vitner det om dårlig kunnskap, josinho. Førstemålet skyldes at han stiller seg på feil fot; han står ikke balansert. Andremålet kunne sikkert vært avverget, men at han skal ta den i fast er jeg langt ifra sikker på. Dessuten bør man være veldig forsiktig med å ta en ball i fast i en slik situasjon; rett foran mål med spillere rundt. Innlegget var også hardt. Boksinga kunne vært lengre eller bedre styrt, men det skal også sies at markeringa glipper. Sistemålet har jeg ikke helt sterkt i minnet, men han burde vel ikke tatt det målet?

Kunnskap du liksom. Han skal komme seg på ned på matta ved 0-1 målet. Forøvrig er det å stå på feil fot, viss det er det som er problemet, også en tabbe i en slik situasjon. Fotarbeid og kroppskoordinering/balanse er noe en keeper skal kunne, spesielt i denne enkle situasjonen. Jeg holder fast på min kritikk av ALH. Han er ikke verd en plass i RBK som 2. keeper. FFK var ikke særlig ivrig på å låne ham videre fjor........ PS! Lars er en matchvinner!
Back to top
general
Junior

PostPosted: 07.12.2006 23:03    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
general wrote:
Situasjonen der Gashi scoret skulle egentlig vært mål.

Jeg er helt sikker på at jeg hørte dommeren blåse. Dessuten hadde Nordvik full kontroll; det hadde ikke blitt mål hvis dommeren ikke hadde blåst. Det plager meg at det ikke nevnes av kommentatorene.

Det er umulig for oss å si om dommeren blåste eller ikke. Men det får vi nok vite etter intervju med dommeren, og eventuelt kamerabilder av situasjonen.
Men jeg går ut fra at siden dommeren lot spille gå videre, at han ikke blåste i fløyta. En dommer på et så høyt nivå vet at man ikke lar spillet gå selv om man har blåst.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2006 23:06    Post subject: Reply with quote

Noe merkelig skjedde der siden dommeren dro tilbake spillet og den voldsomme reaksjonen til spillerne. Dessuten sa Nordvik "dommeren" i intervjuet, det peker på pipeblåseren.

Ikke nok med det, jeg tenkte at dommeren blåste før jeg så flagget og at Nordvik stoppet. Mulig lyden kom fra tribunen, men jeg hørte den.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:10    Post subject: Reply with quote

shinyskjel wrote:
Syns PCS får litt vel mye pepper for den bittelille reaksjonen.. Syns den var helt naturlig når han mente det var feil, og overfølsom dommer.

Han var ikke hissig under denne kampen, og prøvde (som den eneste på laget) å roe ned sitasjonen da dommerne missa.. Dommerne bør være en smule mer robbuste. Det er snakk om en viktig kamp, og det er naturlig at spillerne blir stressa..

Er helt enig, en helt naturlig reaksjon av PCS som jeg sa tidligere blir han skubbet unna med strake armer rett før han river ned brannspilleren. Ser ingen grunn til å reagere på reaksjonen hans.

Det blir omtrent like dumt som det å klage seg over at Solli showet for mye undet tufte-kampen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2006 23:11    Post subject: Reply with quote

Takk for utfyllende analyse folkens! Tommel'n opp!

Kjempebra at Nordvik viser seg fram!
Brady
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:12    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Jeg håper Royal League er en oppvekker for de som trur at det bare er å kaste utpå juniorer så vil de lykkes like mye som PCS. Enkelte her inne har jo foreslått omtrent det laget vi ser i Royal League til en TL kamp!

Denne kommentaren gir ikke spesielt mye mening ettersom de yngste faktisk har vært blant de beste i Royal League-kampene.

Hvis det først skal snakkes om at noen har sviktet i Royal League er det noen av de etablerte, slik som Solli og Essediri i dag f.eks.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:20    Post subject: Reply with quote

alle har vært like elendige.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2006 23:22    Post subject: Reply with quote

Det henger ikke på greip. Hvordan kan du si det? Du mener altså at alle har spilt akkurat likens? F.eks. idag utmerket Nordvik seg. Ellers har blant annet Skjelbred gjort det ganske så bra. Det vil også si bedre enn andre, ikke likt.

Last edited by attach on 07.12.2006 23:22; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2006 23:22    Post subject: Reply with quote

Nej, det har de ikke.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:23    Post subject: Reply with quote

Hyka, Nordvik og gutte er ikke mer en middelmådige på dette nivået. Noen har vært mer elendige enn andre! Men stort sett har det vært elendig hele veien med unntak av Storflor.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2006 23:33    Post subject: Reply with quote

Nordvik har sine glipper, som sikkert stort sett kommer av alder og erfaring, men han viser meget fine egenskaper. Han spilte jevnt over bra idag, ikke middelmådig.

Hyka mener jeg faktisk ikke gjorde seg bort idag. Han et par-tre fine avdragninger. De var så bra og stødig utført at man nesten ikke merket hvor bra de var. Ellers spiller han opptil flere ganger opp spillere i skuddposisjon foran mål, men ingen er kapable til å avslutte.

Både offensivt og defensivt sliter han med posisjonering og bedømmelse, men det kommer nok. Han er som en klegg defensivt, men sliter litt med fysikken ennå. Jeg tror faktisk han kan bli veldig bra defensivt til å være så spe. Han har det Ørjan Bergske: Balanse (blir dermed bra en mot en) og aggressivitet.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:34    Post subject: Reply with quote

joko-, du kan ikke forvente at de skal være stjernespillere med en eneste gang. Hyka og Nordvik klarer seg bra de, det er de etablerte som ikke klarer å heve spillet sitt mot vanlig standard.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:34    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:

Det blir omtrent like dumt som det å klage seg over at Solli showet for mye undet tufte-kampen.

Må du ta deg sammen. Du vrir å vender på alt.
Du syntest det var på sinn plass at han skulle få gult kort i den situsjonen? Det var ikke til å ungå?

Om du leser hva jeg skriver, var det DEN egene hendelesen jeg reagerte på, som han har vist tendenser til i flere ganger i år. Om alle skulle pådra seg gule kort hver gang de ble sinna, hadde vi ikke kunne stilt med lag tilslutt.

Jeg sa aldri noe om å gå på banen med instiling på å tape!

Når det går på delen med spillestil, så skal jeg ikke ta krangelen med deg. Mente mest at jeg personlig foretrekker fint spill, istedenfor langballer. Helt greit.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:35    Post subject: Reply with quote

jeg forventer ikke at de er stjernespillere, men det er folk her på forumet som trur de er talenter på lik linje med Flamini. Dette er ingen kritikk mot Nordvik og Hyka, men på Brady og en del andre som trur det bare er og kaste på juniorer i hytt og pine i viktige kamper.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:41    Post subject: Reply with quote

Jeg tror verken Nordvik eller Hyka ville ødelagt for RBK i serieinnspurten om de hadde fått spille.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.12.2006 23:42    Post subject: Reply with quote

Heldigvis er ikke Royal League viktig.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:42    Post subject: Reply with quote

du mente også at Tettey hadde landslagsklasse i en kamp han sugde møkk. Så deg om det....
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.12.2006 23:43    Post subject: Reply with quote

Joko, du overdriver som vanlig. Brady sa at han viste enkelte glimt som det var landslagsklasse over. Og det sier mer om deg at du sier han "sugde møkk", hvor du nå enn har fått det uttrykket fra, for det gjorde han iallfall ikke, det må du ha sett selv. Tror det bare er du som ikke tror nok på egne unggutter jeg.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.12.2006 23:44    Post subject: Reply with quote

nå er jo tydeligvis Solli landslagsklasse i Hareide sine øyne, så vi får håpe det var det nivået Brady mente.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.12.2006 23:47    Post subject: Reply with quote

Hva hadde det med saken å gjøre? Men enig i at det er horribelt av Hareide å gang på gang gi suppehuet Solli tillit ja.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb