| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.09.2020 09:38 Post subject: |
|
|
For meg så er jo dette selve hovedgrunnen til at jeg primært ønsket Hareide inn som ny trener nå. Han har fått seg et såpass solid referansebibliotek fra de andre jobbene han har hatt at han bør være i stand til å vurdere om noen del av det sportslige støtteapparatet holder for lavt nivå.
Så langt har han gitt en tommel opp til Geir Hansen og Christian Thorbjørnsen, og så får vi se hva som skjer med resten. Det er jo også litt sånn at selv om det naturligvis er en fordel for oss at RBK-ansatte er faglig dyktige og blir med videre, så hadde det jo vært et godt tegn for fremtiden dersom vi også klarte å identifisere noen tydelige forbedringspunkter. Noen utskiftninger, noen nye fjes.
Ut i fra hva jeg har hørt om Jamtfall, så er det selvsagt ikke snakk om noen ubrukelig gjøk på livstidskontrakt. Han er jo en erfaren keepertrener som etter hvert har jobbet med en del gode keepere - spørsmålet er jo mest om
a) Jamtfall er på det 'best i ligaen'-nivået vi må kunne strekke oss etter i alle posisjoner i støtteapparatet dersom vi skal være lokomotivet, og
b) det norske kompetansenivået på keepertrenere er godt nok til å tilfredsstille våre europeiske ambisjoner.
Får Jamtfall (og Norge) godkjent-stempelet av Hareide - ok. Da har vel verken klubben selv eller vi som lokale idioter så mye fornuftig å si imot det nå, med mindre noen innbitte rbkwebere med keeperkompetanse skulle finne på å begynne å nistudere treningene. Det kan jo hende keepertrening er black box for Hareide også.
Jeg håper bare denne prosessen blir litt sånn 'snu alle steiner', og ikke sånn 'snu disse steinene, men la den og den og den steinen ligge, og ikke åpne det skapet som det lukter rart av'. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.09.2020 09:50 Post subject: |
|
|
| Det kan jo hende at han avdekker svakheter etterhvert. Han har jo tross alt ikke hat en skikkelig trening med laget engang ennå, så det ville jo vært rart om han allerede nå begynte å avskilte folk i støtteapparatet. Svaret får vi vel sikkert når sesongen er overstått og man starter planleggingen inn mot 2021. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.09.2020 10:08 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Tror du får problemer med å si opp en fast ansatt fordi Jarstein var en svakere keeper for 10 år siden altså. Da blir det nok fort en rettssak til for usaklig oppsigelse. Hvorvidt Jamtfall er en god keepertrener skal jeg ikke uttale meg for mye om, all den tid jeg ikke har sett for mange treninger de siste årene, men å sparke keepertreneren når vår nåværende keeper har vært ligaens soleklart beste i mange år nå virker en smule tynt, med mindre Hansen selv mener det er tid for et skifte. |
Ville Jamtfall jobbet i RBK om han ikke var trønder og ikke spilt for RBK? Tvilsomt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.09.2020 10:18 Post subject: |
|
|
| Ser ikke helt relevansen i den kommentaren der. Hvorfor eller hvordan han ble ansatt er rimelig irrelevant for å vurdere kompetansenivået 15 år senere. Det å være trønder og ha spilt for RBK er heller ikke automatisk diskvalifiserende på noen som helst måte. Det som kan være et problem, og som tidvis har vært det på enkelte områder i RBK, er om man ansetter eks RBKere bare fordi de er akkurat det, og ikke fordi de besitter kompetansen man trenger. Etter 15 år i jobben så må Jamtfall evalueres på det han gjør og bidrar med i 2020. Hvorfor og hvordan han ble ansatt for 15 år siden er totalt irrelevant. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.09.2020 11:08 Post subject: |
|
|
Ja, sløvsekker of the world, unite, lissom. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.09.2020 11:19 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Det kan jo hende at han avdekker svakheter etterhvert. Han har jo tross alt ikke hat en skikkelig trening med laget engang ennå, så det ville jo vært rart om han allerede nå begynte å avskilte folk i støtteapparatet. Svaret får vi vel sikkert når sesongen er overstått og man starter planleggingen inn mot 2021. |
Det er nok helt riktig, ja. Man vil jo heller ikke løpe for mye rundt omkring i båten midt i sesong. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 02.09.2020 11:57 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Ville Jamtfall jobbet i RBK om han ikke var trønder og ikke spilt for RBK? Tvilsomt. |
Hvis han ikke hadde vært keeper for RBK og la opp når han gjorde så ville de nok ha ansatt en annen, ja.
Så kan det hende at han har vokst inn i rollen og blitt veldig god i den, men det er vel minst like sannsynlig at han egentlig er på Hoftun sitt nivå, dvs at hodet er under havets overflate.
Jeg vil tippe at han kan keeperfaget sånn passe godt nok til Norsk standard å være, men norsk standard er nok ræva. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.09.2020 11:58 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Ja, sløvsekker of the world, unite, lissom. |
Trodde du var avholds jeg ?  |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 02.09.2020 12:11 Post subject: |
|
|
| Hareide har nok full oversikt over Jamtfall, og det var han som ba NFF ansatte Jamtfall som keepertrener for landslaget i sin tid. Så kan det hende at Hareide har fått noen andre referanserammer, men jeg tviler på om Jamtfall mister jobben sin med det første. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.09.2020 12:41 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Ser ikke helt relevansen i den kommentaren der. Hvorfor eller hvordan han ble ansatt er rimelig irrelevant for å vurdere kompetansenivået 15 år senere. Det å være trønder og ha spilt for RBK er heller ikke automatisk diskvalifiserende på noen som helst måte. Det som kan være et problem, og som tidvis har vært det på enkelte områder i RBK, er om man ansetter eks RBKere bare fordi de er akkurat det, og ikke fordi de besitter kompetansen man trenger. Etter 15 år i jobben så må Jamtfall evalueres på det han gjør og bidrar med i 2020. Hvorfor og hvordan han ble ansatt for 15 år siden er totalt irrelevant. |
Det er ikke irrelevant når klubben må erkjenne hvordan elendigheten har vært drevet. Det ansettes fortsatt ikke på kompetanse først og fremst, men kjennskap til klubb og lokal tilhørighet. Klubben må erkjenne dette for å kunne gjøre noe med dette tullet.
Når det gjelder hva Jamtfall kan bidra med i dag, så tror jeg ikke innavl er løsningen. Jeg har hørt om flere i fotballmiljøet som reagerer på at Jamtfall ikke fokuserer på alle aspekter ved keepertreningen. Dette går på spesielt på feltarbeid, spent og 1 mot 1 situasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.09.2020 13:01 Post subject: |
|
|
| Akkurat det tror jeg Hareide er betydelig mer kvalifisert til å bedømme enn noen av oss og "folk" man har hørt ting fra, så er ikke veldig bekymret for det. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.09.2020 15:24 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Akkurat det tror jeg Hareide er betydelig mer kvalifisert til å bedømme enn noen av oss og "folk" man har hørt ting fra, så er ikke veldig bekymret for det. |
Hareide kan sikkert vurdere Jamtfall. Kanskje han er god nok eller ikke. Jeg har tillit til at Hareide kan vurdere folk, men jeg har ikke tillit til at styret, ledelse eller sportslig ledelse forøvrig kan vurdere folk på kompetanse og om de passer i stillingen. Det ansettes fortsatt basert på kjennskap til klubb foran kompetanse og det må klubben gjøre noe med. Det er ikke bare Hareide som skal ordne opp alt. Da faller alt sammen som et korthus når Perry 3.0 kommer. Det må tas grep og kulturen må endres.
Det er jo meget bekymringsverdig når Bratseth har null ydmykhet, nærmest latterliggjør kritikerne og fokuserer så vanvittig mye hvor vanskelig det er å finne god trenere. Det lover ikke godt når Hareide drar. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.09.2020 22:12 Post subject: |
|
|
15 år siden:
Tsjekkias forsvar opptrådte ikke så rart og passivt ved defensive dødballer som keepertrener Jørn Jamtfall varslet i fredagens utgave av Dagbladet. Da røpet Jamtfall at Norge skulle prøve å utnytte det han karakteriserte som "veldig store svakheter".
- De står på linje i soner på seks meter alle sammen. Vi har sett at de virker noe defensive her, og vi skal få utnyttet det på et vis, sa han til avisen.
Den tidligere keepertrenerens uttalelser ble imidlertid fanget opp av tsjekkerne som lørdag fremsto som alt annet enn passive.
- Jeg leste i avisen at nordmennene mente vi var dårlige på dødball, men vi hadde resepten og var obs. Derfor skapte vi fem sjanser på dødball og Norge bare en, sa Tsjekkias landslagssjef Karel Brückner.
Dermed var det Hareide som etter kampen innrømmet at Norge mislyktes med sine dødballer, og landslagssjefen var tydelig irritert over lekkasjene.
- Tsjekkerne var enormt skjerpet på dødballer, men så fikk de også presentert dette av oss på forhånd, sa han oppgitt.
- Er det noe som dere har tatt opp internt?
- Ja, det kan du banne på, svarte Hareide bastant på spørsmål fra en norsk journalist.
Les mer: Hareide-refs etter infolekkasje
I dag stenger Åge Hareide på nytt treninga for presse og andre interesserte. Siden tirsdag i forrige uke har da tre av seks fotballtreninger gått for stengte dører. I tillegg har dødball-lekkasjen til Jørn Jamtfall i fredagens Dagbladet, og Hareides offentlige refs av Jamtfall, skapt nytt kritisk fokus rundt landslagets vilje til åpenhet. Nils Arne Eggen har fulgt det hele fra feriestedet sitt i Spania, og han liker det dårlig.
- Disse hemmlighetene de driver med er bare tøv. Det er mange måter å lede et lag på, men det å tro at man kan ha hemmeligheter når man spiller fotball, er bare tull, sier Nils Arne Eggen.
Les mer: Eggen oppgitt over Hareide |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.09.2020 23:15 Post subject: |
|
|
Kan ta med denne quoten også da
| Dagbladet wrote: |
Jørn Jamtfall gir han følgende attest:
- Vedkommende person er en glimrende trener på sitt område, og en fantastisk fyr. Han er en dyktig bidragsyter innad.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.08.2021 23:13 Post subject: |
|
|
Kona Sølvi Kleppe Jamtfall (f. 1968) døde på onsdag. Dødsannonse i avisa i morgen.
Kondolerer. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 06.08.2021 23:22 Post subject: |
|
|
 _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 06.08.2021 23:33 Post subject: |
|
|
Kondolerer ❤️ _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 07.08.2021 11:39 Post subject: |
|
|
Alt for tidlig. Kondolerer. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 07.08.2021 11:52 Post subject: |
|
|
Kondolerer til familien. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 07.08.2021 12:02 Post subject: |
|
|
| Kondolerer… |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 07.08.2021 12:07 Post subject: |
|
|
| triste nyheter |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 07.08.2021 12:30 Post subject: |
|
|
Kondolerer ❤️ _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 07.08.2021 13:14 Post subject: |
|
|
Kondolerer. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.08.2021 13:30 Post subject: |
|
|
Kondolerer  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 07.08.2021 14:40 Post subject: |
|
|
| Kondolerer. |