English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 579, 580, 581 ... 784, 785, 786  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 08:26    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Man er ganske naiv, hvis man tror at Dorsin kan bestemme over Koteng når det gjelder trener. Men, jeg tror Koteng hører på Dorsin.

Koteng har bestemt seg for Hareide, mens Hareide er ikke 100% sikker, samtidig som han har et skadet kne og må bruke krykker på treningsfeltet.

Dette tror jeg er faktum nå.

Faren er at vi får en Hareide som ikke er 100% opptatt av RBK, og eventuelt skifter jobb om han får et bedre tilbud (hvis han lykkes).

Det er enda mer naivt å tro at Koteng bestemmer hvem som skal bli trener.

Det er styret som bestemmer. Koteng har bare en stemme der. Ved stemmelikhet avgjør antageligvis formannens stemme.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 08:54    Post subject: Reply with quote

Takk, PerO. Noen som vet hvordan et styre fungerer Tommel'n opp!
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 09:50    Post subject: Reply with quote

Faktisk ganske så mange som ikke skjønner hvordan et styre fungerer. Alle tror Koteng kjører solo, inkl eminente Morten P. i dagbladet.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 10:13    Post subject: Reply with quote

I boretslaget mitt er det kaffetrakern som bestemmer alt. Derfor trur jeg at det er sånn et styre fungerer Razz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 10:14    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Jeg tenker faren nå er at RBK ikke har råd til å forsterke spillerstallen slik Hareide krever garantier om før kontraktsignering.

Selv om jeg også er redd for at Hareide muligens kan ha for høye krav til Rosenborg, så er det mange ting som kunne forbedret økonomien vår både på kort sikt og på en mer bærekraftig måte.

At vi ligger i toppen når det kommer til lønningsutgifter er helt greit, men når vi ligger så langt foran resten av ligaen og resultatene uteblir ville det vært mer fornuftig å senket lønningene betraktelig, og heller begynt med resultatbaserte bonuser.

Nå som vi er i et generasjonsskifte og alle skjønner at det vil ta litt tid før vi er tilbake der vi ønsker å være - så tror jeg timingen for en opprenskning i spillerstallen er perfekt for både å skaffe raske penger i form av å slippe de høye lønningsutgiftene og at vi får inn overgangspenger. Når dette er gjort burde holdningsendringen rundt lønninger innføres, slik at vi vil spare inn penger over tid.
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 05.08.2020 10:16    Post subject: Reply with quote

Om vi får Hareide og Hareide får suksess er det vel ikke utenkelig at vi på nytt kan befinne oss i samme situasjon som forrige gang. Lagerback gir seg etter VM 2022, og Hareide blir tilbudt landslagstrenerjobben..
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 05.08.2020 10:23    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg er altså ikke moderator eller Ola., men om jeg på mystisk vis skulle bli det er ganske mange som hadde fått kjørt seg.

Tror du skal passe på din egen fremtoning før du kan tillate deg den overbærende og belærende tonen som du avsluttet med. At man beskyldes for å presentere tøv, vås, halvsannheter og annet grums kan nok de fleste tåle, men du støyer strikken lenger enn som så. Det var det jeg reagerte på.

Mitt inntrykk er fortsatt at Dorsin fremstår som en svak SL. Delvis preget av at jeg i utgangspunktet var motstander av hans kandidatur, men også på bakgrunn av hvordan hans virke har vært så langt. Men den diskusjonen kan vi ta på tråden der den hører hjemme.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 10:35    Post subject: Reply with quote

orz wrote:
Om vi får Hareide og Hareide får suksess er det vel ikke utenkelig at vi på nytt kan befinne oss i samme situasjon som forrige gang. Lagerback gir seg etter VM 2022, og Hareide blir tilbudt landslagstrenerjobben..

Enhver trener som lykkes -og ikke har en spesiell tilknytning hos oss vil uansett forsvinne i løpet av noen sesonger.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 10:50    Post subject: Reply with quote

bæærnt: Du får følge litt bedre med på brukernavnene. Det er "ola." du har krangla med, ikke meg. En liten spøk om kvaliteten på forumet bør de fleste tåle i dizzie tider.
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 05.08.2020 11:13    Post subject: Reply with quote

ok, beklager om jeg var en smule uoppmerksom, men jeg brukte "kamerat" mer som en henvisning til det jeg oppfattet som tendenser til "besserwisser". Nok om det.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2020 11:14    Post subject: Reply with quote

Lenge siden noen har foreslått Geir Bakke!

Fikk jo 5-årskontrakt med LSK, betalt av Koteng for å sende LSK lengst mulig ned, mye tyder vel på at han bør gå kontraktstiden ut?
Huber
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

orz wrote:

Tror ikke at den norske landslagsjobben er noe som vil lokke Hareide bort fra RBK så lenge han er under kontrakt denne gangen.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Siden sjefen vil ha ting nært den korrekte tråden, så legger jeg denne her også. Smile

Når grunnmuren må bygges på nytt

Last edited by OrionPax on 05.08.2020 17:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 12:33    Post subject: Reply with quote

orz wrote:

Tviler på at han tar den. Tviler på at han blir tilbudt den også. NFF sikler etter Solbakken.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 05.08.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

Solbakken skal selvsagt ikke tilbys jobben som landslagssjef igjen, siden han takket nei sist. Men tviler på at nff tenker likt. Men det er uansett en annen diskusjon.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

Heller måten han trakk seg fra avtalen sist vil jeg tro? Usikker på om landslaget vil ha en 69-åring for den del, må da finnes alternativer som kan holde på litt lengre?

Men vi kan da vel kanskje for en gangs skyld være frempå, ansette Hareide nå hvis kneet holder, så kan vi signere Knutsen som høyre hånd og arvtaker når kontrakten hans med Glimt går ut?
Rayman
Rutinert

PostPosted: 05.08.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Knudsen vil gå tilbake til assistent når han er i ferd med å ta gull som hovedtrener. Cifuentes kan være en sterkere kar som assistent og mulig fremtidig arvtager.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2020 14:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker Hareide kan være et bedre valg for oss nå, som klubbygger, men vi bør følge nøye med på situasjonen til Kjetil Knudsen. Dersom han skulle bli ledig på markedet om et par år, kanskje etter at vi har grusa de i ligaen, så trenger ikke vi være mer lojale enn at vi hopper på den muligheten når den skulle oppstå.

Vel er dyktige folk attraktive for utlandet, men det gjelder i mindre grad trenere fra Norge, erfaringsmessig.
GeirOve
Proff

PostPosted: 05.08.2020 14:54    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Det er enda mer naivt å tro at Koteng bestemmer hvem som skal bli trener.

Det er styret som bestemmer. Koteng har bare en stemme der. Ved stemmelikhet avgjør antageligvis formannens stemme.

Du sier at Marit Collin, Svein Tore Samdal, Espelund, Winsnes og Bratseth stemmer over hvem som skal bli trener? Da skjønner jeg hvorfor det har gått som det har gått siste to åra Very Happy Very Happy

For håpe de oppretter et sportslig utvalg som ledes av sportslig leder så de kan påse at klubbens retningslinjer for barne- og ungdomsidrett følges samt utvikling av sportslige tiltak, og at utvalget skal være representert i forbindelse med ansettelse av trenere, støtteapparat og sammensetning av spillerstall
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 15:00    Post subject: Reply with quote

Det blir jo sånn da når treneren skal være øverste sportslige leder og rapportere direkte til styret. Det er jo der hele problemet i klubben ligger. Man har ingen sportslig organisasjon som kan ivareta en langsiktig sportslig satsing. Hvem som blir trener og hvordan vi skal spille står og faller på hvem som er valgt inn i styret til enhver tid. Et styre hvor halvparten stort sett ikke har noe erfaring fra toppfotball.

Da går det jo som det må gå.
Back to top
GeirOve
Proff

PostPosted: 05.08.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

Er urovekkende og bekymringsverdig, vet ikke om noen annen toppidrettsklubb som har det slik i noen idretter jeg
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 17:39    Post subject: Reply with quote

GeirOve wrote:
Du sier at Marit Collin, Svein Tore Samdal, Espelund, Winsnes og Bratseth stemmer over hvem som skal bli trener? Da skjønner jeg hvorfor det har gått som det har gått siste to åra Very Happy Very Happy

For håpe de oppretter et sportslig utvalg som ledes av sportslig leder så de kan påse at klubbens retningslinjer for barne- og ungdomsidrett følges samt utvikling av sportslige tiltak, og at utvalget skal være representert i forbindelse med ansettelse av trenere, støtteapparat og sammensetning av spillerstall

Problemet er ikke at styret ansetter. Det er nok dsse fullt kapabel til. Veldig mange er vant til å ansette folk.

Problemet ligger i letingen og innstillingen. Sist ble det gjort av styremedlemmer og SD og administrasjonssjef.

Klubben må få SD over trener. SD skal da være den som kjører prosessen, og knytter til seg de ressursene han trenger. SD skal være ansvarlig for den langsiktige planleggingen, og rapportere den til styret.

Slik er det desverre ikke. Selv om vi kaller det trener, er jo treneren mer manager som styrer alt.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 17:54    Post subject: Reply with quote

Det er jo det som er poenget. At styret godkjenner en ansettelse og at Tove/styret er involvert det økonomiske (både i forhold til trenerens godtgjørelse, ansettelse av støtteapparat og penger til spillerlogistikk) er helt innafor.

Men vi kan ikke ha et midlertidig engasjert styre, som knapt nok er på en trening hele året, som skal styre og påvirke de sportslige vurderingene. Der må vi ha kvalifiserte folk som kan søke etter og ha oversikt over mulige kandidater, og kvalitetssikre at de aktuelle kandidatene er trenere som står for en fotball som er i tråd med slik som klubben ønsker å fremstå.

Å søke etter trenere er ikke noe vi bare skal gjøre i full panikk i uken etter at nåværende trener får fyken eller velger å gå vidre. Klubben må være fullt oppdatert på aktuelle kandidater og hvem som er tilgjengelig når, på samme måte som man må ha tilsvarende oversikt i spillermarkedet.
Back to top
Trondhjemsen
Proff

PostPosted: 05.08.2020 21:15    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det blir jo sånn da når treneren skal være øverste sportslige leder og rapportere direkte til styret. Det er jo der hele problemet i klubben ligger.

PerO wrote:
Klubben må få SD over trener. SD skal da være den som kjører prosessen, og knytter til seg de ressursene han trenger. SD skal være ansvarlig for den langsiktige planleggingen, og rapportere den til styret.

Hva hvis Hareide blir trener, kan vi da leve med en trener som er øverste sportslige leder eller bør han rapportere til Dorsin? Hareide har bevist at han kan styre et stort lag. Dorsin har ikke bevist så mye enda. Jeg er ikke uenig i prinsippet om at SD bør være øverste leder, men akkurat nå med Hareides pondus er det kanskje greit at han får være sjef.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Mannen er jo nesten desperat etter jobben. Han hadde aldri gått så hardt ut om han egentlig ønsker seg en annen jobb. Her er det bare å printe ut kontrakten og la han bygge fundamentet for en moderne fotballklubb.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 579, 580, 581 ... 784, 785, 786  Next
Page 580 of 786

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb