| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Faye |
|
2% |
[ 2 ] |
| Reitan |
|
1% |
[ 1 ] |
| Hovland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Valsvik |
|
2% |
[ 2 ] |
| Trondsen |
|
4% |
[ 3 ] |
| Zachariassen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelbred |
|
8% |
[ 6 ] |
| Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
| Helland |
|
2% |
[ 2 ] |
| Børven |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holse |
|
50% |
[ 36 ] |
| Ã…sen |
|
2% |
[ 2 ] |
| Islamovic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Ceide |
|
25% |
[ 18 ] |
|
| Total Votes : 72 |
|
| Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.08.2020 22:07 Post subject: |
|
|
Vi har scoret 7 mål i år !!!.
Det er iķke overaskende med tanke pÃ¥ de 2 tulle bukkene fra Haugesund og Vard som fikk leke trenere i RBK. Det er helt utrolig. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
GeirOve Proff
|
Posted: 02.08.2020 22:12 Post subject: |
|
|
| Orkdal1 wrote: | | GeirOve wrote: | | Heldigvis er det mange trøndere på laget, og formasjonen i teorien er jo 4-3-3. Ellers hadde jo alt vært bekmørkt |
Det er bekmørkt. Driter i om samtlige er fra tiller eller tokyo,
prio må og skal altid å stille og spille med best mulig lag utifra våre økonomiske og taktiske forutsetninger.
Som det ser ut nå ser det ut som vi stiller med et lag vi plukka ut på solsiden i går kveld hvor samtlige skal ha ball på fot, feilvendt og man skal helst bruke 3 touch bare på å vende opp.
Dette er rett og slett tragisk å se på og dette er ikke noe som vil snu på dagen når/om en eller annen ny inkompetent fagmann håndplukket av et rådvillt styre komme inn dørene. |
Enig, og posten min var ironisk ment. Vi er et lag uten identitet og sannheten er at Odd fremstår som et mye bedre lag en oss i 60 min pga et fast spillemønster fordi spillerne er innøvd i et system.
Det er flaut å se på, flaut å lese om RBK og flaut og se på ledere som fremstår som de driver et bedriftslag. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 02.08.2020 22:13 Post subject: |
|
|
| Synes i utgangspunktet det så ut som keepertabbe av Faye på andre målet, men til hans forsvar så endrer ballen retning på Reitan, noe som gjør at han havner på feil fot der. Kunne kanskje avverget den likevel, men det er i alle fall en forklaring |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.08.2020 22:16 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | senador wrote: | | PerO wrote: | | Senador: Helt feil. Omtrent alt du har sagt, har IKKE skjedd. |
Jeg har sagt at klubben vil bli en middelmådighet. Det er vi nå. |
Nei, vi har hatt en trener som mislyktes. Du kan få kalle oss middelmådig hvis også neste trener mislykkes.
Inntil da, har vi en liten downperiode. Etter 4 strake seriegull. Og i downperioden fikk vi jaggu bronse i fjor |
Hehe, ser du kampene? Det er ren middelmådighet som presteres der ute om ikke verre. Jeg vet ikke om jeg har sett RBK dårligere. Vi ansette jo aldri en god trener. Vi har to gode ansettelser etter 2004. Resten kunne vi sendt til LSK.
Du har ikke store ambisjoner. Med ressursene som RBK har bør vi slå de fleste lagene i Norge enkelt og dominere de fleste kamper. Det er vi ikke i nærheten av. Vi burde vært Norges svar på Dinamo Zagreb. Se på Bodø/Glimt hva de får til. Vi burde vunnet alle kampene i denne serien.
Flere av de gullene vi tok under Kåre mener jeg skyldes dårlig nivå, spesielt gullet i 2018. Da var vi ikke særlig gode spør du meg.
I RBK samler vi ikke på bronse. Kun gull er godt nok! |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.08.2020 22:19 Post subject: |
|
|
| Orkdal1 wrote: | | senador wrote: | | PerO wrote: | | Senador: Helt feil. Omtrent alt du har sagt, har IKKE skjedd. |
Nytter ikke senador å diskutere med de som sto i front for griskebrigtsens fakkeltog og særs pinlige sektsermoni utenfor lerkendal for noen år siden. |
Du har et godt poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 02.08.2020 22:20 Post subject: |
|
|
Faye Lund 2
Trondsen 5
Valsvik 3
Hovland 4
Dahl Reitan 3
Zach 4
PCS 4
Tagseth 3
Helland 2
Børven 3 (får ingenting å jobbe med)
Carlo 6 BB
Ceide, Islamovic ++. Ã…sen ok |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.08.2020 22:26 Post subject: |
|
|
| Ståle wrote: | | Synes i utgangspunktet det så ut som keepertabbe av Faye på andre målet, men til hans forsvar så endrer ballen retning på Reitan, noe som gjør at han havner på feil fot der. Kunne kanskje avverget den likevel, men det er i alle fall en forklaring |
Jeg er enig. Det så først ut som en skikkelig brøler, men om den er borti Reitan (?) så unnskylder det faktisk mye. Når en bevegelse er startet er det nær umulig å endre/reversere denne. Jeg så imidlertid ingen reprise som ga god vinkel på dette, så det er vanskelig å være bastant. Om man ikke heter Fredheim eller Skullerud, vel å merke. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.08.2020 22:27 Post subject: |
|
|
| Orkdal1 wrote: | | senador wrote: | | PerO wrote: | | Senador: Helt feil. Omtrent alt du har sagt, har IKKE skjedd. |
Nytter ikke senador å diskutere med de som sto i front for griskebrigtsens fakkeltog og særs pinlige sektsermoni utenfor lerkendal for noen år siden. |
Hvem snakker du om. Jeg synes det vsr greit å sparke Kåre. Ogcser heller ikke at drn var noe anderledes enn alle andre sparkinger.
Har 0 sympati med KÃ¥re
Edit: Kan legge til at jeg mente Horneland var en feil ansettelse også. Og ansettelsen av Hesten....
Last edited by PerO on 02.08.2020 22:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 02.08.2020 22:27 Post subject: |
|
|
| Litt uheldig i dag, men samtidig har vi vært heldige i andre kamper. Poenget er at spillet ikke er bra nok, men samtidig forventes det ingen quick fix av Rambo. Så vi er for øyeblikket i ingenmannsland. Viktig at vi ansetter den riktige treneren - slik at vi er med i gullkampen neste sesong. Får vi plass det, og et par gode signeringer så kan det bli bra neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 02.08.2020 22:30 Post subject: |
|
|
| Ståle wrote: | | Synes i utgangspunktet det så ut som keepertabbe av Faye på andre målet, men til hans forsvar så endrer ballen retning på Reitan, noe som gjør at han havner på feil fot der. Kunne kanskje avverget den likevel, men det er i alle fall en forklaring |
På dette nivået er det keepertabbe. Faye er dessverre veldig usikker i sitt keeperspill, mye nerver, og er tildels kamikadze i sitt spill. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 02.08.2020 22:32 Post subject: |
|
|
Faye burde tatt 1-0 også. Han har for dårlig rekkevidde. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.08.2020 22:37 Post subject: |
|
|
| Spartacus wrote: | | Ståle wrote: | | Synes i utgangspunktet det så ut som keepertabbe av Faye på andre målet, men til hans forsvar så endrer ballen retning på Reitan, noe som gjør at han havner på feil fot der. Kunne kanskje avverget den likevel, men det er i alle fall en forklaring |
På dette nivået er det keepertabbe. Faye er dessverre veldig usikker i sitt keeperspill, mye nerver, og er tildels kamikadze i sitt spill. |
Å havne på feil fot når ballen skifter retning, er aldri keepertabbe.
Så var det vanskelig å se på TV hvor mye den skiftet retning. Hvis det var minimalt, kan det være keepertabbe. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 02.08.2020 22:50 Post subject: |
|
|
https://www.vgtv.no/video...sesloeseri
På reprisen med vinkel fra bak målet synes i alle fall jeg å se at ballen endrer retning på Reitan og dermed sette Faye ut av spill |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.08.2020 23:20 Post subject: |
|
|
Det høres kanskje merkelig ut, men de to siste førsteomgangene har styrket meg i troen på at Per er Veien og Lyset for dette laget. Hinsides mye høyere nivå på det tekniske og taktiske som sentral, og det blir bare bedre når han blir vant til mulighetsrommet. Men han er jo ikke den som skal produsere målpoeng eller true siste tredel, og der har vi en utfordring. Verken Tagseth eller Zachariassen er i det hele tatt i stand til å orkestrere offensiven når de får ball i beina i mellomrom, og velger ofte både feil løsninger og feil timing, slik at den fordelen vi hadde forsvinner. Det er ofte først når Per selv kommer opp at det løsner, og det er ikke noen bærekraftig plan.
Jeg tror løsningen må være å flytte Holse ned som indreløper. Han er så desidert den offensive spilleren med mest blikk for løsninger på siste tredel, og jeg tror han vil kunne utnytte de rommene som oppstår i mellomrom mye bedre enn de andre. Problemet er at vi er tynne på kvalitet på kant med Samuel ute og Helland ute av form.
Alternativt må man gi Holse en kantrolle der han får trekke mye inn som offensiv playmaker, og senke indreløper på samme side. Det kunne funket med Tagseth som indreløper på den siden.
Så vil sikkert noen si: hva med Dino og snudd V, det funket jo så fint nå. Javel, men vi har allerede sett hva som skjer når motstander forventer den løsningen, og jeg tror ikke det er slik vi utvikler et godt spill med de spillerne vi har nå.
I denne kampen kunne vi sikkert fått uavgjort. Hvis vi fortsatt hadde grådig god uttelling. Men vi vinner ikke nok kamper ved å skape vår første ordentlige sjanse etter 74 minutter og totalt 5-6 sjanser, hvis man er grei. Helt forventet at det gir poengtap over tid.
Børs
Faye Lund 3 - Litt tvilsom på 0-1, mye tvilsom på 0-2. Må ta sånne. Mange dårlige pasninger i andre.
Reitan 4 - Energisk, men teknisk litt på lykke og fromme. Lite involvert offensivt. Dårlig press på 0-2.
Hovland 4 - Noenlunde kontroll defensivt. Sen med ball, ofte upresis upresset.
Valsvik 4 - Omtrent det samme som makkeren.
Trondsen 5 - Litt langt unna mann defensivt. Giftig angrepsvåpen, smart bevegelse før assist. Meget god når han først får lov, mindre god før det.
Zachariassen 3 - Kommer aldri med i spillet ordentlig. Endimensjonal.
Skjelbred 5 - Gjør veldig mye riktig med ball, og hissig uten. Slapt press før 0-1. Tom.
Tagseth 3 - Blir litt enkelt tatt fra ball, og klarer aldri å bidra til å sette opp noe. For korte og forhastede løsninger. Korrekt plukket av.
Helland 1 - Bør aldri starte på kunstgress igjen, der fins verken touch eller dødballer.
Børven 2 - Får aldri rettvendt seg, får ikke noe mat.
Holse BB 6 - Ut av startblokkene med et stolpeskudd. Står bak våre første 3 sjansetilløp. En av veldig få med blikket oppe fra skoene. Må finne en rolle der han blir mer sentral, bokstavelig talt.
Åsen - Godt innhopp der han får litt plass med ball, og viser fram pasningsfoten.
Ceide - Har justert på noe, og er mer allsidig og truende. Tredje sist på 1-2, skaper en stor sjanse og har en megabom. Snytt for straffe. Lite som skal til før det endelig blir sluttprodukt.
Islamovic - Klarer å bli involvert begge veier. Nær scoring.
Dommer Skjerven 3 - Ligaens svakeste dommer er også denne gangen utpreget feig.
Henriksen 4 - Nok en helbom fra kampstart. Gjør de riktige endringene, men hvorfor først etter timen? Må tørre mer med laget, ikke stå i 5+5 for å forsvare seg mot overganger. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 02.08.2020 23:30 Post subject: |
|
|
Dette laget klarer til og med å få Skjelbred til å spille som en middelmådig spiller som ingen av topplagene i Eliteserien ville ha kjøpt.
Hadde jeg vært Koteng, hadde jeg vært ekstremt utålmodig med å finne en trener. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 02.08.2020 23:32 Post subject: |
|
|
| 6Strand wrote: | | Det beste vi fikk ut av denne kampen var at helland pådro seg gult kort, slik at vi slipper å se han i neste kamp. |
Forrige kamp vant vi pga Helland. Er så utrolig latterlig dette Helland-hatet som er blitt så moteriktig her inne. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.08.2020 23:47 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: | | 6Strand wrote: | | Det beste vi fikk ut av denne kampen var at helland pådro seg gult kort, slik at vi slipper å se han i neste kamp. |
Forrige kamp vant vi pga Helland. Er så utrolig latterlig dette Helland-hatet som er blitt så moteriktig her inne. |
Ting har en tendens til å bli litt mye svart-hvitt i et slikt forum. Utfordringen til Helland er vel at han i utgangspunktet kun bidrar med en dødballsfot! Han er god i dødballsituasjoner, men tilfører svært lite i spillet ellers. Er treg, har et forutsigbart register og er nonsjalant i pasningsspill. Spørsmålet er vel om man kan ta seg råd til å ga en spiller på banen bare på grunn av dødballsituasjonene! Fikk betalt mot Viking, ikke i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.08.2020 23:59 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: | | Dette laget klarer til og med å få Skjelbred til å spille som en middelmådig spiller |
Ikke si noe stygt om Per Ciljan. Da kommer forumpolitiet og banker deg opp. Vi snakker tross alt 2000-tallets store skandinaviske spiller her. Spilt ti år i Bondusligan. Sier jo alt egentlig. Gleder meg til restriksjonene letter, for da kommer det til å bli reeelativt stinn brakke på Lerkendal for å det mildt. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.08.2020 00:10 Post subject: |
|
|
| Idiotiske kommentarer. En svært rusten Ciljan i et nytt lag er mange mange hakk over resten på de fleste områder. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 03.08.2020 00:19 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: | | 6Strand wrote: | | Det beste vi fikk ut av denne kampen var at helland pådro seg gult kort, slik at vi slipper å se han i neste kamp. |
Problemet er at du vet aldri hvordan Helland kommer til å være. Er vi heldig så får man en god Helland hvor det meste stemmer, men oftere og oftere så får vi en Helland som ikke holder nivået.
Det beste hadde vært om han kunne kommet inn på slutten av kampen sånn at motstanderne er slitne og han får det rommet han trenger. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.08.2020 05:21 Post subject: |
|
|
| Nordens Lokomotiv wrote: | | Sliter med å se hva Tagseth tilfører dette laget. Skulle helst sett at Trondsen og Tagseth byttet posisjon i det minste. |
I dag funkewt det ikke for Tagseth ble liggende for dypt og kom møtende ned mot Ciljan for ofte.
Trenger matching i rollen som IL og det må terpes på posisjonering, men gutten er ung, han spiller ambisiøst og har innsats! Kommer til å bli knallgod  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 03.08.2020 05:48 Post subject: |
|
|
Både Helland og Ceide er best når de kommer inn mot sliten back. Fra start er de sjelden bra _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.08.2020 06:12 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | Julian Faye Lund er den svakeste keeperen som har voktet Rosenborg-målet i moderne tid. Til og med Ørlund var bedre all over. Lund har absolutt enkelte sterke feberredninger.
Det er også alt han har.
I dag er han det svakeste leddet som koster oss poeng. På 2-0 målet er involveringen hva vi kan kalle keepertabbe. Han er uryddig, fomlete, skaper usikkerhet hos medspillerne og er også løs kanon i feltarbeidet. Usikker med ball i beina og kan synes som han mister oversikten over medspillerne. På slutten av kampen hvor sekundene teller sleiver han ut ballen og vi mister den. Han kunne fint spilt ut på kant.
Med identisk kampbilde med Hansen i buret hadde vi hatt minst et poeng i denne.
HÃ¥per han er raskt tilbake.
Edit: Lund kommer stadig på halvdistanse og har av og til trukket seg. Juniornivå. |
Noe berettiget kritikk, men synes overhode ikke 2-0 målet er noen keepertabbe.
Faye er på rett vei men så går ballen via Reitan(?) og skifter retning mot korthjørnet.
Vet ikke om du har stått i mål selv, men det er utrolig vanskelig å stoppe den når du har vekt på feil bein pga retningsforandring.
Faye er for meg et kjempetalent som kan bli skikkelig skikkelig god om et par sesonger.
Enig i at feltarbeidet er uryddig og at han er for svak med ballen i beina, men det kan han bli bedre på!
Synes han gjorde en kjempeingripen når han kastet seg frem og var på ballen på det lave innlegget, det er modig! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.08.2020 06:23 Post subject: |
|
|
Faye 5 - Litt uryddig og uferdig i feltarbeid og med ball i beina. kan ikke lastes for 2-0.
Reitan 5 - Viser seg frem etter at Helland går ut, flink til å være først på ball.
Hovland 4 Jevnt over passivt grei innsats
Valsvik 4 Viktig blokkering ellers en del dårlige pasninger i dag.
Trondsen 5 - Kommer mere frem etter Ceide kommer inn, fin venstrefot må jobbe med det defensive.
Zachariassen 4 - Løper og løper men i dag var han akkurat for treig og akkurat for sein.
Skjelbred 7 BB - Fantastisk å se Ciljan opptre som Macherano, vinner mye og er smart i pasningsspillet
Tagseth 3 - Roter fælt i dag, alt for dyp som Indreløper, men han er ung så det er lov!
Helland 2 - Tatt seg opp på dødball, men i banespillet er det stryk over hele fjøla!
Børven 4 - Får NULL hjelp, klarer nesten å putte på en helt vill Zlatan prestasjon, det blir
Holse 7 - Usynelig på Venstre, Gigantisk på høyre. Deilig spiller som vil mye!
Åsen 6 - Mr.annenhver kamp! Dårlig sist, god før det og god i dag igjen. Fine pasninger!
Islamovic 5 - Er litt stakato men han er med å snur kampbildet med sin tilstedeværelse.
Ceide 6 - Mere direkte i dag og skaper utrolig mye, BØR og SKAL score. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 03.08.2020 06:45 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Nidarosballklubb wrote: | | Dette laget klarer til og med å få Skjelbred til å spille som en middelmådig spiller |
Ikke si noe stygt om Per Ciljan. Da kommer forumpolitiet og banker deg opp. Vi snakker tross alt 2000-tallets store skandinaviske spiller her. Spilt ti år i Bondusligan. Sier jo alt egentlig. Gleder meg til restriksjonene letter, for da kommer det til å bli reeelativt stinn brakke på Lerkendal for å det mildt. |
Det var ikke en kritikk mot Ciljan, men mot RBK generelt som er i en krisesituasjon hvor samtlige underpresterer pga manglende samspill og plan. |
|
| Back to top |
|
 |
|