| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 27.07.2020 22:24 Post subject: |
|
|
| RBK_1917 wrote: | https://www.adressa.no/sp...tenttrener
Nå jaktes det tydeligvis assistenttrener til Rambo i stedet for å intensivere jakten på en ny hovedtrener, hva er det klubben holder på med?
Kona til Rambo som lagrer kampene på minnebrikke for analyse, hva slags klubb er dette?  |
Hvordan er det mulig å være sjokkert over dette?? Folkens: Vi har Ivar Koteng som styreleder. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 27.07.2020 22:26 Post subject: |
|
|
| WanAn wrote: | Husker jeg lot kona filme noen av kampene til guttene når de var mindre. Men det var i en breddeklubb på G9. Litt det samme der allså...
Det må da være noen i klubben som reagerer på dette? eller er alle dumlojale og sitter som nikkedukker? Å nå letes det allså etter assistent til assistenten samtidig som vi betaler den andre assistenten lønn ut året uten at han trenger jobbe. Well done RBK, well done...
Strategi på høyt plan. De burde ansatt en som analyserer ideene som kommer ifra den brakka der. Helst en normal en som ikke er i slekt eller har spilt for klubben før. Godt mulig det kunne stoppet det værste tullet de steller istand der oppe. Ja vi er kanskje en smule kristisk men dette begynner å bli seriøst håpløst.
Klubben blir jo driftet som en kebabsjappe i en bakgård i oslo. |
50 underskrifter er det som trengs for å kreve ekstraordinært årsmøte. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 27.07.2020 22:28 Post subject: |
|
|
[quote="ODN"] | PerO wrote: |
Den aller første feilen startet allerede i møtet der Kåre ble sparket, der Koteng spør om hvordan de skal gå ut med det. Ditt poeng om at han selv fikk muligheten til å trekke seg gir ingen mening - det var kun feighet av Koteng. |
Det er din mening. Men det er faktisk ganske vanlig praksis.
For å ta et eksempel, Godset, de har offisielt ikke sparket en trener siden 90 tallet. Men tror du ikke Jostein sto med penna klar og ga Skullerud et alternativ når han "trakk" seg fra Godset?
Mange trenere foretrekker den varianten hvis de kan finne en god grunn. Og Kåre hadde faktisk virket såpass sliten, sur og stresset den siste perioden, at det hadde virket helt naturlig at han trakk seg.
Jeg tror faktisk han i lengden hadde kommet bedre ut av det. 4 år er lenge, og en pause er naturlig. Da hadde han vært veldig attraktiv etter noen mnd "hvile". Nå er han den som saksøker klubben hvis han får sparken. Høyrisikoansettelse. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 27.07.2020 22:43 Post subject: |
|
|
| og nå blir vel Geir Bakke snart arbeidsledig... |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 28.07.2020 09:31 Post subject: |
|
|
| Ja for et varp det ville vært. Helt skandale at han var høyt på vår liste sammen med Horneland. Egentlig ganske ufattelig hva denne gjengen har holdt på med. |
|
| Back to top |
|
 |
moloen Junior
|
Posted: 28.07.2020 10:15 Post subject: |
|
|
Nå er jeg desperat, denne planløse fotballen hvor vi prøver noe nytt hver gang? For så å hive innpå Islamovic sammen med Børven og håpe på det beste mot slutten av kamper.
Noe langsiktig ansettelse jobbes det jo tydeligvis ikke med så alternativet er å hente inn en midlertidig ansatt eller fortsette med Rambo ut sesongen.
Jeg vet ikke om så mange trenere som er villig til å gå inn i en midlertidig rolle bare for en kort periode, så da er det vel bare å tre bobledressen på Tom Nordlie?
Da får en iallefall en 433 trener som gjør ting enkelt samt at kan få noen spennende engelske pressekonferanser igjen: https://www.youtube.com/w...NJCz4OX8Jg |
|
| Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 28.07.2020 10:55 Post subject: |
|
|
Nå høres det ut på meg som man heller vil hente en midlertidig assistent til Henriksen. For man kan da umulig hente en assistent på langtidskontrakt til en midlertidig trener?
For det første er det jo en skandale at man i årevis ukritisk har sett på at flere regimer har strippet ned alt av støtteapparat i klubben, slik at når hovedtrener forsvinner er det ingenting igjen.
Og hvis det er sånn at vi fortsatt jakter Åge, hvorfor ikke spørre ham hva han vil ha, og hvem han kunne tenke seg? Da kan man jo faktisk begynne å bygge apparat nå, som kan gå inn og gjøre en jobb med én gang, og som den nye hovedtreneren også ønsker å ha med seg videre. Å signere støtteapparat på langtidskontrakter nå, uten å vite hva en ny hovedtrener vil ha, virker jo fullstendig bak mål. |
|
| Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 28.07.2020 11:06 Post subject: |
|
|
| Har vi gitt opp Geir Bakke? Lillesrøm ligger bare to poeng bak Stjørdals-Blink.. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 28.07.2020 11:11 Post subject: |
|
|
Sitter med en følelse av at jeg bruker mer tid på RBKWeb enn hva styret bruker av tid på trenerjakt. Skulle vært interessant å se inn i prosesser, tidsbruk og metoder ved trenerjakt. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 28.07.2020 11:17 Post subject: |
|
|
| moloen wrote: | | Noe langsiktig ansettelse jobbes det jo tydeligvis ikke med så alternativet er å hente inn en midlertidig ansatt eller fortsette med Rambo ut sesongen. |
Har du noen kilder på at de ikke jobber med en langsiktig løsning, eller gjetter du bare basert på at ingen lekkasjer har kommet ut? |
|
| Back to top |
|
 |
moloen Junior
|
Posted: 28.07.2020 11:33 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Har du noen kilder på at de ikke jobber med en langsiktig løsning, eller gjetter du bare basert på at ingen lekkasjer har kommet ut? |
Neida ikke annet enn det som stod på rbk.no om at Henriksen sitter ut sesongen(vi er jo bare kommet 1/3 del).
Ny fast hovedtrener kommer nok med tid og stunder og de jobber sikkert med det, men denne midlertidig perioden blir jo temmelig lang om den skal vare ut sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 28.07.2020 11:43 Post subject: |
|
|
| Sollied er jo interessert i å prøve seg. Hvorfor ikke gi ham en tidsbegrenset anledning til å vise hva han kan bidra med? Kan det bli verre? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 28.07.2020 11:53 Post subject: |
|
|
Sollied inn som hjelper kunne ha noe for seg, ja. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 28.07.2020 11:55 Post subject: |
|
|
| Sollied som assistent til Henriksen? Vi leter jo hovedsakelig etter assistent nå |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 28.07.2020 12:07 Post subject: |
|
|
| Jeg gir blanke i hva de kaller det, bare vi får tilført noe kompetanse på en spillestil som ligner på det vi hevder at vi ønsker å spille. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 28.07.2020 12:45 Post subject: |
|
|
Uavhengig av tilstanden i Åge Hareides kne, burde det være innen rekkevidde å få til en enighet mellom ham og RBK nå, forutsatt at partene faktisk ønsker det.
RBK vil det nok, men hva med Ã…ge?
RBK burde lett kunne forlange en avtale med Hareide i form av en opsjon på oppstart fra et gitt tidspunkt fra helsesmssige forutsetninger, om det så skulle være 1. september i år eller 1. januar neste år.
Poenget er at man da i det minste har en visshet om at klubben har en trener på plass.
At RBK skal vente uke etter uke for en løpende utvikling av Hareides kne, blir totalt useriøst på klubbens vegne.
Hareide skal kunne være i stand til å forhandle om betingelser og rammer uavhengig av om han har vondt i kneet.
Hvis denne enigheten derimot ikke er innen rekkevidde, forutsetter jeg at klubben akkurat nå jobber på spreng dag og natt for å anskaffe den treneren som er best skikket til å trene denne klubben.
Og det burde absolutt ikke være nødvendig å vente helt til neste sesong før dette er på plass, ref utsagnet om at Henriksen blir trener ut året. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 28.07.2020 13:00 Post subject: |
|
|
Jeg forstår Åge. Dersom jeg hadde et problem med helsen ville keg ikke lovet meg bort før jeg visste at smertene ville forsvinne og ikke bli en belastning i ny jobb. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 28.07.2020 13:10 Post subject: |
|
|
Du mener Åge ikke tør å love at han er klar til seriestart neste år?
Jeg tror heller Åge ønsker å sitte med alle kort på hånda desto lengre ut i sesongen vi kommer, mens RBK blir mer og mer desperate.
RBK burde i det minste kreve en formell intensjonsavtale, hvor Ã…ge i det misnte forplikter seg til ingen andre enn RBK - hvis helsa tillater det.
Hvis det ikke er mulig å inngå, burde klubben ASAP oppdrive et alternativ. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 28.07.2020 13:29 Post subject: |
|
|
Jeg tror som du er inne på at han har all verdens av alternativer, dvs i det minste noen. Det er nok ikke krise for ham å miste RBK-muligheten. Det er selgers marked i dette tilfellet dessverre.
Når han i tillegg er reelt usikker på om han vil klare det helsemessig iten problemer forstår jeg veldig godt at han ikke vil love noe før han vet om helsen holder.
Spørsmålet er hvilken strategi styret så velger:
1) Legge alle eggene i lommene på Åge
Mulig risiko: Det ryker, og man må restarte om et halvt år. Resultat: katastrofe.
Mulig gevinst: Det holder, Ã…ge kommer i januar, ting retter seg.
2) Jobbe hardt for en annen løsning.
Mulig risiko: man ender opp med et svakere alternativ. Resultat: sliter med å oppnå sportslige resultater.
Mulig gevinst: Man treffer med god ansettelse, det retter seg allerede i løpet av høsten. 2021 gir CL. Molde gråter etter 0-6 tap. Koteng planter RBK-flagg i midtsirkelen på Røkkeløkka og bannlyses fra Molde for all fremtid. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
jaso Senior

|
Posted: 28.07.2020 13:59 Post subject: |
|
|
Spørs om ikke alternativ 1 er det reelle eksil, Åge har antydet at han vil ha jobben, men usikker når han er klar. Siden det ikke er mulig å vite om det blir til slutten av sesongen eller etter, så kan vi heller ikke gå ut å skaffe en midlertidig kandidat.
Sollied eller Nordlie ville kanskje tatt en ut sesongen kontrakt om det var mulig å forlenge, spørs om det er interessant hvis den døren er stengt.
Så er dette også to såpass usikre kandidater at det ikke er sikkert det er verdt å satse vs vente på Åge. Historisk sett er dette kanskje det beste vi kan forvente da det å søke ut av landet er komplett umulig og i alle fall ikke ut av Norden. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 28.07.2020 14:04 Post subject: |
|
|
RBK-styret kan ikke under noen som helst omstendighet satse alt på Hareide hvis de ikke får denne intensjonsavtalen, der de blir enige om det formelle og han i det minste utelukker andre alternativer.
Alt annet vil ikke bare være dumdristig, det er galematias.
Alle forstår jo at hvis Åge ikke engang er villig til å utelukke andre alternativer, er han ikke dedikert til RBK.
Alternativt ender vi opp med å gå inn i 2021 sesongen med Henriksen fortsatt som hovedtrener, og med RBK styret hodestups inn i en ny trenerjakt.
Alle med et visst minimumsnivå av vett i topplokket (også på Brakka) burde se at dette ikke er mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.07.2020 14:46 Post subject: |
|
|
Jeg har fortsatt ingen tro på knefortellingen, det gir ingen mening at det relativt oversiktlige problemet (han er jo allerede operert) skal gjøre det så innmari vanskelig å engang ha konkrete samtaler om jobben (i Hareides versjon) eller skrive under en kontrakt med forskjøvet oppstart (Rosenborgs versjon).
Det vi behøver mer enn beina til Hareide er jo hodet til Hareide, og dersom han nå ikke kunne være så aktiv på feltet som ønsket fins det jo plenty av andre arbeidsoppgaver i sportslig avdeling der vi står regelrett på bar bakke. Og det tror jeg til og med styret har innsett nå.
Jeg tror altså at det handler om hva Hareide krever, og hva klubben kan forplikte seg til, av satsning, for den strukturen vi har rundt laget i dag er jo lysår unna det Hareide selv beskriver som en moderne organisasjon. Vi har også skrikende mangler i spillerstallen med tanke på noen av de parametrene han beskriver som nødvendige. Hareide er ikke en type som jobber for småpenger eller på goodwill, og vår sjanse til å lande ham er å innfri en forventning om satsning - altså utvidelse, ikke sammentrekking av organisasjonen.
Så jeg tror at et best case scenario er at klubben har bedt om mer tid til å se an blant annet koronasituasjonen med tanke på økonomi, mens et mer realistisk scenario er at avstanden mellom Hareides krav og det vår sportslige ledelse anser som en tilstrekkelig sportslig organisasjon er for stor. Han ønsker seg en profesjonell klubb, vi ønsker å være en raillkattklubb som vinner alle pokalene. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 28.07.2020 14:55 Post subject: |
|
|
Helt enig i det du skriver.
Men da er det også viktig, at de som styrer denne prosessen fra RBK sin side, konkluderer innen rimelig tid om man er villig til å møte Hareides krav og forventninger - eller ikke.
Dette burde ikke ta så lang tid. Det er allerede gått rimelig tid siden Horneland gikk ut dørene på Lerkendal, og det er naturlig at kontakten med Hareide ble innledet også samtidig.
Å la dette skure å gå mens klubben forfaller gir ingen mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 28.07.2020 14:57 Post subject: |
|
|
Et alternativ, som jeg ikke liker tanken på, er jo at avstanden mellom klubb og Hareide er så stor, at de omtrent har konkludert med at samtalene ikke vil føre fram.
Og at styret i RBK deretter rett og slett ikke har peiling på hvor de skal lete etter en ny trener. og derfor annosenerer at Henriksen blir trener ut året for å kjøpe seg mer (særdeles mye) tid. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.07.2020 14:58 Post subject: |
|
|
Det er en logisk konsekvens av det mest realistiske scenariet, ja. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|