| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
tobyk Proff

Joined: 18 Mar 2015 Posts: 254 Location: Ute i distriktene.
|
Posted: 30.06.2020 16:16 Post subject: |
|
|
| WillyO wrote: | | Sorry, men er du 90? Google -> Hareide podcast -> første treff. |
Jeg er snart 30 og en ivrig podcast-lytter. Har ikke fått med meg at Åge har egen pod, men nå vet jeg det. Takk for tipset.
Edit: Ingen grunn til å være spydig. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 30.06.2020 17:02 Post subject: |
|
|
Ah, skulle selvsagt lagt med link  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.06.2020 17:30 Post subject: |
|
|
| Anbefaler den om system og formasjon i allefall. Så kan man jo sammenlikne det Hareide sier der, kontra de halvdifuse uttalelsene til Horneland. Da skjønner man fort at dette er et annet nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 30.06.2020 17:47 Post subject: |
|
|
| Det er et helt annet nivå ja. Jeg tviler ikke på at sistnevnte kunne sine saker, men han skjulte det i så fall godt for omverdenen. Hørtes til tider ut som om han ikke visste hva han holdt på med. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.06.2020 18:24 Post subject: |
|
|
| Hadde ansettelsesprosessen i RBK vært god ville Horneland falt gjennom i intervjuene rundt prat om filosofi for presspill/formasjon/roller og hvordan dette gjøres i praksis. Problemet er vel at ingen i styret eller Bjørnebye kunne noe særlig mer enn Horneland på dette, så da ble det slik. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.06.2020 19:01 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Ulseth:
Den som virkelig har det klassiske trønderske fotballspillet under huden, er Ranheim-trener Svein Maalen. Jeg vil anbefale ham som assistent for Åge, så snart det er mulig, for eksempel foran neste sesong. (...)
Les mer: Et godt utgangspunkt for Ã…ge |
Jan Petter Saltvedt fulgte opp med å foreslå det samme på Dagsrevyen i stad. Kanskje NRK hører Maalen-rykter?
| Yv89 wrote: | Ah, skulle selvsagt lagt med link  |
Antar du sikter til nyeste episode? System og formasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 30.06.2020 19:16 Post subject: |
|
|
https://www.eurosport.no/...ideo.shtml
https://www.dagbladet.no/...n/72616678
| Quote: | | - Vi ser etter en trener som klarer å spille fotballen som vi vil spille. Vi vil ha en artig angrepsfotball som ligger i filosofien og kulturen. Det bør være en sterk leder som håndterer press og løfte en spillergruppe. Han må forstå hva det handler om å være i Rosenborg, sa Dorsin til Dagbladet dagen etter Horneland-exiten. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.06.2020 19:31 Post subject: |
|
|
Er litt som at formannen i historielaget brancher ut til å operere som spåkone. Saltvedt har spisskompetansen sin på å rekapitulere fortiden i kavalkadeformat.
Stor sans for både Hareide og Maalen, men det er ikke alle hovedtrenere med ES-erfaring som gidder å bli assistent, samme om det er RBK og man forespeiles en kronprins/arvtager-rolle. Greier ikke å se for meg at disse vil spleises. Hvis Åge tar jobben får han velge sin egen assistent (en annen enn Maalen som han sikkert ikke kjenner engang) eller blir tildelt Rambo eller en som er i klubben allerede. Er vel sjeldent en klubb plukker to personer fra forskjellig hold med instruks om å bli et team? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 30.06.2020 19:38 Post subject: |
|
|
Anbefaler også 'Hvordan ta over et lag' fra samme podcast, en del interessante tanker om det å ta over en klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.06.2020 19:50 Post subject: |
|
|
Når Hareide tiltrer tror jeg han velger en av 2 følgende assistenter.
1. En med trener erfaring som skal være mye på feltet da Hareide er 67...
2. En ex.spiller som ikke har lagt opp for så lenge siden
1. kan være vi se er type ALA Jan Halvor Halvorsen kanskje !!
2. Kan være vi ser en spiller ALA Storflor !! _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 30.06.2020 19:56 Post subject: |
|
|
| Omtrent helgardering det der. Jan Halvor Halvorsen har ikke noe i en toppklubb å gjøre |
|
| Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 30.06.2020 20:12 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | https://www.eurosport.no/fotball/bekrefter-kontakt-med-trenerkandidater-har-en-veldig-kort-liste_vid1323279/video.shtml
https://www.dagbladet.no/...n/72616678
| Quote: | | - Vi ser etter en trener som klarer å spille fotballen som vi vil spille. Vi vil ha en artig angrepsfotball som ligger i filosofien og kulturen. Det bør være en sterk leder som håndterer press og løfte en spillergruppe. Han må forstå hva det handler om å være i Rosenborg, sa Dorsin til Dagbladet dagen etter Horneland-exiten. |
|
Wow, Dagbladet disker opp med breaking news |
|
| Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 30.06.2020 20:14 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Når Hareide tiltrer tror jeg han velger en av 2 følgende assistenter.
1. En med trener erfaring som skal være mye på feltet da Hareide er 67...
2. En ex.spiller som ikke har lagt opp for så lenge siden
1. kan være vi se er type ALA Jan Halvor Halvorsen kanskje !!
2. Kan være vi ser en spiller ALA Storflor !! |
I podcasten nevnt over så nevner Hareide at han alltid velger en assistent som kjenner klubben godt hvis han ikke kjenner klubben godt selv. Han nevnte det i flere av eksemplene på tidligere assistenter.
Så spørsmålet da er jo om Hareide kjenner klubben godt nok til å stå mer fritt i valget av assistent eller om han følger eksemplet sitt.
(hvis det skulle bli Hareide) |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 30.06.2020 20:16 Post subject: |
|
|
Man kan jo lure hvordan filosofi RBK ledelsen har hatt når de har ansatt Perry x2, Horneland, Jan Jonsson. Så lenge de har godfot teorien i teori, så er de ansatt?
Lenge til høsten som Hareide sa selv at han var tilgjengelig da? |
|
| Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 30.06.2020 20:35 Post subject: |
|
|
| Hareide nevner også at han mener det er viktig at personligheten til assistenttreneren utfyller hovedtreneren, i forbindelse med at han selv ofte har hatt assistenter som kan beskrives som snille og rolige. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.06.2020 20:46 Post subject: |
|
|
Helland sier det nå er mere intensitet på treningene!!!
Dette har vært tema mange ganger og straks noen nye tar over øker tydeligvis intensiteten... Men så faller den etterhvert.
Kanskje spillerene selv også må ta ansvar for dette _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.06.2020 20:55 Post subject: |
|
|
| Intensiteten går ned når spillerne finner ut av klippekortene. Helland har fått det allerede ser jeg. Jeg er ikke overrasket over at Helland starter mot VIF til tross for en elendig opptreden i Bergen. |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 30.06.2020 21:00 Post subject: |
|
|
Håper virkelig ikke at vi går for Åge Hareide. Hareide er etter min mening en overvurdert trener som kun har oppnådd suksess i klubber hvor forholdene har vært optimale, dessuten så er jeg fortsatt ganske bitter på ÅH etter at han forlot Rosenborg til fordel for landslagsjobben.
Håper på en yngre trener (under 55 år). |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.06.2020 21:02 Post subject: |
|
|
Tror kanskje Horneland gikk litt i samme fella som Kåre gjorde, at det kanskje ble litt for for mye kompis og litt for lite pisking av intensiteten. Kan fort skje at det blir tynt om man overdriver disse sekvensene uten motstander også kan jeg tenke meg. Det at vi gjør så vanvittig mange personlige feil på basis ting som ballmottak og enkle pasninger sier meg at det kanskje ikke har vært nok spill med høyt tempo slik at man får kjenning med kampsituasjon.
| Joestlaachmkr wrote: | ..dessuten så er jeg fortsatt ganske bitter på ÅH etter at han forlot Rosenborg til fordel for landslagsjobben.
|
Det er 17 år siden. På tide å legge fra seg det nå.
Last edited by Sløvsekken on 30.06.2020 21:18; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.06.2020 21:15 Post subject: |
|
|
jeg er ingen trener ekspert. men jeg kan tenke meg at det å spille 11 mot 0 for mye ikke er bra. Det er alltid 11 på det andre laget og aldri 0.
Vi får aldri gjøre akkurat som vi vil uten at noen prøver å stoppe oss...
Det må gå Ann å trene inn mønster og relasjoner med 2 lag.. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.06.2020 21:21 Post subject: |
|
|
| Joestlaachmkr wrote: | Håper virkelig ikke at vi går for Åge Hareide. Hareide er etter min mening en overvurdert trener som kun har oppnådd suksess i klubber hvor forholdene har vært optimale, dessuten så er jeg fortsatt ganske bitter på ÅH etter at han forlot Rosenborg til fordel for landslagsjobben.
Håper på en yngre trener (under 55 år). |
Han gjorde det bra med Ørgryte ut fra forutsetningene. Å få Malmø inn i CL er også ganske bra. Han gjorde jo Danmark mye bedre enn de var.
Jeg synes det rbklaget han fikk til i 2003 var mye bedre enn 2002 utgaven til Eggen.
Hans mangler var periodene i Viking og Norge, men hvem har lyktes i Viking? Norge hadde jo begrenset med spillermateriell på den tiden også. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.06.2020 21:24 Post subject: |
|
|
Ryktene sier vel at det har vært Emberland som har vært det store problemet for spillerene.. men han er vel fortsatt ansatt eller ??
En ny trener ønsker kanskje ikke overta ham! _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.06.2020 21:27 Post subject: |
|
|
Senador.
Han var vel bare en mega tabbe fra Myhre til å sende oss til sluttspill!! _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 30.06.2020 21:37 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Han gjorde det bra med Ørgryte ut fra forutsetningene. Å få Malmø inn i CL er også ganske bra. Han gjorde jo Danmark mye bedre enn de var.
Jeg synes det rbklaget han fikk til i 2003 var mye bedre enn 2002 utgaven til Eggen.
Hans mangler var periodene i Viking og Norge, men hvem har lyktes i Viking? Norge hadde jo begrenset med spillermateriell på den tiden også. |
Han gjorde det også nokså bra med Norge, var kun individuelle feil som gjorde at det ikke ble perfekt. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.06.2020 21:46 Post subject: |
|
|
Får vi den Danske landslagstrener skal vi være fornøyd. Når han i tillegg har blitt seriemester i 3 land og kvalet lag inn til CL og EL er det ikke noe å tenke på. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
|